"Rakas nuori ystävä.
Ihmisellä on valittavana kaksi tietä:
toinen niistä on leveä,
ja kauempaa katsottuna se näyttää kauniilta,
helppokulkuiselta,
ja sillä on paljon kulkijoita.
Toinen tie taas,
se on oikeastaan vain pieni polku,
kivikkoinen, mutkainen,
kapea.
Sitä vaeltaa vain pieni joukko.
Kumman sinä valitset?
Katsele tarkemmin:
nuo leveän tien kulkijat
ovat kyllä ulospäin iloisia,
mutta sisin on kylmä,
askel rauhaton,
pelokas.
Kapeamman tien kulkijat taas
näyttävät luottavaisilta,
ja sydämestä kumpuava onni
ja ilo näkyy heidän avoimissa kasvoissaan.
Välillä he kyllä horjahtelevat,
mutta heidän vierellään kulkee
rakastava Paimen,
joka kantaa olallaan uupuneinta.
Sinä valitsit leveän tien.
Onko sitä helppo kävellä,
oletko onnellinen
sisimmässäsi.
Muista,
että olet rukousten lapsi,
minunkin käteni pusertuvat taas ristiin,
ja rukoilevat puolestasi:
Hyvä Jumala,
etsithän laumasta eksyneen
takaisin joukkoomme,
kaipaamme häntä,
rakastamme häntä,
tahdomme hänetkin iloitsemaan,
että hänkin kerran saisi
olla edessäsi
kiittämässä sinua
taivaan kodissa."
koskettavaa
4
399
Vastaukset
- Pikavastaaja
Hyvä juttu, mutta miksi noin lyhyet rivit?
Kannattaisikohan muuten harrastaa tuotekehitystä ja tehdä siitä kapeammasta tiestä helppokulkuisempi? Helvettiin menevän voisi vaikka miinoittaa näkyvästi.- Blastus
Tuotekehitys on jo viety huippuunsa. Siitä sanoo Jeesus:
Matt. 11:29 Ottakaat minun ikeeni teidän päällenne, ja oppikaat minusta, että minä olen siviä ja nöyrä sydämestä: ja te löydätte levon teidän sieluillenne;
30 Sillä minun ikeeni on sovelias ja minun kuormani on keviä.
Ja toisaalla Jesaja:
Jes. 35:8 Siinä myös pitää matka ja tie oleman, joka pitää pyhäksi tieksi kutsuttaman, ettei kenkään saastainen sitä vaeltaisi, ja se pitää heidän edessänsä oleman; jota käydään, niin ettei tyhmäkään eksy.
- maryleiah
kun jaksaisin, kun USKOISIN :(
- maryleiah
ei ole muuta oikeaa uskoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989