Miten tämä Tolkienin maailma loppuu? Joku viimeinen taistelu käydään Melkoria vastaan?
Vastaukset 3
- Sauron tapetaan
Sauron tapetaan ja ihmisten aika alkaa...
- DrBan
"Sauron tapetaan ja ihmisten aika alkaa..."
-Noh, ei nyt onneksi. Muuten TSH:n loppu olisis aika surullinen.
Professorin mytologia päätyy Dagor Dagorathiin, jonka aika moni tulkitsee heijastelevan kristinuskon Harmageddonin taistelua.
DD:ssä Morgoth palaa vielä rähisemään ja Manwe johtaa joukkonsa tappelukseen, jossa Morsku lyödään.
Vanhojen versioden mukaan Morskun muuten surmaa (antaa viimeisen iskun) lopulta Turin (Fionwe (Manwen ja Vardan poika vanhoissa versiosissa, kehittyi myöhemmin Eonweksi) rinnallaan), joka näin saa kostaa koko sukunsa puolesta. Tätä tarinaa en ainakaan minä kuitenkaan menisi kanonisoimaan, koska mä oon sitä mielipuolta, jotta tämä ei kestänyt mytologian osana sen kehityessä. -Tai sitten kesti, ei kai sitä tiedä kukaan.
Toisiakin versioita tästä maailmanlopusta siis on olemassa. Yhdessä versiossa Morsku tuhoaa Auringon ja Kuun ja sitten Eärendel (Eärendil) ajaa hänet alas taivaalta tappelemaan Tulkasin kanssa Fionwen ja muistaakseni Tuorin öögaillessa vierestä.
Tää on oikeesti aika pitkä juttu ja tästä on paljon versioita. Maailma kuitenkin loppuu Dagor Dagorathiin, jossa Morgoth lyödään lopullisesti -tämä on yhteistä kaikille versioille. - Rosie
DrBan kirjoitti:
"Sauron tapetaan ja ihmisten aika alkaa..."
-Noh, ei nyt onneksi. Muuten TSH:n loppu olisis aika surullinen.
Professorin mytologia päätyy Dagor Dagorathiin, jonka aika moni tulkitsee heijastelevan kristinuskon Harmageddonin taistelua.
DD:ssä Morgoth palaa vielä rähisemään ja Manwe johtaa joukkonsa tappelukseen, jossa Morsku lyödään.
Vanhojen versioden mukaan Morskun muuten surmaa (antaa viimeisen iskun) lopulta Turin (Fionwe (Manwen ja Vardan poika vanhoissa versiosissa, kehittyi myöhemmin Eonweksi) rinnallaan), joka näin saa kostaa koko sukunsa puolesta. Tätä tarinaa en ainakaan minä kuitenkaan menisi kanonisoimaan, koska mä oon sitä mielipuolta, jotta tämä ei kestänyt mytologian osana sen kehityessä. -Tai sitten kesti, ei kai sitä tiedä kukaan.
Toisiakin versioita tästä maailmanlopusta siis on olemassa. Yhdessä versiossa Morsku tuhoaa Auringon ja Kuun ja sitten Eärendel (Eärendil) ajaa hänet alas taivaalta tappelemaan Tulkasin kanssa Fionwen ja muistaakseni Tuorin öögaillessa vierestä.
Tää on oikeesti aika pitkä juttu ja tästä on paljon versioita. Maailma kuitenkin loppuu Dagor Dagorathiin, jossa Morgoth lyödään lopullisesti -tämä on yhteistä kaikille versioille.Kertokaa vielä lisää tästä aiheesta!! En ole ollut tietoinen tuosta Turin-jutusta, siitä olisi kiva kuulla lisää (ja muutenkin maailmanloppu-aiheesta)
=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa912106Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391373Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1371025Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.226991- 82846
- 95843
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215734- 79731
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53717- 91680
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 46622
- 35611
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.27503Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14470Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462- 35454
- 40437
- 33433