yötyöstä

pomolle

Milloin loppui töissä teiltä yötyönteko raskauden aikana, monennellako kuulla työnantaja suostui? Ja missä vaiheessa kerroitte pomolle, että olette raskaana? Itse olen ajatellut, että sit kun näkyy. Varmaan viim. joulukuussa ja yötyöt lopetan viimestään vuoden loppuun menn. 29.4 laskettu aika.

6

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yökkö

Esikoistani odottaessa tein pelkkää yötyötä.Yöt tosin olivat jo heti alku raskaudessa tosi rasittavia ja väsyttäviä.Olen hoitoalalla,vanhainkodissa joten työhöni kuuluu nostelut ja kääntelyt,yksin niitä oli melkosen hankala tehdä.Olin aika paljon sairaslomalla,4-5 raskauskuukauden paikkeilla sain siirtyä päivävuoroihin.

• piituli

Sain jättää yövuorot heti pois kun halusin. Eli jätin ne pois jo viikolla 9. En tiedä onko tosta olemassa mitään pykälää, mutta meidän firmassa raskaana olevia ei voida "pakottaa" yövuoroon.

• Electric-Cat

Meidän työpaikalla on moni tehnyt yövuoroja loppun asti, mutta mulle sanoi työpaikkalääkäri, että saan vaihtaa yövuorot pois heti, kun haluan. Toisaalta vaan en haluaisi kertoa raskaudesta töissä vielä, kun kaikki on niin alussa.

• rv 21

Teen pelkkää yövuoroa ja vuoron pituus on yleensä 10-13 tuntia. Tuntuu, että yö ei lopu koskaan. Vielä yritän jaksaa, huijaan itseäni että vielä tämä viikko, sitten uusi katsaus. Päivävuoro ei ole sen lyhyempi ja hommatkin ovat ehkä huonommat päivällä. En kuitenkaan ole jäänyt saitsille. No, alkaahan äippäloma jo tammikuun lopussa. Saa nähdä jaksanko...

• zenniver

sain vapautuksen yötyöstä n. viikoilla 15-20 ensimmäisen lapsen raskauden aikana. Lääkäri kirjoitti lappuun, että suosittelee yötyöstä vapauttamista. (Sairaslomalla olin muusta syystä) Kovastihan siitä tuli kyräilyä työkavereiden kesken. Työnantaja oli ihan ymmärtäväinen.
        Nyt olen taasen raskaana rv6 (vasta), mutta jos tämä raskaus tästä jatkuu, jään luultavasti hoitovapaalle hoitamaan 1veetä siihen asti kunnes äitiysloma alkaa. Eipähän tarvi kärvistellä näissä yövuoroissa. Päivävuoroon siirtyminen ei ollut aikaisemmin fyysisesti helpompaa, hommat vaativampia.

• rv24?????

Mä olen kuullut, että se raja olisi rv24 TAI rv26....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      160
      12256
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4600
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      135
      3653
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2758
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1656
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      363
      1611
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      102
      1516
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1461
    Aihe