Leikkasin viime viikon keskiviikkona pasuunankukat poikki ja laitoin ne varastoon hyvin lehdettömäksi kaluttuna. Tosin ne lehdet olivat jo melkein pudonneetkin. Kukkia oli vielä kahdessa päässä, joten vein ne leikkokukkina sisälle maljakkoon. No, eivät ne kovin kauniilta näyttäneet pitkine torvineen, mutta olipahan ihan kiva katsella viimeitä kukintaa.
Tänään putosivat loput kukat pöydälle, joten laitoin varret kompostin lepoon. Yllätys oli, että molemmissa varsissa oli hyvät juuren alut. Oletan nyt, että pasuunankukista voi leikatuista varsista itse juurruttaa uusia yksilöitä.
Voiko, onko kenelläkään kokemusta näistä?
Leikkasin pasuunankukan
3
413
Vastaukset
- Tökkäsin vain varsia multaan
Samoin leikkasin jo nyt syksyllä melko pieneksi ja poistin isot lehdet suotta tilaa viemästä. Loput lehdet ne alkoi pudottaa itsestään.
Viime keväänä juurruttelin paljon oksia isoon purkkiin ja siitä tuli kaunein ja tuuhein puska, juurruttuaan ja kasvuun lähdettyään leikkelin nekin vielä jotta alkavat haaroon.- keväällä
Itse leikkaan vasta keväällä,silloin pätkistä saa hyvin uusia juurtumaan, veteen laitettuna tai suoraan multaa.Nyt olen kantanut kaikki viileään paikkaan.
- anelmas
keväällä kirjoitti:
Itse leikkaan vasta keväällä,silloin pätkistä saa hyvin uusia juurtumaan, veteen laitettuna tai suoraan multaa.Nyt olen kantanut kaikki viileään paikkaan.
...jätin minäkin, koska jossain niin luki, että vasta keväällä lyhennetään kunnolla. Kiitos vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15511938
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1495430Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p434477Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323632Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392738Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071646Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3611601Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021506Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361451