Alfred J Kwak

on tänään onnenpäivä

Tässä just kattelen Alfredin seikkailuja...

Mitä muut tykkää Alfredista? Mitkä on parhaat jaksot?

Sarjassahan käsitellään vaikka minkälaisia asioita, rasismia, luonnonsuojelua, diktatuuria... Ei kuulosta ihan pienten lasten ohjelmalta. Osa jaksoista on jopa aika pelottavia.

59

19181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hippelis

      Just tossa joku aika takaperin tajusin kuinka poliittinen piirretty se on.
      Mukaan mahtuu myös kuoleman tuomiot.
      nälänhätä.
      ja ihmisoikeudet.

    • alfreetti

      Se ensimmäinen jakso on ainakin kamalan surullinen :(

      • Tjaah, minusta eka jakso on hyvin onnellinen, kun Anna ja Joonas rakastuu ja menee naimisiin ja perhe on vielä kasassa. Auto-onnettomuus tapahtuu vasta kakkosjaksossa, jos sitä tarkoitit.


    • Hoffman

      Itte olen nähnyt niitä joskus pikkupoikana enkä muista niistä oikein muuta kuin sen alun rubiinivarkauden. Sattuuko kukaan tietämään saisiko niitä dvd:llä ja jos saa niin mistä?

      "Täällä on sekä varas että rubiini!"

      • NoJopas

        Ei saa suomeksi, saksasta varmaan sais.

        Videoita on saanut joskus, enää niitä tuskin missään myydään.

        teeveestäkään ei enää voida näyttää kun ei oo luvat kunnossa.


      • Hoffman
        NoJopas kirjoitti:

        Ei saa suomeksi, saksasta varmaan sais.

        Videoita on saanut joskus, enää niitä tuskin missään myydään.

        teeveestäkään ei enää voida näyttää kun ei oo luvat kunnossa.

        Penteleenpenteleenpenteleenpenteleenpenteleen
        penteleenpenteleenpenteleenpenteleen!
        Pitänee sitte lähteä kollaamaan kirppiksiä ja kirjastoja.


    • Ruikkuli

      mä pelkäsin yht jaksoo miss se alfred putos kaivoo jossain jäätikön keskellä!!! apuuuuuva!

    • Tumnus

      Surullista kyllä näitä nähdään aivan liian harvoin. Sattuuko kukaan muistamaan sen kissanrontin nimeä?
      Ja muistaako kukaan sen mustekalan nimeä?

      • NoJopas

        Karski Katti
        Liero Lonkero


      • Tumnus
        NoJopas kirjoitti:

        Karski Katti
        Liero Lonkero

        Niinhän se olikin, itekkin muistelin että jokin katti se oli. Muistatko vielä muiden hahmojen nimiä, mikä oli Lonkeron rooli sarjassa ja kuoliko Karski Katti sinne jäihin?


      • NoJopas
        Tumnus kirjoitti:

        Niinhän se olikin, itekkin muistelin että jokin katti se oli. Muistatko vielä muiden hahmojen nimiä, mikä oli Lonkeron rooli sarjassa ja kuoliko Karski Katti sinne jäihin?

        Muita hahmoja... No alfredin isähän oli tietysti Mauri. Alfredin tyttöystävä oli musta ankkatyttö nimeltään Iiris, sukunimi sanotaan Vana, mutten tiedä miten se kirjotetaan, ehkä tupla W:llä. Iiriksellä oli pikku veli nimeltä Tom. Vanhempien nimiä en muista.
        Alfredin ystäviä oli mm.Olli, haikara, Henkka jänis ja tietysti Hannu Harakka, joka kuitenkin aiheutti ongelmia kun se oli aina kiiltävän perään, Alfredhan joutui pienenä kuninkaan vankilaankin koska Hannu varasti kuninkaan timantin, mutta Alfredia syytettiin...
        Korpilla ei taida olla muuta nimiä kuin korppi. Sillä oli kaks Ankka kaveria, Harri ja .... voi ei, muisti katko...
        Kuninkaan nimi oli muuten muistaakseni leijonamieli. Sitten mukana oli myös Eversti Rytinä, laivastoakohan se komensi. sellanen apina. Ja kapteeni Tunkki tietysti. Mursu. Ja krokodiili oli pahis, oli niitä muitakin. Se oli muistaakseni pormestari.
        Ja professori Von Pallas, sellanen jääkarhu keksi ja rakenteli kaikenlaista, kävi Alfredin kanssa mm.egyptissä ja himalajalla.
        Yhdessä jaksossa oli muuten Michael Duckson, [ei liene vaikea arvata kuka on ollut esikuvana] se yritti pokata Iiriksen Alfredilta.

        Ja Karski Katista en muista kuoliko se vai ei... Pitää miettiä ja tutkia näkyykö sitä sen jälkeen kun se on jäihin uponnut. Mikä jakso se olikaan? Sekö kun Alfred ja Korppi on pudonneen kaivoon? Ei kai... Kun kyllä se vielä on mukana sillonkin kun Alfred on jo aikuinen.
        Ja Liero Lonkero teki töitä kaikille muille pahikselle vuoron perään, Se oli Varpusmaan vakoojana ja muuta. Vakoiluhommia se ehkä eniten harrasti. Myi tietojansa.

        semmosta tuli nyt mieleen.


      • Tumnus
        NoJopas kirjoitti:

        Muita hahmoja... No alfredin isähän oli tietysti Mauri. Alfredin tyttöystävä oli musta ankkatyttö nimeltään Iiris, sukunimi sanotaan Vana, mutten tiedä miten se kirjotetaan, ehkä tupla W:llä. Iiriksellä oli pikku veli nimeltä Tom. Vanhempien nimiä en muista.
        Alfredin ystäviä oli mm.Olli, haikara, Henkka jänis ja tietysti Hannu Harakka, joka kuitenkin aiheutti ongelmia kun se oli aina kiiltävän perään, Alfredhan joutui pienenä kuninkaan vankilaankin koska Hannu varasti kuninkaan timantin, mutta Alfredia syytettiin...
        Korpilla ei taida olla muuta nimiä kuin korppi. Sillä oli kaks Ankka kaveria, Harri ja .... voi ei, muisti katko...
        Kuninkaan nimi oli muuten muistaakseni leijonamieli. Sitten mukana oli myös Eversti Rytinä, laivastoakohan se komensi. sellanen apina. Ja kapteeni Tunkki tietysti. Mursu. Ja krokodiili oli pahis, oli niitä muitakin. Se oli muistaakseni pormestari.
        Ja professori Von Pallas, sellanen jääkarhu keksi ja rakenteli kaikenlaista, kävi Alfredin kanssa mm.egyptissä ja himalajalla.
        Yhdessä jaksossa oli muuten Michael Duckson, [ei liene vaikea arvata kuka on ollut esikuvana] se yritti pokata Iiriksen Alfredilta.

        Ja Karski Katista en muista kuoliko se vai ei... Pitää miettiä ja tutkia näkyykö sitä sen jälkeen kun se on jäihin uponnut. Mikä jakso se olikaan? Sekö kun Alfred ja Korppi on pudonneen kaivoon? Ei kai... Kun kyllä se vielä on mukana sillonkin kun Alfred on jo aikuinen.
        Ja Liero Lonkero teki töitä kaikille muille pahikselle vuoron perään, Se oli Varpusmaan vakoojana ja muuta. Vakoiluhommia se ehkä eniten harrasti. Myi tietojansa.

        semmosta tuli nyt mieleen.

        Hmmm... mielenkiintoista... kirjastosta löytyis
        kolme Alfred videota eli 6 ensimmäistä jaksoo ja kolme myöhempää. Nehän vois lainata ja pistää dvd:lle.


      • NoJopas
        Tumnus kirjoitti:

        Hmmm... mielenkiintoista... kirjastosta löytyis
        kolme Alfred videota eli 6 ensimmäistä jaksoo ja kolme myöhempää. Nehän vois lainata ja pistää dvd:lle.

        Ei ollenkaan hullunpi idea. MEidän kirjastossa ei muistaakseni oo Alfredia, mutta pakko kävästä kattomassa mitä muuta siellä on... Samoin jossain videovuokraamoissa on ihan hullusti hyviä vanhoja lastenohjelmia...


      • Tumnus
        NoJopas kirjoitti:

        Ei ollenkaan hullunpi idea. MEidän kirjastossa ei muistaakseni oo Alfredia, mutta pakko kävästä kattomassa mitä muuta siellä on... Samoin jossain videovuokraamoissa on ihan hullusti hyviä vanhoja lastenohjelmia...

        Noikin videot piti tilata isommasta kirjastosta. Kyllä niitä löytyy sieltä täältä. Mitenkäs näille muille pahiksille Korpille ja Lierolle kävi kun itte en millään muista...


      • NoJopas
        Tumnus kirjoitti:

        Noikin videot piti tilata isommasta kirjastosta. Kyllä niitä löytyy sieltä täältä. Mitenkäs näille muille pahiksille Korpille ja Lierolle kävi kun itte en millään muista...

        Korppillahan oli tää oma Korppipuolue ja se hallitsi Vesimaata. Se hettiv Alfredinkin vankilaan. Mulla ei oo ihan selvää käsitystä siitä miten Korppipuolue kukistettiin, mutta niin kumminkin kävi. Liero muuten myi Korpille tietoja, esim. Silloin kuin Alfred ja muut pakeni vankilasts, Liero soitti siitä Korpille, mutta Alfred ja ne ehti paeta SuurVesimaahan.
        Vesimaa ei sitten enää ollut Kuningaskunta, ja tuli presidentin vaalit. Korppi asettui ehdolle ja sitä jopa äänestettiin. Myös Olli oli ehdolla. Korppi järjesti niin että kun tuli tulva se kävi salaa hajottamassa patoa ja ihmisä kuoli ja koteja meni, ja sitten se nousi sankariksi kun se auttoi pelastustöissä. Velmua.
        Liero vaati Korpilta rahoja sen vakoilutöistä, mutta Korppi ampui Lieroa, ja se kertoi sitten kaiken Alfredille.
        Korppi joutui vankilaan ja Ollista tuli presidentti.
        Korppi sitten karkasi vankilasta ja otti Iiiriksen panttivangiksi. Alfred pelasti Iiriksen ja Korppi jäi kiinni. Tää oli vika jakso. Sitten Alfred ja Iiris meni Alfredin luo, ja siellä oli kaikki Alfredin kaverit joita pitkin sarjaa oli nähty, oli nimittäin Alfredin syntymäpäivä. Tässä kohtaa alkaa aina itkettää...


      • Tumnus
        NoJopas kirjoitti:

        Korppillahan oli tää oma Korppipuolue ja se hallitsi Vesimaata. Se hettiv Alfredinkin vankilaan. Mulla ei oo ihan selvää käsitystä siitä miten Korppipuolue kukistettiin, mutta niin kumminkin kävi. Liero muuten myi Korpille tietoja, esim. Silloin kuin Alfred ja muut pakeni vankilasts, Liero soitti siitä Korpille, mutta Alfred ja ne ehti paeta SuurVesimaahan.
        Vesimaa ei sitten enää ollut Kuningaskunta, ja tuli presidentin vaalit. Korppi asettui ehdolle ja sitä jopa äänestettiin. Myös Olli oli ehdolla. Korppi järjesti niin että kun tuli tulva se kävi salaa hajottamassa patoa ja ihmisä kuoli ja koteja meni, ja sitten se nousi sankariksi kun se auttoi pelastustöissä. Velmua.
        Liero vaati Korpilta rahoja sen vakoilutöistä, mutta Korppi ampui Lieroa, ja se kertoi sitten kaiken Alfredille.
        Korppi joutui vankilaan ja Ollista tuli presidentti.
        Korppi sitten karkasi vankilasta ja otti Iiiriksen panttivangiksi. Alfred pelasti Iiriksen ja Korppi jäi kiinni. Tää oli vika jakso. Sitten Alfred ja Iiris meni Alfredin luo, ja siellä oli kaikki Alfredin kaverit joita pitkin sarjaa oli nähty, oli nimittäin Alfredin syntymäpäivä. Tässä kohtaa alkaa aina itkettää...

        ...sinähän sitä olikin Korpilla hommaa. On varmasti ihanaa kun muistaa niistä noin paljon.


      • NoJopas
        Tumnus kirjoitti:

        ...sinähän sitä olikin Korpilla hommaa. On varmasti ihanaa kun muistaa niistä noin paljon.

        "Muistan" ne jaksot jotka itellä on tallessa... :) Just pari viikkoo sitten niitä katsoin joten olis kumma jos en muistais mitään... Mutta toki jotain on jäänyt mieleen sellasistakin jutuista jotka oon nähnyt joskus kauan sitten. Olis kiva jos joku muukin muistelis Alfred jaksoja.

        Muistan niistä jaksoista joissa Alfred lähtee Iiriksen kotimaahan, jossa oli siis rotusortoa ja vainoomista ym. Että se odotteli jossain puistonpenkillä, että se tultiin hakemaan sellaseen kokoukseen. Siihen oli tunnussanat ja kaikki, joku tuli sanomaan sille:
        Etelässä sataa...
        Ja Alfred vastaa tähän: Ja Pohjoisessa.
        Sitten se toinen sanoo: Alfred Jodocus [?] Kwak tule mukaan!

        Toi keskustelu tulee aina silloin tällöin mieleen. Noi jaksot oli tosi mielenkiintoisia, ja haluisin nähdä ne uudelleen.

        Pitää kai ruveta lataan netistä. Eihän niitä suomeksi saa, mutta ei se oikeestaan haittaa, kun jotain muistaa kumminkin niin ei niin helposti putoo kokonaan kärryiltä...


      • Tumnus
        NoJopas kirjoitti:

        "Muistan" ne jaksot jotka itellä on tallessa... :) Just pari viikkoo sitten niitä katsoin joten olis kumma jos en muistais mitään... Mutta toki jotain on jäänyt mieleen sellasistakin jutuista jotka oon nähnyt joskus kauan sitten. Olis kiva jos joku muukin muistelis Alfred jaksoja.

        Muistan niistä jaksoista joissa Alfred lähtee Iiriksen kotimaahan, jossa oli siis rotusortoa ja vainoomista ym. Että se odotteli jossain puistonpenkillä, että se tultiin hakemaan sellaseen kokoukseen. Siihen oli tunnussanat ja kaikki, joku tuli sanomaan sille:
        Etelässä sataa...
        Ja Alfred vastaa tähän: Ja Pohjoisessa.
        Sitten se toinen sanoo: Alfred Jodocus [?] Kwak tule mukaan!

        Toi keskustelu tulee aina silloin tällöin mieleen. Noi jaksot oli tosi mielenkiintoisia, ja haluisin nähdä ne uudelleen.

        Pitää kai ruveta lataan netistä. Eihän niitä suomeksi saa, mutta ei se oikeestaan haittaa, kun jotain muistaa kumminkin niin ei niin helposti putoo kokonaan kärryiltä...

        Voi toista onnellista. Itsellänikin oli kaksi ekaa jaksoo nauhalla joskus maallisen vaellukseni alkuhämärissä mutta nekin ovat kadonneet.

        (Aivan valtava huokaus)

        En oikeastaan muista kuin pari asiaa koko sarjasta:

        -Alfredin perheen kuolema
        -Kuningas luulee bussia uroshirveksi
        -Alfred joutuu vankilaan
        -"Täällä on sekä varas että rubiini!" huuto
        -Karski Katin "Ruokaa tuokaa, maha huokaa"
        -Mauri uhkaa ampua Karski Kattia banaanilla

        Jos satut löytämmän niitä netistä niin pidä varasi. Minä saan tietää siitä ja tulen ja ryöstän koneesi.


      • NoJopas
        Tumnus kirjoitti:

        Voi toista onnellista. Itsellänikin oli kaksi ekaa jaksoo nauhalla joskus maallisen vaellukseni alkuhämärissä mutta nekin ovat kadonneet.

        (Aivan valtava huokaus)

        En oikeastaan muista kuin pari asiaa koko sarjasta:

        -Alfredin perheen kuolema
        -Kuningas luulee bussia uroshirveksi
        -Alfred joutuu vankilaan
        -"Täällä on sekä varas että rubiini!" huuto
        -Karski Katin "Ruokaa tuokaa, maha huokaa"
        -Mauri uhkaa ampua Karski Kattia banaanilla

        Jos satut löytämmän niitä netistä niin pidä varasi. Minä saan tietää siitä ja tulen ja ryöstän koneesi.

        Aloin eilen lataamaan emulen kautta jaksoja 1,2,10 ja 11. Vielä ei oo mitään tullut, saa nähdä millaisa ne on... Minkälaiset äänet niillä on saksaksi...

        Toi Ruokaa tuokaa, maha huokaa oli muuten hyvä! Nyt muistan sen itsekin. Täytyy ottaa käyttöön.


      • Tumnus
        NoJopas kirjoitti:

        Aloin eilen lataamaan emulen kautta jaksoja 1,2,10 ja 11. Vielä ei oo mitään tullut, saa nähdä millaisa ne on... Minkälaiset äänet niillä on saksaksi...

        Toi Ruokaa tuokaa, maha huokaa oli muuten hyvä! Nyt muistan sen itsekin. Täytyy ottaa käyttöön.

        Karski Katti on kyllä aika originelli hahmo. Pitäis itsekkin hommata jokin kunnon hakuohjelma niin vois löytääkkin niitä. Näitä vanhoja piirrettyjä on vaikea hakea kun ei tiedä alkuperäisiä nimiä.

        Kyllä noi saksalaiset äänet on yleensä on laatutavaraa ja tunteella tehty verrattuna näihin nykyisiin suomalaisiin älämölähdyksiin.


      • NoJopas
        Tumnus kirjoitti:

        Karski Katti on kyllä aika originelli hahmo. Pitäis itsekkin hommata jokin kunnon hakuohjelma niin vois löytääkkin niitä. Näitä vanhoja piirrettyjä on vaikea hakea kun ei tiedä alkuperäisiä nimiä.

        Kyllä noi saksalaiset äänet on yleensä on laatutavaraa ja tunteella tehty verrattuna näihin nykyisiin suomalaisiin älämölähdyksiin.

        Juu on. Tunnetta mukana. Eikä sekään oo mua haitannut etten juurikaan ymmärrä kun sanan sieltä ja toisen täältä. Luinhan mä pienenä Aku Ankkaakin, vaikken siis osannut lukea. Mielikuvitus kehittyy... Ja ehkä ajan kanssa oppii.

        Alfred J Kwak on saksassa ihan sama. Japanissa se on Ahiru no Kwak. Englanniksi Quack the Duck.

        Tässä vähän linkkejä. [Jos ne nyt toimii...]

        Täällä on tietoja joistain piirretyistä:
        http://www.tomodachi.de/

        Samoin täällä:
        http://www.serienoldies.de/main/start.php

        Alfred kuvia:
        www.fi-donc.nl/ artwork/ajk/ajk14.htm.


      • Tumnus
        NoJopas kirjoitti:

        Juu on. Tunnetta mukana. Eikä sekään oo mua haitannut etten juurikaan ymmärrä kun sanan sieltä ja toisen täältä. Luinhan mä pienenä Aku Ankkaakin, vaikken siis osannut lukea. Mielikuvitus kehittyy... Ja ehkä ajan kanssa oppii.

        Alfred J Kwak on saksassa ihan sama. Japanissa se on Ahiru no Kwak. Englanniksi Quack the Duck.

        Tässä vähän linkkejä. [Jos ne nyt toimii...]

        Täällä on tietoja joistain piirretyistä:
        http://www.tomodachi.de/

        Samoin täällä:
        http://www.serienoldies.de/main/start.php

        Alfred kuvia:
        www.fi-donc.nl/ artwork/ajk/ajk14.htm.

        Minä luulin että se oli enklannissa Alfred Jonathan Kwak. Onhan ne melkein kaikissa maissa eri nimet esim. Korppi on englannissa Dolf ja saksalaisessa Kra(a?), Liero Lonkero on Lispol tai Lispel ja Mauri on Henk.

        Itelläni on nyt tulossa kolme jaksoo Kaukametsän pakolaisia... tai ainakin luulen niin... en oikein osaa vielä käyttää eMulea.


      • NoJopas
        Tumnus kirjoitti:

        Minä luulin että se oli enklannissa Alfred Jonathan Kwak. Onhan ne melkein kaikissa maissa eri nimet esim. Korppi on englannissa Dolf ja saksalaisessa Kra(a?), Liero Lonkero on Lispol tai Lispel ja Mauri on Henk.

        Itelläni on nyt tulossa kolme jaksoo Kaukametsän pakolaisia... tai ainakin luulen niin... en oikein osaa vielä käyttää eMulea.

        Joo Alfredin nimi on Englannissa toi minkä sanoit, luulisin että toi minkä olin laittanut saattaa olla sen sarjan nimi, mutta en tosiaan ole varma. netistä poimin.

        Muulissa latautuminen on joskus hitaanlaista, mutta nyt mulla on latautumassa ainakin toi Alfredin eka jakso.
        Tulee varmaan taas itkettyä aika rankasti, se on niin surullinen. Järkyttävä.


      • Tumnus
        NoJopas kirjoitti:

        Joo Alfredin nimi on Englannissa toi minkä sanoit, luulisin että toi minkä olin laittanut saattaa olla sen sarjan nimi, mutta en tosiaan ole varma. netistä poimin.

        Muulissa latautuminen on joskus hitaanlaista, mutta nyt mulla on latautumassa ainakin toi Alfredin eka jakso.
        Tulee varmaan taas itkettyä aika rankasti, se on niin surullinen. Järkyttävä.

        Nyt sain tulemaan vähän musaa Kaukametsän pakolaisista ja tilauksessa on kans Alfredin jaksot 1, 5 ja 6 ja 3 jaksoo pakolaisia. Ennen omistin LimeWiren mutta ei sieltä löytynyt mitään hyvää.

        Onneks sain tilattua kirjastoon ne pari kasettia kuten aikasemmin todettiin ja nyt olis tullutkin yks kunhan vain sais aikaseks haettua sen.


      • Japi
        NoJopas kirjoitti:

        Ei ollenkaan hullunpi idea. MEidän kirjastossa ei muistaakseni oo Alfredia, mutta pakko kävästä kattomassa mitä muuta siellä on... Samoin jossain videovuokraamoissa on ihan hullusti hyviä vanhoja lastenohjelmia...

        Jos jokainen kaivelisi omat alfredinsa jos nauhalta löytyy, siirtäisi dvdlle tai koneelle ja sitten yhdisteltäisiin pätkät ja katsottaisiin kuinkapaljon saadaan näin kasaan. Itseltäni nimittäin ainakin löytyy jonkun verran vanhoja alfredeja.


      • NoJopas
        Japi kirjoitti:

        Jos jokainen kaivelisi omat alfredinsa jos nauhalta löytyy, siirtäisi dvdlle tai koneelle ja sitten yhdisteltäisiin pätkät ja katsottaisiin kuinkapaljon saadaan näin kasaan. Itseltäni nimittäin ainakin löytyy jonkun verran vanhoja alfredeja.

        Mulla on nyt se yks DVD Alfredia, voisinhan mä sen yrittää koneelle laittaa jos osaan...

        Kyllä mä voisin lähtee tämmöseen mukaan.


      • se oli

        nimeltään...


      • joojoo
        NoJopas kirjoitti:

        Mulla on nyt se yks DVD Alfredia, voisinhan mä sen yrittää koneelle laittaa jos osaan...

        Kyllä mä voisin lähtee tämmöseen mukaan.

        minulla on kaikki muut alfred j kwack jaksot paitsi jaksot 36 ja 43..
        jos voisin jostain saada ne niin voisin kokeilla kyhätä näistä jonkinlaiset dvd:t


      • Arktinen Kettu
        NoJopas kirjoitti:

        Aloin eilen lataamaan emulen kautta jaksoja 1,2,10 ja 11. Vielä ei oo mitään tullut, saa nähdä millaisa ne on... Minkälaiset äänet niillä on saksaksi...

        Toi Ruokaa tuokaa, maha huokaa oli muuten hyvä! Nyt muistan sen itsekin. Täytyy ottaa käyttöön.

        Ihan vaan tiedoksi... Alfred J Kwakin kaikki jaksot viimeistä (53) lukuunottamatta löytyy Pirate Baysta ja vielä peräti suomeksi =)


      • Arktinen Kettu
        Japi kirjoitti:

        Jos jokainen kaivelisi omat alfredinsa jos nauhalta löytyy, siirtäisi dvdlle tai koneelle ja sitten yhdisteltäisiin pätkät ja katsottaisiin kuinkapaljon saadaan näin kasaan. Itseltäni nimittäin ainakin löytyy jonkun verran vanhoja alfredeja.

        Hei muuten, olen YLE:ltä saanut tietää että Alfredille on tosi paljon kysyntää, joten ehdotan että kaikki jotka haluavat Alfredin takaisin ohjelmistoon alkaisivat
        lähettämään YLE:lle esityspyyntöjä. Jos on paljon kysyntää niin kyllä uskois että YLE lopulta antaisi periksi


      • Japi
        Arktinen Kettu kirjoitti:

        Hei muuten, olen YLE:ltä saanut tietää että Alfredille on tosi paljon kysyntää, joten ehdotan että kaikki jotka haluavat Alfredin takaisin ohjelmistoon alkaisivat
        lähettämään YLE:lle esityspyyntöjä. Jos on paljon kysyntää niin kyllä uskois että YLE lopulta antaisi periksi

        Tuossa olisi kyllä idean ainesta.. ei muutakun ohjelmapyyntöä suoraan lähettämään..


      • NoJopas
        Arktinen Kettu kirjoitti:

        Hei muuten, olen YLE:ltä saanut tietää että Alfredille on tosi paljon kysyntää, joten ehdotan että kaikki jotka haluavat Alfredin takaisin ohjelmistoon alkaisivat
        lähettämään YLE:lle esityspyyntöjä. Jos on paljon kysyntää niin kyllä uskois että YLE lopulta antaisi periksi

        Kun ei oo oikeuksia niin ei oo. En haluaisi olla pessimistinen, mutta en usko että Alfredia enää tv:ssä nähdään.
        Enemmän vois olla toivoo jostain DVD:stä. Pitäis ottaa selvää mikä yhtiö sellasen vois julkaista ja sitten kysellä ja pyytää sieltä. Onhan Maija Mehiläisestä ja Tao Taostakin dvd:t.


      • Arktinen Kettu
        Arktinen Kettu kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi... Alfred J Kwakin kaikki jaksot viimeistä (53) lukuunottamatta löytyy Pirate Baysta ja vielä peräti suomeksi =)

        Alfredin jaksoja on siis vain 52 (ei 53)


      • karskatti

        SEN KISSANROIKALEEN NIMI OLI TIETYSTI KARSKI KATTI.MUSTEKALAA EN NYT MUISTA. TULISIPA ALFRED TAAS JOSKUS TELKKARIIN VAI TULEEKO SE JOLLAIN KANAVALLA?


      • Ahiru no Quack
        NoJopas kirjoitti:

        Aloin eilen lataamaan emulen kautta jaksoja 1,2,10 ja 11. Vielä ei oo mitään tullut, saa nähdä millaisa ne on... Minkälaiset äänet niillä on saksaksi...

        Toi Ruokaa tuokaa, maha huokaa oli muuten hyvä! Nyt muistan sen itsekin. Täytyy ottaa käyttöön.

        Olen lataamassa 1 ja 2 tuotantokautta suomeksi.
        Onko niitä enemmän?


      • Mikihiki

        Karskikatti kantaa melkein aina pyssyä ja on jalka kuulassa kiinni. Katti hukkui hyytävään järveen ajettuaan takaa mauria heikoille jäille. Alfred näki kumminkin kolmessa jaksossa painajaisia katista.

        Liero-Lonkero toimi ensin varpusmaan vakoojana, kunnes siirtyi kieron pormestari krokotiilin leipiin.


      • NoJopas kirjoitti:

        Muita hahmoja... No alfredin isähän oli tietysti Mauri. Alfredin tyttöystävä oli musta ankkatyttö nimeltään Iiris, sukunimi sanotaan Vana, mutten tiedä miten se kirjotetaan, ehkä tupla W:llä. Iiriksellä oli pikku veli nimeltä Tom. Vanhempien nimiä en muista.
        Alfredin ystäviä oli mm.Olli, haikara, Henkka jänis ja tietysti Hannu Harakka, joka kuitenkin aiheutti ongelmia kun se oli aina kiiltävän perään, Alfredhan joutui pienenä kuninkaan vankilaankin koska Hannu varasti kuninkaan timantin, mutta Alfredia syytettiin...
        Korpilla ei taida olla muuta nimiä kuin korppi. Sillä oli kaks Ankka kaveria, Harri ja .... voi ei, muisti katko...
        Kuninkaan nimi oli muuten muistaakseni leijonamieli. Sitten mukana oli myös Eversti Rytinä, laivastoakohan se komensi. sellanen apina. Ja kapteeni Tunkki tietysti. Mursu. Ja krokodiili oli pahis, oli niitä muitakin. Se oli muistaakseni pormestari.
        Ja professori Von Pallas, sellanen jääkarhu keksi ja rakenteli kaikenlaista, kävi Alfredin kanssa mm.egyptissä ja himalajalla.
        Yhdessä jaksossa oli muuten Michael Duckson, [ei liene vaikea arvata kuka on ollut esikuvana] se yritti pokata Iiriksen Alfredilta.

        Ja Karski Katista en muista kuoliko se vai ei... Pitää miettiä ja tutkia näkyykö sitä sen jälkeen kun se on jäihin uponnut. Mikä jakso se olikaan? Sekö kun Alfred ja Korppi on pudonneen kaivoon? Ei kai... Kun kyllä se vielä on mukana sillonkin kun Alfred on jo aikuinen.
        Ja Liero Lonkero teki töitä kaikille muille pahikselle vuoron perään, Se oli Varpusmaan vakoojana ja muuta. Vakoiluhommia se ehkä eniten harrasti. Myi tietojansa.

        semmosta tuli nyt mieleen.

        Iiriksen ja Tomin vanhempien nimet oli Kwa ja Beatrice, näin minä muistelisin.

        Harrin veljen nimi oli Hanski. Hän hävisi mystisesti Korppipuoluejaksojen aikana. Aivan yhtä mystisesti Harri rikastui, tai ainakin alkoi pukeutumaan paremmin.

        Pormestari Rokodiilin apurina oli usein professori Hannibal, hippo jolla silmät on aina kiinni. On sitten yksi toinenkin hippo, näkyy jaksoissa 1 ja 51, mutten saa nimestä selvää.

        Sittenhän on tietysti majavayhtiö, kaiken pahan alku ja juuri. Eikös Rokodiili ole sen johtaja tai jotain? Niina on ainakin hänen vaimonsa nimi, muistin juuri.

        Eikä se katti kuollut. Kai se ongittiin järvestä siinä samalla kun haettiin Korppi ja Alfred kaivosta pois. Shakkikuningatarjaksoissahan hän nälkäänsä yhäti valittelee.


    • NoJopas minä tänne nyt kirj...

      Kertoiltkaa muistojanne sellasista jaksoista:

      Kuussa on Klovni joka soittaa jotain?
      en muista muuta. Haluiaisin muistaa...

      Lohikäärme Tulivuoressa?
      kaikki luulee että tulivuori on purkautumassa mutta siellä onkin lohikäärme. Se viedään eläintarhaan... Mitä muuta?

      • passepartout

        joo klovni oli jossain, vähän niinkun olevinaan muistasin, et alfred näki siitä unta. Joo niin se tais olla! joskus joku uni.
        Mut kun ne kävi Von Pallaksen kans kuussa, niin sinne jäi se aivan sairaan surullisen näkönen robotti! snif, se oli ihan surkee..(tais kyllä olla ihan ilkimys, mut kuitenkin..)
        Ja ois taas mielikuva siitä lohikäärmeestä, et se vietiin sinne eläintarhaan, mut se oli surulline ja sit alfred&kumppanit pelasti sen. Oisko se ollu joku saari(siis se lohikäärme nukku ja sitä luultiin saareks ja siinä asun otuksia!?) Jotain ton suuntasta oli jossain..
        Ai että muuten olin onnessani kun huomasin et poikaystävän kotona on niitä nauhalla vaikka kuinka, mut siitäkin on nyt taas aika kaun kun niitä katottiin. Aivan paras piirretty..;D mut kyllä se on aika hurjakin välissä, tulee ittellekki sellanen pieni epätoivo-inhottava olo..


      • passepartout
        passepartout kirjoitti:

        joo klovni oli jossain, vähän niinkun olevinaan muistasin, et alfred näki siitä unta. Joo niin se tais olla! joskus joku uni.
        Mut kun ne kävi Von Pallaksen kans kuussa, niin sinne jäi se aivan sairaan surullisen näkönen robotti! snif, se oli ihan surkee..(tais kyllä olla ihan ilkimys, mut kuitenkin..)
        Ja ois taas mielikuva siitä lohikäärmeestä, et se vietiin sinne eläintarhaan, mut se oli surulline ja sit alfred&kumppanit pelasti sen. Oisko se ollu joku saari(siis se lohikäärme nukku ja sitä luultiin saareks ja siinä asun otuksia!?) Jotain ton suuntasta oli jossain..
        Ai että muuten olin onnessani kun huomasin et poikaystävän kotona on niitä nauhalla vaikka kuinka, mut siitäkin on nyt taas aika kaun kun niitä katottiin. Aivan paras piirretty..;D mut kyllä se on aika hurjakin välissä, tulee ittellekki sellanen pieni epätoivo-inhottava olo..

        sepäs olikin joku ikivanha kilpikonna minkä päällä se saari oli.


      • NoJopas
        passepartout kirjoitti:

        sepäs olikin joku ikivanha kilpikonna minkä päällä se saari oli.

        Olin unohtanut ton robotti jutun! Nyt se tuli mieleen kun siitä kerroit ja ihan itkettää. En vieläkään muista ihan kunnolla, mutta surullista oli. :(

        Kilpikonnasaari jakson muistan hyvin, ja se onkin aika jännä. Mielenkiintoinen ajatus että Saari olisikin kilpikonna....


      • Hansuli-
        NoJopas kirjoitti:

        Olin unohtanut ton robotti jutun! Nyt se tuli mieleen kun siitä kerroit ja ihan itkettää. En vieläkään muista ihan kunnolla, mutta surullista oli. :(

        Kilpikonnasaari jakson muistan hyvin, ja se onkin aika jännä. Mielenkiintoinen ajatus että Saari olisikin kilpikonna....

        Luulen kuitenkin vaikka monet väittävät ettei ole oikeuksia näyttää tuota enää, että jos moni laittaa palautetta ylelle (niinkuin minä tein)
        Alfred saadaan takaisin ruutuun!


      • mizzi-89

        Mielestäni ehdottomasti koskettavin Alfred jakso oli juuri jakso jossa Alfred ja professori lähtevät parantamaan sitkotautia kaksoismaahan.Sitkotaudista voi parantua vain kuuntelemalla viulun soittoa jonka Alfred hakee lainaksi kuussa asuvalta pelleltä. Sävelmää soitetaan radiossa 5h putkeen jotta kaikki sairastuneet parantuisivat. Nääntynyt Alfred heitetään putkaan soiton jälkeen koska tämä halusi parantaa kaksoismaan köyhemmän puolen elinolosuhteita eikä kuningas ollut valmis uhrauksiin. Kuningas kuitenkin suostuu pyyntöön kun Alfred kadottaa kaikki kaksoismaan lapset viulunsoitollaan. Jaksoissa Kaksoismaa,kuussa asuva pelle ja loppu hyvin, kaikki hyvin käsitellään kyseisiä tapahtumia.


    • Hansuli-

      Pitkän ajan jälkeen sain ladattua alfredin molemmat tuotantokaudet koneelle ja että naurattaa tämä huumori, dubbaus on ihan mukiinmenevää. ihan tulee tippa linssiin :)

      • Wiza

        Mulla on jäänyt se jakso parhaiten mieleen, missä ne oli ensin siellä öljyporauslautalla ja sitten meni jotenkin sinne vedenalaiseen kauniiseen maailmaan, jossa oli sukupuuttoon kuolleita olentoja. Sitten sen muistan kun Alfred oli siellä Tutankhamonin (tai jonkun) pyramidissa ja jotenkin jäi loukkuun sinne, se oli pelottava jakso. Ja kilpikonna-saaren tottakai. Sitten muistan myös että eka jakso missä oli takauma Alfredin lapsuudesta, olikohan se orvoks jääminen, oli tosi surullinen. Mutt siinä kaikki muistikuvat. Voi vitsit, mulla on ikävä tätä sarjaa. Paras piirretty mitä lapsena näin Muumilaakson tarinoiden lisäks, täyttä laatua. Tarinat oli loistavia, kaunista piirrosjälkeä ja mielettömän hyvin onnistunut suomalainen dubbaus. Näin laadukkaita ja mukaansatempaavia ei nykyään ole ohjelmistossa.


      • mörkö

        mistä sinä ne tuotantokaudet latasit?


    • Lilli

      Moi! Mä tykkään Alfredista!!!Meillä on kasetilla melkein kaikki jaksot. öööööö...Mun lempijakso on se kun alfred golffaa. Se on mahtava.=) Moikka!!!!

    • onko vieläkään?

      onko vieläkään dvd:llä?

    • kwak

      todellakin tämä! Ihan pienestä on tullut katsottua, ja nyt enää videoilla on puolet jaksoista... Ekaa tuotantokautta olen nähnyt tosi vähän. Ylelle on tullut laitettua varmaan neljästi toivomusta tämän sarjan suhteen. Voisin maksaa vaikka 100€ jos saisin kaikki jaksot itselleni, niin hyvä se on. Sama koskee Muumeja, mutta nehän vasta näytettiinkin uusintana.

      Haluaisin jatkaa näitä jaksomuistelmia:

      Muistatteko semmoisen kahden osan jakson, missä Alfred meni ystävineen jonnekin Arabi-maahan? Ensimmäisessä osassa taisi olla jotain aseita, en muista kunnolla, mutta tokassa Jallan prinsessa Mira ja Salamin prinssi rakastuivat sotien ja vihan keskellä, päättivät mennä naimisiin ja maat yhdistettiin Jalla-Salamiksi. Jännä oli! :)

      Sitten just pari päivää sitten katsoin jakson, missä Alfred lähti Von Pallaksen kanssa Jipponiin ottamaan vähän golfmatsia maan parhaan pelaajan kanssa, jotta Pallas saisi jonkun sopimuksen tehtyä. Siinä sai nauraa oikein vedet silmissä, kun golf-mestarilla meni hermot Alfredin tuuriin.

      Se on aika hauska jakso, missä Alfred menee Iiriksen tuuraajaksi hoitamaan Olli-haikaran lapsia, ja kertoilee näille satuja kirjastosta lainaamastaan noitakirjasta. Alfred nukahtaakin, ja alkaa näkemään ihan sekavia unia noidasta.

      Se sateenkaari on tosi hyvä jatko-osa! Alfred lähtee etsimään sateenkaaren päässä olevaa aarretta, mutta viidakossa onkin alkuasukkaita ja siellä sattuu ja tapahtuu. Toisessa osassa Korppi varastaa aarteen ja muistaakseeni yrittää pelata kasinolla, aarre panoksena?

      Lumimies on niin legendaarinen jakso, ainakin meidän talossa, koska olin sanonut heti lumimiehen nähtyäni "isi on tuossa!". :) Eli Alfred lähtee Von Pallaksen kanssa Etelämantereelle lumimieshuhujen takia, ja samalla krokotiili- ja virtahepo-pormestari kumppaneineen tulevat paikalle suunnittelemaan hotellia. Alfred ja professori saavat kuitenkin pahikset muuttamaan mieltään pelottelemalla heitä hologrammi-hirviöllä.

      Ensimmäisenä jaksona meillä on se, kun Korppi ja Alfred tippuvat kaivoon. Karski-Katti on vaan niin pelottava!

      Myös se on hyvä, kun Alfred joutuu Maurin kanssa sinne dodojen vedenalaiseen kaupunkiin, kun olivat menossa laittamaan öljynporausjuttuun kestävämpää timanttia. Sieltä päästyään joutuivat valaan kitaan.

      Ne pyramidi-jaksot on myös jänniä, kun Alfred ja Von Pallas seikkailevat Tut-Kattimonin hautakammiossa, etsimässä muistaakseeni sairaana olevalle professorille lääkettä. Erityisesti vaaleanpunainen käärme on jäänyt mieleen, kun yritti hypnotisoida seikkailijat.

      Muita minusta hyviä on just nämä mustien ankkojen ja valkoisten hanhien konfliktit, kilpikonnasaari, Alfred villissälännessä, pyramiidit ja pato ym.

      Voi että, voisin jatkaa näitä muistelmia vaikka kuinka paljon, mutta en taida jaksaa näin myöhään enempää kirjoittaa. Laittakaahan tekin lisää.

    • Tykkään alfredista

      Alfred jyrää.Mistä kummasta oot saanu käsiisi suomenkielisiä jaksoja?

      • lukea nuo

        edelliset viestit, DC / oDC:lla tai eMule lataus ohjelmilla löydä kaikki Alfred J. Kwakit.
        Myös Torrenohjelmalla löytää.


    • susihucca

      ... että lapsiakin koitetaan vähän ravistella ajankohtaisilla ongelmilla. Vaikka saattaa karulta tuntuakin, niin pitäähän se totuus kaikessa rumuudessaan näyttää, muuten ei synny oikeaa kuvaa maailmasta. Juuri siksi kaipaan noita vanhoja lastenohjelmia: on surullista, että nykyään lapset aivopestään utopisilla ja kaunistelevilla lällyfilmeillä sen sijaan että puhuttaisiin välillä vakavasta maailmantilanteesta ja saataisiin ajattelun aihetta. Tämä on vain minun mielipiteeni.. toivon todella Alfred J. Kwakia takaisin...

      • m. korppila

        Tuskin tätä keskustelua kukaan enää kahden vuoden päästä seuraa, mutta kuitenkin. Tosiaan Alfred nähdään nyt 2009 kesällä telkkarista (tiedätte varmaan), koska yle sai ne oikeudet! Ja Alfred-DVD on ollu myynnissä pari kuukautta, 2. tuotantokausi tulee myöhemmin myyntiin. DVD ei ole dupattu, samat äänet vielä on. susihuccaa kompaten, tosiaan Alfred on yksi niistä piirretyistä, joista todellakin on hyötyä omien tietojen kasvattamiseen! Sehän kertoo rasismista (esim. ne mustat ankat), sortokausista ja puolueista (Korppipuoluejuttu), köyhyydestä ja nälänhädästä jne. Aivan täydellinen sarja, ja tosiaan ei ole ollenkaan liian "raaka" pienillekään lapsille, sillä eiväthän yleensä lapset "ymmärrä" juonesta ja sarjan tarkoituksesta vielä mitään, koska he katsovat vain sitä videota (kuvien katselu on kivaa). Nykyajan Bratzit ja muut tollatteet sarjat kertovat vain meikkauksesta ja seurustelusta (mikä ei lapsille ole välttämättä hyvää katsottavaa), samoten Transformerit jostain taisteluista ja ampumisista, eivät sovi mun mielestä lapsille katsottaviksi. Toki mielipiteitä on erilaisia, mutta aika moni on samaa mieltä. Alfred on paras!


      • korppionjohtaja
        m. korppila kirjoitti:

        Tuskin tätä keskustelua kukaan enää kahden vuoden päästä seuraa, mutta kuitenkin. Tosiaan Alfred nähdään nyt 2009 kesällä telkkarista (tiedätte varmaan), koska yle sai ne oikeudet! Ja Alfred-DVD on ollu myynnissä pari kuukautta, 2. tuotantokausi tulee myöhemmin myyntiin. DVD ei ole dupattu, samat äänet vielä on. susihuccaa kompaten, tosiaan Alfred on yksi niistä piirretyistä, joista todellakin on hyötyä omien tietojen kasvattamiseen! Sehän kertoo rasismista (esim. ne mustat ankat), sortokausista ja puolueista (Korppipuoluejuttu), köyhyydestä ja nälänhädästä jne. Aivan täydellinen sarja, ja tosiaan ei ole ollenkaan liian "raaka" pienillekään lapsille, sillä eiväthän yleensä lapset "ymmärrä" juonesta ja sarjan tarkoituksesta vielä mitään, koska he katsovat vain sitä videota (kuvien katselu on kivaa). Nykyajan Bratzit ja muut tollatteet sarjat kertovat vain meikkauksesta ja seurustelusta (mikä ei lapsille ole välttämättä hyvää katsottavaa), samoten Transformerit jostain taisteluista ja ampumisista, eivät sovi mun mielestä lapsille katsottaviksi. Toki mielipiteitä on erilaisia, mutta aika moni on samaa mieltä. Alfred on paras!

        Mä rakastan AJK:ta, parempaa sarjaa ole eikä koskaan tule olemaankaan!

        Parhaimmat jaksot oli mun mielestä se maaottelujuttu (jossa Hanski veti niitä steroideja että saisi hyvät voimat niihin kisoihin), Korppipuoluejaksot, Golferä ja Michael Duckson. :D

        Oi vaikka mulla on DVD-boxi jo Alfredista, on ihanaa kattoa noita vanhoja kasetteja, joihin on nauhotettu ankkaa kymmenen vuotta sitten, tulee mieleen nuoruus. Vaikka oonkin vasta 15 v ja sillon mua ei tyyliin ollu ees olemassa kun näitä esitettiin telkasta, muistan silti tän kun isot siskot seuras sitä.. :)


    • toka tuotantokausi
      • Pienenä seurasin Alfredia telkusta ja meillä oli videolla ostettuna kolme ekaa sillijaksoa. Päässä muutama muistikuva, toinen toistaan hämärämpi käsittäen rubiinivarkautta, viidakon soppaheimoa ja kuussa soittelevaa pelleä. Ei muuta.

        Oikeastaan löysin Alfredin vasta tänä sykysynä huomattuani mainoksen kakkostuotantokaudesta ja selailtuani näitä ja taikalinnan keskusteluja. Jos joku miettii, niin olen 18 v. Äkkiä alkoi vaan päähän tulla muistoja ja tervettä kiinnostusta sarjaa kohtaan. Paljon on kiittäminen Youtubea, ehdin katsella sieltä kaikki jaksot ennen boksien hankkimista.

        En enää muista, montako kertaa olen katsellut sarjan läpi. Ei siihen kyllästy ikänä! Tänä aamuna viimeksi pidettiin pikkusiskon kanssa kaksituntinen maraton ja vedettiin sillijaksot alta pois. Seuraavaksi haluttaisi katsella Alfredin lapsuusaikoja, ehkä linnajaksot?

        Mutta siis. Koska aloitin seuraamisen täysin ummikona sarjan maailma suorastaan pysäytti. Olin haltioitunut siitä, että lastensarjasta on saatu näin kaunis, raaka ja lumoava. Ei mitään ikuista söpönöpöhöpistelyä, ei idioottimaisia muka-jännittäviä seikkailuja, joiden juonen arvaa heti ja jotka uppavat vain tietyn ikäisiin kakaroihin. Pois se! Lapset eivät tajua Alfredista puoliakaan! Sarja avautuu paremmin varttuneemmille. Tarinoiden synkät teemat, aidontuntuiset tapahtumat, vahva kantaaottavuus, joka ei kuitenkaan lyö silmille. Jaksot pysäyttävät, osa hätkähdyttää (kuten korppipuoluejaksot. Tiesin ennestään - kiitos wikipedian - mitä tulee tapahtumaan, mutta silti. Natsisaksa ujutettuna suloiseen piirrosmaailmaan, korppipuolueen nopea nousu vallan kahvaan on vain jotain niin ~ pöyristyttävän todellista) ja silti, kaikesta kamalasta huolimatta ne ovat niin ihanan lämpimiä. Perusvire on aina luottavaisen optimistinen. ^w^ niihin jää koukkuun.

        Sanonpa teille, että olette onnellisia, kun olette tietäneet Alfredin todellisen arvon jo näin pitkään. Minulle kun se oli vain lastensarja lastensarjojen joukossa viime syksyyn asti.


    • scorpionssi

      Itse katselin siskojeni kanssa Alfredia pienempänä, tajuamatta sen enempää tai vähempää. Vasta nyt vanhempana (ostin 1.tuottiksen vuonna 2009 ollessani 15v) olen tajunnut, mistä noissa jaksoissa puhutaan. Rasismista, kuolemasta, natseista, politiikasta, ympäristöongelmista ja niin edelleen: AJK on kyllä yksi parhaimmista tv-sarjoista mitä olen ikinä katsonut sen realistisuuden ja kantaaottavien aiheidensa takia.

      AJK:ta voi toki katsoa pienetkin lapset, sillä harvoin pennut mitään muuta katsovat kuin kuvia, mutta paremminhan kyseinen sarja sopii hieman varttuneimmille, jotka tajuavatkin jo jotain. Kuten omalla kohdallani kävi. Ja edelleenkin katson Alfredin jaksoja, jokunen aikaa sitten aloitin sarjan katsomisen siskon kanssa uudelleen (kumpikin boksi löytyy) ja loppua uudelleenkatsomiselle ei näy. :D

    • RooliRoope

      Alfred oli laadukkaasti tehty piirretty, aivan toista tasoa kuin nykyiset massatuotantoanimet. Piirostyyli oli erittäin hyvä, kuin myös jaksojen juonisuunnittelu.
      Minun mielestäni Alfred ei kuitenkaan sovi perheen pienimmille, vaan on varttuneempien piirretty. Tietyt sarjan jaksot olivat todella pelottavia, kuten esimerkiksi ne Egyptin pyramidi-jaksot. Pelkäsin pienenä erityisesti sitä kohtausta, missä pyramidin käytävillä olevilla patsailla kiiluivat silmät. Todella kauhea ja ahdistava jakso!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      202
      4810
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2942
    3. 134
      1757
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      219
      1526
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1129
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1097
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe