Miten tätä hoidetaan? Eli milloin se pitää laittaa talvilevolle ja miten se käytännössä tapahtuu? Kastelua vähentämällä???
Tällä hetkellä kasvi kukkii ja tekee "käpyjä" samanaikaisesti, olin käsittänyt että kävyt tulevat vasta talvilevon aikana...
Tuleeko kävystä uusi kasvin alku, jos kävyn pistää multaan ja minkä kokoisiksi kävyt kasvavat?
Jos jollain on tietoa, niin apuvaaa...
mustanmerenruususta
2
530
Vastaukset
- eli mustanmerenruusu
Torpankukka menestyy valoisassa ja lämpimässä kasvupaikassa. Kasvu- ja kukintavaiheessa se on herkkä kuivumiselle, ja viihtyy tasaisen kosteana. Kastelu kannattaa tehdä aluslautaselle, ettei vettä turhaan joutuisi lehdille. Lannoitetta annetaan noin joka kolmannella kastelukerralla. Syksyn tullen kastelua vähennetään hiljalleen. Keskitalvella kasvi saa olla jonkin aikaan kokonaan kuivanakin, kunnes vuodenvaihteen jälkeen kasvatus aloitetaan uudelleen. Torpankukkaa voi lisätä juurimukuloista.
- mustis
Kannattaa laittaa kaappiin kuivumaaan kastelun lopettamisen jälkeeen kun on ruma tässä vaiheessa ja katkaista maanpäällinenosa vasta kun on rutikuiva. Lähtevät itsestäänkin kasvamaan kuivana, kun niiden aika on (kevättalvella), jolloin aloitetaan kastelu tai voi ottaa ylimääräisiä pähkylöitäkin pois helmikuussa ja auttaa kasvuunlähtöä kastelemalla tämän jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek195183Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5502633Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192352Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1512220- 242007
- 821654
- 1461535
- 1271241
- 128946
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40899