Miten tämä Tolkienin maailma loppuu? Joku viimeinen taistelu käydään Melkoria vastaan?
Maailmanloppu
3
959
Vastaukset
- Sauron tapetaan
Sauron tapetaan ja ihmisten aika alkaa...
- DrBan
"Sauron tapetaan ja ihmisten aika alkaa..."
-Noh, ei nyt onneksi. Muuten TSH:n loppu olisis aika surullinen.
Professorin mytologia päätyy Dagor Dagorathiin, jonka aika moni tulkitsee heijastelevan kristinuskon Harmageddonin taistelua.
DD:ssä Morgoth palaa vielä rähisemään ja Manwe johtaa joukkonsa tappelukseen, jossa Morsku lyödään.
Vanhojen versioden mukaan Morskun muuten surmaa (antaa viimeisen iskun) lopulta Turin (Fionwe (Manwen ja Vardan poika vanhoissa versiosissa, kehittyi myöhemmin Eonweksi) rinnallaan), joka näin saa kostaa koko sukunsa puolesta. Tätä tarinaa en ainakaan minä kuitenkaan menisi kanonisoimaan, koska mä oon sitä mielipuolta, jotta tämä ei kestänyt mytologian osana sen kehityessä. -Tai sitten kesti, ei kai sitä tiedä kukaan.
Toisiakin versioita tästä maailmanlopusta siis on olemassa. Yhdessä versiossa Morsku tuhoaa Auringon ja Kuun ja sitten Eärendel (Eärendil) ajaa hänet alas taivaalta tappelemaan Tulkasin kanssa Fionwen ja muistaakseni Tuorin öögaillessa vierestä.
Tää on oikeesti aika pitkä juttu ja tästä on paljon versioita. Maailma kuitenkin loppuu Dagor Dagorathiin, jossa Morgoth lyödään lopullisesti -tämä on yhteistä kaikille versioille. - Rosie
DrBan kirjoitti:
"Sauron tapetaan ja ihmisten aika alkaa..."
-Noh, ei nyt onneksi. Muuten TSH:n loppu olisis aika surullinen.
Professorin mytologia päätyy Dagor Dagorathiin, jonka aika moni tulkitsee heijastelevan kristinuskon Harmageddonin taistelua.
DD:ssä Morgoth palaa vielä rähisemään ja Manwe johtaa joukkonsa tappelukseen, jossa Morsku lyödään.
Vanhojen versioden mukaan Morskun muuten surmaa (antaa viimeisen iskun) lopulta Turin (Fionwe (Manwen ja Vardan poika vanhoissa versiosissa, kehittyi myöhemmin Eonweksi) rinnallaan), joka näin saa kostaa koko sukunsa puolesta. Tätä tarinaa en ainakaan minä kuitenkaan menisi kanonisoimaan, koska mä oon sitä mielipuolta, jotta tämä ei kestänyt mytologian osana sen kehityessä. -Tai sitten kesti, ei kai sitä tiedä kukaan.
Toisiakin versioita tästä maailmanlopusta siis on olemassa. Yhdessä versiossa Morsku tuhoaa Auringon ja Kuun ja sitten Eärendel (Eärendil) ajaa hänet alas taivaalta tappelemaan Tulkasin kanssa Fionwen ja muistaakseni Tuorin öögaillessa vierestä.
Tää on oikeesti aika pitkä juttu ja tästä on paljon versioita. Maailma kuitenkin loppuu Dagor Dagorathiin, jossa Morgoth lyödään lopullisesti -tämä on yhteistä kaikille versioille.Kertokaa vielä lisää tästä aiheesta!! En ole ollut tietoinen tuosta Turin-jutusta, siitä olisi kiva kuulla lisää (ja muutenkin maailmanloppu-aiheesta)
=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983