ruskeat toukat

apua tarvitseva!

moi! olisiko kellään mitään tietoa mitä mahtaisivat olla sellaiset ruskeat toukat joissa on hieman vaaleampia raitoja kuitenkin koko toukan pituudella, ovat noin 1cm mittaisia? olen löytänyt muutaman kotini lattialta. millähän saisi ne hävitettyä? olisin kiitollinen kaikesta avusta!

20

23918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuholaistorjuja

      Löytyykö toukalta jalkoja ja onko karvoja selkäpuolella?

      • apua tarvitseva!

        en ole huomannut toukalla jalkoja tai karvoja selkäpuolella.


      • turkiskuoriaisia
        apua tarvitseva! kirjoitti:

        en ole huomannut toukalla jalkoja tai karvoja selkäpuolella.

        Googlettamalla löytyy tietoa, mutta hirveen sekavaa. Asun vanhassa kerrostalossa ja oon itse myös löytänyt niitä muutamia lattiamaton ja -listan väliltä. Ilmeisesti täytyy soittaa talonmiehelle, mutta en tiedä tekeekö joku niille jotain.

        Tässä asunnossa on vaivana myös sokeritoukat (ei paljon) ja ilmeisesti näitä molempia esiintyy erityisesti vanhoissa kerrostaloissa. Hirveen inhottavaa asua tässä.

        Jos jollakin on ollut tällaisia, niin voisi kertoa miten on toimittu ja erityisesti jos asunut kerrostalossa. Eikös niiden hävittäminen pitäs tapahtua kaikissa asunnoissa samaan aikaan? Ja ylipäänsä häipyykö ne pois? Skeptisiä kokemuksia löyty niiltä, joilla sellasia on (ollut). Lisäks kuulemma vanhoissa kerrostaloissa on sellanen rakenne, että ne pystyy hyvin olemaan tuolla jossain välissä eli myrkytys ei auttas mitään, vaan ne tulis takas.


      • apua tarvitseva!
        turkiskuoriaisia kirjoitti:

        Googlettamalla löytyy tietoa, mutta hirveen sekavaa. Asun vanhassa kerrostalossa ja oon itse myös löytänyt niitä muutamia lattiamaton ja -listan väliltä. Ilmeisesti täytyy soittaa talonmiehelle, mutta en tiedä tekeekö joku niille jotain.

        Tässä asunnossa on vaivana myös sokeritoukat (ei paljon) ja ilmeisesti näitä molempia esiintyy erityisesti vanhoissa kerrostaloissa. Hirveen inhottavaa asua tässä.

        Jos jollakin on ollut tällaisia, niin voisi kertoa miten on toimittu ja erityisesti jos asunut kerrostalossa. Eikös niiden hävittäminen pitäs tapahtua kaikissa asunnoissa samaan aikaan? Ja ylipäänsä häipyykö ne pois? Skeptisiä kokemuksia löyty niiltä, joilla sellasia on (ollut). Lisäks kuulemma vanhoissa kerrostaloissa on sellanen rakenne, että ne pystyy hyvin olemaan tuolla jossain välissä eli myrkytys ei auttas mitään, vaan ne tulis takas.

        sama ongelma täällä, minulta löytyy myös sokeritoukkia lähinnä vessasta ja joskus eteisestä. asun myös vanhassa kerrostalossa ja olenkin miettinyt asunnon vaihtamista jos tälle ongelmalle ei löydy ratkaisua. etenkin nämä sokeritoukat pesivät kaakaleitten takana ja putkistoissa, tuskin niitä saa kokonaan häviämään ellei koko talo myrkytettäisi samaan aikaan ja jonkinlaista remonttia tehtäisi. ajattelin nyt kuitenkin kokeilla yhtä netistä löytämääni niksiä. toivottavasti saan sillä joitain tuloksia aikaan. mutta joka tapauksessa oikein paljon kiitoksia avusta!


      • Papadopoulos
        apua tarvitseva! kirjoitti:

        sama ongelma täällä, minulta löytyy myös sokeritoukkia lähinnä vessasta ja joskus eteisestä. asun myös vanhassa kerrostalossa ja olenkin miettinyt asunnon vaihtamista jos tälle ongelmalle ei löydy ratkaisua. etenkin nämä sokeritoukat pesivät kaakaleitten takana ja putkistoissa, tuskin niitä saa kokonaan häviämään ellei koko talo myrkytettäisi samaan aikaan ja jonkinlaista remonttia tehtäisi. ajattelin nyt kuitenkin kokeilla yhtä netistä löytämääni niksiä. toivottavasti saan sillä joitain tuloksia aikaan. mutta joka tapauksessa oikein paljon kiitoksia avusta!

        Minkä ihmeen tähden harmittomista sokeritoukista pitäisi päästä eroon? Kerro yksikin syy!


      • en pidä
        Papadopoulos kirjoitti:

        Minkä ihmeen tähden harmittomista sokeritoukista pitäisi päästä eroon? Kerro yksikin syy!

        niistä. Inhottavan näköisiä ja inhoan kaikkia ötököitä. Asunto on pieni yksiö eli liian lähellä ovat, vaikka pysyisivät lähinnä vessassa. Saati sitten, kun olen yllättänyt pari eteisestä. Inhottavaa tulla kotiin, laittaa valot päälle ja ensimmäiseksi ottaa sellaista kiinni, yök.

        Aiemmissa asunnoissa ei näitä ole ollut, onneksi. Samoin on inhottavaa nukkua, kun päässä pyörii se, miten sellaiset vipeltää lähellä, yök! Niihin suhtaudutaan eri tavalla ja minusta ne ovat etovia. Onneksi pääsen muuttamaan tästä asunnosta viimeistään vuoden lopussa.


      • pahalle
        en pidä kirjoitti:

        niistä. Inhottavan näköisiä ja inhoan kaikkia ötököitä. Asunto on pieni yksiö eli liian lähellä ovat, vaikka pysyisivät lähinnä vessassa. Saati sitten, kun olen yllättänyt pari eteisestä. Inhottavaa tulla kotiin, laittaa valot päälle ja ensimmäiseksi ottaa sellaista kiinni, yök.

        Aiemmissa asunnoissa ei näitä ole ollut, onneksi. Samoin on inhottavaa nukkua, kun päässä pyörii se, miten sellaiset vipeltää lähellä, yök! Niihin suhtaudutaan eri tavalla ja minusta ne ovat etovia. Onneksi pääsen muuttamaan tästä asunnosta viimeistään vuoden lopussa.

        Varo ettei sellainen tipahda yöllä suuhun kun nukut...


      • eipä
        pahalle kirjoitti:

        Varo ettei sellainen tipahda yöllä suuhun kun nukut...

        tartte varoa enää, kun käytiin asunto myrkyttämässä. Eikä niillä ollu tapana katossa tepastella...


    • apua tarvitseva!

      minulle henkilökohtaisesti on aivan sama onko ne harmittomia vai ei! minä en vaan henkilökohtaisesti pidä siitä, että niitä on minun asunnossani! eikä minulla ole mitään tarvetta antaa sinulle yhtään hyvää syytä minun tekemisiini!!

      • Papadopoulos

        VAU!


      • Tiedä, olet typerä
        Papadopoulos kirjoitti:

        VAU!

        Sä oot yks urpoin sälli mitä oon Suomi24 sivul nähny.


    • Ällöttävää

      Vein toukkia purkissa terveystarkastajalle, ja nimesi ne "mahdollisesti" turkiskuoriaisen toukiksi, myös sokeritoukkia asunnossani oli. Ilmoitin asiasta ISÄNNÖITSIJÄLLE, niinkuin kuuluisi tehdä... Isännöitsijä laittoi koko kerrostalon jokaiseen asuntoon kyselyn, josko kyseisiä "eliöitä" muualtakin löytyisi.

      Mun lisäksi KUKAAN ei uskaltanu kertoa, että niitä olisi! Joten VAIN mun asunto myrkytettiin. Naapurin rouva kyllä sitten pihalla kertoi, että vuosi sitten heilläkin niitä oli, mutta ei ilmoittanut siitä minnekään, vaan myrkytytti VAIN OMAN ASUNTONSA! Ja ne pirulaiset kun tulee rakenteita ja putkistoja pitkin seuraavaan ja seuraavaan asuntoon.

      Hemmetti, että raivostutti silloin! Muutin lopulta pois sieltä. Ihmiset kun luulee, että ne ötökät johtuis LIASTA, mutta kun ne ei johdu! Jos ne on jonnekin rakenteisiin pesiny, niin niitä ei niin vaan hävitetäkään!

      Nyt uutena tuttavuutena jauhokoisa.. YÖK!

      http://www.tampere.fi/asuminen/asuminenjaterveys/tuholaiset.html

      • hyi

        Itselläkin kokemusta näistä madoista eli turkiskuoriaisista.
        Ne syö vaatteisiin pieniä reikiä ja munii tekstiileihin.
        Jos haluaa varmistaa,että vaatteissa ei ole enää munaa josta joku mato voi vielä kehittyä pitäisi vaatteet laittaa esim.saunaan pariksi tunniksi korkeaan lämpötilaan.
        Ja jos muuttaa paikasta toiseen niin madot voi siirtyä uuteen asuntoon jos tekstiilejä ei puhdista kunnolla tai muuten käy läpi tavaroita,että niitä ei missään ole.
        Tosi inhottavia:(


      • annie
        hyi kirjoitti:

        Itselläkin kokemusta näistä madoista eli turkiskuoriaisista.
        Ne syö vaatteisiin pieniä reikiä ja munii tekstiileihin.
        Jos haluaa varmistaa,että vaatteissa ei ole enää munaa josta joku mato voi vielä kehittyä pitäisi vaatteet laittaa esim.saunaan pariksi tunniksi korkeaan lämpötilaan.
        Ja jos muuttaa paikasta toiseen niin madot voi siirtyä uuteen asuntoon jos tekstiilejä ei puhdista kunnolla tai muuten käy läpi tavaroita,että niitä ei missään ole.
        Tosi inhottavia:(

        Itse olen juuri muuttamassa uuteen asuntoon ja siinä vastarakennetussa turkiskuoriaisia ei pitäisi olla. Itse pesen kaikki vaatteni, en tiedä riittääkö se... Kaikki kodintekstiilit olen yrittänyt pakastaa, jos nyt edes joskus kunnon pakkanen tulisi...

        Ja on ne aika etovia ja vikkeliä. Lieteni yläpuolella on tuuletushormi ja sieltä kerran tipahti suoraan kaurapuurooni lihava toukka. Samoin sänkyni vieressä seinää ylöspäin vipelti toinen ja yksi tipahti vessan tuuletusritilän takaa lavuaariin kun pesin kasvojani. Miellyttävää!

        Tässäkään talossa ei isännöitsijä myrkyttänyt kuin minun asuntoni, koska se olisi niin kallista. Muut eivät ole kuulemma valittaneet. Varmaan osaksi siksi, että ihmiset luulevat niiden olevan vaarattomia sokeritoukkia tai siksi että esim. näissä vanhoissa keskustan kerrsotaloissa asuu paljon vanhuksia, ja nehän eivät niitä varmaan edes huomaa. Tai sitten eivät välitä. Itselläni meni hermot kun jokaikinen vaatteeni oli reikiä täynnä. Kaikki uudet ja kalliit myös. Sama kun heittäisi rahaa takkaan.


      • marie
        annie kirjoitti:

        Itse olen juuri muuttamassa uuteen asuntoon ja siinä vastarakennetussa turkiskuoriaisia ei pitäisi olla. Itse pesen kaikki vaatteni, en tiedä riittääkö se... Kaikki kodintekstiilit olen yrittänyt pakastaa, jos nyt edes joskus kunnon pakkanen tulisi...

        Ja on ne aika etovia ja vikkeliä. Lieteni yläpuolella on tuuletushormi ja sieltä kerran tipahti suoraan kaurapuurooni lihava toukka. Samoin sänkyni vieressä seinää ylöspäin vipelti toinen ja yksi tipahti vessan tuuletusritilän takaa lavuaariin kun pesin kasvojani. Miellyttävää!

        Tässäkään talossa ei isännöitsijä myrkyttänyt kuin minun asuntoni, koska se olisi niin kallista. Muut eivät ole kuulemma valittaneet. Varmaan osaksi siksi, että ihmiset luulevat niiden olevan vaarattomia sokeritoukkia tai siksi että esim. näissä vanhoissa keskustan kerrsotaloissa asuu paljon vanhuksia, ja nehän eivät niitä varmaan edes huomaa. Tai sitten eivät välitä. Itselläni meni hermot kun jokaikinen vaatteeni oli reikiä täynnä. Kaikki uudet ja kalliit myös. Sama kun heittäisi rahaa takkaan.

        Meillä oli sama ongelma; turkiskuoriaiset tipahtelivat hellalle ym. Nyt 5kk uudessa kämpässä (pesut ja vaatteiden saunotukset käyty läpi) eikä yhtään näkynyt...vielä. Eipä voinut ihminen tietää, että niin pienestä tulisi niin suuri vaiva...


      • Lottis
        marie kirjoitti:

        Meillä oli sama ongelma; turkiskuoriaiset tipahtelivat hellalle ym. Nyt 5kk uudessa kämpässä (pesut ja vaatteiden saunotukset käyty läpi) eikä yhtään näkynyt...vielä. Eipä voinut ihminen tietää, että niin pienestä tulisi niin suuri vaiva...

        Hitsi miten ällöä mulla on kauhea ötökkäfobia ollut pienestä pitäen ja nyt sitten joku naapuri toi vaatteensa mukana jotain matoja ja ne levinneet, mutta ei kukaan muu ole valittanut paitsi. Olen huomannut etenkin sängyssä eilen oli vauvamatoja kaksi ja lattioilla 3matoa. TOsi kivaa kun olen aivan varma että muutkin ovat huomanneet muttei välitä tippaakaan. En kyllä haluaisi nukkua sängyssä jossa matoja tai tietää, että nukkuessa niitä saattaa tulla lakanoiden välii.Joudumme siivoamaan jokahetki sängyn lakanat pesuun joka viikko. Ja vaatteet pitää aina pestä tarpeeksi usein. Olisi kivaa jos ei tarttisi enää mennä nukkumaan ja huomaa ohoh siellähän on mato lakanassa. ON se ihme homma on varaa kyllä omistaa asuntoja muttei välitetä yhtään asukkaista. Miten helvetissä niistä pääsisi eroon.


    • ötökkäpelkoinen

      Meillä huomattiin juuri olohuoneen seinää ylöspäin menevä ruskea pieni toukka/mato! Ei tiedetä mikä se on, mutta kuvahaun perusteella turkiskuoriainen näyttää aika samalta, mutta siinäkin on eroavaisuuksia. Toukalla ei ole jalkoja yms.

      Pituutta sillä on noin max. 1cm, jos sitäkään. Ja muita ei ole näkynyt!
      Onko vaarallinen ja voiko ne tuhota/myrkyttää jotenkin, jos niitä sattuu löytyyn lisää jostakin! :s ÄLLÖTTÄÄ mennä nukkuun!! :S

      Kuvaukset on samat kuin ensimmäisellä kysyjällä/kommentoijalla(apua tarvitseva!), eli ruskea jossa on myös pieniä vaaleita raitoja koko toukan pituudelta....

      • alistunut

        Olen muuttanut usein ja joskus melkein uuteen taloon ja aina ovat ihrakuoriaisen toukat hetken päästä löytyneet jostain lattian-listan välistä. Niitä oon nähnyt tiskipöydälläkin, mutta yleensä lattioilla ja listan välissä. Olen kutsunut tuholaismyrkyttäjän joka kertoi, ettei lialla ole mitään tekemistä näiden inhotusten kanssa. Koko talo tosiaan pitäisi myrkyttää että niistä pääsee - jos silloinkaan. Naapureille kun tollasia menee puhumaan (siis myrkytyksestä) tulee pian vastaus "meidän perheessä siivotaan usein ja on puhdasta... Usein vielä halveksiva inhon katse perään. Niitä kun ei helposti huomaa jos ei osaa katsoa tarkasti. TODELLA INHOTTAVA ONGELMA!!!!
        Terv. Ötököiden kanssa elävä siivoushullu naisihminen


    • -jjj-

      Kyseessä voi olla myös IHRAKUORIAINEN. Menee helposti turkiskuoriaisen kanssa sekaisin.

    • Apuatarvitaan

      Siis kuvista katoin teidän nimeämät otukset ovat kaikki väärät.
      Se toukka voi olla 2mm-10mm kokoisena.
      Valearuskea missä valeammat raidat.
      Karvoja noissa ei ole
      Lisksi ihan kun pieni koppakuoriainan noin 2-3mm koinen tumma.
      Mitä ne on?
      Yleensä jos on vaatteet tai jotain lattialla niin on siitä, tai ylipäätänsä roina jotain. Ja vain makkarissa, olkarissa ei ole

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe