Oletko taikauskoinen

Onko sinulla jotain tiettyjä tapoja kuten mustan kissan mennessä tien yli on sylkäistävä vasemman olkapään yli vaikka istuisi autossa ja anoppi olisi takapenkillä,tai jotain tiettyä esinettä esim.korua jonka uskot tuovan onnea!Kuinka paljon niistä tapoja ja uskomuksia ja kuinka moni uskoo niihin?

22

951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ku musta kissa menee tien yli,en kyllä syljeskele minnekkään,mutta kuiteski aina jää vähän kalvamaan sellanen pieni pelko,et mitähä nyt sattuu..mut se pelko unohtuu kyllä sit saman tien...:))
      Vanhemmilla oli kyllä vahva usko siihen,että jos tikka hakkaa talon seinää,niin se tietää jonkun talossa asuvan kuolemaa...(hui!)

• Itse syljeksiväni kissa kuin kissa minkävärinen vaan varmuuden vuoksi :D mies ehdottaa jo tuulilasin pyyhkijöitä sisäpuolelle :))

• se jonggi

kun esineitä pudotessaan menee ristiin maassa tai
        käki kukkuu tietyn määrän (en muista lukua)?
        Hyvä, ettei murhaajaksi itseään tunne... :)

Itse nuorempana reppanana katsoin, että suolan
        kaaduttua, pitää heittää sitä vasemman olkapään
        yli. Onneksi ei ketään ollut linjalla...:)

• jou.m kirjoitti:

Itse syljeksiväni kissa kuin kissa minkävärinen vaan varmuuden vuoksi :D mies ehdottaa jo tuulilasin pyyhkijöitä sisäpuolelle :))

että sit kaikkia kissoja? Siinähän sulla on hommaa...:))

• mii-su kirjoitti:

että sit kaikkia kissoja? Siinähän sulla on hommaa...:))

Jopa naapurin kissaa joka on valkoinen ja tassuttelee aika usein pihatien poikki :)))

• jou.m kirjoitti:

Jopa naapurin kissaa joka on valkoinen ja tassuttelee aika usein pihatien poikki :)))

se kissaki jo pyörittää päätänsä,ja ihmetellä,että mikähän tuotaki vaivaa..:))))))))

• mii-su kirjoitti:

se kissaki jo pyörittää päätänsä,ja ihmetellä,että mikähän tuotaki vaivaa..:))))))))

Ja kiittää luojaansa jos ei osu kohti :D kylähullujahan pitää olla joka paikassa :)))(terveellinen luonteenpiirre)

• suna45
        mii-su kirjoitti:

sai jo nauraa ääneen ,tuota tokaisua hehhe;))

• se jonggi kirjoitti:

kun esineitä pudotessaan menee ristiin maassa tai
        käki kukkuu tietyn määrän (en muista lukua)?
        Hyvä, ettei murhaajaksi itseään tunne... :)

Itse nuorempana reppanana katsoin, että suolan
        kaaduttua, pitää heittää sitä vasemman olkapään
        yli. Onneksi ei ketään ollut linjalla...:)

en ole kuullukkaan...tai jos meinasit sitä,että käki kukkuu niin monta kertaa ku sulla on elinvuosia jäljellä....suoloja en ole koskaan heitelly,ku minä joutusin ne kuitenki ite siivoamaan pois...:))

• suna45
        mii-su kirjoitti:

en ole kuullukkaan...tai jos meinasit sitä,että käki kukkuu niin monta kertaa ku sulla on elinvuosia jäljellä....suoloja en ole koskaan heitelly,ku minä joutusin ne kuitenki ite siivoamaan pois...:))

et kun käki kukkuu niin monta vuotta saat odottaa rakkautta,mikä sitten on oikea uskomus?

• se jonggi
        suna45 kirjoitti:

et kun käki kukkuu niin monta vuotta saat odottaa rakkautta,mikä sitten on oikea uskomus?

käki on urakoinut kohdallani oikein urakalla ;DDD

• suna45 kirjoitti:

että kukkuu jäljellä olevia ikävuosia,on todella vanha uskomus...kuulin siitä jo lapsena ja siitähän on iäisyys..;)

• suna45

hyvinkin taikauskoinen on monia juttuja mitä teen;)

• Vahvasti

En kulje tikkaiden ali jos ylhäällä on mitään, mahdollisesti putoavaa!

• TiinaKº

Entäpä perjantai 13. päivä ? Jo aamusta tietää, että päivä tuo tullessaan jotain ikävää.

Lottoriviä en laita ilman seiskaa, sehän on onnenumeroista ykkönen ;)

• Onko näin

Olen kuullut että seitsemän on varkaan luku. Tulee käskystä älä varasta. Vain oliko se seitsemäs käsky?? Oma onnenlukuni on 4 .

• Onnenpäivä :D

Olen suhdanneherkällä kaupan ja palveluiden alaan kuuluvassa hommassa ja oppinut huomaamaan, että monet saavat palkkaa tuona perjantaina kun 15. päivä osuu sunnuntaille - minulle se merkitsee parempaa businessta! Kauppa käy....

• -nainen-

Suolapurkkia en anna kenellekään käteen esim ruokapöydässä. Tietää riitaa antajan ja ottajan välille.

• mirham

ei saanut laittaa nurinpäin pöydälle,ettei tulisi leivätön aika taloon...ja kätellä ei saa kynnyksen yli(mulle ei selvinnyt että miksei)itse en ole taikauskoinen ,joten kaikkia niitä on tullut varmaan rikottua..(Ilmankos...)

• suna45
        mirham kirjoitti:

ei saanut laittaa nurinpäin pöydälle,ettei tulisi leivätön aika taloon...ja kätellä ei saa kynnyksen yli(mulle ei selvinnyt että miksei)itse en ole taikauskoinen ,joten kaikkia niitä on tullut varmaan rikottua..(Ilmankos...)

miksi ei kynnyksen yli kätellä, olen silti itekkin koittanut välttää,tietääkö joku?

• Sani
        suna45 kirjoitti:

miksi ei kynnyksen yli kätellä, olen silti itekkin koittanut välttää,tietääkö joku?

..juurikaan taikauskoinen.
        Mutta ilmeisesti se on vaan, että esim. onnittelukättely kynnyksen yli toisi huonoa onnea?

• suola toiselle pöydän kautta,ei kädestä käteen....älkää edes kysykö,mutta niin se vaan on.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5120
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      116
      1618
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1429
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1339
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1163
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1030
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      59
      805
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      783
    Aihe