Ihotautilääkäri masensi

Kävin tuossa eilen sitten ihotautilääkärillä. Olen käynyt jo kaksi kertaa ennen tätä lääkärillä, mutta tällä kertaa jouduin menemään eri lääkärille kuin ennen (aikaisempi lääkärini on virkavapaalla..). Olen syönyt antibiootit ja kaiken maailman rasvatkin on tullut kokeiltua. Tämä aikaisempi ihotautilääkärini määräsikin minulle sitten roaccutanin kun muu ei tuntunu tepsivän näppyihini ja ihon rasvaisuuteen. Olen ollut roaan muuten tosi tyytyväinen, se on vähentänyt rasvaisuutta tosi paljon ja tehnyt ihostani tasaisemman, sekä hävittänyt näpyt. Mutta siis asiaa..
Tämä uusi lääkäri sitten sanoikin että Roaccutanista saan vain hetkellisen avun. Hän sanoi että heti kun lopetan kuurin niin naamani palaa yhtä rasvaiseksi ja näppylöitä pukkaa! Olisi tehnyt mieli alkaa itkemään. Aikaisempi lääkärini kun juuri sanoi että näin ei kävisi. En nyt sitten tiedä mitä uskoa, niinpä haluaisin teidän kokemuksianne asiasta? Tuleeko näpyt ja rasvaisuus heti samanlaisena takaisin vai olisiko toivetta paremmasta elämästä?
Masentaa ihan hirveästi toi lääkärin kommentti. Sitten se vielä sano kun sanoin että kauheeta jos tää vaikutus on niin hetkellinen että mitä tälle mun ihon rasvasuudelle voi sitten tehdä..Niin lääkäri siihen että pese naamaa useammin, älä käytä mitään kosteusvoiteita ja siinä se..Joillakin on vaan rasvainen iho, no can do. Ei paljon helpota!
41477
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Käytin roaa säännöllisesti noin kaksi kuukautta, kunnes finnien tulo lakkasi. Lopetettuani finnejä alkoi taas tulemaan, tosin ei niin paljon kuin ennen. Tällä hetkellä käytän roaa 1-2 tablettia (jo noin vuoden ajan verran) viikossa ennaltaehkäisevästi eikä finnejä tule kuin harvoin, maksa-arvotkin on pysynyt kohdallaan.

Äänestä

Minulle kävi vähän samoin kun olin parikymppinen finninaama. Silloin ei ollut mitää Roaa tms. keksitty, mutta olisin halunnut tetrasykliinikuurin, sillä naama oli todella pahassa kunnossa. Lääkäri tiiraili naamaani valon alla ja sanoi: "Onpas tulossa pahaa arpea". Ihan kivasti sanottu, eikä se sitä paitsi ollut edes totta.

"Juo vähemmän Coca Colaa", oli rouvan neuvo. Kerroin, etten koskaan juo limsaa, mutta se ei auttanut. Sain tosin lähetteen maksakokeeseen, koska olin edellisenä vuonna syönyt pitkän tetrasykliinikuurin. Siinä kaikki "apu". Reseptiä ei tippunut.

Kaikkissa ihmisryhmissä on valitettavasti tunnevammaisia idiootteja. Myös lääkäreissä, vaikka soveltuvuuskokeissa sellaiset yritetäänkin karsia.

Totuus on, että useimmille aknepotilaille Roakuuri takaa kertaparantumisen. Kaikille ei. Jotkut syövät kuurin moneen kertaan, ja sitten iho vihdoin paranee, jotkut eivät siitä hyödy kuin kuurin ajan.

Sen sijaan sikamaisesti käyttäytyviä lääkäreitä ei näemmä paranna mikään. Toivottavasti pääset pian omalle lääkärillesi, ja toivottavasti saat Roasta pitkäaikaisen avun. Tyhmien ihmisten huonosta käyttäytymisestä ei kannata päiväänsä pilata. Pää pystyyn vaan! :)

Äänestä
  • "Kaikkissa ihmisryhmissä on valitettavasti tunnevammaisia idiootteja. Myös lääkäreissä, vaikka soveltuvuuskokeissa sellaiset yritetäänkin karsia."

    Opiskelen itse lääkiksessä. Ei tänne mitään soveltuvuuskokeita ole. Pääsykokeet vain, joissa ei sosiaalisia taitoja mitata pätkääkään.

    Äänestä

  • Kake Klever kirjoitti:

    "Kaikkissa ihmisryhmissä on valitettavasti tunnevammaisia idiootteja. Myös lääkäreissä, vaikka soveltuvuuskokeissa sellaiset yritetäänkin karsia."

    Opiskelen itse lääkiksessä. Ei tänne mitään soveltuvuuskokeita ole. Pääsykokeet vain, joissa ei sosiaalisia taitoja mitata pätkääkään.

    Joo, eix se ole jotenkin niin, että 80% saa avun roasta, muut eivät. Itselläni roa auttoi tasan sen kuurin ajan, mutta ihan hassu muutama viikko kuurin loputtua naama rasvoittui entiseen tapaan ja akne palasi. Itse löysin avun Diane Novista.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Auttakaa roalaiset kirjoitti:

Kävin tuossa eilen sitten ihotautilääkärillä. Olen käynyt jo kaksi kertaa ennen tätä lääkärillä, mutta tällä kertaa jouduin menemään eri lääkärille kuin ennen (aikaisempi lääkärini on virkavapaalla..). Olen syönyt antibiootit ja kaiken maailman rasvatkin on tullut kokeiltua. Tämä aikaisempi ihotautilääkärini määräsikin minulle sitten roaccutanin kun muu ei tuntunu tepsivän näppyihini ja ihon rasvaisuuteen. Olen ollut roaan muuten tosi tyytyväinen, se on vähentänyt rasvaisuutta tosi paljon ja tehnyt ihostani tasaisemman, sekä hävittänyt näpyt. Mutta siis asiaa..
Tämä uusi lääkäri sitten sanoikin että Roaccutanista saan vain hetkellisen avun. Hän sanoi että heti kun lopetan kuurin niin naamani palaa yhtä rasvaiseksi ja näppylöitä pukkaa! Olisi tehnyt mieli alkaa itkemään. Aikaisempi lääkärini kun juuri sanoi että näin ei kävisi. En nyt sitten tiedä mitä uskoa, niinpä haluaisin teidän kokemuksianne asiasta? Tuleeko näpyt ja rasvaisuus heti samanlaisena takaisin vai olisiko toivetta paremmasta elämästä?
Masentaa ihan hirveästi toi lääkärin kommentti. Sitten se vielä sano kun sanoin että kauheeta jos tää vaikutus on niin hetkellinen että mitä tälle mun ihon rasvasuudelle voi sitten tehdä..Niin lääkäri siihen että pese naamaa useammin, älä käytä mitään kosteusvoiteita ja siinä se..Joillakin on vaan rasvainen iho, no can do. Ei paljon helpota!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu