Lehtien koeajoissa mainitaan Pannin levottomuus kovissa nopeukseissa.Eli missä nopeuksissa ilmenee ja onko eroa jos on kyytiläinen mukana.Laittakaa myös plussat ja miinukset pyörästä.
Pan European 1300
11
10220
Vastaukset
- omistaja
tullet TM-n testissä ihan hyvin, mitä noita enenpää mainostaa, tuo levottumuus on minulle ihan outoa, joskus rekan perässä saattaa sitä esiintyä ilmavirtauksissa, ei muuten tai olisko renkaat olleet erilaiset. Pyörä kulkee kuin juna kovissakin nopeuksissakin, 120 km /t on lasten leikkiä kuten pyörillä yleensä.
- Single Pan
Rehellisesti sanottuna kenties vähä ylimainostettu pyörä. On se helppo huoltaa ja pitää puhtaana.Seka ajossa (maantie / kaupunki) iha kätevä , ketterä kylillä ja kohtuu nopeuksissa vakaa. Jonkun verran sivutuuli herkkä , varsinki puuskissa mutta onhan siinä paljon pintaa mihin tuulen tarttua. Renkaiden kuluttua voi taakse esim. laittaa kapeemman ja korkeemman ja eteen orgkista matalamman jolloin saadaan pyörän painoa siirrettyä eteenpäin.Etusesta ei vielä kokemusta mutta takarattaan muutos kyllä rauhoittaa käyttäytymistä. Pikku tavaroille "paljo" tilaa.
- Single Pan
Tonnisatanen on vakaampi vauhdissa mutta kolmisatane
on kylillä ketterämpi , kestää pyörittää ympyrää rajotinta eli topparia vasten. Vanha totuus ; kaikki vaikuttaa kaikkeen , eli mikä sopii toiselle , on toiselle pieru , kaikkihan tietää mistä se taas on kotosi. Ja ainaha voi pyörää muokata omien mieltymysten mukaiseksi. Onhan joku tehny pannarista
streetfigterinkin ,netissä kuvia. Ei siinä vikoja oo , ne on ominaisuuksia ? Kyllä yleensä kantsii tehä kunnon koeajo lenkki 20-100 km , oli sit mikä pyörä tahansa. - esaase
Single Pan kirjoitti:
Tonnisatanen on vakaampi vauhdissa mutta kolmisatane
on kylillä ketterämpi , kestää pyörittää ympyrää rajotinta eli topparia vasten. Vanha totuus ; kaikki vaikuttaa kaikkeen , eli mikä sopii toiselle , on toiselle pieru , kaikkihan tietää mistä se taas on kotosi. Ja ainaha voi pyörää muokata omien mieltymysten mukaiseksi. Onhan joku tehny pannarista
streetfigterinkin ,netissä kuvia. Ei siinä vikoja oo , ne on ominaisuuksia ? Kyllä yleensä kantsii tehä kunnon koeajo lenkki 20-100 km , oli sit mikä pyörä tahansa.paljon on renkaista kiinni,aikoinaan oli 1300vouager kawa.Siihen ku tälläsin vyörenkaan taakse ja normaalit ilmanpaineet niin yli 100.sen vauhdissa ei tie piisannu,vasta 4kgtakana vakautti menoa.
- Nimetön
1100 kulki kuin juna siihen asti kun laitoin takalaukun vauhdista riippumatta,nyt vaatii eukon taakse että pääsee samaan ajettavuuteen . kawan gtr teki aikoinaan aivan saman tempun .
- Single Pan
1300 ssa pitää muistaa takalaukun kiinnityksessä että se liikkuu sivuille päin , kiinnitys pultit hahloissa joka mahdollistaa liikkumisen. Itellä oli aluksi väärin ja vaikuttaa varsinkin kun ajetaan yksin.
- LTmies
Se Pannarin levottomuus on ehkä liikaa korostettu. Kokeilin 2004-mallista Pannaria ja sen ohjausgeometria on ehkä aavistuksen liian terävä, siis liian nopea ohjaus. Se tekee pyörästä aavistuksen verran levottoman,jota tosin kaikki ei edes huomaa mutta kaiken kaikkiaan hyvä pyörä. Moottori ja vaihteisto, samoin jarrut erinomaiset. Reissumiehelle hyvä valinta. Tuli vain mieleen, että se hyvin lievä levottomuus saattaisi poistua kun kokeilisi hieman suuremmilla rengaspaineilla. Itse ajelen BMW K 1200 LT:llä ja pidän sitä mukavampana pyöränä. Uutta Gold Wingiä en ole kokeillut, mutta eiköhän tuo ensi suvena korjaannu.
- Panisti
Itselläni on viime vuoden mallia oleva PanEuropean ja itse en kyllä sitä vertaisi bemarin LT-malliin.
On varmasti LT mukavampi Paniin verrattuna mutta eihän Pan European olekaan LT:n "kilpailija", jos Hondalta haluaa verrata, niin silloin malli on nimenomaan GoldWing
- Mika__
Corbin tekee pannarille näppärän oloista peräboksia:
http://www.corbin.com/honda/st13smug.shtml - Ipe
Ekalla Panila ajoin 13 vuotta ja olin tyytyväinen. Vaihdoin 04 uuteen ja petyin pahasti. Vaappumisen poistoon ei auta muutos kuormituksessa tai edes takalaukun poisto. Se on ominaisuus, huono sellainen. Nyt olen vaihtanut pyörää.
- kulkuri
Itellä ei kokemuksia 1300 panista .itellä st 1100
-92 varustettuna kapan 45 litran taka laukulla kiinteä asennus ei heilu mutta saa irti normaalisti
ei vaikuta ajoon ajaa sitten soolona tai kyytiläisen kanssa. mutta rekan perässä hiukan vaappuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä931968Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2801790Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3091597Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1901481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931061- 511017
- 56987
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56978- 67954
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941