Jakohihna remontti delta-autossa?

Alfa1

Onko tietoa minkälaisen takuun delta-auto antaa jakopään remppaan? tarviiko myös käyttää 10tkm välein deltassa öljyn vaihdossa/muu huolto?

Asiallisia vastauksia!

16

11869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........+.

      kuluttajansuojalaki antaa sellaisen "takuun", että se kestää seuraavaan vaihtoon ast, vaikka öljyt olisivat jääneet vaihtamatta.

      • Kohta V50

        - Kyllä me oltaisiin huomattu tuo öljynvaihtohuollossa jos olisit kayttänyt täällä.
        - Ai jaa kuluttajansuojalaki, onko toi auto ollut sulla sillon kun jakopään huolto on viimmeksi tehty. Olisiko tässä korvausvelvollinen auton myyjä.
        - Niin että on ollut sulla uudesta astit. Tälläiset on kuitenkin maahantuojan ohjeet, ei korvata kun ei ole huollettu täällä. Yritä soittaa maahantuojalle. Tämä jaisi meidän korvattavaksi, vastuu on maahantuojalla.
        Sen jälkeen kun ole käynyt samat ksekustelut maahantuojan kanssa
        - Ai jaa sulla on asiasta kuluttaja-asiamiehen lausunto. Toi on kuitenkin vaan suositus, ei tuolla ole kuule lain voimaa..

        Tietenkin jos hoitaa kaikki öljynvaihdotkin maahantuojan valtuuttamassa huollossa. Tällöin voi vaurion sattuessa päästä sopimukseen ja ei tarvitse maksaa kuin puolet osista ja työ. Hyvällä tuurilla jää lasku alle tonnin jos nimittäin vauriot eivät ole suuret.

        Kaiken kaikkiaan maahantuojan valtuuttamien huoltojen kanssa kädenvääntö on pidemmän päälle pelkää rahan ja ajan tuhlaamista jos rutiinihuollot saa teetettyä muualla motivoituneemman ja asiantuntevamman porukan toimesta. Jos valtuutettu huolto joskus tulee vastaan vähän varaosatakuun puitteissa on senkin kerinnyt jo siihen mennessä säästää rahassa käyttämällä sellaista huoltoa jossa on oikeita asiantuntijoita töissä.

        Se on vaan niin että maahantuojan huoltoa kannattaa vain käyttää niin kauan kun autossa on takuu voimassa, jos niinkään kauan. Kaikki varaosatakuut yms on pelkkää spekulointia ja oikeuksia saa hakea lakituvan kautta.


      • jalev_

        mitäs jos vesipumppu rikkoo hihnan,
        mitäs kuluttajan suoja sitten sanoo?
        Jos ei ole ohjeistettu vaihtamaan vesipumppua samaan aikaan kuin hihna?


      • alfonzo
        Kohta V50 kirjoitti:

        - Kyllä me oltaisiin huomattu tuo öljynvaihtohuollossa jos olisit kayttänyt täällä.
        - Ai jaa kuluttajansuojalaki, onko toi auto ollut sulla sillon kun jakopään huolto on viimmeksi tehty. Olisiko tässä korvausvelvollinen auton myyjä.
        - Niin että on ollut sulla uudesta astit. Tälläiset on kuitenkin maahantuojan ohjeet, ei korvata kun ei ole huollettu täällä. Yritä soittaa maahantuojalle. Tämä jaisi meidän korvattavaksi, vastuu on maahantuojalla.
        Sen jälkeen kun ole käynyt samat ksekustelut maahantuojan kanssa
        - Ai jaa sulla on asiasta kuluttaja-asiamiehen lausunto. Toi on kuitenkin vaan suositus, ei tuolla ole kuule lain voimaa..

        Tietenkin jos hoitaa kaikki öljynvaihdotkin maahantuojan valtuuttamassa huollossa. Tällöin voi vaurion sattuessa päästä sopimukseen ja ei tarvitse maksaa kuin puolet osista ja työ. Hyvällä tuurilla jää lasku alle tonnin jos nimittäin vauriot eivät ole suuret.

        Kaiken kaikkiaan maahantuojan valtuuttamien huoltojen kanssa kädenvääntö on pidemmän päälle pelkää rahan ja ajan tuhlaamista jos rutiinihuollot saa teetettyä muualla motivoituneemman ja asiantuntevamman porukan toimesta. Jos valtuutettu huolto joskus tulee vastaan vähän varaosatakuun puitteissa on senkin kerinnyt jo siihen mennessä säästää rahassa käyttämällä sellaista huoltoa jossa on oikeita asiantuntijoita töissä.

        Se on vaan niin että maahantuojan huoltoa kannattaa vain käyttää niin kauan kun autossa on takuu voimassa, jos niinkään kauan. Kaikki varaosatakuut yms on pelkkää spekulointia ja oikeuksia saa hakea lakituvan kautta.

        Niin se vaan on,
        Ajelet 20 000 km ja jos käy niin että hihna menee paskaks niin kukaan ei ole korjausvelvollinen,
        merkkiliikkeet sanoo vaan oho, ikävä juttu
        mutta me voidaan korjata se.. hmm se tekee 2000 euroo.. jos männässä ei oo reikiä..


        Kokemusta on..


    • olen

      käyttänyt deltassa. Kallistahan se on. Monet sanovat, ettei kannattaisi. Takuu jo mennyt, joten ryhtynen hintatietoiseksi ja siirryn muualle. Onko niillä huoltokirjan
      (Delta-)merkinnöillä loppupeleissä enää mitään merkitystä, tiedä häntä. Joka tapauksessa Deltasta ostan seuraavankin Alfani.

    • Myös auton ko liikkestä ost...

      Onneksi Suomessa on nykyään niin hyvä kuluttajansuoja, ettei kenelläkään ole pakko alistua merkkiliikkeiden kohtuuttomaan hinnoitteluun. Käykää esim. www.autofit.fi/ajankohtaista ja sieltä vähän selaten niin sieltä löytyy aika hyvin käytännössä se mikä on uudessa laissa olennaista. Korjaamosta riippumatta saat yleensä osille parin vuoden takuun. Tietysti jakopään hihnassa on se kilometriraja

      • ja sen vaihdosta

        Jakohihna kannattaa vaihtaa - kuten muutkin huollot tehdä - jossain muussa paikassa kuin Deltassa. Itse olen käyttänyt Malmikartanon autohuoltoa, missä jakohihnan vaihdon 156 V6:een saa alle puoleen hintaan Deltan hinnasta.

        Hyvä palvelu ja ymmärtävät Alfojen päälle aivan eri lailla kuin Deltan tunarit.


      • väite
        ja sen vaihdosta kirjoitti:

        Jakohihna kannattaa vaihtaa - kuten muutkin huollot tehdä - jossain muussa paikassa kuin Deltassa. Itse olen käyttänyt Malmikartanon autohuoltoa, missä jakohihnan vaihdon 156 V6:een saa alle puoleen hintaan Deltan hinnasta.

        Hyvä palvelu ja ymmärtävät Alfojen päälle aivan eri lailla kuin Deltan tunarit.

        "ymmärtävät Alfojen päälle aivan eri lailla kuin Deltan tunarit. "

        Mistähän nämä villit korjaamot tämän ymmärtämyksensä oikein ammentavat... Varmaan tehtaan kursseilta ja tehtaan aineistoista jne..just joo. Tai sit ne on vaan niin fiksuja.

        Minunkin levyseppä-hitsaajakaveri ymmärtää lujuusopista paljon enemmän, kuin yksikään Otaniemen proffa.


      • codex2
        väite kirjoitti:

        "ymmärtävät Alfojen päälle aivan eri lailla kuin Deltan tunarit. "

        Mistähän nämä villit korjaamot tämän ymmärtämyksensä oikein ammentavat... Varmaan tehtaan kursseilta ja tehtaan aineistoista jne..just joo. Tai sit ne on vaan niin fiksuja.

        Minunkin levyseppä-hitsaajakaveri ymmärtää lujuusopista paljon enemmän, kuin yksikään Otaniemen proffa.

        Deltan jakopäänhihnavaihdot on sikahintasia,itse vaihdatin turun salamaosassa kaikki samat osat vesipumppu ja hinta töineen 660€,takuukin sisältyy tietty,osaava firma oon käyttäny autoni siellä jo 15v,miehillä ei oo muuta intohimoo ku autonmoottorit....


      • että tuota
        väite kirjoitti:

        "ymmärtävät Alfojen päälle aivan eri lailla kuin Deltan tunarit. "

        Mistähän nämä villit korjaamot tämän ymmärtämyksensä oikein ammentavat... Varmaan tehtaan kursseilta ja tehtaan aineistoista jne..just joo. Tai sit ne on vaan niin fiksuja.

        Minunkin levyseppä-hitsaajakaveri ymmärtää lujuusopista paljon enemmän, kuin yksikään Otaniemen proffa.

        Malminkartanon autohuolto ei ole todellakaan "villi" korjaamo Alfojen suhteen. Aiemmin olivat valtuutettu AR-huoltoliike, mistä tietämys Alfojen suhteen. (Toinen aiemmin valtuutettu huoltoliike Helsingissä on Auto-Milano.)
        Jostain syystä Delta-Auto on haalinut itselleen sittemmin monopoliaseman Alfan "valtuutetun huollon" suhteen. Syytä en tiedä (jos joku tietää, kertokoon...)

        Käsittääkseni Delta-Auto käyttää nykyisin itsekin Malminkartanon Autohuollon palveluita esim. silloin kun oma huoltotoiminta on ruuhkautunut.
        = lähettävät huollettavat autot eteenpäin Malminkartanoon.

        Jännää vain kuluttajan kannalta tässä tapauksessa on se, että Malminkartanon huoltolasku on "parhaimmissa" tapauksissa kaksinkertaistustunut, kun Delta-Auto luovuttaa auton eteenpäin kuluttajalle.

        Siis takuun säilymisen kannalta kuluttajan on pakko käyttää valtuutettua huoltoa (Delta-Autoa), mutta täsmälleen saman huollon saisi puolet halvemmallakin ilman "virallista" huoltoleimaa.

        Mielestäni tämä on törkeää kuluttajan aliarvioimista, eikä tällaiseen kannata alistua.

        Sitten Alfa Romeon varasosien hinnasta Delta-autossa: Kuinka H..vetissä he kehtaavat pyytää esim. yhdestä NGK:n sytytystulpasta yli 70€!
        Hessumobiilissa hinta on 20€/kpl.
        Englannista tilatessa hinta oli kotiin kuljetettuna alle 13€/kpl.
        Ja kyllä, kaikissa tapauksissa kyseessä ovat samat alkuperäiset NGK:n PFR6B-tulpat!

        Em. perusteluideni pohjalta kysynkin edelliseltä kirjoittajalta: Minkä vuoksi käytät Delta-Autoa?


      • että tuota2
        että tuota kirjoitti:

        Malminkartanon autohuolto ei ole todellakaan "villi" korjaamo Alfojen suhteen. Aiemmin olivat valtuutettu AR-huoltoliike, mistä tietämys Alfojen suhteen. (Toinen aiemmin valtuutettu huoltoliike Helsingissä on Auto-Milano.)
        Jostain syystä Delta-Auto on haalinut itselleen sittemmin monopoliaseman Alfan "valtuutetun huollon" suhteen. Syytä en tiedä (jos joku tietää, kertokoon...)

        Käsittääkseni Delta-Auto käyttää nykyisin itsekin Malminkartanon Autohuollon palveluita esim. silloin kun oma huoltotoiminta on ruuhkautunut.
        = lähettävät huollettavat autot eteenpäin Malminkartanoon.

        Jännää vain kuluttajan kannalta tässä tapauksessa on se, että Malminkartanon huoltolasku on "parhaimmissa" tapauksissa kaksinkertaistustunut, kun Delta-Auto luovuttaa auton eteenpäin kuluttajalle.

        Siis takuun säilymisen kannalta kuluttajan on pakko käyttää valtuutettua huoltoa (Delta-Autoa), mutta täsmälleen saman huollon saisi puolet halvemmallakin ilman "virallista" huoltoleimaa.

        Mielestäni tämä on törkeää kuluttajan aliarvioimista, eikä tällaiseen kannata alistua.

        Sitten Alfa Romeon varasosien hinnasta Delta-autossa: Kuinka H..vetissä he kehtaavat pyytää esim. yhdestä NGK:n sytytystulpasta yli 70€!
        Hessumobiilissa hinta on 20€/kpl.
        Englannista tilatessa hinta oli kotiin kuljetettuna alle 13€/kpl.
        Ja kyllä, kaikissa tapauksissa kyseessä ovat samat alkuperäiset NGK:n PFR6B-tulpat!

        Em. perusteluideni pohjalta kysynkin edelliseltä kirjoittajalta: Minkä vuoksi käytät Delta-Autoa?

        viittasin yhtä ylempään kirjoittajaan (joku nopea ehti väliin)


      • Simo Toini
        että tuota kirjoitti:

        Malminkartanon autohuolto ei ole todellakaan "villi" korjaamo Alfojen suhteen. Aiemmin olivat valtuutettu AR-huoltoliike, mistä tietämys Alfojen suhteen. (Toinen aiemmin valtuutettu huoltoliike Helsingissä on Auto-Milano.)
        Jostain syystä Delta-Auto on haalinut itselleen sittemmin monopoliaseman Alfan "valtuutetun huollon" suhteen. Syytä en tiedä (jos joku tietää, kertokoon...)

        Käsittääkseni Delta-Auto käyttää nykyisin itsekin Malminkartanon Autohuollon palveluita esim. silloin kun oma huoltotoiminta on ruuhkautunut.
        = lähettävät huollettavat autot eteenpäin Malminkartanoon.

        Jännää vain kuluttajan kannalta tässä tapauksessa on se, että Malminkartanon huoltolasku on "parhaimmissa" tapauksissa kaksinkertaistustunut, kun Delta-Auto luovuttaa auton eteenpäin kuluttajalle.

        Siis takuun säilymisen kannalta kuluttajan on pakko käyttää valtuutettua huoltoa (Delta-Autoa), mutta täsmälleen saman huollon saisi puolet halvemmallakin ilman "virallista" huoltoleimaa.

        Mielestäni tämä on törkeää kuluttajan aliarvioimista, eikä tällaiseen kannata alistua.

        Sitten Alfa Romeon varasosien hinnasta Delta-autossa: Kuinka H..vetissä he kehtaavat pyytää esim. yhdestä NGK:n sytytystulpasta yli 70€!
        Hessumobiilissa hinta on 20€/kpl.
        Englannista tilatessa hinta oli kotiin kuljetettuna alle 13€/kpl.
        Ja kyllä, kaikissa tapauksissa kyseessä ovat samat alkuperäiset NGK:n PFR6B-tulpat!

        Em. perusteluideni pohjalta kysynkin edelliseltä kirjoittajalta: Minkä vuoksi käytät Delta-Autoa?

        Malminkartanon autohuollosta (joka muuten sijaitsee Konalassa!) en tiedä, mutta mutta esim. Auto Milano on edelleen valtuutettu huoltoliike. Sen sijaan takuukorjauksia eivät saa tehdä, minkä seikan takana ei tällä kertaa ole Delta, vaan tämä jumalainen Euroopan unioni, joka keksi direktiivin, jonka mukaan autokorjaamon pitää täyttää tietyt kokovaatimukset (muistaakseni mm. hlö-luku, ehkä myös liikevaihto) ja joitain muitakin mitattavia suureita, voidakseen olla takuukorjaamo.

        Upeaa eikö totta.


      • ja Luigi
        Simo Toini kirjoitti:

        Malminkartanon autohuollosta (joka muuten sijaitsee Konalassa!) en tiedä, mutta mutta esim. Auto Milano on edelleen valtuutettu huoltoliike. Sen sijaan takuukorjauksia eivät saa tehdä, minkä seikan takana ei tällä kertaa ole Delta, vaan tämä jumalainen Euroopan unioni, joka keksi direktiivin, jonka mukaan autokorjaamon pitää täyttää tietyt kokovaatimukset (muistaakseni mm. hlö-luku, ehkä myös liikevaihto) ja joitain muitakin mitattavia suureita, voidakseen olla takuukorjaamo.

        Upeaa eikö totta.

        "Auto Milano on edelleen valtuutettu huoltoliike."

        Taitaa olla Luigin omat valtuutukset kyseessä. Jos sanovat olevansa valtuutettu Alfa-huoltopaikka, niin pastaa puhuvat.


      • dasdad
        ja Luigi kirjoitti:

        "Auto Milano on edelleen valtuutettu huoltoliike."

        Taitaa olla Luigin omat valtuutukset kyseessä. Jos sanovat olevansa valtuutettu Alfa-huoltopaikka, niin pastaa puhuvat.

        Delta-autossa ilmoittivat mun alfaan jakohihnan vaihdon kokonais hinnaksi 1200euroa...
        Hyppäsin auton kanssa laivaan ja vaihdatin jakohihnan tallinnassa ja virallisessa alfa huollossa..
        no menihän toi 1200 euroa tohonkin, mutta takaluukku oli palatessa täynnä virvokkeita..


      • Ksfdlgsf
        dasdad kirjoitti:

        Delta-autossa ilmoittivat mun alfaan jakohihnan vaihdon kokonais hinnaksi 1200euroa...
        Hyppäsin auton kanssa laivaan ja vaihdatin jakohihnan tallinnassa ja virallisessa alfa huollossa..
        no menihän toi 1200 euroa tohonkin, mutta takaluukku oli palatessa täynnä virvokkeita..

        Minkä nimisessä firmassa teit tämän? Alkoi itseänikin kiinnostamaan tämä, tuo 1200€ yhdestä hihnan vaihdosta on ihan sairas hinta, siis aivan naurettava.


    • Daxer

      Ei ole mikään pakko käyttää deltassa öljynvaihdoissa eikä myöskään huoltoja ole pakko tehdä ns. merkkiliikkeessä. Nykyään kaikki huollot voi tehdä vaikka nyrkkipajassa, takuu ei enään edellytä merkkihuoltoja, jos se onnistuu nyrkkipajallakin tehdä !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1321
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      990
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      889
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe