Onko ju jutsu kui "nopeatempoinen" laji ? Eli onko harjoituksissa otteluharjoittelua vai onko se jotai mielenhallinta juttua? Sopiiko laji kunnon kohotuksee? joskus tuli harrastettua potkunyrkkeilyä ja se oli ainakin tarpeeksi vauhdikas laji ja kontaktia tuli vähintää riittävästi! en ole hirvee peril näist itämaisit lajeist mut tekis mieli alottaa jokin laji lähinnä kuntoilu mieles!
minkälainen laji on ju jutsu
8
2798
Vastaukset
- Jutsuka
ole parempi kun pysyt vain ninjana. Kyllä siellä varmaan kuntoilua saa ihan tarpeeksi.
- ninjojen ninja
... unohetaan tää ninjajuttu iha kokonaa. Ois oikeasti kiva kuulla jonkun lajia harrastaneen kommentteja lajista. Kyllähä sitä jotai kuvaa lajin luonteesta sais tietysti menemällä näytöksee, eikös ju jutsussakii sellaisia ole ennen alkeiskurssin alkua, vai? Voihan se olla tämmöselle kermaperseelle helpompaa olla kotona ja syödä pullaa sohvalla ni ei tule hiki eikä hajoo paikat...
- kenttis
ninjojen ninja kirjoitti:
... unohetaan tää ninjajuttu iha kokonaa. Ois oikeasti kiva kuulla jonkun lajia harrastaneen kommentteja lajista. Kyllähä sitä jotai kuvaa lajin luonteesta sais tietysti menemällä näytöksee, eikös ju jutsussakii sellaisia ole ennen alkeiskurssin alkua, vai? Voihan se olla tämmöselle kermaperseelle helpompaa olla kotona ja syödä pullaa sohvalla ni ei tule hiki eikä hajoo paikat...
Kannattaa kertoa mistä jujutsusta on kysymys. Hokutoryo on suomalainen modernijujutsu tyyli, painottaa itsepuolustukseen. Japskien perinteiset jujutsutyylit ovat sitten ihan eri juttu.
- ninjojen ninja
kenttis kirjoitti:
Kannattaa kertoa mistä jujutsusta on kysymys. Hokutoryo on suomalainen modernijujutsu tyyli, painottaa itsepuolustukseen. Japskien perinteiset jujutsutyylit ovat sitten ihan eri juttu.
paikallisen seuran "tyylisuunta" on just tää HOKUTORYO! Eli minkälaista vääntöö tää Hokutoryo oikee on ja soveltuuko se ensimmäiseks lajiks?
- oon nähny
ninjojen ninja kirjoitti:
paikallisen seuran "tyylisuunta" on just tää HOKUTORYO! Eli minkälaista vääntöö tää Hokutoryo oikee on ja soveltuuko se ensimmäiseks lajiks?
Hirveetä vääntöö on ja hyvin soveltuu ensimmäiseksi ja viimeiseksi lajiksi! ;) Eli kyseessä on kotimainen vankan kannatuksen saanut tyylisuunta joka pyrkii itsepuolustukselliseen/kamppailulliseen realistisuuteen, tehokkuuteen ja suoraviivaisuuteen.
- oikein!
oon nähny kirjoitti:
Hirveetä vääntöö on ja hyvin soveltuu ensimmäiseksi ja viimeiseksi lajiksi! ;) Eli kyseessä on kotimainen vankan kannatuksen saanut tyylisuunta joka pyrkii itsepuolustukselliseen/kamppailulliseen realistisuuteen, tehokkuuteen ja suoraviivaisuuteen.
Tyylisuunta on HOKUTORYU. ;)
- muumuu
Olen harrastanut jujutsua kolme vuotta, tyylisuunta on perinteinen Japanilainen. Omat kokemukseni lajista ovat: Rauhallinen, spirit mukana vahvasti ja rauhallisuudesta huolimatta laji on rankka. Dojolla harjoitellaan lyöntejä, potkuja, em. torjuntoja, vastustajan maahanviemistä, lukkoja, heittoja jne... ja mielenhallintaa niin ja ukemithan ovat tietty AjaO. Otteluharjoituksia on ja ne ovat nopeatempoisia eli sykkeen saa nousemaan.
- Meikä vaaaaaa
Olen harrastanut kyseistä lajia noin vuoden ja seurani tyylisuunta on Hokutory. Omassa seurassani alku alkoi aika rauhallisesti ja mutta luulen että vähemmän liikuntaa harrastavilla siinäkin oli tekemistä. Mutta keltaisen vyön suoritettua lisääntyi myös treenien vaikeus ja fyysinen rasitus.
Laji koostuu itsepuollustus tekniikoista, erilaisia liikkeitä / liikesarjoja jotka päättyvät usein lukkoon. Tekniikka on pääosin vyötekniikkaa, mutta seurassani harjoitellaan myös korkeampien vöiden ja muiden lajien liikkeitä.
Tekniikat ovat vain osa treeniä, treeneissä on myös paljon potku/lyöntiharjoituksia, pystypainia, mattopainia, , otteluita (nyrkkeilyhanskat ja hammassuojat usein tarpeen). Omassa seurassani yksi päivä viikon treeneistä on varattu matsitreeneille, joissa otellaan usein hanskoilla tai ilman(Paini/hokytory ottelut jne..)
Joten lyhyesti voisi todeta että lajin on tuotu viitteitä melkein kaikista kamppailulajeista.
Joten eikun treenaamaan. Itse olen tykännyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812326- 1831944
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1711784Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1141603Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311545- 1131345
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771093Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1601078Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591035