Kuinka kyseisten mallien koneet sopii keskenään? Jos vaikka haluais kyydittää w201 koria 300E koneella niin kuinka on sopivuuden laita? Saksan maalla muistaakseni on joku tollasen tempun tehnyt. Suomessa vaan taitaa olla katsastusmies vastaan?
w124 ja w201
28
4485
Vastaukset
- Timo L.
..190 E 2.6 riitä? Moottorithan ovat suoraan joko W123- tai W124-sarjoista, poikkeuksena Cosworthit ja jenkki-2,2 -diesel, joten sopivuuden kanssa ei luulisi olevan ongelmia.
- Pietu
se, mut olis kiva joskus koittaa millasia vempaimia Mersuista pystyis rakentaa. Turbottaa joku Mersu tai sit just lyödä mahollisimman iso mylly pellin alle. Joku voi kyllä sanoo sitä auton raiskaamiseks. Kaikki ajattelee että mitä järkee, mut on niin kive peli toi w201 ja ei sit viittis ostaa mitään B Asconaa jota virittelis. Vaan eipä tuo rahatilanne paljo anna periks, että pitkä projekti tulis. Mitä mieltä oot? Sano suoraan. Nuorella iällä on niin vallattomia ideoita.
- Timo L.
Pietu kirjoitti:
se, mut olis kiva joskus koittaa millasia vempaimia Mersuista pystyis rakentaa. Turbottaa joku Mersu tai sit just lyödä mahollisimman iso mylly pellin alle. Joku voi kyllä sanoo sitä auton raiskaamiseks. Kaikki ajattelee että mitä järkee, mut on niin kive peli toi w201 ja ei sit viittis ostaa mitään B Asconaa jota virittelis. Vaan eipä tuo rahatilanne paljo anna periks, että pitkä projekti tulis. Mitä mieltä oot? Sano suoraan. Nuorella iällä on niin vallattomia ideoita.
Nuorihan oon ittekin, mutta en kävis moista puuhaamaan. Samahan se tietty on mihin rahansa pistää, itte vaan en oo oikein tuunausihmisiä. Jostain syystä mulle on kehittynyt sellainen periaate, että pidän autoni mahdollisimman alkuperäisenä, esim. en pistä alle mitään momon tms. aluvanteita, vaan ne, jotka tehdas on vartavasten katsonut sopivaksi auton tyyliin.
- Pietu
Timo L. kirjoitti:
Nuorihan oon ittekin, mutta en kävis moista puuhaamaan. Samahan se tietty on mihin rahansa pistää, itte vaan en oo oikein tuunausihmisiä. Jostain syystä mulle on kehittynyt sellainen periaate, että pidän autoni mahdollisimman alkuperäisenä, esim. en pistä alle mitään momon tms. aluvanteita, vaan ne, jotka tehdas on vartavasten katsonut sopivaksi auton tyyliin.
Toi muuten vaatii aika paljon tietämystä autoista et pitää ne alkuperäsenä. Ja helpoiten selviää jos ei rupee niitä tuunaamaan. Kyllä se on hieno kattoo kun joku vanha mersu rullaa pitkin tietä. Ne vaan on aika harvassa noi vanhat ja hyväkuntoset. Ja ei tosta laitoksesta välttämättä tuliskaan mikään yliteinituningtummatlasitviritys vaan just mahollisimman siisti ja huomiota herättämätön. Voi kyllä jäädä haaveeks...
- Nami nami
MB W201 2,6 moottori on tyypiltään
sama jota käytettiin W124 mallissa,
moottorista M103 tehtiin 200B/E,230E
260E ja 300E.Ensinmäiseksi ottaisin
yhteyttä Vehon tekniseen neuvontaan,
onko W201 mallia tehty 300 koneella?
Helpottaa ruljanssia katsastusmiesten
kanssa mikäli autosta löytyy maahantuojan/valmistajan todistus
autontyypistä.Samalla kannattaa selvittää mitä joutuu uusimaan,esim,
jarruosasto,laatikko,perä tai pakoputkisto.Autoissa on paljon samaa
myös eroja on,veikkaan muutoksen maksavan aika paljon.
Vaan se voisi olla kiva peli.- Pietu
varma mutta joskus oon nähny 190 mesen 3 litrasella lorinserin virittämällä koneella, mut ei oo taittu 190:stä tehä ku 2.6 litrasella. Ja sit oli yks 500E koneella. Otti aika kevyesti sataseen. Laatikko tulis tietysti vaihto koneen omalla ja jarrutki taitaa olla tehokkaammat 300E:ssä? Perä tietysti vaihtoon ja mahdollisesti tehoputki jos löytyy. Runkoo tuskin tarvis ruveta vahvistamaan. Voi kyllä olla että tulis sellanen sota että ei ihan heti jaksa ruveta. Mut eikö se mee jotenki niin että kyseisen mallin tehoikkaimmasta koneesta saa olla vielä 20% tehokkaampi. Ja eihän 300E:n 179(?) hevosta oo paljo isompi ku 190E 2.6:n 160 voimaa.
- Nami nami
Pietu kirjoitti:
varma mutta joskus oon nähny 190 mesen 3 litrasella lorinserin virittämällä koneella, mut ei oo taittu 190:stä tehä ku 2.6 litrasella. Ja sit oli yks 500E koneella. Otti aika kevyesti sataseen. Laatikko tulis tietysti vaihto koneen omalla ja jarrutki taitaa olla tehokkaammat 300E:ssä? Perä tietysti vaihtoon ja mahdollisesti tehoputki jos löytyy. Runkoo tuskin tarvis ruveta vahvistamaan. Voi kyllä olla että tulis sellanen sota että ei ihan heti jaksa ruveta. Mut eikö se mee jotenki niin että kyseisen mallin tehoikkaimmasta koneesta saa olla vielä 20% tehokkaampi. Ja eihän 300E:n 179(?) hevosta oo paljo isompi ku 190E 2.6:n 160 voimaa.
Voi tulla iso savotta..Toisaalta jos
haluat nopean vehkeen,osta 2,6 ja
voi olla huonompi kuntoinenkin.
Osaava moottoripaja virittää koneesta
sopivan kestävän jolla ei taatusti jäädä kadulla jalkoihin.Moottoreita
on mukavasti saatavilla suomesta ja
jos autosi on rekisteröity ennen vuotta -92,et tarvitse katalysaattoria
joka tuo tehoa ja rahan säästöä. - Timo L.
Mitä tarkoitat
"moottorista M103 tehtiin 200B/E,230E
260E ja 300E"
Nelisylinterisethän olivat tyyppiä M102, ja olivat jo olemassa ennen M103:a. - 300 TE
Pietu kirjoitti:
varma mutta joskus oon nähny 190 mesen 3 litrasella lorinserin virittämällä koneella, mut ei oo taittu 190:stä tehä ku 2.6 litrasella. Ja sit oli yks 500E koneella. Otti aika kevyesti sataseen. Laatikko tulis tietysti vaihto koneen omalla ja jarrutki taitaa olla tehokkaammat 300E:ssä? Perä tietysti vaihtoon ja mahdollisesti tehoputki jos löytyy. Runkoo tuskin tarvis ruveta vahvistamaan. Voi kyllä olla että tulis sellanen sota että ei ihan heti jaksa ruveta. Mut eikö se mee jotenki niin että kyseisen mallin tehoikkaimmasta koneesta saa olla vielä 20% tehokkaampi. Ja eihän 300E:n 179(?) hevosta oo paljo isompi ku 190E 2.6:n 160 voimaa.
Jos meinaat sulloa 3 litraisen koneen sisään W201 niin kannattaa hakea katalysaattoriton. Tehoa on 9 hv lisää ja vääntöä jopa 40 Nm. Vääntö jo tuntuu.
3- ja 2.6 litraisethan ovat esim. lohkoltaan samat koneet. W201:tä tehtiin 2.6 :sella, ei 3 litraisella. Mutta kyllä 3 litrainen pitäisi mahtua sisään.
3 litraista on helppo kannen avarruksella ja nokan vaihdolla virittää n. 240 hv:maan, lompakko kärsii n. 15 tmk jos teetät kunnon pajalla. Tehoputki maksaa n. 5 tmk lisää. Automaatti kestää vakiona tuon tehon, luultavasti myös manuaali, samoin perä.
24V mallin saa samoin sopimaan sisään mutta tehot ovat ilman kattia jo 231 hv eli katsastusmies ei tykkää. Tehokkain W201 oli 2.5 16v 200 hv:llä eli vertailukohdaksi otettanee tuo malli jarrujen ym. osalta. - Pietu
300 TE kirjoitti:
Jos meinaat sulloa 3 litraisen koneen sisään W201 niin kannattaa hakea katalysaattoriton. Tehoa on 9 hv lisää ja vääntöä jopa 40 Nm. Vääntö jo tuntuu.
3- ja 2.6 litraisethan ovat esim. lohkoltaan samat koneet. W201:tä tehtiin 2.6 :sella, ei 3 litraisella. Mutta kyllä 3 litrainen pitäisi mahtua sisään.
3 litraista on helppo kannen avarruksella ja nokan vaihdolla virittää n. 240 hv:maan, lompakko kärsii n. 15 tmk jos teetät kunnon pajalla. Tehoputki maksaa n. 5 tmk lisää. Automaatti kestää vakiona tuon tehon, luultavasti myös manuaali, samoin perä.
24V mallin saa samoin sopimaan sisään mutta tehot ovat ilman kattia jo 231 hv eli katsastusmies ei tykkää. Tehokkain W201 oli 2.5 16v 200 hv:llä eli vertailukohdaksi otettanee tuo malli jarrujen ym. osalta.vinkeistä. Tää on kyllä projekti jota ei toteuta vielä huomenna, mut tarkotus olis viimestään vuoden päästä alotella. Ja sitä tehdäänkin sitte kauan. Täytyy nyt tässä miettiä, että mikä se olis paras vaihtoehto. Vai onko syytä tehä tollasta pelleilyä ollenkaan, ku eihän Suomessa jalkoihin jää. Kyllä varmaan tulee palstalle juttua jos satun hairahtumaan virimyllyyn.
- Nami nami
Timo L. kirjoitti:
Mitä tarkoitat
"moottorista M103 tehtiin 200B/E,230E
260E ja 300E"
Nelisylinterisethän olivat tyyppiä M102, ja olivat jo olemassa ennen M103:a.Meni puurot ja vellit sekaisin,tuli
pyttipannua,olet aivan oikeassa.
Tuli mieleen moottorista M102 tehtiin
lyhyen aikaan W201 malliin ripeää
versiota joka voisi olla Pietun mieleen. M102, 2,5 16V evolution
204 hp ja katilla 195hp.Veho toi
näitä muutaman vuosikymmenen lopulla
suomeen. - Timo L.
Nami nami kirjoitti:
Meni puurot ja vellit sekaisin,tuli
pyttipannua,olet aivan oikeassa.
Tuli mieleen moottorista M102 tehtiin
lyhyen aikaan W201 malliin ripeää
versiota joka voisi olla Pietun mieleen. M102, 2,5 16V evolution
204 hp ja katilla 195hp.Veho toi
näitä muutaman vuosikymmenen lopulla
suomeen.Asia on sikäli mielenkiintoinen, että "tavallisessa" 2.5-16, joka esiteltiin vuodeksi 1988, oli 204 hv ilman kattia, mutta seuraavan vuoden Evo I:ssä, joka oli "urheilullisempi", vain 200 hv. Evo-mallihan tehtiin markkinoille jotta tyypillä voitiin osallistua DTM:ään, sen takia määrä oli vain 502 kpl, eli kyseessä on melkoinen harvinaisuus.
Moottoriltaan Evo I eroaa tavan 2.5-16:sta vielä siinä, että siinä moottori on iskutilavuudeltaan pienempi(!) (2463/2498cm3)
502 kpl tehtiin myös 1990 Evo II, jonka monet varmaan muistavat "Batmobiilina" hurjan takasiivekkeen vuoksi. Tässähän oli sama moottori kuin Evo I:ssä, mutta tehoja oli puristettu ulos 235 hv. TM:ssä oli kys. vuonna parivertailun tapainen BMW M3 Evo:a vastaan. - Nami nami
Timo L. kirjoitti:
Asia on sikäli mielenkiintoinen, että "tavallisessa" 2.5-16, joka esiteltiin vuodeksi 1988, oli 204 hv ilman kattia, mutta seuraavan vuoden Evo I:ssä, joka oli "urheilullisempi", vain 200 hv. Evo-mallihan tehtiin markkinoille jotta tyypillä voitiin osallistua DTM:ään, sen takia määrä oli vain 502 kpl, eli kyseessä on melkoinen harvinaisuus.
Moottoriltaan Evo I eroaa tavan 2.5-16:sta vielä siinä, että siinä moottori on iskutilavuudeltaan pienempi(!) (2463/2498cm3)
502 kpl tehtiin myös 1990 Evo II, jonka monet varmaan muistavat "Batmobiilina" hurjan takasiivekkeen vuoksi. Tässähän oli sama moottori kuin Evo I:ssä, mutta tehoja oli puristettu ulos 235 hv. TM:ssä oli kys. vuonna parivertailun tapainen BMW M3 Evo:a vastaan.Mitä Teknari kirjoitti autoista?
Tiedätkö minkä verran näitä evoja
on suomessa? - Pietu
Nami nami kirjoitti:
Mitä Teknari kirjoitti autoista?
Tiedätkö minkä verran näitä evoja
on suomessa?ei varmaan yhtään, mut evo 1:stä en tiedä. On noi Evo 2:set hinnoissaan vielä Saksassakin. Jos olis rahaa yhtään ylimäärästä niin sit olis Evo 2:nen Suomessa välittömästi... Liian suuria haaveita... Johtuiskohan kuumeesta.
- 300 TE
Pietu kirjoitti:
vinkeistä. Tää on kyllä projekti jota ei toteuta vielä huomenna, mut tarkotus olis viimestään vuoden päästä alotella. Ja sitä tehdäänkin sitte kauan. Täytyy nyt tässä miettiä, että mikä se olis paras vaihtoehto. Vai onko syytä tehä tollasta pelleilyä ollenkaan, ku eihän Suomessa jalkoihin jää. Kyllä varmaan tulee palstalle juttua jos satun hairahtumaan virimyllyyn.
Eihän suomessa jalkoihin jää mutta kyllähän se on mukavaa ajaa tehokkaalla autolla joka automaattinakin on ripsakka.
Voi ajella rennosti ja rauhallisesti, pelkällä kaasun survauksella lähdetään kun tulee tarvis.
Tosin kulutus on suuri jos siitä välittää, itse kyllä mielelläni maksan mukavuudesta ja suorituskyvystä sen 11-12 litran kulutuksen (98E). - Pietu
300 TE kirjoitti:
Eihän suomessa jalkoihin jää mutta kyllähän se on mukavaa ajaa tehokkaalla autolla joka automaattinakin on ripsakka.
Voi ajella rennosti ja rauhallisesti, pelkällä kaasun survauksella lähdetään kun tulee tarvis.
Tosin kulutus on suuri jos siitä välittää, itse kyllä mielelläni maksan mukavuudesta ja suorituskyvystä sen 11-12 litran kulutuksen (98E).Laskin tossa et paljon niitä heppoja sais olla. Tehokkain ton mallin autohan on se Evo II. Siinä on 235 heppaa ja siihen 20% lisää niin saadaan kevyt 282 hepoa. Laatikoks kyllä varmaan laittasin 5-vaihteisen manuaalin. Tiedät sit miten ne jarrut sun muut menee.
Se voi muuten olla motarilla et joku kattoo, että onpa siinä iso mersu, että härnätään vähän. Luulee tietty ettei se liikahda mihinkään. Toikin mikä dieseli mulla on niin kummiskin vastaa aika hyvin. Tapana kiihdyttää paikallisen rautatiesillan alle yhestä risteyksestä ja kattoo kenellä on suurin nopeus sillan alla. 140 on paras bemulla jossa on kutoskone. Siitä sit tippuu tasasesti. Ite sain 115 talvella. Ei vaan saanu pitoo oikeen vielä kolmosellakaan. Että sellaset huvit...
Jossain oli muuten noi 190E mersujen kulutukset. Ei tainnu olla ykskään yli 7l/100km. Voi olla että muistan väärinkin. - Timo L.
Nami nami kirjoitti:
Mitä Teknari kirjoitti autoista?
Tiedätkö minkä verran näitä evoja
on suomessa?En muista tarkkaan, mutta lopputuloksena jälleen kerran todettiin molempien olevan hyviä autoja (yllättävää TM:ltä:-/), mutta BMW taisi olla hiukan urheilullisempi toimituksen mielestä, tosi yllätäävää tämäkin:-).
- 300 TE
Pietu kirjoitti:
Laskin tossa et paljon niitä heppoja sais olla. Tehokkain ton mallin autohan on se Evo II. Siinä on 235 heppaa ja siihen 20% lisää niin saadaan kevyt 282 hepoa. Laatikoks kyllä varmaan laittasin 5-vaihteisen manuaalin. Tiedät sit miten ne jarrut sun muut menee.
Se voi muuten olla motarilla et joku kattoo, että onpa siinä iso mersu, että härnätään vähän. Luulee tietty ettei se liikahda mihinkään. Toikin mikä dieseli mulla on niin kummiskin vastaa aika hyvin. Tapana kiihdyttää paikallisen rautatiesillan alle yhestä risteyksestä ja kattoo kenellä on suurin nopeus sillan alla. 140 on paras bemulla jossa on kutoskone. Siitä sit tippuu tasasesti. Ite sain 115 talvella. Ei vaan saanu pitoo oikeen vielä kolmosellakaan. Että sellaset huvit...
Jossain oli muuten noi 190E mersujen kulutukset. Ei tainnu olla ykskään yli 7l/100km. Voi olla että muistan väärinkin.Joo, se vaan on hankalaa löytää niitä jarruja ja muita Evo2:n osia jos katsastusmies vaatii.
2.5 16V osia kyllä löytyy saksasta ja Mecklinkin voi varmaan auttaa.
Jos laitat 3 litraisen myllyn niin sen suurempi vääntö antaa paremman kiihtyvyyden varsinkin normaalissa ajossa kuin kovasti viritetty 2.5 nelonen. Ainakin 300 E:n manuaali on mielestäni huono. Joku kys. auton omistaja voi tietenkin olla eri mieltä mutta mielestäni se on tunnoton, siksi automaatti on mielestäni ainakin omaan autooni oikeampi.
Voi olla että piristän omaani kannen avartamisella tai sitten nostan koneen kokonaan pois ja vaihdan tilalle turbodieselin. Saas nyt nähdä miten kilometrejä tulevaisuudessa tulee.
300 E:ssä on takana jäähdyttämättömät levyt, 24V - mallissa on jo jäähdytetyt takana. Elikkä kaikki tämä on hyvä tietää kun virität tulevaa autoasi. - Pietu
300 TE kirjoitti:
Joo, se vaan on hankalaa löytää niitä jarruja ja muita Evo2:n osia jos katsastusmies vaatii.
2.5 16V osia kyllä löytyy saksasta ja Mecklinkin voi varmaan auttaa.
Jos laitat 3 litraisen myllyn niin sen suurempi vääntö antaa paremman kiihtyvyyden varsinkin normaalissa ajossa kuin kovasti viritetty 2.5 nelonen. Ainakin 300 E:n manuaali on mielestäni huono. Joku kys. auton omistaja voi tietenkin olla eri mieltä mutta mielestäni se on tunnoton, siksi automaatti on mielestäni ainakin omaan autooni oikeampi.
Voi olla että piristän omaani kannen avartamisella tai sitten nostan koneen kokonaan pois ja vaihdan tilalle turbodieselin. Saas nyt nähdä miten kilometrejä tulevaisuudessa tulee.
300 E:ssä on takana jäähdyttämättömät levyt, 24V - mallissa on jo jäähdytetyt takana. Elikkä kaikki tämä on hyvä tietää kun virität tulevaa autoasi.jarrut ja muut romppeet olla vertailuautosta? Eikö se riitä että ne on samaa luokkaa kuin vertailuauton? En oo niin asioista perillä. (vielä)
Kyllä varmaan kutoskone pitää laittaa. Vääntääkö 3 litranen alhaalta hyvin? Luulis että 190E:n loota on lähes sama kuin 300E:n? 300E:n kenties jotenkin vahvistettu?Nykyisessä mersussani laatikko toimii varsin hyvin. Tosin vaihteet menee niin kevyesti päälle että ei juuri saa sitä tuntoa että onko siellä vaihde silmässä. Mutta manuaali olis jotenki mun käteen sopivampi.
Tämä kaikki on ollut hyvää tietoa mitä on tässä parin päivän aikana saanut. Varmaan tulee kysymyksiä lisää sitten kun aihe on vielä enemmän ajankohtainen. Voi vielä mieli muuttua moneen kertaan. Tämäkin kyllä valotti jo aika paljon. Ei taida niin mahdoton temppu ollakkaan. Sikäli kun on vaan lämpimät tilat, kunnolliset työkalut ja rahoitus kohdallaan. Ainut mikä taitaa vastustaa on rahoitus. Mutta palaillaan astialle ja kiitos vastauksista! - 300 TE
Pietu kirjoitti:
jarrut ja muut romppeet olla vertailuautosta? Eikö se riitä että ne on samaa luokkaa kuin vertailuauton? En oo niin asioista perillä. (vielä)
Kyllä varmaan kutoskone pitää laittaa. Vääntääkö 3 litranen alhaalta hyvin? Luulis että 190E:n loota on lähes sama kuin 300E:n? 300E:n kenties jotenkin vahvistettu?Nykyisessä mersussani laatikko toimii varsin hyvin. Tosin vaihteet menee niin kevyesti päälle että ei juuri saa sitä tuntoa että onko siellä vaihde silmässä. Mutta manuaali olis jotenki mun käteen sopivampi.
Tämä kaikki on ollut hyvää tietoa mitä on tässä parin päivän aikana saanut. Varmaan tulee kysymyksiä lisää sitten kun aihe on vielä enemmän ajankohtainen. Voi vielä mieli muuttua moneen kertaan. Tämäkin kyllä valotti jo aika paljon. Ei taida niin mahdoton temppu ollakkaan. Sikäli kun on vaan lämpimät tilat, kunnolliset työkalut ja rahoitus kohdallaan. Ainut mikä taitaa vastustaa on rahoitus. Mutta palaillaan astialle ja kiitos vastauksista!No joo, luulisi sen riittävän että ne romppeet ovat vastaavat. 300 E 24V:n jarrut riittävät varmasti projektiisi, onhan 300:nen paljon painavampikin.
Automaatin ja manuaalin valinnasta ei kannata kiistellä, se on aina tottumiskysymys, kannattaa kuintenkin koeajaa myös automaattia jos siitä ei ole kokemusta, vaikka jotain käytettyä 300 E automaattia.
Kyllä tuo kuutonen vääntää nätisti alhaalta, omassa kierrokset eivät juuri 2000 ylitä reippaassa "normaaliajon" kiihdytyksessä. Toki automaatin momentinmuunnin vaikuttaa. Suurin vääntö on vasta 4200 kierroksella mutta varsinkin kattiton versio on erittäin väkevä jo tyhjäkäynniltä. Toisaalta vaikka kolmisella 3000 kierrokselta kun painaa kaasua lähtee auto väkevästi kiihtymään , pienelläkin painalluksella. Nelosella 80km/h jälkeen ei tarvitse pienempää ohituksessa vaikka olisi kiirekin.
Automaatin välitykset ovat sinänsä urheilulliset että nelosella huippunopeus on rajoitinta vasten, vaihteet ovat siis lyhyehköt ja sen huomaa kiihdytyksissä, nelosellakin kiihtyy kovasti. Moottorin äänet ovat muuten aika urheilulliset, tasakaasulla se on hiljainen eikä ääni kuulu sisään mutta kun kaasua survaisee niin koneen karheahkot imuäänet kuuluvat mukavasti sisään, voima siinä puhuu. Varmasti kevyempi 190:nen liikkuu vakiokutosellakin kivasti jos painava 300 E kiihtyy manuaalilla alle 8 sekunnin sataan.
Jos on jotain kysyttävää tai tarvitset osia niin laitappa mailia. Voin saada saksasta vaivattomasti kaikkea tarpeellista, esim. omaani ajattelin nahkapenkkejä. - 300 TE
300 TE kirjoitti:
No joo, luulisi sen riittävän että ne romppeet ovat vastaavat. 300 E 24V:n jarrut riittävät varmasti projektiisi, onhan 300:nen paljon painavampikin.
Automaatin ja manuaalin valinnasta ei kannata kiistellä, se on aina tottumiskysymys, kannattaa kuintenkin koeajaa myös automaattia jos siitä ei ole kokemusta, vaikka jotain käytettyä 300 E automaattia.
Kyllä tuo kuutonen vääntää nätisti alhaalta, omassa kierrokset eivät juuri 2000 ylitä reippaassa "normaaliajon" kiihdytyksessä. Toki automaatin momentinmuunnin vaikuttaa. Suurin vääntö on vasta 4200 kierroksella mutta varsinkin kattiton versio on erittäin väkevä jo tyhjäkäynniltä. Toisaalta vaikka kolmisella 3000 kierrokselta kun painaa kaasua lähtee auto väkevästi kiihtymään , pienelläkin painalluksella. Nelosella 80km/h jälkeen ei tarvitse pienempää ohituksessa vaikka olisi kiirekin.
Automaatin välitykset ovat sinänsä urheilulliset että nelosella huippunopeus on rajoitinta vasten, vaihteet ovat siis lyhyehköt ja sen huomaa kiihdytyksissä, nelosellakin kiihtyy kovasti. Moottorin äänet ovat muuten aika urheilulliset, tasakaasulla se on hiljainen eikä ääni kuulu sisään mutta kun kaasua survaisee niin koneen karheahkot imuäänet kuuluvat mukavasti sisään, voima siinä puhuu. Varmasti kevyempi 190:nen liikkuu vakiokutosellakin kivasti jos painava 300 E kiihtyy manuaalilla alle 8 sekunnin sataan.
Jos on jotain kysyttävää tai tarvitset osia niin laitappa mailia. Voin saada saksasta vaivattomasti kaikkea tarpeellista, esim. omaani ajattelin nahkapenkkejä.Joo, sen sähköpostin ositteenkin olisi voinut laittaa...
[email protected] - Pietu
300 TE kirjoitti:
No joo, luulisi sen riittävän että ne romppeet ovat vastaavat. 300 E 24V:n jarrut riittävät varmasti projektiisi, onhan 300:nen paljon painavampikin.
Automaatin ja manuaalin valinnasta ei kannata kiistellä, se on aina tottumiskysymys, kannattaa kuintenkin koeajaa myös automaattia jos siitä ei ole kokemusta, vaikka jotain käytettyä 300 E automaattia.
Kyllä tuo kuutonen vääntää nätisti alhaalta, omassa kierrokset eivät juuri 2000 ylitä reippaassa "normaaliajon" kiihdytyksessä. Toki automaatin momentinmuunnin vaikuttaa. Suurin vääntö on vasta 4200 kierroksella mutta varsinkin kattiton versio on erittäin väkevä jo tyhjäkäynniltä. Toisaalta vaikka kolmisella 3000 kierrokselta kun painaa kaasua lähtee auto väkevästi kiihtymään , pienelläkin painalluksella. Nelosella 80km/h jälkeen ei tarvitse pienempää ohituksessa vaikka olisi kiirekin.
Automaatin välitykset ovat sinänsä urheilulliset että nelosella huippunopeus on rajoitinta vasten, vaihteet ovat siis lyhyehköt ja sen huomaa kiihdytyksissä, nelosellakin kiihtyy kovasti. Moottorin äänet ovat muuten aika urheilulliset, tasakaasulla se on hiljainen eikä ääni kuulu sisään mutta kun kaasua survaisee niin koneen karheahkot imuäänet kuuluvat mukavasti sisään, voima siinä puhuu. Varmasti kevyempi 190:nen liikkuu vakiokutosellakin kivasti jos painava 300 E kiihtyy manuaalilla alle 8 sekunnin sataan.
Jos on jotain kysyttävää tai tarvitset osia niin laitappa mailia. Voin saada saksasta vaivattomasti kaikkea tarpeellista, esim. omaani ajattelin nahkapenkkejä.kanssa jossain nähneeni kirjoituksen, että jarrut oli samasta autosta ku kone.
Pitää tässä vuoden sisällä yrittää tutustua automaattiin.
Onko kannttavaa tuoda Saksasta projektia varten joku huonompi kuntoinen 300E Mersu? Tai sitten pelkät osat? Vai tuleeko halvemmaks ostaa tarvittavat osat Suomesta? Kone, jarrut, loota ym.? Ja sitten projektin kori eli 190E? Miten verotus menee kun on kasannut parhaat palat nippuun? Luulisi ettei tarvisi kuin toisesta maksaa? Siitä joka rekisteröidään? Olis tarkotus tuoda niin halpoja kuin vaan löytyy koska kunnolla ei ole sinänsä väliä. Tekniikka pitäis kyllä olla kunnossa, mutta sehän harvemmin Mersussa kärsii.
Kuulostaa ihan kivalta väännöltä. Paljonko muuten 300E:ssä on vääntöä?
Olis se kyllä joskus kiva kuulla kutosen murinaa omankin pellin alta. Mutta tavoitteet on asetettu ja yritys on kova. En olisi millään uskonut että 300:nen kiihtyy noin vauhdilla sataseen.
Hoksasin just että olisin voinut mailata, mutta en jaksanut kirjotella uudeestaan. Varmasti tulen ottamaan yhteyttä jos on jotain hämminkiä tai osia vailla. Täytyykin tästä vetäytyä viettämään hetkeksi hiljaiseloa ja palailla tosiaan asiaan reilu vuoden päästä. Kiitos asiallisista vastauksista ja viitseliäisyydestä!! - 300 TE
Pietu kirjoitti:
kanssa jossain nähneeni kirjoituksen, että jarrut oli samasta autosta ku kone.
Pitää tässä vuoden sisällä yrittää tutustua automaattiin.
Onko kannttavaa tuoda Saksasta projektia varten joku huonompi kuntoinen 300E Mersu? Tai sitten pelkät osat? Vai tuleeko halvemmaks ostaa tarvittavat osat Suomesta? Kone, jarrut, loota ym.? Ja sitten projektin kori eli 190E? Miten verotus menee kun on kasannut parhaat palat nippuun? Luulisi ettei tarvisi kuin toisesta maksaa? Siitä joka rekisteröidään? Olis tarkotus tuoda niin halpoja kuin vaan löytyy koska kunnolla ei ole sinänsä väliä. Tekniikka pitäis kyllä olla kunnossa, mutta sehän harvemmin Mersussa kärsii.
Kuulostaa ihan kivalta väännöltä. Paljonko muuten 300E:ssä on vääntöä?
Olis se kyllä joskus kiva kuulla kutosen murinaa omankin pellin alta. Mutta tavoitteet on asetettu ja yritys on kova. En olisi millään uskonut että 300:nen kiihtyy noin vauhdilla sataseen.
Hoksasin just että olisin voinut mailata, mutta en jaksanut kirjotella uudeestaan. Varmasti tulen ottamaan yhteyttä jos on jotain hämminkiä tai osia vailla. Täytyykin tästä vetäytyä viettämään hetkeksi hiljaiseloa ja palailla tosiaan asiaan reilu vuoden päästä. Kiitos asiallisista vastauksista ja viitseliäisyydestä!!Jos saksasta ostaa 300 E:n sen ei tarvitse olla huonokuntoinen. Reilusti alle 200 tkm ajettuja saa sieltä 15-20 tmk:lla hyvillä varusteilla. Saksassa sedanit ovat halpoja farkkuihin verrattuna. Jos oikein etsii voi spotata Brabuksen virittämiä 3.6 litraisia 272 hv pelejä tai vastaavia, hinnat ovat melkein samat kuin vakioissa.
Kanta-auto, eli 190E kannattaa ostaa suomesta, lasket vaan ettei prosentit ylity kun tekniikkaa vaihdat. Jos tuot 300E:n saksasta ja vedät sen lihoiksi ja myyt ylimääräiset osat niin ei tarvii maksaa kuin auton hankinta ja rahdit. Ruosteettomasta korista saa helposti hyvän hinnan kun myyt sen varaosina. Kun lasket loppusaldon niin huomaat ettei tekniikka tullut ollenkaan kalliiksi.
300 E:ssä on 260 Nm vääntöä, kattilla 220. Kattittomana 300 E kiihtyy sataseen 7.8 sekunnissa (huiput 228)joten oikeastaan helpoin tapa saada rivakka mersu on ostaa suomesta 300 E ja maksaa 15 tmk virityksestä (240hv kannella ja nokalla) ja nauttia. Sillä pelillä pesee jo 220 hv 24V mersun kevyesti. Takaluukkuun voi sitten laittaa kyltin esim. 300D tai 200E. - Anonyymi
Pietu kirjoitti:
ei varmaan yhtään, mut evo 1:stä en tiedä. On noi Evo 2:set hinnoissaan vielä Saksassakin. Jos olis rahaa yhtään ylimäärästä niin sit olis Evo 2:nen Suomessa välittömästi... Liian suuria haaveita... Johtuiskohan kuumeesta.
Vaan 20 vuotta myöhässä vastaan, mutta suomessa on tietääkseni yksi molempia evoja. Evo 1 meillä ikuisuus projektina ja Evo 2 ties missäpäin suomee nykyään, mutta ihan ajokunnossa.
- Pietu
Löytyy mb190.tripod.com jos kiinnostaa. Sieltä readers rides. Siellä pari tykkiä. Mm. yks 3.6 litrasella AMG koneella.
- Timo L.
..vastasit kysymykseesi siis itse:-). Luultavasti M103 mahtuu kun mahtui M104:kin.. Hyvät sivut muuten!
- Jamppe
kiinnitys korvilla pitäisi mennä, ainakin pienemmät koneet ovat ihan samoja -> kiinnitys korvien paikat pitäisi täsmätä ellei sitten tule muita ongelmia simpukan tms. kanssa.
- Pietu
ole varmaa onko 4- ja 6-sylinteriset samoilla kiinnityksillä? Eli periaatteessa pitäis ostaa 190E 2.6 kori että sinne saisi suosiolla 300E:n koneen?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34887601 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181811320RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217