neuvolaan...

p-p

mitenkäs aikasessa vaiheessa te muut olette ensimmäisen kerran neuvolassa käyneet?
kun itse olin ajatellut, että kyllä kai sinne aika pian pääsee ja pienoinen pettymys tuli kun äsken neuvolaan soitin ja sain ajan vasta marraskuunlopulle... kuukausi siis täytyy tässä vielä odotella enenkuin näkee onko siellä masussa etes mitään elämää... :(

9

1146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heeviskä

Kyllä se yleensä joka paikassa on suunnilleen rv. 9-10 se aka käynti. Eka ultra on jossain vasta np-ultra eli viikolla 12.

Meillä eka ultra oli jo rv6 1, koska oli veristä vuotoa silloin. Ja senkin jälkeen käyty tiheämmin kunnes nyt veristä vuotoa ei enää ole ollut, onneksi.

Yksityiselle voi tietysti varata aikaa jos haluaa aiemmin nähdä pienokaista, mutta siitä pitää maksaa. Kela korvaa osan maksusta.

Onnellista odotusta!!

• eka ultra rv18-19

Paitsi tietty sit jos 21-trisomia verikokeessa poikkeavaa niin pääsee aikasemmin ultraan jossa otetaan istukka/lapsivesinäyte. Eli yksityiselle mentävä kaikkiin ns. alkuraskauden ultriin.

• marlo

Onhan se harmittavaa kun joutuu elää epätietoisuudessa, mutta ei neuvolassa varmisteta raskautta... Joutuu odottaa ekaan ultraan kun saa varman vastauksen...

• rv17

No minä menin vasta viikolla 11! Toinen nlakäynti sitten kuukauden päästä ja eka ultrakin vasta viikolla19!

Joten jos ei mitään sairauksia itsellä, niin ole ihan rauhassa...

• lara

Mäkin varasin eilen ekan ajan neuvolaan ja vasta marraskuun puoleen väliin meni. Olis kyllä kiva päästä aikaisemmin että teitäis että onko siellä masussa ketään että ei kävis niikuin kesällä et luulun olevani raskaana vaikka kyseessä olikin tuulimuna.

• Nemi

kuulemma tosi tosi tosi tosi harvinaista että tulee 2 tuulimunaa peräkkäin, niin minulle ainakin kerrottiin.
        Peukkuja pitelen puolestasi!

• Henna

Raskausviikolla 10 on periaatteessa eka neuvolakäynti. Kävin tosin jo viikolla 5 ekan kerran ultrassa lääkärin luona voimakkaiden vatsakipujen takia.

• viikolla 5

ja eka käynti oli rv 9 et yleensä eka neuvola vissiin siin viikol 8-9 mut vaihtelee kunnittan.

• ...

Mulla on eka neuvola-aika viikolla 8 ja lääkäri seuraavalla viikolla (rv9). Sairastan astmaa, joten johtuneekohan siitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6064
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe