ASTMA JA KOIRA

ei allergiaa

Hei!
Onko kellän tietoa yhdistelmästä astma ja koira? Meillä lapsella astma (tosin lievä, lääkitys mahd. lopetetaan jossain vaiheessa, nykyisinkin tosi vähäinen). Mitään allergiaa ei ole, mutta atooppinen iho. Koirakuume vaivaa, mutta mahdollinen allergia epäilyttää. Hoitava lääkäri ei ottanut kantaa puoleen tai toiseen. Onko kellään tietoa/kokemuksia? Kaikki tiedot tarpeen!

9

7748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astmaatikko

      Milestäni ei kannata ottaa koiraa. Vaikka astma olisi nyt tasapainossa tilanne voi muuttua, ja koiravoi pahentaa oireita.
      Jos ette tahdo tyrmätä heti koiraa, voittehan ottaa joltain tuttavalta koiran vaikka hoitoon pidemmäksi aikaa, niin että tiedätte mitä astmalle tapahtuu jos koira on talossa muutaman viikon.
      Parempi jotenkin testailla, koska se ei ole kivaa teille eikä koiralle jos ostatte koiran ja huomaatte, että joudutte luopumaan siitä hetken päästä.

      • eläimet on söpöi

        Meiän perheessä mä ja mun pikkuveli ollaan astmaatikkoja ja pikkuveli oli ainakin ennen lievästi allerginen koirille ja nyt meillä on koira ja 2 marsua. Eikä mitään oireita ollu. Yleisesti voin sanoo, et jos teillä ei oo allergiaa, niin tuskin koira aiheuttaa mitään... Ei meillä ainakaan. :)


    • astmaatikko

      Minulla ei ollut astmaa, mutta sitten otin kissan ja siitä seurasi se että minulle puhkesi astma ja eläin allergioita (kissa, koira, hevonen yms..), ennen pystyin olemaan eläinten kanssa.. joten voi olla että jos koiran otatte niin astma pahenee siitä, mutta eihän sitä voi koskaan tietää.

    • suti

      Astmaa on ollut yli 40 vuotta, silti koirat eivät aiheuta minkäänlaisia oireita. Astma ja allergia ovat eri asioita: koira-allerginen ei voi pitää koiraa, oli astma tai ei.

      Itse en voi olla jyrsijöiden tai kissojen kanssa edes samassa huoneessa, mutta koira on huomattavasti vähemmän allergisoiva eläin kuin monet muut.

      • ......

        Kyllähän se on edesvastuutonta suunnitella eläinten ottoa jos astma on jo todettu.
        Kaikki pölyt heikentävät keuhkoja sitä ei tiedä ennenkuin joutuu niiden kanssa tekemisiin mm.silloin kun on vaikka flussaaika.Herkästi joutuu ottamaan lääkkeitä maksimiannoksin ja lisäksi kortisoonitabletteja.
        Ja me veronmaksajina osallistumme näitä kuluja maksamaan.
        Olen nähnyt naapurissa juuri tällaista edesvastuuttomuutta koira nukkuu samassa sängyssä.
        Ja muutaman kerran vuodessa ollaan tosi huonossa kunnossa.
        Itse olen parantunut ja ollut neljä vuotta ilman astmalääkkeitä mutta se on vaatinut luopumista juuri eläimistä Jo vuosia sitten. Käytin lääkkeitä usean vuoden ajan


    • tyttysy enkeli

      Meille hankitaan kesällä koira..Äitini on allerginen sekoira laitetaan ulos.mulla on atoppinen iho ja äidil ja isil on astma.mun serkuilla on koira ja se on sisällä koko aja eikä se aiheuttanu mulle mutään ...En tiiä mitä se sun tytölle aiheuttaa ..mutta kunna ttaa pitää koiraa pihalla os on mahdollisuus.ite kyllä asun maalla että meillä on tilaa..

    • :)

      itselläni oli kaksi kissaa joille olin allerginen ja myöhemmin tuli astmakin.
      todettiin myös koira-allergia, joka pahempi kuin kissa.
      nyt sitten rohkaistuin ja otin kuitenkin koiran että ei olisi niin yksinäistä.
      kuukauden tuollainen keskikokoinen alle vuoden vanha dobermann/sakemanni narttu
      nyt ollut mua viihdyttämässä enkä ole lääkkeitä joutunut ottamaan. ei ole oireen oiretta tullut
      vaikka nukkuu sängyssäkin mun kanssa. en sitten tiedä onko noiden rotujen mix jotenkin juuri sopiva,
      mutta näin meillä. toivoa on vaikka olisikin allerginen/allerginen astma!

    • Tee oiretesti!
    • pimpelipompum

      Minulla on todella vaikeahoitoinen astma, puhkesi kunnolla näin aikuisiässä, atooppisesta ihosta olen kärsinyt aivan lapsesta asti. En ole kovin monille asioille allerginen, mitä nyt puupölylle, kangaspölylle, pujolle tms.

      Keuhkopolikliniikalla minulle neuvottiin, että kissasta EI SAA hankkiutua eroon niin kauan kuin siitä ei saa mitään oireita (kissa siis oli minulla jo ennen astman puhkeamista). Jos poistaa elinympäristöstään kaikki potentiaalisetkin allergeenit, niin kohta on allerginen aivan kaikelle ja joutuu viettämään elämänsä kotona neljän seinän sisäpuolella.

      Teidän tapauksessa kannattaa kokeilla ensin koira-altistusta, eli ottaa vaikka hoitokoira hetkeksi tai lenkittää jonkun naapurin koiraa tms ja testata että tuleeko oireita. Koska kurja se on rakkaasta lemmikistä luopua, jos se aiheuttaakin oireita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe