Morjens! Olisin kiinnostunut lähteä opiskelemaan sairaanhoitajan tutkintoni jatkoksi liikuntalääketiedettä. Kertokee miulle millainen oppiaine se on, ja millaista sen opiskelu on jne.?
TERVEYSTIETEET: Liikuntalääketiede
7
5646
Vastaukset
- Meikäläinen
No etköhän sitte pysy siellä ammattikoulun puolella ;D
- Catarina
Minäkin aion hakea opiskelemaan liikuntalääketiedettä... :) En nyt itsekään hirveen tarkasti tiedä, millasta sen sitten opiskelu on... Sen ainakin tiedän, että mikäli aikoo hakea sitä opiskelemaan, täytyy avoimessa yliopistossa suorittaa sellanen kurssi... Ja se onnistuu ihan netin kautta, osotteessa http://ffp.uku.fi löytyy lisää tietoa ja siellä voi ilmottautua verkko-opiskelijaks.
- Marjo
No nyt meitä on kaksi!!Ilmeisesti aika erikoinen ala, kun kukaan ei tiedä siitä:) Mietin vain tässä, että eikö tuota liikuntalääketiedettä ole sekä lääketieteen alaisena eli lääkäri voi erikoistua siihen, että terveystieteen alaisena? vai olenko ymmärtänyt väärin.. Itse olen luullut, että Jyväskylä on ainut yliopisto, jossa sitä opetetaan eikä sinne tarvitse käydä avoimen kursseja.. Mutta, jos avoimen kurssit pitää suorittaa ehtiikö niitä vielä kevääseen mennessä suorittaa..? Olen kysellyt alasta/opiskelusta Jyväskylän yliopistosta netin kautta, mutta sieltäkään ei tietoa paljon irtoa!
- Catarina
Marjo kirjoitti:
No nyt meitä on kaksi!!Ilmeisesti aika erikoinen ala, kun kukaan ei tiedä siitä:) Mietin vain tässä, että eikö tuota liikuntalääketiedettä ole sekä lääketieteen alaisena eli lääkäri voi erikoistua siihen, että terveystieteen alaisena? vai olenko ymmärtänyt väärin.. Itse olen luullut, että Jyväskylä on ainut yliopisto, jossa sitä opetetaan eikä sinne tarvitse käydä avoimen kursseja.. Mutta, jos avoimen kurssit pitää suorittaa ehtiikö niitä vielä kevääseen mennessä suorittaa..? Olen kysellyt alasta/opiskelusta Jyväskylän yliopistosta netin kautta, mutta sieltäkään ei tietoa paljon irtoa!
Jyväskylän yliopistosta en osaa sanoa mitään, että pitääkö sinnekin olla suoritettuna ne avoimen yliopiston kurssit... Kuopion yliopistosta vain tiedän että sinne hakiessa pitää suorittaa ne... Ei Jyväskylän yliopisto ole ainoa paikka, myös Kuopiossa sitä voi siis opiskella :)
- Caios
Catarina kirjoitti:
Jyväskylän yliopistosta en osaa sanoa mitään, että pitääkö sinnekin olla suoritettuna ne avoimen yliopiston kurssit... Kuopion yliopistosta vain tiedän että sinne hakiessa pitää suorittaa ne... Ei Jyväskylän yliopisto ole ainoa paikka, myös Kuopiossa sitä voi siis opiskella :)
Opiskelen liikuntalääketiedettä. Vaihtoehtoja päästä
opiskelemaan alaa on tasan kaksi - Kuopion lääketieteelliseen avoimen yliopiston kautta tai Jyväskylän liikuntatieteelliseen valintakokeiden kautta. Kuopioon haettaessa on oltava tehtynä liikuntalääketieteen cumlaude sekä jokin sivuaine kokonaisuus, Jyväskylään taasen pitää olla jokin terveydenhuollon alan koulutus pohjalla (sairaan, tai terv. hoitaja, fysioterapeutti) Jyväskylään otetaan joka toinen vuosi n. 10 opiskelijaa.
Kysykää tarvittaessa lisää!! - Marjo
Caios kirjoitti:
Opiskelen liikuntalääketiedettä. Vaihtoehtoja päästä
opiskelemaan alaa on tasan kaksi - Kuopion lääketieteelliseen avoimen yliopiston kautta tai Jyväskylän liikuntatieteelliseen valintakokeiden kautta. Kuopioon haettaessa on oltava tehtynä liikuntalääketieteen cumlaude sekä jokin sivuaine kokonaisuus, Jyväskylään taasen pitää olla jokin terveydenhuollon alan koulutus pohjalla (sairaan, tai terv. hoitaja, fysioterapeutti) Jyväskylään otetaan joka toinen vuosi n. 10 opiskelijaa.
Kysykää tarvittaessa lisää!!No niin nyt taidetaan olla oikeilla jäljillä.. Opiskeletko itse kummassa yliopistossa? Millaista se opiskelu on, sisältö? Kauanko opiskelut kestää? Mihin ajattelit suuntautua töihin sitten? Mites hinnakasta tuo yliopisto-opiskelu on? Oletko ollut tyytyväinen yleensä valintaasi? Kiitos etukäteen!
- caios
Marjo kirjoitti:
No niin nyt taidetaan olla oikeilla jäljillä.. Opiskeletko itse kummassa yliopistossa? Millaista se opiskelu on, sisältö? Kauanko opiskelut kestää? Mihin ajattelit suuntautua töihin sitten? Mites hinnakasta tuo yliopisto-opiskelu on? Oletko ollut tyytyväinen yleensä valintaasi? Kiitos etukäteen!
Parhaiten saat tietoa osoitteesta www.jyu.fi
Opiskelu maksaa lukukausimaksun verran, eli n. 90 euroa vuosi. Opiskelu on mieleskästä, monet lukevat päälle pedagogisia tai hallinnon opintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 364270
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1344057- 633695
- 873551
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333527Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe643341- 842906
- 542825
- 252616
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142314