Huoltopukin tekeminen

.......

Noniin, Tarkotuksena olis tehdä itse huoltopukki, Onko jossain hyviä ohjeita sen tekemiseen? onko joku tehny sen ite? Jos joku vähä auttais mua ;)

7

2772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekemään vaan

Kyllä niitä ite tehty on. Ieköhän siinä rahaa säästä jos osaava mies on. Mä oon kuski, enkä osaa kyl sellast tehdä. mut mitoista voin antaa sellasen neuvon et kannattaa tehä sen kokonen et seil pohjan päällä voi kuska saderenkaat jos tarvii vaihtaa kiireellä lähtöruudukon vieresä tai parc fermessä. Korkeus kannattaa kans miettiä et kuski ylttää nostamaan autoa. Jos sun kuski on sen kokonen että jaksaa ite nostaa.

• ja...

kottikärryn renkaat eteen ja pienet kääntyvät pöyrät taakse

• renkaat

niin ja kunnon ilmarenkaat ,
      pystyy kuljettaan autoa
      myös epätasaisessa maastossa,

• hyvää?

Hei miätis uudestaan, paljonko ensinnäkin ne renkaat ym. osat maksaa, paljonko menee aikaa, paljonko viritelmä painaa ja sitten vielä minkä näkönen se viritelmä on.

Kun aatellaan että harrastuksees menee tulevina vuosina satoja ellei tuhansia euroja niin kannattaako tehdä ite kun valmiita ja TOIMIVIA on kaupassa noin satasella..

• riippuu
        hyvää? kirjoitti:

Hei miätis uudestaan, paljonko ensinnäkin ne renkaat ym. osat maksaa, paljonko menee aikaa, paljonko viritelmä painaa ja sitten vielä minkä näkönen se viritelmä on.

Kun aatellaan että harrastuksees menee tulevina vuosina satoja ellei tuhansia euroja niin kannattaako tehdä ite kun valmiita ja TOIMIVIA on kaupassa noin satasella..

riippuu vähän luokasta , ilmatäytteisiä
        traileriapyöriä saa edullisesti , jos vähän
        rautaputkea löytyy nurkista , niin mikäs siinä

• F250

Ihan ok, pyöriä kärryihin löytyy esim. Hong Kong yms. halpismyymälöistä. Niissä kuitenkin kannattaa valita sellaiset joissa on peltivanteet, koska muovi ei aina kestä varikon olosuhteita. Meillä meinaan meni yksi muovivanne viime kaudella pieniksi murusiksi kun päälle kaatui DOT4 -jarrunestettä. Sama muuten murentaa monet muutkin muovilaadut, joten olkaan varovaisia sen kanssa.

• KGL

Edellä olikin jo joitakin vinkkejä ja kannanottoja. Valmiin kärryn saa helpolla, mutta maksaahan ne.
      Jos päätät tehdä itse niin renkaat kannattaa tehdä tarpeeksi suuriksi niin kulkee myös "louhikoissa" eikä kippaa sähkökaapeleita asfaltilla ylitettäessä (näihin ongelmiin törmää monella ratavarikolla). Joku sanoo "aja isot pyörät edellä" mutta kyllä ne kumikaapelit laahaa mukana takapyörissäkin.
      Olipa auto kerran kärsällään Ulvilassa kun jäi pikkurulla asfaltissa olleeseen tolpanreikään.
      Kottikärryn pyöräkoko on riittävä, mutta näkyy jotkut käyttävän omissa virityksissään karting renkaita. Isoilla pyörillä on kyllä hankalampi toteuttaa kääntyviä (etu)pyöriä.
      Vaunun alatasosta ei kannata tehdä umpinaista kaukaloa. Vesi jää sateella lillumaan ja siellä mahdollisesti olevat työkalut ruostuvat (verkkopohja tms?).
      Onnea rakentelussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe