Sinkki

chelski

Sinkki siis ilmeisesti auttaa akne ihoon. Mistä sitä sitten saa ostettua? Onko ne jotain tabletteja vai mitä?

16

32036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dolphin

      Moikka!
      Joissakin tutkimussa on todettu, että aknesta kärsivien veren sinkkipitoisuus on jostakin syystä pienempi kuin ns. normaali-ihoisilla. Toisilla ihmisillä sinkistä voi siis olla apua huonoon ihoon. Sinkkiä tarvitaan kuitenkin suhteellisen suuri annos, jotta todellista hyötyä saavutetaan. Itselläni kylläkin pienilläkin annoksilla on nähtävissä jonkinlaista apua. Suositeltu päiväannos on 15 mg. Tuon tutkimuksen mukaan todellista hyötyä on ollut havaittavissa vasta noin 100 mg päiväannoksilla.

      Sinkkitabletteja saa ostettua esimerkiksi apteekeista. 100 tabletin hinta taitaa olla reilu viisi euroa. Yksi tabletti sisältää siis tuon 15 mg sinkkiä.

      • n24

        Kannattaa miettiä etukäteen, alkaako syömään sinkkiä yliannostuksella, sillä liiallisella saannilla on haittansa. Jos syö 2-3 kertaa päivittäisen suositellun annoksen (15 mg) verran sinkkiä, estää se kuparin imeytymistä, mikä puolestaan aiheuttaa anemiaa. Toisaalta sinkki ei ole niin myrkyllinen kuin monet muut hivenaineet liiaallisina annoksina.


      • neuvoja
        n24 kirjoitti:

        Kannattaa miettiä etukäteen, alkaako syömään sinkkiä yliannostuksella, sillä liiallisella saannilla on haittansa. Jos syö 2-3 kertaa päivittäisen suositellun annoksen (15 mg) verran sinkkiä, estää se kuparin imeytymistä, mikä puolestaan aiheuttaa anemiaa. Toisaalta sinkki ei ole niin myrkyllinen kuin monet muut hivenaineet liiaallisina annoksina.

        Mulla on sellanen lievä akne, että on mustapäitä mut sitte on kyl aina joskus myös isompia ja kipeempiäkin finnejä. Käytän monivitamiinitabletteja en nyt muista olikse multivita vai multitabs sen nimi, mut apteekista kuitenkin kelta valkonen purkki. Vitamiinit tekee hyvää iholle. Sit kuitenki joku päivä halusin mennä hakeen sinkkiä ko sitä on täällä kehuttu, ja menin apteekkiin ja sanoin että käytän noita monivitamiinitabletteja et voinko ottaa sinkkiä viälä, mut apteekkari sano et noista saa kyl jo tarpeeks sinkkiä et ei tarvii ostaa,,,joten kannattaa ostaa mieluummin monivitamiineja niissä saa sit vitamiinien lisäks sen sinkin...


      • Dolphin
        neuvoja kirjoitti:

        Mulla on sellanen lievä akne, että on mustapäitä mut sitte on kyl aina joskus myös isompia ja kipeempiäkin finnejä. Käytän monivitamiinitabletteja en nyt muista olikse multivita vai multitabs sen nimi, mut apteekista kuitenkin kelta valkonen purkki. Vitamiinit tekee hyvää iholle. Sit kuitenki joku päivä halusin mennä hakeen sinkkiä ko sitä on täällä kehuttu, ja menin apteekkiin ja sanoin että käytän noita monivitamiinitabletteja et voinko ottaa sinkkiä viälä, mut apteekkari sano et noista saa kyl jo tarpeeks sinkkiä et ei tarvii ostaa,,,joten kannattaa ostaa mieluummin monivitamiineja niissä saa sit vitamiinien lisäks sen sinkin...

        Moikka!
        Monet monivitamiinitabletit tosiaan sisältävät sinkkiä sen 15 mg eli päivän saantisuositusannoksen. Noin pienellä annoksella ei vaan ilmeisestikään saa merkittävää hyötyä ihon kuntoa ajatellen. Lisäksi tutkimusten mukaan joissakin monivitamiinivalmisteissa ilmoitetut ainemäärät eivät pidä välttämättä paikkaansa eli jokin monivitamiinivalmiste ei välttämättä sisälläkkään 15 mg sinkkiä, vaikka purkin kyljessä olisikin niin ilmoitettu.

        On tosiaan syytä muistaa, että liian suuret sinkkimäärät eivät ole hyväksi elimistölle. Sinkin myrkyllisyys on kuitenkin erittäin vähäinen verrattuna moniin muihin kivennäis- ja hivenaineisiin sekä raskasmetalleihin. Lisäksi elimistölle ylimääräinen sinkki erittyy nopeasti elimistöstä pois. Yli 150 milligramman pitkäaikainen käyttö voi kuitenkin aiheuttaa anemiaa ja alentaa HDL-kolesterolia. Myös veren kuparipitoisuus voi alentua liian suurien sinkkimäärien takia, mikä taas voi aiheuttaa pahoinvointia.

        Eli kaikessa on syytä pitää kohtuus mukana. Suosittelen kuitenkin sinkin kokeilemista ihonhoidossa edes pieninä annoksina. Itselläni se on ainakin omien kokemuksieni mukaan ollut positiivinen juttu. Myös toinenkin hyvä asia on tullut omalla kohdallani esiin, kun aloin ottaa säännöllisesti sinkkiä: en ole noin vuoteen ollut kertaakaan kunnolla flunssassa, kun aiemmin olin useita kertoja vuoden aikana.


      • Käyttänyt
        n24 kirjoitti:

        Kannattaa miettiä etukäteen, alkaako syömään sinkkiä yliannostuksella, sillä liiallisella saannilla on haittansa. Jos syö 2-3 kertaa päivittäisen suositellun annoksen (15 mg) verran sinkkiä, estää se kuparin imeytymistä, mikä puolestaan aiheuttaa anemiaa. Toisaalta sinkki ei ole niin myrkyllinen kuin monet muut hivenaineet liiaallisina annoksina.

        Itsekin olen sinkkiä käyttänyt ja käytän vieläkin välillä -aina kun finnit lisääntyy, niin otan muutaman päiväannoksen sinkkiä enemmän pika-avuksi. Normaalisti saan sen 15 mg päivässä monivitamiinista. Mielestäni se, että jos kokeilee muutaman päivän tai kauemminkin auttaako sinkkilisä omaan ihoon ei ole pahaksi. Sittenpähän sen tietää eli jos auttaa, niin silloin voi olla hyväksikin syödä sinkkiä vähän enemmän. Jostain netistä löysin toteamuksen, että joissain muissa maissa suositeltu sinkin päiväannos on 15 mg isompi, mutta Suomessa se nyt vaan on 15 mg. Eihän kukaan ole tätäkään asiaa tutkinut loppuun asti, että mikä se todellinen hyvä päiväannos on. Netistä löysin myös tähän samaan asiaan liittyen toteamuksen, että 45 mg päiväannos sinkkiä ei todennäköisesti ole vielä vaarallista, vaan sen verran voisi syödä pidempiaikaisesti ilman haittavaikutuksia. Jos tulee hiukankin huono olo -tavallisesta poikkeava, niin silloin sinkkiä on saanut liikaa.

        Itse olen syönyt muutamankin viikon peräänsä sinkkiä 135 mg päivässä ja se vaikutti ihoon jonkin verran, mutta koska ongelmani on enemmän hormoniperäinen, niin kokonaan se ei ongelmaa vienyt.

        Sinkkiä saa hyvin varustettujen ruokamarkettien luontaistuotehyllystä ja luontaistuotekaupoista tuon apteekin lisäksi.


      • Anonyymi

    • Pertti

      Sinkkiä on saatavilla myös vahvempina valmsteina, kuten 30mg. Suurempien annosten kanssa on tosiaan muistettava ottaa kuparia. Sinkkiglukonaatti on luultavasti tehokkainta.

      • n24

        Kannattaakohan kuitenkaan ottaa kuparia samaan aikaan sinkin kanssa, sillä ne kilpailevat samoista reiteistä solutasolla. Parempi olisi ottaa sinkki ja kupari eri aikaan.


      • Kuurilla
        n24 kirjoitti:

        Kannattaakohan kuitenkaan ottaa kuparia samaan aikaan sinkin kanssa, sillä ne kilpailevat samoista reiteistä solutasolla. Parempi olisi ottaa sinkki ja kupari eri aikaan.

        Ja karnosiini olisi aika pakollinen jos sinkki ottaa lisäravintona, koska muuten saattaa raskasmetalleja kertyä aivoihin haitallinen määrä. Eli karnosiini puskuroisi pois ylimääräisen raskasmetallin poies aivoista.


      • mammummm
        Kuurilla kirjoitti:

        Ja karnosiini olisi aika pakollinen jos sinkki ottaa lisäravintona, koska muuten saattaa raskasmetalleja kertyä aivoihin haitallinen määrä. Eli karnosiini puskuroisi pois ylimääräisen raskasmetallin poies aivoista.

        Itse olen syönyt sinkkiä nyt jonkun about reilun kuukauden (sitä Kelasin merkkistä, kait siis 15mg). Iho on kyllä paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin. Vaihdoin tosin samoihin aikoihin puhdistustuotteitakin, joten en tiedä johtuuko parempi iho juuri sinkistä. Nyt kuitenkin tulee vaan pieniä finnejä joskus. Ei mullakaan ihan heti tulokset näkyny, joten kannattaa vaan sitkeesti syödä noita tabletteja.


      • na'vi
        mammummm kirjoitti:

        Itse olen syönyt sinkkiä nyt jonkun about reilun kuukauden (sitä Kelasin merkkistä, kait siis 15mg). Iho on kyllä paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin. Vaihdoin tosin samoihin aikoihin puhdistustuotteitakin, joten en tiedä johtuuko parempi iho juuri sinkistä. Nyt kuitenkin tulee vaan pieniä finnejä joskus. Ei mullakaan ihan heti tulokset näkyny, joten kannattaa vaan sitkeesti syödä noita tabletteja.

        Vesi on paras mahdollinen apu! Vähentää ihon kuivumistakin ja pitää sen nuorena!! Juo vettä ainakin litra puolitoista päivässä ja unohda liiallinen naaman pesu, sillä se kuivattaa! Keinotekoiset vitamiinit tuskin auttaa yhtä tehokkaasti kuin tuoreet hedelmän tai vihannesten "elävät" vitamiinit!!
        Turhat kemikaalit on turha jättää pois, niin sisäisesti, kuin ulkoisestikin. Kannattaa kokeilla helokki-öljyä sisäisesti ja kalanmaksa öljyä, vaikka kapseleina. Jos kipeä pieni näppy tulee, esim. auringon hattu-uute auttaa paikallisesti ja vähän mustapäihinkin nenässä.
        Voiteista pitää karsia kaikki silikoni, parafiini pohjaiset ym. pois. Jopa oliivi öljy suoraan iholle on parempi!! Silikoni ja esim. parafiini tukkii ihohuokoset.
        Ruokavaliokin on ensimmäisiä syitä akneen tai rasvaiseen ihoon, joten kannattaa tarkistaa sekin!! Myös hormonit ja stressi vaikuttaa... tupakka, alkoholi...
        Talvella vesipohjaiset voiteet kuivattavat enemmän, joten antaa ihon oman rasvan pitää iho kunnossa.
        Kosmetologikin auttaa!! ;)


      • Jeijjis
        na'vi kirjoitti:

        Vesi on paras mahdollinen apu! Vähentää ihon kuivumistakin ja pitää sen nuorena!! Juo vettä ainakin litra puolitoista päivässä ja unohda liiallinen naaman pesu, sillä se kuivattaa! Keinotekoiset vitamiinit tuskin auttaa yhtä tehokkaasti kuin tuoreet hedelmän tai vihannesten "elävät" vitamiinit!!
        Turhat kemikaalit on turha jättää pois, niin sisäisesti, kuin ulkoisestikin. Kannattaa kokeilla helokki-öljyä sisäisesti ja kalanmaksa öljyä, vaikka kapseleina. Jos kipeä pieni näppy tulee, esim. auringon hattu-uute auttaa paikallisesti ja vähän mustapäihinkin nenässä.
        Voiteista pitää karsia kaikki silikoni, parafiini pohjaiset ym. pois. Jopa oliivi öljy suoraan iholle on parempi!! Silikoni ja esim. parafiini tukkii ihohuokoset.
        Ruokavaliokin on ensimmäisiä syitä akneen tai rasvaiseen ihoon, joten kannattaa tarkistaa sekin!! Myös hormonit ja stressi vaikuttaa... tupakka, alkoholi...
        Talvella vesipohjaiset voiteet kuivattavat enemmän, joten antaa ihon oman rasvan pitää iho kunnossa.
        Kosmetologikin auttaa!! ;)

        Millä annostuksella olette syöntee sinkkiä aluksi? Ja kuinka kauan menee että tuloksia näkyy? Itse syön nyt 60mg/päivä noin viikon-kaksi, ja sitten aattelin siirtyä 30mg/päivä. Miltä kuulostaisi? Samalla syön 2 kapselia 0mega 3.


      • Sinkkiä :)
        Jeijjis kirjoitti:

        Millä annostuksella olette syöntee sinkkiä aluksi? Ja kuinka kauan menee että tuloksia näkyy? Itse syön nyt 60mg/päivä noin viikon-kaksi, ja sitten aattelin siirtyä 30mg/päivä. Miltä kuulostaisi? Samalla syön 2 kapselia 0mega 3.

        Jossain luki että 135mg tehoaa akne ihoon. minulla se on jonkin verran tuottanut tulosta. Alle kaksi viikkoa ainakin olen syönyt jo... ja muutama päivä sitten ku loppui nämä ''halpis sinkit'' mitä saa marketeista ym. niin ostin apteekin tuotetta kokeiltavaksi jos sillä olisi enemmän vaikutusta Eli sitä Biomed Biozink.

        Tosiaa kannattaa kokeilla kaikkien aknesta kärsivien! :)

        Olen itseki lukenu jostain tuon että ''Joissakin tutkimussa on todettu, että aknesta kärsivien veren sinkkipitoisuus on jostakin syystä pienempi kuin ns. normaali-ihoisilla''.

        Eli ei siinä varmaa palijo menetä jos kokeilee :)


      • sinkki toimii
        Sinkkiä :) kirjoitti:

        Jossain luki että 135mg tehoaa akne ihoon. minulla se on jonkin verran tuottanut tulosta. Alle kaksi viikkoa ainakin olen syönyt jo... ja muutama päivä sitten ku loppui nämä ''halpis sinkit'' mitä saa marketeista ym. niin ostin apteekin tuotetta kokeiltavaksi jos sillä olisi enemmän vaikutusta Eli sitä Biomed Biozink.

        Tosiaa kannattaa kokeilla kaikkien aknesta kärsivien! :)

        Olen itseki lukenu jostain tuon että ''Joissakin tutkimussa on todettu, että aknesta kärsivien veren sinkkipitoisuus on jostakin syystä pienempi kuin ns. normaali-ihoisilla''.

        Eli ei siinä varmaa palijo menetä jos kokeilee :)

        Päällä oleva akne tosiaan kuluttaa sinkkiä yli normaalitarpeen. Tuolta löytyy lisää vaikutuksista: http://www.sinkki.com/sinkki-iho

        Saman sivuston mukaan sinkkipikolinaatti imeytyy parhaiten.


      • herrajumala max 15mg
        Sinkkiä :) kirjoitti:

        Jossain luki että 135mg tehoaa akne ihoon. minulla se on jonkin verran tuottanut tulosta. Alle kaksi viikkoa ainakin olen syönyt jo... ja muutama päivä sitten ku loppui nämä ''halpis sinkit'' mitä saa marketeista ym. niin ostin apteekin tuotetta kokeiltavaksi jos sillä olisi enemmän vaikutusta Eli sitä Biomed Biozink.

        Tosiaa kannattaa kokeilla kaikkien aknesta kärsivien! :)

        Olen itseki lukenu jostain tuon että ''Joissakin tutkimussa on todettu, että aknesta kärsivien veren sinkkipitoisuus on jostakin syystä pienempi kuin ns. normaali-ihoisilla''.

        Eli ei siinä varmaa palijo menetä jos kokeilee :)

        Liika sinkki aiheuttaa eturauhassyöpää.


    • Akneton

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe