moi! eli mulla on seuraavat oireet; iho ja kynnet kuivat, palelua, ja kuukautiset tosi epäsäännölliset ja runsaat (saatiin kuriin pillereillä), oon myös aika väsyny koko ajan ja mieli maassa. voiko johtua kilpparista? en oo viitsiny mennä läääkäriin etteivät pidä mua ihan pöpinä jos ehdotan oireiden syyks kilpparin. oon muuten vasta 21.
tyhmä
9
1121
Vastaukset
- Kokemusta on
Heippa sulle!
Kyllähän oireet sopisivat kilpparin vajaatoimintaan. Pyydä lääkäriltä lähete kilpirauhaskokeisiin, joista (ehkä) näkyy, mistä on kysymys. Tosin oireita voi olla, vaikka veriarvot eivät vielä niitä kerrokaan. Mene kunnon lääkäriin. Ja muista, että on olemassa myös vaihtoehto synteettiselle thyroxinille ja se on eläinperäinen thyroxin. Rohkeasti selvittämään tilanne! - kyllä vaan
kaikki oireet täsmää, itellä oli ihan samat. ikää mullakin 21v. eikä lääkäri meinannu aluks uskoa että näin nuorella vois tollanen "vanhempien naisten sairaus" olla...
- mä vaan
tiedän jo lähipiiristä 2kpl nuorta naista joilla on kilp.r vajaatoiminta ollut jo vuosia,todettu juuri teidän ikäisinä 22vuotiaana
- jeps
itse tunnen paitsi nuoren naisen myös nuoren miehen, yllätys yllätys.
Voi olla että olisi aiemminkin ollut nuoria vajaatoimintaisia, mutta diagnosointi ei tainnut olla nykytasolla.
Kun muistelen omaa nuoruuttani, oli oireet kyllä selvästi olemassa, mutta kun ei ollut tietoa. Raahauduin vuosikymmenet enemmän tai vähemmän väsyneenä läpi elämän, kunnes sitten 90-luvulla joku lääkäri totesi että taitaa olla kilpparin vajaatoimintaa. - jaska
Oho! Enpä ikinä olisi kuvitellut, että löytyy vielä lääkäri, joka ihmettelee että kuinka noin nuorella... (ja potilaan läsnäollessa?). Kyllä vielä asiaan perehtymättömien kommentit ja taivastelun jotenkin ymmärtää, mutten tuota. Niin, ja minulla se todettiin kun olin 16.
- ansku
jaska kirjoitti:
Oho! Enpä ikinä olisi kuvitellut, että löytyy vielä lääkäri, joka ihmettelee että kuinka noin nuorella... (ja potilaan läsnäollessa?). Kyllä vielä asiaan perehtymättömien kommentit ja taivastelun jotenkin ymmärtää, mutten tuota. Niin, ja minulla se todettiin kun olin 16.
Mukava kuulla että o n nuoriakin kohtalotovereita.Kävin Helsingissä kilpirauhasyhdistyksen jutustelutilaisuudessa ja siellä oli kyllä vanhempi väki edustettuna.. olisi mukava kun voisi jutella kuinka kilppis on elämän hidastanu jne. nuori on nii erilaisessa asemassa kuin vanhus, täytyisi olla elämänsä vedossa ja olla töissä ja opiskella ja.. ja on vain väsy ja voimaton.
- mimmi
ansku kirjoitti:
Mukava kuulla että o n nuoriakin kohtalotovereita.Kävin Helsingissä kilpirauhasyhdistyksen jutustelutilaisuudessa ja siellä oli kyllä vanhempi väki edustettuna.. olisi mukava kun voisi jutella kuinka kilppis on elämän hidastanu jne. nuori on nii erilaisessa asemassa kuin vanhus, täytyisi olla elämänsä vedossa ja olla töissä ja opiskella ja.. ja on vain väsy ja voimaton.
kyllä se vetämättömyys häviää kun lääkeannostus on kohdallaan. Ellei sitten ole vielä joku muu syy siihen vetämättömyyteen.
- ansku
mimmi kirjoitti:
kyllä se vetämättömyys häviää kun lääkeannostus on kohdallaan. Ellei sitten ole vielä joku muu syy siihen vetämättömyyteen.
lääkitys on ok, kokeiden ja lääkärin mielestä. ehkä syy on siinä että palautuminen "normaaliksi" kestää elimistöltä yksilöllisen ajan. Olen kuitenkin sairastanut tätä tietämättäni ehkä neljäkin vuotta. Ennen diagnoosia menin jo ihan mummo-kuntoon, horrokseen.. lääkäri on vakuuttanut että sellaisen jälkeen ei voi olettaa palautumisen tapahtuvan hetkessä.
- mimmi
ansku kirjoitti:
lääkitys on ok, kokeiden ja lääkärin mielestä. ehkä syy on siinä että palautuminen "normaaliksi" kestää elimistöltä yksilöllisen ajan. Olen kuitenkin sairastanut tätä tietämättäni ehkä neljäkin vuotta. Ennen diagnoosia menin jo ihan mummo-kuntoon, horrokseen.. lääkäri on vakuuttanut että sellaisen jälkeen ei voi olettaa palautumisen tapahtuvan hetkessä.
mutta ilman seurantaa ei pidä jäädä ihmettelemään. Annostusta pitää yleensä nostaa, ei se alotusannos pitkälle vielä riitä.
Eli kontrolli pitää ottaa, ja sitten pohtia olotila eli tuntemukset. Jos olo on huono, niin on lääkärikin huono, jos sanoo että arvojen mukaan olet kunnossa - vaikket sitten olekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138