Hopeaveitsi - Ian Serraillier

meehow

Löysin tämän kirjan penkoessani vinttiä.
Nuorten kirjaston hieno kertomus sodan keskellä perheensä luo pyrkivistä sisaruksista, uskottava kuvaus siitä kuinka perheen vanhin tytär kasvaa pakon edessä huolehtimaan nuoremmistaan.
Todella liikuttava kirja edelleen vaikka ensimmäisestä lukukerrasta on aikaa miltei yksitoista vuotta.
Oletteko lukeneet? Jos jostakin saatte kirjan käsiinne, aika ei mene hukkaan.

7

1225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Echo

      Tuttu oli! On se joskus lapsuusvuosina tullut luettua. Muistelen, että oli aika jännittävä ja erittäin koskettava, vieläkin joku mielikuva pyrkii muistojen joukosta esille sodan pelottavuudesta.

      Taitaa olla lukemisesta vierähtänyt jo lähemmäs 30 vuotta tai ainakin 25...

      • lukemistoa

        itsellä on ko. kirja mökillä kirjahyllyssä ja odottelee uudelleenlukemista... olen sen lukenut muistaakseni 6. luokalla eli liian monta vuotta sitten. Pitänee kaivaa ensi kesänä / jo keväänä mökin hyllystä ja lukea, muistaakseni hyvä.


      • kyllä
        lukemistoa kirjoitti:

        itsellä on ko. kirja mökillä kirjahyllyssä ja odottelee uudelleenlukemista... olen sen lukenut muistaakseni 6. luokalla eli liian monta vuotta sitten. Pitänee kaivaa ensi kesänä / jo keväänä mökin hyllystä ja lukea, muistaakseni hyvä.

        mutsin ja faijan kesämökin kirjahyllyssä se edelleen odottelee lukemista... Nyt kun hienot ilmat olevat ja 500-sivuinen kirja loppuu, niin ehkä moinen klassikko sitten lukemisen alle...
        Vieressä muuten myös Piers Paul Readin "Elossa!" jonka olete varmaan nähnyt telkkarista. Kirjana myöäs tosi hyvä teos, lukekaa ihmeessä! On siis se juttu, kun lentokone putosi Andeille ja he houtuivat hädissään syömään ystäviään...
        Kirjana todella lukemisen arvoinen.


    • LOSAKL

      Hei, kertokaa mulle KAIKKI kirjasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siis ihan kaikki mitä muistatte

      • Anec

        Joku tekemessä kouluesseetä?:P
        Hyvä kirja kyllä. :)


    • RANDOMMMM

      Mullaki olis koulus luettavana toi kirja enkä oo lukenu.... :D

    • jiianita

      mullakin oli luettavana toi kirja mutta enpä jaksanutkaan lukea. ihan mielenkiintoiselta vaikutti mutta en ole ihan lukuihmisiä :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe