Piipputupakointi

AloittelijaO

Piipputupakoitsijoita paikalla?

Aloittelija asiassa olen, ja olisi mielenkiintoista kuulla asian tiimoilta kaikenlaista...

Ajatuksia erilaisista piipputupakoista, piipputyypeistä ja merkeistä ynnä malleista...

Millainen piippu on aloittelijalle paras, jos voi sanoa? Minulla on pari piippua, kohtuullisen pienipesäinen ja sitten aika valtavapesäinen. Suurempi tuntuu kuin tehdyn johonkin maratonpolttoon, siihen menee niin järjettömästi tupakkaa sisään. Tai jos laittaa vähän pohjalle, niin sytyttäminen on vaikeaa...

Niin ja niksit siitä, miten piipputupakoinnin taide/taito oikein menee, niksejä homman alulle saantiin? Nolointa tässä vaiheessa on juuri kömpelyys saada tupakka järkevällä tavalla luontevasti piippuun, tupakka tuleen :-)

Puff!

3

3802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

Itse poltan englantilais-tyyppisellä piipulla. Tupakkaa tulisi laittaa sopivasta, ei painaa turhan tiiviiksi, mutta ei jättää paljon tyhjääkään. Jos painat liian tiukalle niin ei varmasti syty ja jos liian väljälle nin ei pala kunnolla. Ainoastaan kokemuksen kautta oppii. Kaasusytytin on hyvä sytyttämiseen. Imet muutamat poskisavut ja annat samalla lisää tulta. Tulitikku on myös hyvä, mutta sytyttimellä on helpompaa. Kun olet polttanut pesän noin puolilleen niin kannattaa painaa peukalolla tupakkaa tiiviimmäksi jottei sammu.

Nimi. 30 vuotta piippua polttanut.

• minä

Ensimmäinen piippuni, jo ihan kustannussyistä, oli italialainen Savinelli, noin 40e, halvimmasta päästä oleva kunnollinen piippu.
      Kuten edellinenkin totesi, polttamisen oppii vain polttamalla. Kaikki antaa neuvoksi jotain, että ensin pikkusormella ja sitte peukalolla, mikä ei kovin paljon selvennä.

Kannattaa hankkia toppari, jolla tupakkaa voi tiivistää ilman sormia ja toisaalta, jos on tiivistänyt liikaa, voi möyhentää. Pääasia on, että pesän pohjalla oleva tupakka ei ole liian tiiviisti, mutta päällikerros on tiiviimpi ja tasainen. Pari kertaa sen joutuu sytyttämään. Ensimmäisellä kerralla parit poskisauhut ja sen jälkeen uudelleensytytys, kun on hieman tasoittanut alkutuhkaa.

• FD-1

No tietty alkuunsa tuo aloitus on vähäsen hankalaa.

Helpottuu kunhan on piipun kunnolla polttanut sisään, eli saanut kunnon karstakerroksen piipun seinämiin.

Itse pidän jostain syystä hyvin pienipesäisistä ja käyristä piipuista.

Saattaa kyl mielipide muuttua ajan mittaan kunhan tulee lisää kokemusta. =)

nimim. Vuoden piippua poltellut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5269
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4704
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2494
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1901
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe