Senilixin vaimo?

Pakko tietää

En muista millään Senilixin vaimon nimeä, tuli tietokisassa kamujen kesken esille tällainen elintärkeä kysymys. Eli onko kellään tietoa?

15

8660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaW

Joku niistä naisista on Jelousubmarine? On joko Senilixin tai Amaryllixin vaimo.

• Jakkix

kalastajan vaimo...

• dfdfdfd

Miten olisi rouva Senilix?

• elllll

mulla on sama ongelma ja oon yrittäny ettiä sitä nimee joka paikasta mut kaikkialla lukee vaan että rouva Senilix.. Eikä mitään muuta.. Voisikohan se lukea kirjassa Asterix ja ennustaja, se on aino mikä multa puuttuu..:/:D
      kattokaa siitä ne kellä se on!!??

• Hernanni

Olisko Mimosa

• Pertti Forsström

EI sitä ole ikinä paljastettu. Mimosa on eri hahmo.

• Numerusclausus

Teoksessa "Mutta missä on Idefix?" esitellään jokainen kylän asukas omalla nimellään. Senilixin ja Caravellixin vaimoja kutsutaan nimillä Rouva Senilix ja Rouva Caravellix. Kaikilla muilla asukkailla on oma nimi.

• nimimerkkisix

juu rouva senilix.

Ite haluis ton Asterix mega madness - pelin, mutta ku mistä ei löydy :(

• helixi

Eikö se ollut Serafine.

• sarjakuvien_lukija

Mutta se oli hyvä kohtaus jossain seikkailussa kun Akvavitix antoi taikajuomaa myös kylän naisille ja sitten tämä rouva Senilix juoksi hameenhelmojaan nostellen erään kuikelon roomalaisen perässä joka kauhistuneena kiljui että "hyvä rouva, mitä te minusta haluatte?".

• Magisteri_ap

Kuka oli Smirgeline?

• Kaverinpoika

Päällikkö Aladobixin vaimo.

• VELLIHOUSUX

Yksi kauneimmista sarjakuvan naisista. Upeat punaiset hiukset.

• Obelixkissa2

Ei ole Rouva Senilixin "brigidbardotmaisen" vaimon etunimeä paljastettu Suomessa, pahemmin kuin alkup.kielellä eli ranskallakaan. Joskus reilu 20v.sitten on tämä kysymys tullut allekirjoittaneelle tutuksi. Eikä tietääkseni ole tullut esiin albumia missä olisi sen jälkeen rouvan nimi paljastettu ... Tosin kun Uderzo (käsittääkseni) antanut luvan albumien jatkamiseen jatkossakin, niin tiedähän häntä, asiahan voi paljastua sitten vielä joskus, itseäkiin kiinnostaisi ...

• Anonyymi

Täh mäkin aloin etsiä sitä nimeä kun mielestäni sen joskus kyllä jostain luin... Joku Faline -tyylinen 🤔

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      167
      7457
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4228
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      3838
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      151
      3235
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2986
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      49
      2599
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2376
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2059
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      2015
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1916
    Aihe