Hei!
Olisiko kenelläkään vinkkiä hirsitalon sisustukseen erityisesti keittiöön? Tai sivustoa, josta löytäisi enemmän kuvia, kuin eri hirsitalojen toimittajien sivuilta.
Mitä värejä keittiöön? Jättääkö hirret näkyviin välitilaan vai ei?
Entä lattian väritys? Laminaattia tai laattaa laitetaan, mutta tummaa vai vaaleaa?
Argh, tää on vaikeeta. Vaikeempaa kuin kuvittelin.
hirsitalon sisustaminen
11
19113
Vastaukset
- teitä naisia
Tämä on taas näitä naisten juttuja,hukutaan vaihtoehtoihin.Palkkaa sisustussuunittelija.
- Timotei
Siitä on hyvä tietää sen verran että jos haluaa laatoittaa niin tarvitaan taustaksi levy joka on liukukoolattu hirsiseinään. Tästä tulee tietysti jonkinverran paksuutta joka näkyy sitten ainakin siinä kohdassa jossa kaapit päättyvät (esim. ikkuna-aukko)
Itse aion jättää osan hirrelle (öljy- tai vahakäsittely) ja tiskipöydän kohdalle ehkä laitan teräslevyn.- t4gr3wgrg
välitilassa ja sen päällä laatat ja kestänyt jo 30 vuotta että ei sen kummenpaan tarvi
- kokemusta
Minä en laittaisi mitään keinotekoista hirsitaloon. Parhaan näköisen lattian saat ihan lankuista ja sitten vaan käsittelet ne Osmo Colorilla. Parhaita sävyjä ovat luonnonläheiset ruskeat tai punertavaan taittuvat sävyt myös ihan väritön on hyvän näköinen. Keittiön välitila kannattaa laatoittaa edellisen ohjeen mukaan. Yksi vaihtoehto on tehdä välitila myös siten, että hirsipinta jää näkyviin (laitat seinän suojaksi karkaistua lasia). Keittiön tasojen materiaaliksi kannattaa valita joko puu tai kivi. Kirsikan tai tammenväriset umpipuu ovet antavat kivan ilmeen.
- jansu
Edellinen kirjoitus oli hyvä. Itsekkin olen laittanut ko, materiaaleja. Osmo Color on todella kaunis ja siinä on paljon eri sävyjä. Helppo puhdistaa. Meillä on lankkulattiat ja käsitelty Osmo Colorilla. Se saa puun jotenkin hehkumaan. Vahojakin on monenlaisia, joihin kannattaa tutustua. Tuo karkaistu lasi on myös käytössä hyvä. Keittiön pinnoilla kaunis ja helppohoitoinen on kivi. Itse olen ottanut värit luonnosta kuten hirsikin on. Katsele ympärillesi luonnossa ja valitse värit sieltä. Mielstäni hirren väriin sopivat hyvin sinisen sävyt, ruskea, vanha vihreä, vaniljan valkoinen, ei liian kovia värejä. Osta hyvät puuvärit ja piirrä värikortteja itsellesi ja valkkaa yhteen sopivat ja lähde siitä liikkeelle. Ne on hyvä ottaa mukaan kauppaan tavaroita ja kankaita valitessa.
- Trauman
jansu kirjoitti:
Edellinen kirjoitus oli hyvä. Itsekkin olen laittanut ko, materiaaleja. Osmo Color on todella kaunis ja siinä on paljon eri sävyjä. Helppo puhdistaa. Meillä on lankkulattiat ja käsitelty Osmo Colorilla. Se saa puun jotenkin hehkumaan. Vahojakin on monenlaisia, joihin kannattaa tutustua. Tuo karkaistu lasi on myös käytössä hyvä. Keittiön pinnoilla kaunis ja helppohoitoinen on kivi. Itse olen ottanut värit luonnosta kuten hirsikin on. Katsele ympärillesi luonnossa ja valitse värit sieltä. Mielstäni hirren väriin sopivat hyvin sinisen sävyt, ruskea, vanha vihreä, vaniljan valkoinen, ei liian kovia värejä. Osta hyvät puuvärit ja piirrä värikortteja itsellesi ja valkkaa yhteen sopivat ja lähde siitä liikkeelle. Ne on hyvä ottaa mukaan kauppaan tavaroita ja kankaita valitessa.
Tilasin kaikki vanhat nrot joista sai aika mukavia vinkkejä sisustamiseen.
http://www.saarimedia.fi/ - vanhat numerot
Trauman kirjoitti:
Tilasin kaikki vanhat nrot joista sai aika mukavia vinkkejä sisustamiseen.
http://www.saarimedia.fi/Enpä löytänyt vanhojen lehtien tilauskohtaa linkistä? Vai tilasitko suoraan sähköpostilla? Sivuilla oli ilmestymispäivätkin vuodelta 2003...
- J&J
Meillä tuo sisustaminen kohta edessä.
Onko itse tullut tehtyä tuo karkaistu hässäkkä?
Periaate on kyllä mietitty, mutta niitä käytännön kokemuksia kiitos!!!
Jos jollain kokemusta niin voisi kertoa ihan???
- osataan
Mulla oli lainassa ruotsalainen Invändigt renovering. Siinä on todella kauniita ja hirsitaloon sopivia keittiöratkaisuja. Ei mitään standardikeittiöitä, vaan tunnelmaan ja tilaan sopivia kauniita ja kestäviä ratkaisuja, Kyllä nuo ruotsalaiset osaavat sisustaa.
- Trauman
S-postilla tilasin. Voi sinne soittaakkin 044-3001070
- köhlg
meil on vanha talo jonka tupakeittiössä lankku-hirsikatto(vaaleen ruskea) , lakattu uusi mäntylattia ja seinissä levee hirsipaneeli (ei olla itte valittu). Keittiö on valkoiset sileet maalatut mdf-ovet rosterivetimet ja pähkinä tasot. välitil ja sokkeli harjattua alumiinia (tosi helppo hoitaa!) Seinä oli ekan vuoden männyn väriset kunnes kyllästyin, löysin sopivan verhokankaan ja maalattiin uulan öljymaalilla (pappilan valkoine sävytettynä vihertävän harmaaksi, näyttää mallikolle valkoiselta) sillai että puu kuultaa vähän läpi. KAiken kaikkiaan tykkään kovasti. kaikki sopii toisiinsa,ja esim vuolukivileivinuuniin. Verhotangot on harjattua alumiinia samoin verhorenkaat(purjerenkaat) verhot itsessään on vallilainteriorsin vaalealla pohjalla mustia beigen ja sinisen värisiä kukkakuvioita. Ja mä vihasin sitä männyn väriä, yäk. Kunhan jatke saadaan aikanaan valmiiksi, maalataan lattiakin, vihertävän harmaaksi. katto saa jäädä, se on vanha. mutta etenkin on se alumiini on musta tosi hyvä, kaakelit ei ois oikeen sopinu. Se on keittiö.netistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1367177Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1254971L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa674336TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153483Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242291Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3011773Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä231545- 671485
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91459Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581448