Otettekö nähnet ihmisen jolla on paha silmä?Tälläisella tyypillä kaikki hyvyys on vain silmänlumetta ja pahuuden peittona.Pahasta silmästä tunnettu esimerkki on Steen Cristensen.Tv:ssä näki miten pahasti hän katsoi kameraa oikeudessa.Kertokaa esimerkkejä?
Paha silmä
33
5228
Vastaukset
- e-y-e
Siis katsoiko steen kameraa "pahalla silmällä"? toivottavasti edes retusoitiin pois kuvasta. Meillä jokaisella on "paha silmä" yleensä sillä katsotaan posliinia ulostettaessa, joskus naapuria kännissä uhotessa.
- the eye
Hauskaa silmäpeliä!
- Jili
Joo olen nähnyt,ja se ei mielyttänyt ollenkaan..
Menin yhden kaverin kanssa kylään hänen tutun luokse,tämä tuttu oli mies,en tuntenut häntä,mies oli vanha mies,pitkä harmaa partakin sen 60 vuotias (pitää mainita tämä,muuten te ehkä luulette että minä 30 vuotias olen itse aiheuttanut tämän "paha silmä"tapauksen.
Meillä oli ihan hauskaa keskustelimme vaikka mistä,mies oli spontaani ja kohtelias.
Sitten tunti myöhemmin ilmestyi miehen vaimo kotiin,vaimo ehkä siinä 55 vuotias,harmaa myös.
Nainen seisoi liian kauan oven pielessä törröttääkseen minua,ja miten!!!niska karvani meni pystyyn koska nainen katsoi minua "pahalla silmällä" minulle tuli paha olo!nainen ei esitellyt itseään minulle (se joka tulee ovesta sisälle antaa kättä ja esittelee itsensä vieraalle eikö vain?)
No kun nainen ei esitellyt itseään minulle,nousin itse tuolilta ja esittelin itseni kohteliaasti hänelle,ja annoin kättä (naisen silmät oli inhottavat katsoivat minua vihaisesti!,minulle tuli hyvin paha olla jopa..niin pahalla silmällä hän katsoi minua..)
Sitten ajattelein että ehkä hän on ujo? aloin siis keskustelemaan (kehuin hänen kaunista kotia ja puutarhaa,ja yritin keskustella hänen kanssa,) mutta nainen ei ollut välillä kuulevinaan minua.. :-/ keskusteli kyllä tuttuni kanssa,ja oman miehensä kanssa
No sitten kun oli aika lähteä pois,(olin iloinen että mentiin!!!) niin sitten oven ulkopuolella sainkin ja tunsin ja näin hyvin pahan ilmeen minua kohtaan!ja miksi??? en tiedä mitä naisen päässä liikkui,mutta tiedän varmasti että nainen melkein toivo minulle jotakin paskaa!!!
Mutta sinne en mene enään siis! kerroin tästä ystävälleni ja hän sanoi myös huomaavansa että nainen katsoi minua pahalla silmällä!
Siis "paha silmä on olemassa!
En ole ruma nainen,enkä mikään ylpeä bimbo!jos olisin ollut ylpeä naista kohtaan niin voisin ymmärtää! mutta kun yritin keskustella hänen kanssaan niin nainen ei ollut kuulevinaan eikä näkevinään,vilkuili paskasti vaan minua!
siis miksi nainen katsoi minua sitten pahalla silmällä???- Pirjo
Tuttua tarinaa ja uskon täysin.On ihmisiä jotka pahuutensa lisäksi harrastaa salatieteitä ja se ajanmittaan näkyy.Jotain tuolla oli sinua vastaan.
- Erkki
Pirjo kirjoitti:
Tuttua tarinaa ja uskon täysin.On ihmisiä jotka pahuutensa lisäksi harrastaa salatieteitä ja se ajanmittaan näkyy.Jotain tuolla oli sinua vastaan.
Kyllä sen huomaa ja tuntee heti jos joku katsoo sinua "pahalla silmällä" ihminen joka katsoo sinua "pahalla silmällä", tuntee suunattomasti vihaa ja on hyvin kateellinen sinua kohtaan, tämä ihminen voi jopa kiroa sinut sillä hetkellä kun hän katsoo sinua "pahalla silmällä"(ajatuksissaan hän tekee sen),mutta se kirous lentää takaisn sille joka sen kirouksen on lausunut,ja niin kuin Pirjo kirjoitti että,"On ihmisiä jotka pahuutensa lisäksi harrastaa salatieteitä ja se ajanmittaan näkyy" niin näkyykin ,tämän ihmisen "säteily" muuttuu jotenkin pelottavaksi,(ihmisen säteily muuttuu jos harrastaa tuollaista) koska, pahaa silmää ei voi peittää,silmät ovat "sielun peilit,silmistä huomaa ja tuntee mitä ihminen ajattelee sinusta,vaikka se ihminen kuinka hymyilee herttasesti sinulle,sen huomaa.
- jep-ulis
paha silmä on myös kirous, jonka voi langettaa toisen päälle. semmoinen ihminen, jolla on paha silmä on saanutjoko silmänsä syntyessään tai kirouksesta. yleensä pahalla silmällä tarkoitetaan ihmistä, jolla on kykyjä, jotka hän on saanut kirouksena, mutta paha silmä "kirous" voi olla myös rakkaansa suojelemiseksi.
- H412
Tuossa ei ole kyse varsinaisesta 'paha silmä'-uskomuksesta, vaan omasta tulkinnastasi..
Paha silmä on alunperin intia/lähi-itä/välimeri-akselille levinnyt uskomus että kateelliset ihmiset voivat aiheuttaa onnettomuuden kateuden kohteelle. Se pahuus mikä ilmenee ei ole tarkoituksellista, eivätkä pahaa silmää 'kanavoivat' ihmiset ole pahoja luonnoltaan, koska eivät tiedä aiheuttavansa pahaa.
Esim. vauvoja saatettiin liata tai sylkeä niiden päälle ;D etteivät ne herättäisi huomiota ja vetäisi pahaa silmää (kateutta) puoleensa. Eikä välttämättä tarvittu puhdasta kateutta, vaan sekin, että joku tulee ja rupeaa kehumaan ja ylistämään jonkun toisen omaa, saattoi aiheuttaa jotakin pahaa.
Itse joskus mietin aihetta paljonkin.. jos jotakin pahaa tosiaan kateuden/muun seurauksena tapahtuu, kuvittelisin sen johtuvan 'uhrin' omasta hätäännyksestä. Eli huomioimalla 'pahan silmän', esim. pelästymällä uhkaavaa katsetta, ikään kuin 'luo' sille tietylle uhkakuvalle mahdollisuuden tapahtua. Siis, sen pahan silmän alkuperäisen 'haltijan' tarkoitusperä/tahto/jne. on lopulta merkityksetöntä. Ainoan vaaran aiheuttaa sen uhrin pelko, sillä peloilla on toisinaan tapana tulla toteen.- Heikki
Aika hyvin perusteltu ja olen myös aikalailla samaamieltä mutta.On sydämestään pahoja ihmisiä,joilla kaikki hyvyys on petosta.
- H412
Heikki kirjoitti:
Aika hyvin perusteltu ja olen myös aikalailla samaamieltä mutta.On sydämestään pahoja ihmisiä,joilla kaikki hyvyys on petosta.
Pahuus on todellista, olen samaa mieltä.. en ottanut siihen kantaa edellisessä jutussani, koska aihepiiri oli eri.
Mutta tosiaan, 'pahuus', pimeys, kaaos, jne. ja niiden ilmenemismuodot maailmassa sattuvat olemaan henk.kohtainen lempipuheenaineeni, joten jatketaan:
Miten itse määrittelisit 'pahuuden', tässä tapauksessa nimenomaan ihmisen pahuuden?
Onko se pelkkää moraalista pahuutta vai voiko sen alkuperän selittää mielestäsi vielä laajemmin (kosminen tai metafyysinen pahuus)?
(1) Jos pahuus ja sen aiheuttama kärsimys on inhimillisen valinnan seurausta on pahuudella vain moraalinen ulottuvuus (esim. ihminen oikeuttaa itsensä tekemään toiselle ihmiselle pahaa, hyötyi siitä itse tai ei, vaikka tietää teon olevan eettisesti väärin).
(2) Jos pahuus ei rajoitukaan pelkästään ihmistajuntaan, vaan sisältyy kaikkeen olevaan, se on kosmista. Eli moraalisen pahan ohella olisi olemassa pahuutta jota ei voi aistein todeta (=metafyysinen) eikä myöskään sen suhdetta ihmismieleen. Tälläinen ihmisestä riippumattoman pahuuden mahdollisuus on lähinnä esillä eri uskonnoissa. Jos on olemassa jokin paha voima joka voi ilmetä luonnossa esim. ihmismielen kautta, ei 'paha' ihminen välttämättä ole täysin vastuussa teoistaan, vaan enemmänkin 'ohjelmoitu' tekemään pahaa.
Tuohon ensimmäiseen kohtaan voi myös lukea esim. mieleltään sairaat ihmiset tai psykopaatit, joille moraali käsitteenä on hämärtynyt. Eli pointtina ei ole tarkoitusperä, vaan se miten pahuus koetaan.
Tuon 'sydämestään pahan' ymmärtäisin niin, että tehdään pahaa pahuuden tähden. Uskotko ehkä että on olemassa ihmisiä jotka ovat syntyjään pahoja, vai johtaako siihen tilaan esim. joku psyykkinen prosessi?
Tuo kosminen paha ei muuten edellytä mitään jumalankaltaista tietoista olentoa. Paremminkin sen voisi käsittää jonkinlaisena universaalisena epäjärjestyksen voimana, joka sisältyy kaikkeen elävään tuhoavana potentiaalina (vrt. kuolema), eli myös ihmiseen. Ihmiskunnan näkökulmasta hyvyys on jotakin joka ylläpitää elämää, pahuus jotakin mikä tuhoaa sitä. Kun epäjärjestyksen potentiaali ihmisessä herää ja alkaa toimia, siitä tulee ihmiselle itselleen "vietti", mutta muut luonnollisesti kokevat sen pahuutena.
Elikäs, tiivistetty kysymys tästä kaikesta: Mikä on pahuuden äärimmäinen 'lähde'?
Tämä tuskin oli kovin selkeää tekstiä, ottaen huomioon kellonajan, pyydän anteeksi ja menen nukkumaan.. osa ajatuksista saattoi olla hieman outoja, mutta kun ei toisen mielipiteistä/uskomuksista koskaan tiedä.. olisin kiinnostunut kyllä kuulemaan, jos jaksat vastata. - kreikkalaistunut
H412 kirjoitti:
Pahuus on todellista, olen samaa mieltä.. en ottanut siihen kantaa edellisessä jutussani, koska aihepiiri oli eri.
Mutta tosiaan, 'pahuus', pimeys, kaaos, jne. ja niiden ilmenemismuodot maailmassa sattuvat olemaan henk.kohtainen lempipuheenaineeni, joten jatketaan:
Miten itse määrittelisit 'pahuuden', tässä tapauksessa nimenomaan ihmisen pahuuden?
Onko se pelkkää moraalista pahuutta vai voiko sen alkuperän selittää mielestäsi vielä laajemmin (kosminen tai metafyysinen pahuus)?
(1) Jos pahuus ja sen aiheuttama kärsimys on inhimillisen valinnan seurausta on pahuudella vain moraalinen ulottuvuus (esim. ihminen oikeuttaa itsensä tekemään toiselle ihmiselle pahaa, hyötyi siitä itse tai ei, vaikka tietää teon olevan eettisesti väärin).
(2) Jos pahuus ei rajoitukaan pelkästään ihmistajuntaan, vaan sisältyy kaikkeen olevaan, se on kosmista. Eli moraalisen pahan ohella olisi olemassa pahuutta jota ei voi aistein todeta (=metafyysinen) eikä myöskään sen suhdetta ihmismieleen. Tälläinen ihmisestä riippumattoman pahuuden mahdollisuus on lähinnä esillä eri uskonnoissa. Jos on olemassa jokin paha voima joka voi ilmetä luonnossa esim. ihmismielen kautta, ei 'paha' ihminen välttämättä ole täysin vastuussa teoistaan, vaan enemmänkin 'ohjelmoitu' tekemään pahaa.
Tuohon ensimmäiseen kohtaan voi myös lukea esim. mieleltään sairaat ihmiset tai psykopaatit, joille moraali käsitteenä on hämärtynyt. Eli pointtina ei ole tarkoitusperä, vaan se miten pahuus koetaan.
Tuon 'sydämestään pahan' ymmärtäisin niin, että tehdään pahaa pahuuden tähden. Uskotko ehkä että on olemassa ihmisiä jotka ovat syntyjään pahoja, vai johtaako siihen tilaan esim. joku psyykkinen prosessi?
Tuo kosminen paha ei muuten edellytä mitään jumalankaltaista tietoista olentoa. Paremminkin sen voisi käsittää jonkinlaisena universaalisena epäjärjestyksen voimana, joka sisältyy kaikkeen elävään tuhoavana potentiaalina (vrt. kuolema), eli myös ihmiseen. Ihmiskunnan näkökulmasta hyvyys on jotakin joka ylläpitää elämää, pahuus jotakin mikä tuhoaa sitä. Kun epäjärjestyksen potentiaali ihmisessä herää ja alkaa toimia, siitä tulee ihmiselle itselleen "vietti", mutta muut luonnollisesti kokevat sen pahuutena.
Elikäs, tiivistetty kysymys tästä kaikesta: Mikä on pahuuden äärimmäinen 'lähde'?
Tämä tuskin oli kovin selkeää tekstiä, ottaen huomioon kellonajan, pyydän anteeksi ja menen nukkumaan.. osa ajatuksista saattoi olla hieman outoja, mutta kun ei toisen mielipiteistä/uskomuksista koskaan tiedä.. olisin kiinnostunut kyllä kuulemaan, jos jaksat vastata.On totta, että uskomus on kotoisin jostakin kauempaa. Kreikassa tietenkin sanotaan, että se on sieltä kotoisin, en tiedä onko totta kokonaan.
Totta on myös se, että kateus oli 'pahan silmän' takana.
Lisäisin kuitenkin vielä tähän, että tämän takia alettiin esim. kreikassa valmistaa 'pahan silmän poistajia'. Nykyään niitä myydään turisteille matkamuistoina esim korujen muodossa. Ne on silmännäköisiä, vaikka riipuksia, jotka on tehty sinisestä lasista ja keskellä on musta ympyrä. Tämän pitäisi sitten poistaa kaikki 'pahan silmän' haluamat pahat asiat, kuten taudit ja onnettomuudet ja salaperäiset kuolemat. - Il distzepolo
H412 kirjoitti:
Tämä tuskin oli kovin selkeää tekstiä, ottaen huomioon kellonajan, pyydän anteeksi ja menen nukkumaan.. osa ajatuksista saattoi olla hieman outoja, mutta kun ei toisen mielipiteistä/uskomuksista koskaan tiedä.. olisin kiinnostunut kyllä kuulemaan, jos jaksat vastata.Kiitoe kirjoituksesta,kyllä selkeää oli.En vain aiemmin huomannut,että jäi lukematta,sori.Vastaan jotain koska tietoni ovat suppeat.Syntymästään paha,siihen en usko.Toisilla voi olla pienestä taipumus psykopatiaan jota ruokkii epäedulliset kasvuolot tai ympäristö.Myös varhaiset pettymykset.Tämä ei tee kaikista psykopaattia.Psykopatia on myös väärien valintojen seurausta kun on jo valinnut väärin.siis ihminen paatuu.En tarkoita,että psykopaatti on tahallaan kasvanut sellaiseksi. Kateus on yksi pahan sydämen aiheuttaja.Kun sitä ruokkii niin tulee oravanpyörä joka tuhoaa miettijän,kateellisen.Siinä,kateudessa ei ole mitään hyvää.Paljolti pahasilmä on kateellinen ja lopuksi voi demoni asua silmien takana.
- On.myös.kirjoitettu
Liittyy jollainlailla tähän keskusteluaiheeseen:
Heti kun Suomessa ja Skandinaviassa tajutaan, että psyykkisillä kyvyillä voi vahingoittaa ihmisiä ja niin todella tehdään, voidaan myös suojautua.
Alkuperäiskansojen tietämys näistä kyvyistä on kokonaan unohdettu. Poppamiehiin suhtaudutaan huvittuneesti. Yhteyksiä muihin tajunnantasoihin pidetään taikauskona.
Mutta jokainen, joka on joutunut esim. voodoon kanssa tekemisiin, ei enää naureskele.
- USA:ssa ilmoitettiin joulukuussa 1995 tiedotusvälineissä, että armeija on käyttänyt
20 miljardia dollaria kaukonäkemiseen, selvänäkijöihin ja meedioihin ym. parapsyykkisen alan ilmiöihin- yhdessä vuodessa.
Lähde: LuukkanenKilde- Salatut maailmamme-
J.K. Huomioikaa että nämä eivät ole omia mielipiteitäni, ainoastaan lainauksia kyseisestä kirjasta.
- olen
söin sellasen viime viikolla. hyhhyh kun se oli laittanut silmätippoja, maistu ihan kamalalta!
- Mikroskooppi
Borderline- eli rajatila-persoonallisuushäiriöisillä (epävakailla) ihmisillä on usein ns. paha silmä. Silmät saattavat olla hyvinkin kauniit ja niissä voi olla hyvinkin älykkään tuntuinen katse, mutta jos seuraa niitä pidempään, niin pelottava tyhjyys, hätä ja tarkoituksettomuus niissä asuu. Rajatilapersoonallishäiriöisen silmät ovat usein valmiit mihin vain.
- Distzepoli
Pitkälti samaa mieltä.Kateus on kyllä höysteenä pahuuden lisäksi.On muillakin persoonallisuushäiriöisillä,esim.paranoidinen luonne voi olla pahan silmän omaava.
- Villikissa
Pahansilmän omaavaa kannattaa karttaa koska ne saa aikaan vain harmia.Sotkevat ihmisten asiat.
- Steen Arielsson
Ei mulla oo pahaa silmää.
- Tiina
Siis mitä ihmettä tarkoitetaan pahoilla silmillä? Ja miten silmät yleensä liittyvät pahuuteen?
Anteeksi, jos kysyn "turhaan", eli jos joku on jo selittänyt asian, mutta on vähän kiire.- Pekka
Ei silmät sinänsä vaan mitä on silmien takana.Kateus ja pahansuopuus.
- il Disrzepolo
Lissää esimerkkejä kiitos!
- il Distzepolo
Lissää esimerkkejä kiitos!
- anna
Entinen mieheni oli väkivaltainen ja luonnehäiriöinen. Hän tuijotti vihaisesti kahdeksan kuukauden ikäistä vaunuissa makaavaa poikavauvaamme. Vauva jännittyi koko kropaltaan varpaita myöten. Myöhemminkin mieheni kohteli poikaamme todella raa'asti.
Hänen tultuaan kerran yöllä jostain, hänen silmissään oli sellainen katse, että ajattelin hänen olevan mielisairas. En nuorena ollessani ymmärtänyt koko kauheutta, mitä lapset saivat kokea. - anna
anna kirjoitti:
Entinen mieheni oli väkivaltainen ja luonnehäiriöinen. Hän tuijotti vihaisesti kahdeksan kuukauden ikäistä vaunuissa makaavaa poikavauvaamme. Vauva jännittyi koko kropaltaan varpaita myöten. Myöhemminkin mieheni kohteli poikaamme todella raa'asti.
Hänen tultuaan kerran yöllä jostain, hänen silmissään oli sellainen katse, että ajattelin hänen olevan mielisairas. En nuorena ollessani ymmärtänyt koko kauheutta, mitä lapset saivat kokea.luettuani mikroskoopin kirjoituksen persoonallisuushäiriöisen silmistä. Allekirjoitan sen kokemukseni perusteella, sillä juuri simien takia olin mennytkin silloiseen aviooni. Silloisen mieheni simät olivat todella kauniit ja näytti kuin hän olisi unelmoinut juuri minusta ja että niistä näkyisi aito ja syvä rakkaus. Hyvin monet ihmiset olivat ihastuneita häneen, enkä ihmettele sitä.
Totuus paljastui minulle vasta kun olin jo muista ihmisistä eristettynä ja lapsi oli syntynyt. Itseäni syytän, kun en vieläkin sinnikkäämmin hakenut eroa jo aikaisemmin. Olin niin yksin, että minulla ei ollut ketään kelle puhua perhehelvetistä ja kukapa minua olisi uskonutkaan. - il Ditszepolo
anna kirjoitti:
luettuani mikroskoopin kirjoituksen persoonallisuushäiriöisen silmistä. Allekirjoitan sen kokemukseni perusteella, sillä juuri simien takia olin mennytkin silloiseen aviooni. Silloisen mieheni simät olivat todella kauniit ja näytti kuin hän olisi unelmoinut juuri minusta ja että niistä näkyisi aito ja syvä rakkaus. Hyvin monet ihmiset olivat ihastuneita häneen, enkä ihmettele sitä.
Totuus paljastui minulle vasta kun olin jo muista ihmisistä eristettynä ja lapsi oli syntynyt. Itseäni syytän, kun en vieläkin sinnikkäämmin hakenut eroa jo aikaisemmin. Olin niin yksin, että minulla ei ollut ketään kelle puhua perhehelvetistä ja kukapa minua olisi uskonutkaan.Voimia sulle Anna ja hyvä kun oot kestäny.Onko äijä kiusannu jälkeenpäin?Aika tyypillinen psykopaatti.
- anna
il Ditszepolo kirjoitti:
Voimia sulle Anna ja hyvä kun oot kestäny.Onko äijä kiusannu jälkeenpäin?Aika tyypillinen psykopaatti.
Hän on nykyisin sen verran ovela, että käyttää veljeään apunaan ja hänestä itsestään on mukamas tullut mallikansalainen. Tämä hänen veljensä teki minusta äskettäin rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Olin saanut avioeron v. 1979 ja 80-luvun alussa olin puhunut avioeroni syistä muutamille ihmisille. Tämä hänen veljensä tunkee itseään asianosaiseksi.
Olin kuulustelussa ja puhuin reilusti meillä tapahtuneista asioista. Juttu on vielä kesken.
- pahasilmä
Uskovaisten suvussa vahvana periytyy mielipuolisuus.
- Jostain_luin_että
- Kielteinen ajatus jää heijastumaan myös ajattelijaan ja näin pyrkii palautumaan toistuvasti mieleen.
Toistuva jonkin asian ajatteleminen energisoi ja motivoi ihmisen, voiden johtaa pahan toteuttamiseen myös sanoina ja mahdollisesti tekoina.
- Pahantahtoinen ajattelu heijastuu myös ihmisen olemukseen, hyvinvointiin, ilmeisiin, sanavalintoihin, sosiaaliseen kanssakäymiseen. Läheiset vaistoavat toisen pahansuopaisuuden.
- Meediot pystyvät havaitsemaan tai tiedostamaan toisen ajatuksia ja ajatusluomuksia.
- Kansanperinteessä toiseen kohdistunutta kielteistä, pahantahtoista ajatusta sanotaan "pahansilmäksi", joskus demoniksi.
Huomaa tässä yhteydessä noituminen ja erityisesti voodoo, missä tunnepitoisillarituaaleilla keskitytään ja voimistetaan ajatusta.
- eri-puolilla-maailmaa
Paha silmä on vihamiehen tai kadehtijan katse.
Paha silmä yhdistetään usein noituuteen ja kateuteen. Pahaan silmään on uskottu eri puolilla maailmaa jo muinaisista ajoista lähtien, ja niin se onkin säilynyt ympäri maailman sitkeänä näihin päiviin saakka. Sitä esiintyy niin antiikin Kreikan ja Rooman uskomuksissa kuin myös juutalaisessa, islamilaisessa, buddhalaisessa ja hindulaisessa perinteessä.
Usko pahaan silmään on yleinen myös alkuperäiskansojen piirissä, paimentolaiskulttuureissa, luonnonkansoilla ja arabialaisessa maailmassa.- Ajatuskeskittymät
Toistuvien ajatuksien luonteesta johtuen, niistä syntynyt ajatuskeskittymä saa sitä likaisemman värin, mitä ikävämmästä energiasta on kyse , ja mitä negatiivisemmasta kielteisten ajatusten lähettäjästä on kyse.
Mikäli tuo kielteisestä energiasta syntynyt "ajatuspallo" eli ns. paha silmä on hyvin vahva, on se olemukseltaan ja väreiltään aina likaisempi ja voimakkaampi. - Suojautumiskeino
Erinomainen suojautusmiskeino on lukea päivittäin Isä Meidän-Rukous.
Tätähän tapahtuu juuri ihmisten välityksellä, heidän jotka ovat välikappaleita negatiivisen energian tuottamisessa muille.
Rukouksessa kun pyydämme Jumalaa ”päästämään meidät pahasta”, tarkoitamme sielunvihollista, jota kutsutaan Raamatussa sekä kiusaajaksi että pahaksi .
(Matt. 4:3, 1. Tess. 3:5, Matt. 13:19, 1. Joh. 2:13-14, 3:12).
Tulkinnan mukaan siis pyydämme, että Jumala ei antaisi sielunvihollisen kiusata meitä, vaan päästäisi tai pelastaisi meidät sen hyökkäyksiltä (1. Piet. 5:8).
Päästä meidät pahasta, eli pelasta meidät siltä.
Tämän tulkinnan mukaan emme siis pyydä Jumalaa jotenkin päästämään tai pelastamaan meitä mistä tahansa pahasta, vaan erityisesti näiltä hyökkäyksiltä.
Alkuperäisessä kreikankielessä tämä sana ”paha” voi tosin tarkoittaa tässä yhteydessä kumpaa tahansa: joko yleisestä pahuutta tai tässä mainittua pahaa eli sielunvihollista.
- HyvälläSilmälläKatselen
Eiköhön ole kyseessä tunnetilojen lukutaidosta. Siis että tunnistaa, jos joku katsoo halveksien, vihaisesti, kateellisena, välinpitämättömästi tai inhoten.
Hyvällä silmällä katsoja taas katsoo rakkaudella, hellyydellä, hyväksyvästi, kannustavasti, kujeillen, myötäeläen ...
Ihmisen kommunikoinnista tapahtuu vain 5% sanoilla. Monelle varmaankin tämä tieto tulee yllätyksenä. Kaikki muu95% viestinnästä tapahtuu sanattomasti kehonkielellä johon ne katseetkin kuuluvat. - Luepa-tuolta
s://magicbom.ru/fi/damage-and-the-evil-eye/the-jinxes-of-the-family-symptoms-what-is-the-evil-eye-and-how-can-it-harm-a-person.html
--- Mitä jos huomaat negatiivisen vaikutuksen oireita? - Hyvienpuolella
Juha Kanerva on yksi tällainen olento. Antti-Jussi Sipilä samoin. Pelottavan kylmän oloisia ihmisiä. Varokaa tällaisia ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733