Onko yli 30 v ensisynnyttäjiä? Miltä tuntuu? Itse olin kypsä äidiksi vasta nyt ja koska sopiva ihana mies löytyi 3v. sitten. Lasta ruvettiin "tosissaan" yrittään huhtikuussa ja heinäkuussa tärppäs. Eli aika helpolla päästiin kun lapsettomuutta esiintyy niin paljon. Mies on innoissaan ja kannustaa ja rakastaa minua tämmöisenä kuin oon. Itse eniten aattelen omaa muuttuvaa kehoani, mutta häntä se ei näy haittaavan.
Onko
11
1034
Vastaukset
- Outi,
31 kun sain esikoiseni,nyt 33 ja odotan toista.
En aikaisemmin halunnut lapsia.Aina ajattelin että sittn joskus kolmikymppisenä vasta,ja niinhän kävikin. - Samoin
Olen tosin mies, joten ihan samassa tilanteessa en ole. :)
Mekin olemme juuri 3-kymppinen pariskunta. Aloitimme yrittämisen huhtikuussa (kylmää laskelmointia saada vauva alkuvuodesta) tärppi tuli heinäkuussa. Minä ainakin olen ihan innoissani ihan kaikesta muutoksesta, Avokin kasvaneesta masusta, ultrista ja muustakin. Luulempa, että miehesi ajattelee ihan samoin, mikäli hän oli "tekovaiheessa" mukana vapaaehtoisesti ja aktiivisena. Pidä miehesi mukana ja ajantasalla kaikessa vauvaan liittyvässä, se todennäköisesti heijastuu sinuun takaisin positiivisessa mielessä.
Hyvää jatkoa! :) - *****
Olen 38v. ja eka raskaus alkuvaiheessa. Meillä oli lapsettomuutta jokunen vuosi ja sit jo miehellä kääntyi ajatukset niin ettei mitään lasta hommatakkaan. Nyt sitten tärppäs ihan sattumalta, mies olisi halunnut keskeytyksen. Olen orientoitunut jo valmiiksi yksinhuoltajuuteen.
- sinulle varmaan
Hei mutta jos sinä haluat lapsen ja nyt saat "lapsettomuuden" jälk. niin suuret onnittelut. Älä murehdi ukkoas (sellainen ukko joutaa mennäkin)tai yksinhuoltajuuttasi, iloitse syntyvästä lapsestasi! Onnea vielä.
sinulle varmaan kirjoitti:
Hei mutta jos sinä haluat lapsen ja nyt saat "lapsettomuuden" jälk. niin suuret onnittelut. Älä murehdi ukkoas (sellainen ukko joutaa mennäkin)tai yksinhuoltajuuttasi, iloitse syntyvästä lapsestasi! Onnea vielä.
Minä olenkin tosi iloinen tästä vahingosta, kumpa vaan kaikki menisi hyvin. Ja eiköhän se ukkokin vielä sopeudu, on ollut vaan melkoisen järkyttynyt koska luuli itseään steriiliksi. En kuitenkaan aio häntä painostaa suuntaan taikka toiseen, melko itsekkäästi kuitenkin tein päätöksen raskauden jatkamisesta.
- 15 vuoden jälkeen...
Olo on aivan ihana...15 vuoden yrityksen,lääkäreiden "ei mahdollista" sanojen jälkeen odotan vihdoin ja viimein yllätysvauvaani, sitä ns. ihanaa vahinkoa,mikä on lyönyt ällikällä kaikki...Helmikuussa näemme toisemme,tuskin jaksan odottaa :)
Onnea todella paljon!
- lulu
Meillä tärppäsi heinäkuussa, olemme yli 10 vuotta suhteessa ollut pariskunta, ja aikaisemmin emme halunneet lasta. Tämä lahja ilmoitti itsestään juuri oikeaan aikaan, osaamme ottaa rauhallisesti ja nauttia tilanteesta:)
- pinja
Olen 33 vuotias ja ensi vuoden huhtikuulle laskettu aika,eli vuosia tulee pian 34 v ja ensisynnyttäjä,yksi keskenmeno ja kohdunulkopuolinen raskaus takana,mutta nyt turvallisin mielin
- kohtalotov..
wow, minunkin laskettu aika huhtikuussa. Mahtavaa. Joko masu kasvaa? Itse onneksi tämän 3 kk saanut olla vielä suht huomaamaton mitä nyt rinnat arkailee ja turpoilee. Paino pysynyt samana. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja onnea kaikille meille odottajille, joilla on jo ikää. Tämä on itselle oikea aika. Kaikki ottaa rauhallisesti ja on kypsä, kun on rauhoittunut muutenkin ja nähnyt maailmaa. Nyt on perheen aika .
- 33 v
Täällä kans esikoista odotetaan. Miehen kanssa 5 vuotta yhdessä ja 3-vuotishääpäivää vietettiin 5.10. Lasta alettiin yrittään huhtikuussa 2004, mutta mies joutui vielä odottamaan oleskelulupaa ulkomailla eikä lomamatkoilla tärpännyt. Oleskeluluvan sai vuoden vaihteessa ja tammikuun puolivälissä tuli maahan. Huhtikuussa plussasin. Pojalle oli nimi valmiina jo puoltoista vuotta sitten ja poika syntyy joulun alla. Parempaa lahjaa ei voisi toisilleen antaa. Tunteet on vähän sekavat. Tulokas on tosi tervetullut ja suku on innoissaan, mutta silti sitä ei oikeen vielä oikeen käsitä todeksi ja pelottaa, että apua, mites sitä pienokaista puetaan ja kylvetetään ensimmäisinä viikkoina niskoja katkaisematta... Oma maha kans häiritsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv322403Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491914- 271559
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025