paljonko moottoriöljyn vaihtoväli ja mitä öljyä kannattaa käyttää? kiitos!
a6 2.5tdi v6 moottoriöljy
7
3997
Vastaukset
- käy
Tuohon moottoriin käy mikä vaan vaikka jäteöljy.
- tietoa on
Kannattaa vaihtaa usein (max. 15000 km) VAG:n suositusten mukaiset öljyt. V6:n ongelmana on ollut nokka-akseleiden kuluminen. Hyvät ja tuoreet öljyt suojaavat parhaiten.
- nokkaelina
pitääkö paikkansa että kannen öljykanavat on huonosti suunniteltu ja siksi öljy ei kierrä kunnolla akseleihin...mistäköhän vuosimallista alkaen niissä on paremmat kannet?
- omistaja
nokkaelina kirjoitti:
pitääkö paikkansa että kannen öljykanavat on huonosti suunniteltu ja siksi öljy ei kierrä kunnolla akseleihin...mistäköhän vuosimallista alkaen niissä on paremmat kannet?
Minun käsitykseni mukaan kyseessä on ollut nokka-akselin materiaalivirhe, joka on joissain yksilöissä aiheuttanut ennenaikaista kulumista. Etenkin jos on ollut suhteellisen paljon tyhjäkäyttämistä (taksit).
- vaikka
vilkaisemassa castrolin sivuilta öljysuositus. Sieltä löytyy tietoa myös muista nesteistä.
- oif69
...tainnut olla eniten murheita noiden nokka-akselivaurioiden kans. Tyypit käyttää konetta yötäpäivää tyhjäkäynnillä=öljynpaineet alhaiset. Sakemanni moottorissa tiukat toleranssit niin toki vain narskahtaa kun voitelu pettää! Muutenkin täysiä juntteja nuo suharit!!
- suosittelen
ehdottomasti 15w40. paras voitelu ja sillei tollei tällei. tolla voi ajaa 60tkm , ainaki mä oon ajanu mun audi 80:llä.välillä oon lisäilly, eikä oo tarvinnu vaihtaa kolmeen vuoteen öljyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780