Kosketusallergian hoito

Enni

Minulle puhkesi kosketusallergia selkään ja koko selkä meni tosi pahaksi. Olen sitä hoidellut vahvoilla kortisoneilla, sisäisillä ja ulkoisilla kuureilla kesästä asti. Samalla olen itsekseni arvaillut sen aiheuttajaa.

Nyt on jo hieman tuloksia tullut, tilanne on jotenkin hallinnassa. Mutta selkä on niin arka, kun vähän raapaisen, kevyestikin, se alkaa kovin punoittaa ja iho menee rikki.

Joudun odottelee vielä muutaman viikon testeihin pääsyä, siksi kysyn teiltä neuvoja selän hoitamiseksi kortisonikuurijaksojen välissä. Miten saan ihoa vahvistetuksi, mitä siihen arvaan laittaa? Sisäisesti syön vitamiinilisää, mutta yksi ilta kun panin A-vitamiinivoidetta, se ärtyi. Onko teillä tietoa ja kokemuksia? Mieleni tekisi heittää siihen maitohappobakteereita, onkohan niillä ulkoisesti mitään vaikutusta? Helppiä odottelen...

Onko teillä kellään ollut laaja-alaista kosketusallergiaa ja miten sen kanssa selvisitte?

2

1138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKK

Joskus käytin natusanin sinkkisalvaa vie kutinan ja pysyy iholla ,löytyy sieltä mistä muutkin vauvanhoitotuotteet.Tai apteekista vahvempaa on vain jäykempää levittää

• tämmöistä...

Mulla on kosketusallergia kumille, joka ilmenee niin, että esim. siivouskäsineitä pitäessä ihottumaa tulee käsiin, sekä kasvoihin. Kasvoissa se voi ilmetä myös punoituksena, turvotuksena ja pieninä rakkuloina, jotka muuttuvat hilseileväksi ihottumaksi. Myös kondomit aiheuttavat kipuja, ja kutinaa, kylläkin alapäässä.

Itse olen käynyt kaikki mahdolliset allergiatestit. Selkään tehtävä lapputesti oli helvetillinen. Kaksi vuorokautta älytöntä kutinaa, kun kumiyhdisteet reagoi niin pahasti. Selkään tuli hirmuset ihottumaläikät niiden koealueiden kohdalle, millekään muulle en ole allerginen. Olisiko mahdollista, että selkääsi koskettaa esim. rintaliivien osat, jotka sisältävät kuminauhaa? Joillakin kumiallergikoilla alusvaatteetkin aiheuttaa allergiaa.

Itsellä lääkkeenä allergiaan on Aerius-nimisiä tabletteja, muut ei oikein auta. Käytä vain jotain perusrasvaa, niin, ettei iho kuiva.

Juhannuksen jälkeen taisin polttaa otsani auringossa, jälkitulos: Otsa turposi ja sinne kertyi nestettä, nenänvarsi oli myös normaalia paksumpi. Ratkaisu: kortisoni-piikki perseeseen ja kortisonitablettikuuri:)

Että ongelmia on vaikka muille jakaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      257
      4590
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      131
      2993
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2762
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1749
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1594
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      208
      1116
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1109
    Aihe