kung fu mustavöiset

Jassu

tietääkö kukaan kuinka monta mustavöistä kung fun harrastajaa suomessa on? itse tiedän oman opettajani ja hänen poikansa

22

8596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kung fu miäs

      On mulla pari mustaa vyötä.. tai yksi taitaa olla hyvin tumma ruskea.

      • Jassu

        onko tää keskustelu paikka tarkotettu v***uiluun.Ole hiljaa jos ei oo mitää kunnon asiaa.oon nähny sut muiski keskusteluis vaa puhumas täyttä p**kaa eikä asiallisesta jutusta oo tietookaa.Onnea vaa sulleki


      • kung fu miäs
        Jassu kirjoitti:

        onko tää keskustelu paikka tarkotettu v***uiluun.Ole hiljaa jos ei oo mitää kunnon asiaa.oon nähny sut muiski keskusteluis vaa puhumas täyttä p**kaa eikä asiallisesta jutusta oo tietookaa.Onnea vaa sulleki

        anteeksi kauheasti mutta luulin tämä olevan trolli niikuin 80% tämän palstan viesteistä. Noo vastataan sitten ihan kunnolla.

        Ensinäkin kung fuhan ei ole mikään laji, se on vain termi joilla tarkoitetaan kiinalaisia taistelulajeja jotka eivät ole millään tavalla yhtenäisiä. Joillakin harvoilla kiinalaisilla lajeilla on jonkinlainen organisoitunut organisaatio jonka jäsenillä voi olla jonkinlaisia vyöarvoja, oli ne sitten keltaisesta mustaan, mustasta vihreään tai ruskeasta valkoiseen niin sillä ei ole mitään merkitystä sen organisaation ulkopuolisille. Kiinassa ollaan kyllä yritetty säätää jonkinlainen vyöarvo systeemi wushulle, eli pääosin modernille wushulle mutta tarkoituksenahan on tietenkin ollut kaikkien kiinalaisten lajien laittaminen tämän saman systeemin alle, tämähän on tietenkin mennyt täysin päin metsään heti alusta, ensinäkin näihin vyövaatimuksiin ei kuulu minkäänlainen käytännön soveltaminen, toiseksi ollaan annettu korkeita dan arvoja joillekin wushu/liikunta komiten (tms.) jäsenille joilla ei ole mitään treeniä takanaan, kukaan ei ota tätä systeemiä vakavaissaan sieläpäin. Eli sinun täytyy kyllä hieman tarkentaa että missä tyylissä opettajallasi on musta vyö koska se ei meille muille vielä sano yhtään mitään.


      • kung fu miäs
        Jassu kirjoitti:

        onko tää keskustelu paikka tarkotettu v***uiluun.Ole hiljaa jos ei oo mitää kunnon asiaa.oon nähny sut muiski keskusteluis vaa puhumas täyttä p**kaa eikä asiallisesta jutusta oo tietookaa.Onnea vaa sulleki

        Tervetuloa päänauonta24.fi palstalle :)!


      • kung fu män
        kung fu miäs kirjoitti:

        Tervetuloa päänauonta24.fi palstalle :)!

        Win tsumissa vaihtuu painan logon väri arvon mukaan. :D Oikeasti.


      • kung fu män
        kung fu män kirjoitti:

        Win tsumissa vaihtuu painan logon väri arvon mukaan. :D Oikeasti.

        Edellä tosin käytin sanaa logo virheellisesti. Mutta niinhän kaikki muutkin nykyään...


    • säätäjä

      Voisikohan kyseisten herrojen nimet olla Amir ja Ramin Sohrab?

      • Manki

        kyllä vain mistä tiesit?:o


      • kung fu miäs
        Manki kirjoitti:

        kyllä vain mistä tiesit?:o

        Mutta eihän Amir ole sohrab sukunimeltään, eikä Ramin ole Amirin poika.


      • säätäjä
        kung fu miäs kirjoitti:

        Mutta eihän Amir ole sohrab sukunimeltään, eikä Ramin ole Amirin poika.

        Aivan. Noin luullaan aika yleisesti noissa amirin wushu-piireissä, mitä itse olen touhua sivusta seurannut ja harrastajilta kuullut. Amirhan tosiaan on Raminin isän oppilas. Korjatkaa toki jos olen väärässä.


    • jaxa wain

      Kung fu miäs jo kertoikin miksi tuo kysymys on päin helvettiä. Omassa seurassani ei käytetä vöitä, niiden arvo on kuitenkin sellainen että musta on huonoimpia/ensimmäisiä vöitä ja punaiset ja kultainen parhaita.

    • Fun-Chu

      Turussa on kaksi veljetä ,jotka ovat saaneet mestarikirjan.

      Helsingistä löytyy kaveri, joka on asunut Kiinassa 10. vuotta, muutti sitten suomeen ja perusti piene salin Vallilaan, antaa aika paljon ykstyisopetusta, edustaa Fun_Chu koulukuntaa, joka on kova ja murskaava tyyli, on natanut joitakin hämmästyttäviä näytöksiä, mm. hevosenpotku yli kahden metrin korkeuteen ja kiven murskaus kyynärpäällä.

      Montaa mesatria ei suomessa ole!

      • kung fu miäs

        Tuosta miehestä en olekaan kuullut ennen, enkä fun chu tyylistäkään. Voisitko kertoa tästä enemmän? Onko tämä vanha tyyli, vai jotain uutta? Missäpäin Vallilaa on hänen sali ja saako tätä tulla katsomaan tai kokeilemaan?


      • clf
        kung fu miäs kirjoitti:

        Tuosta miehestä en olekaan kuullut ennen, enkä fun chu tyylistäkään. Voisitko kertoa tästä enemmän? Onko tämä vanha tyyli, vai jotain uutta? Missäpäin Vallilaa on hänen sali ja saako tätä tulla katsomaan tai kokeilemaan?

        joo turussa on Sipilän veljekset, jotka opettavat choy lee fut tyylisuuntaa.. aika kovii sällei..


      • Fun Chu
        kung fu miäs kirjoitti:

        Tuosta miehestä en olekaan kuullut ennen, enkä fun chu tyylistäkään. Voisitko kertoa tästä enemmän? Onko tämä vanha tyyli, vai jotain uutta? Missäpäin Vallilaa on hänen sali ja saako tätä tulla katsomaan tai kokeilemaan?

        Kyseessä on perheen tyyli, pieni tyylisunta, jonka periaate on äärimmäinen tehokkuus, Fun Chussa käytetään paljon hermopisteitä, murskaavia lyöntejä, nivellukkoja.

        Opetus on tällä hetkellä pien sisäpiirin keskeistä, treenaamme erään koulun jumppasalissa ja opettaja antaa yksityistunteja kotonaan.

        Tarkoitus
        on astua päivänvaloon, joten sinäkin Kung Fu miäs voit tulevaisuudessa tutustua tyyliimme

        Mitä tyyliä harjoittelet itse?

        Kun alamme laajentamaan seuraa, haemme sopivaa salia ja silloin ilmoitamme asiasta, itse olen ollut todella tyytyväinen oppiin, olen aikaisemmin harjoitellut Shaolin Kungfua 3. vuotta ja Hapkidoa 2. vuotta.

        Terv. Fun Chu oppilas


      • kung fu miäs
        Fun Chu kirjoitti:

        Kyseessä on perheen tyyli, pieni tyylisunta, jonka periaate on äärimmäinen tehokkuus, Fun Chussa käytetään paljon hermopisteitä, murskaavia lyöntejä, nivellukkoja.

        Opetus on tällä hetkellä pien sisäpiirin keskeistä, treenaamme erään koulun jumppasalissa ja opettaja antaa yksityistunteja kotonaan.

        Tarkoitus
        on astua päivänvaloon, joten sinäkin Kung Fu miäs voit tulevaisuudessa tutustua tyyliimme

        Mitä tyyliä harjoittelet itse?

        Kun alamme laajentamaan seuraa, haemme sopivaa salia ja silloin ilmoitamme asiasta, itse olen ollut todella tyytyväinen oppiin, olen aikaisemmin harjoitellut Shaolin Kungfua 3. vuotta ja Hapkidoa 2. vuotta.

        Terv. Fun Chu oppilas

        Minä olen löytänyt kutsumukseni Baji ja Xingyin parista. En ole etsimässä mitään uutta tyyliä opeteltavaksi kun on jo kädet täynnä näiden kanssa, olen vain yleisesti hyvin kiinnostunut kaikista kiinalaisista lajeista, että odotan innolla että saatte toimintanne käyntiin ja päivänvaloon. Tule toki kirjoittamaan tyylistäsi tänne: http://www.potku.net/forum/ , täältä löytyy paljon kiinnostuneita ihmisiä.


      • Subsinthe
        Fun Chu kirjoitti:

        Kyseessä on perheen tyyli, pieni tyylisunta, jonka periaate on äärimmäinen tehokkuus, Fun Chussa käytetään paljon hermopisteitä, murskaavia lyöntejä, nivellukkoja.

        Opetus on tällä hetkellä pien sisäpiirin keskeistä, treenaamme erään koulun jumppasalissa ja opettaja antaa yksityistunteja kotonaan.

        Tarkoitus
        on astua päivänvaloon, joten sinäkin Kung Fu miäs voit tulevaisuudessa tutustua tyyliimme

        Mitä tyyliä harjoittelet itse?

        Kun alamme laajentamaan seuraa, haemme sopivaa salia ja silloin ilmoitamme asiasta, itse olen ollut todella tyytyväinen oppiin, olen aikaisemmin harjoitellut Shaolin Kungfua 3. vuotta ja Hapkidoa 2. vuotta.

        Terv. Fun Chu oppilas

        Minunkin puolestani tervetuloa potku.netin puolelle! Kung fu miäs jo antoi linkin, seuraa sitä :)


      • xxxxxxxxxxxxx
        clf kirjoitti:

        joo turussa on Sipilän veljekset, jotka opettavat choy lee fut tyylisuuntaa.. aika kovii sällei..

        Itse olen kuullut, että Sipilät ovat pellejä ja heidän tyylinsä toimimaton.


      • salilla
        clf kirjoitti:

        joo turussa on Sipilän veljekset, jotka opettavat choy lee fut tyylisuuntaa.. aika kovii sällei..

        harjoitelleena voin todeta että pelleilyä koko laji. Sipilät rahastavat surutta oppilaitaan.Tunnen kolme(!) entistä edistynyttä harrastajaa/valmentajaa jotka lopettivat tuskastuneena lajin touhuun, ja jatkoivat muissa lajeissa. Yhdestä tuli huippu vapaaottelija ja kick boxari, toinen aloitti suoraan vapaaottelusta ja saavutti korkean tason. Kaikki sanoivat että välineet piti ostaa sipilöiltä, AIVAN vastaavat vehkeet muualta ostettuna (paljon halvempina) eivät kelvanneet..kalliille leireille pitää osallistua (sosiaalisella painostuksella)muuten ei etene..Valvillan salikokouksissa sipilöillä oli oppilaat mukana auttamassa tuolia alle, muutvalmentajat nauroivat itsensä tärviölle..jne...

        Pienet miehet ovat usein kovin vallanhimoisia...laji muutenkin pelkkää perse-maata-viistäen teatteria. Välillä otetaan vähän hanskoilla jos haluaa...moni ei halua,heheh..silloin tekniikat yhtäkkiä muuttuvat lähinnä huonoksi kickboxingiksi..

        Kaikki olivat tyytyväisiä vaihdettuaan vapaaotteluun, koska laji toimii ja tuntee kykenevänsä todella puolustamaan itseään. Kungfun suuntaan eivät enää syljekkään. Itsekin kokeilin WT:tä kahdessa eri seurassa Valvillassa ja Shaolinissa aikoinaan, täyttä roskaa..harrastajat nörttejä ja valmentajat hanurista..vapaaottelu avasi silmät...


    • Anonyymi

      Minun mielestä Kung-fussa ei ole vöitä .Mun kaveri oli Munkkiluoastirissa monta vuotta.Siellä ei ole vöitä!!!!

    • Anonyymi

      Kung-Fussa ei ole vöitä.Tuolla munkkiluostarissa opetetaan oikein Kung-fua .Mun kaveri oli siellä monta vuotta,Kiinalainen.😄

    • Anonyymi

      Riippuu aivan täysin tyylisuunnasta- ja koulukunnasta, onko vyöjärjestelmää vai jokin muu tasojärjestelmä. Joissakin järjestelmissä on se vyö, joissakin tasonkertoo paidan ja housujen väri ja niiden merkkien väri yms. Nykyisin on monia eri tapoja osoittaa taso. Itsellä ei vöitä ole, taso on peruskurssiohjaaja käytännössä ja teoriasa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      303
      2266
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2095
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1802
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1713
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1675
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1566
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1384
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      118
      1354
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1349
    Aihe