TERVEYSTIETEET: Liikuntalääketiede

Marjo

Morjens! Olisin kiinnostunut lähteä opiskelemaan sairaanhoitajan tutkintoni jatkoksi liikuntalääketiedettä. Kertokee miulle millainen oppiaine se on, ja millaista sen opiskelu on jne.?

7

5646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikäläinen

No etköhän sitte pysy siellä ammattikoulun puolella ;D

• Catarina

Minäkin aion hakea opiskelemaan liikuntalääketiedettä... :) En nyt itsekään hirveen tarkasti tiedä, millasta sen sitten opiskelu on... Sen ainakin tiedän, että mikäli aikoo hakea sitä opiskelemaan, täytyy avoimessa yliopistossa suorittaa sellanen kurssi... Ja se onnistuu ihan netin kautta, osotteessa http://ffp.uku.fi löytyy lisää tietoa ja siellä voi ilmottautua verkko-opiskelijaks.

• Marjo

No nyt meitä on kaksi!!Ilmeisesti aika erikoinen ala, kun kukaan ei tiedä siitä:) Mietin vain tässä, että eikö tuota liikuntalääketiedettä ole sekä lääketieteen alaisena eli lääkäri voi erikoistua siihen, että terveystieteen alaisena? vai olenko ymmärtänyt väärin.. Itse olen luullut, että Jyväskylä on ainut yliopisto, jossa sitä opetetaan eikä sinne tarvitse käydä avoimen kursseja.. Mutta, jos avoimen kurssit pitää suorittaa ehtiikö niitä vielä kevääseen mennessä suorittaa..? Olen kysellyt alasta/opiskelusta Jyväskylän yliopistosta netin kautta, mutta sieltäkään ei tietoa paljon irtoa!

• Catarina
        Marjo kirjoitti:

No nyt meitä on kaksi!!Ilmeisesti aika erikoinen ala, kun kukaan ei tiedä siitä:) Mietin vain tässä, että eikö tuota liikuntalääketiedettä ole sekä lääketieteen alaisena eli lääkäri voi erikoistua siihen, että terveystieteen alaisena? vai olenko ymmärtänyt väärin.. Itse olen luullut, että Jyväskylä on ainut yliopisto, jossa sitä opetetaan eikä sinne tarvitse käydä avoimen kursseja.. Mutta, jos avoimen kurssit pitää suorittaa ehtiikö niitä vielä kevääseen mennessä suorittaa..? Olen kysellyt alasta/opiskelusta Jyväskylän yliopistosta netin kautta, mutta sieltäkään ei tietoa paljon irtoa!

Jyväskylän yliopistosta en osaa sanoa mitään, että pitääkö sinnekin olla suoritettuna ne avoimen yliopiston kurssit... Kuopion yliopistosta vain tiedän että sinne hakiessa pitää suorittaa ne... Ei Jyväskylän yliopisto ole ainoa paikka, myös Kuopiossa sitä voi siis opiskella :)

• Caios
        Catarina kirjoitti:

Jyväskylän yliopistosta en osaa sanoa mitään, että pitääkö sinnekin olla suoritettuna ne avoimen yliopiston kurssit... Kuopion yliopistosta vain tiedän että sinne hakiessa pitää suorittaa ne... Ei Jyväskylän yliopisto ole ainoa paikka, myös Kuopiossa sitä voi siis opiskella :)

Opiskelen liikuntalääketiedettä. Vaihtoehtoja päästä
        opiskelemaan alaa on tasan kaksi - Kuopion lääketieteelliseen avoimen yliopiston kautta tai Jyväskylän liikuntatieteelliseen valintakokeiden kautta. Kuopioon haettaessa on oltava tehtynä liikuntalääketieteen cumlaude sekä jokin sivuaine kokonaisuus, Jyväskylään taasen pitää olla jokin terveydenhuollon alan koulutus pohjalla (sairaan, tai terv. hoitaja, fysioterapeutti) Jyväskylään otetaan joka toinen vuosi n. 10 opiskelijaa.
        Kysykää tarvittaessa lisää!!

• Marjo
        Caios kirjoitti:

Opiskelen liikuntalääketiedettä. Vaihtoehtoja päästä
        opiskelemaan alaa on tasan kaksi - Kuopion lääketieteelliseen avoimen yliopiston kautta tai Jyväskylän liikuntatieteelliseen valintakokeiden kautta. Kuopioon haettaessa on oltava tehtynä liikuntalääketieteen cumlaude sekä jokin sivuaine kokonaisuus, Jyväskylään taasen pitää olla jokin terveydenhuollon alan koulutus pohjalla (sairaan, tai terv. hoitaja, fysioterapeutti) Jyväskylään otetaan joka toinen vuosi n. 10 opiskelijaa.
        Kysykää tarvittaessa lisää!!

No niin nyt taidetaan olla oikeilla jäljillä.. Opiskeletko itse kummassa yliopistossa? Millaista se opiskelu on, sisältö? Kauanko opiskelut kestää? Mihin ajattelit suuntautua töihin sitten? Mites hinnakasta tuo yliopisto-opiskelu on? Oletko ollut tyytyväinen yleensä valintaasi? Kiitos etukäteen!

• caios
        Marjo kirjoitti:

No niin nyt taidetaan olla oikeilla jäljillä.. Opiskeletko itse kummassa yliopistossa? Millaista se opiskelu on, sisältö? Kauanko opiskelut kestää? Mihin ajattelit suuntautua töihin sitten? Mites hinnakasta tuo yliopisto-opiskelu on? Oletko ollut tyytyväinen yleensä valintaasi? Kiitos etukäteen!

Parhaiten saat tietoa osoitteesta www.jyu.fi
        Opiskelu maksaa lukukausimaksun verran, eli n. 90 euroa vuosi. Opiskelu on mieleskästä, monet lukevat päälle pedagogisia tai hallinnon opintoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      36
      4270
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      134
      4057
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      63
      3695
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      87
      3551
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      33
      3527
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      64
      3341
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      84
      2906
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2825
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2616
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2314
    Aihe