paljon ajetut nissanit

pohjanpoika

olis kiva saada tietää paljonko nissaneillanne on ajettu ja minkä laisilla?
kuulin et jollakin olis luupää jossa olis liki miljoona mittarissa ja ajetaan edelleen

85

12628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Bluebird 1.6LX -88 -425tkm
      Laurel 2.8D SLX -89 -670tkm (Koneremontti 1.kerran 650tkm kohdalla)

      Sunny 1.6 SLXi SuperCat -91 -370tkm

      • Vanha Nissan

        -94 mallisella yli 20 v käytössäni olleella Nissan farmari takapotku dieselilläni ( korimallin 910 wagon ) on tällä hetkellä ajettu 838 tkm ilman kone- tai muita isompia remontteja ja lisää kilometrejä tulee. Olisiko yhtenä syynä se, että kaikki mahdolliset huollot on tehty ihan itse.


      • kestää

        alle 200tkm ja kansi uusiks!


      • Vanha Nissan
        Vanha Nissan kirjoitti:

        -94 mallisella yli 20 v käytössäni olleella Nissan farmari takapotku dieselilläni ( korimallin 910 wagon ) on tällä hetkellä ajettu 838 tkm ilman kone- tai muita isompia remontteja ja lisää kilometrejä tulee. Olisiko yhtenä syynä se, että kaikki mahdolliset huollot on tehty ihan itse.

        Kilometrimäärä on lisääntynyt lukemaan 960 tkm ja matka jatkuu edelleen.


      • Wagon
        Vanha Nissan kirjoitti:

        Kilometrimäärä on lisääntynyt lukemaan 960 tkm ja matka jatkuu edelleen.

        Matkamittarin lukema ajettu ympäri. Kilometrejä nyt 1 003 300 km.


      • wagon1
        Wagon kirjoitti:

        Matkamittarin lukema ajettu ympäri. Kilometrejä nyt 1 003 300 km.

        Nissan Bluebird Diesel 910 wagon
        Kilometrejä nyt 1077000 km.


      • wagon1
        wagon1 kirjoitti:

        Nissan Bluebird Diesel 910 wagon
        Kilometrejä nyt 1077000 km.

        Nyt kilometrilukema n. 1 190 000 km.


      • Anonyymi
        wagon1 kirjoitti:

        Nissan Bluebird Diesel 910 wagon
        Kilometrejä nyt 1077000 km.

        Entäs nyt?


    • nsn kestää

      cedric vm 86, ajettu 738 tkm

      • eksyneeni

        vitsisivuille, älkää nyt viittikö naurattaa. OIKEAT autot saattaa ton kestää, mut ei kyllä nissan.


      • Cedricisti
        eksyneeni kirjoitti:

        vitsisivuille, älkää nyt viittikö naurattaa. OIKEAT autot saattaa ton kestää, mut ei kyllä nissan.

        Ajettu yli 600tkm ja lisää tulee vielä paljon... Kori tehty kertaalleen uusiksi, moottoriin olen vaihtanut kansipaffin ja venakopan tiivisteen. Mulla ajoja noin 35tkm / vuosi, ja hyvin hyvin varmoja sellaisia, on jouduttu naapurillekkin autoa lainaamaan 35 asteen pakkasilla, kun ei omilla sakemanneilla uskalla lähteä.


      • Nissanisti
        Cedricisti kirjoitti:

        Ajettu yli 600tkm ja lisää tulee vielä paljon... Kori tehty kertaalleen uusiksi, moottoriin olen vaihtanut kansipaffin ja venakopan tiivisteen. Mulla ajoja noin 35tkm / vuosi, ja hyvin hyvin varmoja sellaisia, on jouduttu naapurillekkin autoa lainaamaan 35 asteen pakkasilla, kun ei omilla sakemanneilla uskalla lähteä.

        Hyvin pelittää


      • ahhaha.
        eksyneeni kirjoitti:

        vitsisivuille, älkää nyt viittikö naurattaa. OIKEAT autot saattaa ton kestää, mut ei kyllä nissan.

        nissan ON oikea auto. ja kyllä kestää !!! :)


    • sunny

      Sunny 1.6 SLX -88 370.000km. Moottori 'kuin uusi', mutta täristää ja ohjauksessa on väljyyttä ja sähköviat vaivaa ajottain, sulke paa kun bensan varoitusvalo syttyy yms.

      • pohjanpoika

        jäipäs oma kertomata!
        primera 2.0slx -94 375tkm.


    • suhailija

      Itellä vm 80 cedric ajettu jo 855tkm, kone alkuperäinen ja "avaamaton" samoin aut laatikko.

      • paljon edessä

        375tkm vasta ja kiva on ajella


      • turbo asentaja

        minulla cedric vm 82 ajettu jotain 650tkm turbolla 3vuotta kyllä lähtee 1.5 paineilla kansipahvi kerran kartaani kahdesti muuten on kestänyt varmakäyntinen talvi auto


    • ex-Sunny

      Sunny -86(b11) ja 420000, yksi kannentiiviste, 2 kytkintä. Ajossa edelleen....

    • nyt

      vaan olis kateltu kilometrejä väärin. Empä oikein usko, että missään nissanissa kestää kori 200 000km pitempään, eikä se konekaan niitä vahvimpia ole. Toista se on Renut, ne kestää.

      • mene kotiisi

        Mene pois, sinua ei kukaan kaipaa. Tietämyksesi on nollatasoa, ja provoilutaito vielä kehnompi.


      • Nispri

        parhaita lautaselta...


      • kanssa.
        Nispri kirjoitti:

        parhaita lautaselta...

        Itse en käytä ketsuppia.


      • ......

        omassa ainaki kestäny sen yli 200 000km... -.-


    • nissanmies

      tossa pihassa vähän ajettu laurel 2.0 I6 -84 vain 301tkm mittarissa.

      • mese

        eli valmis purkaamoon, mersulle vasta sisäänajo.


    • hartsa

      nissan primera -95 ajettu vasta 129 000 km, aika vähän.

      toinen auton on datsun bluebird -82 jolla ajettu 239 000 km.

    • m1cra

      Micra 1.2LX -91 250tkm

      Alumiinilohko vääntää kuin uusi. Kori lahoaa alta ennenkuin tekniikka pettää.

      • bluebird

        Bluebird 2.0SGX vm-87 342 tkm ajettu, kannentiiviste vaihdettu kerran.


    • Nissanisti

      Kilometrit ovat varmasti oikein, koska auto on edelleen 1. omistajallaan.

      Kone 1.6

      • tsot

        vielä pitäisi olla aprillipäivä, eihän?


      • Nissanisti
        tsot kirjoitti:

        vielä pitäisi olla aprillipäivä, eihän?

        en kerro rekisterinumeroa tässä, koskei auto ole myynnissä. Ehkäpä kilometrilukemat löytyvät katsastajalta ja merkkikorjaamolta, kun autolla on huoltokirja (20 tkm välein) alusta 480 tkm:iin saakka.


      • naapurit

        ovat ajossa molemmat, tosin omistaja paikkailee niitä vuoron perään... ruostetta löytyy


      • Ennen
        naapurit kirjoitti:

        ovat ajossa molemmat, tosin omistaja paikkailee niitä vuoron perään... ruostetta löytyy

        Cherry 1.5GL vm 85 Tiettävästi edelleen samalla koneella liikenteessä. Kaksikertaa kansipahvi, ajokilometrit n. 500tkm. Toimi kuin kello. Ja taattu käynnistyvyys joka pakkasella.


    • y30

      Itellä vaarin perintöauto cedric 2.8 aut. vm 86, nyt mittarissa 640tkm. Autolle ei tehty mitään muuta kuin vaihdettu syöttöpumpunhihna ja jarruosat ja pakoputki vuosien varrella. On kuin pakasta vedetyn näköinen. Ite ajelen nyt ja pidän huolella. Vahvoja ja hienoja nämä vanhat isot nissanit. Naapuristossa Laurel jolla myös ajettu yli 500tkm.

    • james

      Itsellä sunny lx vm. -88, ajettu 350tkm. Uudesta asti meillä ollut, ensin isälläni nyt minulla. Kilometrit eivät sinällään ole kovat, mutta kun tietää millaisessa käytössä on ollut, niin nostan hattua vempeleelle. Vuosien varrella on rakennettu 2 kesämökkiä, purettu hirsikämppää, ajettu metsästysreissuja keleistä riippumatta. Eli raskasta kuormaa on vedetty ja huonoja teitä ajettu. Kerran vuodessa vaihdan öljyt ja 4 litran kannusta jää melkein kokonainen litra per vuosi ylimääräistä. Eli kone kuosissaan.

      • fhra...

        Itsellä ollut monta nissania. Aina uutena ostettuja.

        Aina ne ovat hajonneet noin 20000km kiepeillä, että sen verran nissan kestää.


    • snmlbieroperhbiero

      2001 Micra, mittarissa vajaat 160.000km ja nyt jo viitosvaihde rupesi pitämään saatanallista metallista hankaavaa ääntä. Aika heikko esitys!

      • diplinssi

        Et oo vaihtanut tai lisännyt vaihteistoöljyä, jos on todella hajonnut vitonen.
        Minä vaihdan 120000km välein ja tarkistan 30000km, kun huollan itse.
        Allu ajettu 7v 115000km 1 suorasytytyspuola mennyt. Sunny 17v 210000km puola sytytyslaitteet laturi vetonivelet palloniveliä ruostetta. Micra 23v 155000km puola sytytyslaitteet laturi ruostetta (vittumaiset katkojankärjet teettäneet eniten työtä). Voimalaitteissa ei ollu koskaan isompaa vikaa. Normaalia kulumista, akkua ym. ollut. Ruostumiseen niiden elo päättyy.


      • snjne...
        diplinssi kirjoitti:

        Et oo vaihtanut tai lisännyt vaihteistoöljyä, jos on todella hajonnut vitonen.
        Minä vaihdan 120000km välein ja tarkistan 30000km, kun huollan itse.
        Allu ajettu 7v 115000km 1 suorasytytyspuola mennyt. Sunny 17v 210000km puola sytytyslaitteet laturi vetonivelet palloniveliä ruostetta. Micra 23v 155000km puola sytytyslaitteet laturi ruostetta (vittumaiset katkojankärjet teettäneet eniten työtä). Voimalaitteissa ei ollu koskaan isompaa vikaa. Normaalia kulumista, akkua ym. ollut. Ruostumiseen niiden elo päättyy.

        öljyä oli riittävästi kun tarkistin ja vaihdoinkin vielä vaihteistoöljyt mutta en sitten tiedä millaisella pidolla auto on ennen minua ollut. Huoltokirjassa ei ainakaan ole mainintoja vaihteistoöljyn vaihdosta, tosin auton huolto-ohjelmaan ei se näy kuuluvankaan kuin raskaissa käyttöolosuhteissa.
        Ostaessa n. vuosi sitten ei vaihteistosta kuulunut mitään ylimääräistä.
        Vaihteistoöljyn vaihtokaan ei lopettanut ääntä eikä öljyissä näkynyt mitään metalliakaan. Vaihde kyllä pysyy päällä ja menee päälle mutta pitää jatkuvaa selvästi erilaista "metallista hankaavaa" ääntä verrattuna muilla vaihteilla ajeluun jolloin mitään ylimääräistä ei kuulu.


      • Micrakuski

        Meillä toisessa Micrassa 180tkm (K11 Avec) ja toisessa rapiat 87tkm (K11 Green). Kumpainenkin vuosimalliltaan 2000, ja hyvin ovat pelanneet ilman mitään ongelmia..

        Lisäksi löytyy vm. 2012 Qashqai ja mittarissa 25tkm.


    • zunny

      Nissan Sunny 1.6 -92 420tkm.

      • Rihveli-auto

        mullakin ennen nissaneita, mut sit alkoi huonot ajo-ominaisuudet ottaa päähän ja se jatkuva remontointi. Cherry, sunny ja primera ja kaikki samanlaisia rihveleitä.


      • dssdffddf
        Rihveli-auto kirjoitti:

        mullakin ennen nissaneita, mut sit alkoi huonot ajo-ominaisuudet ottaa päähän ja se jatkuva remontointi. Cherry, sunny ja primera ja kaikki samanlaisia rihveleitä.

        cherry on kyllä helpoiten ajettava auto ikinä :) ja pysy hallinnassa, toisin ku monet muut.


    • AjakaaTeNissaneillanne

      1.6L -92 primera leikkas kiinni 150tkm kohdalla.

      2.0L -99 primera (kaveri kehui maasta taivaaseen) ensin tuli vaihdelaatikko vikaa 180tkm kohdalla,190 kytkin täysin loppu,230tkm leikkas kiinni.


      Ei tuu muuten nissania enää koskaan tähän talouteen.

      • zöf

        Autoja ei ajamalla rikki saa, ne rikotaan.
        Toiset saavat jopa rautakangenkin rikki.


      • Halosenkassu
        zöf kirjoitti:

        Autoja ei ajamalla rikki saa, ne rikotaan.
        Toiset saavat jopa rautakangenkin rikki.

        -Bluebird -86 ruostesuojattu aina ym perushuoltoa diesel 2.0 620tkm ei koneelle mitään tehty ei etes tarvinu pestä kun ei syyvä öljyä.
        -Sitä ennen oli toyota carina II diesel meni kone 500tkm.
        -Cherry bensa 1.3 360tkm loppui kori alta. Ei menny viitonen kun en vejättäny.


    • hy430

      nissan cedric 280c vm 82, 855tkm mittarissa, 700tkm kohdalla 3v sitten kampi poikki 3 ja 4 välistä. käytetty akseli vanhoihin liukulaakereihin ja 150tkm hyvin menny. LD28 ikiliikkuja, laatikot ei niinkään 4 loota menossa. heikot rattaat 2-4 ja 5 vaihteilla.

      • BB

        Sunny vm 90 256tkm
        Bluebird T12 Turbo 450tkm ja talviunilla tällä hetkellä, just tehty koneremppa.


      • ??
        BB kirjoitti:

        Sunny vm 90 256tkm
        Bluebird T12 Turbo 450tkm ja talviunilla tällä hetkellä, just tehty koneremppa.

        Alkaa tulla 200000 täyteen huolettomia kilometrejä :-)


      • pelittää
        ?? kirjoitti:

        Alkaa tulla 200000 täyteen huolettomia kilometrejä :-)

        ajettu 120 000 km ja vasta kolme koneremonttia tehty : 48000km hoonaus ja rengastus, 95000 km sylintereiden poraus ja rengastus, 118000km poraus ja rengastus toiseen ylikokoon sekä uusia venttiileitä.

        Aito Englannissa valmistettu auto, johon myös korinosia jouduttu takuuseen vaihtamaan mm. umpiot.


      • nissandatsun
        pelittää kirjoitti:

        ajettu 120 000 km ja vasta kolme koneremonttia tehty : 48000km hoonaus ja rengastus, 95000 km sylintereiden poraus ja rengastus, 118000km poraus ja rengastus toiseen ylikokoon sekä uusia venttiileitä.

        Aito Englannissa valmistettu auto, johon myös korinosia jouduttu takuuseen vaihtamaan mm. umpiot.

        Noi euronissanit nyt onkin ihan perseestä,kannattaisi ostaa n15 allu niin jää rahaa säästöönkin..


      • Toyomi
        nissandatsun kirjoitti:

        Noi euronissanit nyt onkin ihan perseestä,kannattaisi ostaa n15 allu niin jää rahaa säästöönkin..

        Meikäläisellä ei ole ollut kuin yksi Nissan. 89 Micra ja on kyl vähän ajettu ja vähän aikaa ollut,että ei ole monesta Nissanista kokemusta. Mutta ikäisekseen vähän ruostetta. Onneksi. Ilmeisesti parempi,että on 1.2. Eikä 1.0 kone. Mulle on sanottu,että ne ei kuulemma kauheasti kestä. Kannen tiiviste menee helposti. No onhan se ajajastakin kiinni,että viitsiikö pientä konetta rääkätä kauheasti. Tehdäänhän Toyotiakin Englannissa ja Hondia ja joitakin Nissaneita. Nykyään ei oikein tiedä,että missä kaikkialla autot tehdään,kun ei ole asiat niin kuin ennen,että kaikki Toyotatkin tehtäs Japanis. Kaippa ne nykyään on ihan hyviä nuo Euroopassakin tehtyt Nissanit ja Toyot ja Hondat ja muut. Itsellä ei ole varaa uuteen Nissaniin. Niin kyllähän tolla vanhalla Micralla vielä eteenpäin pääsee ja on Japanin Micra,kun seuraava korimalli alettiin tekemään Englannissa.=) Kyl ainakin noil Enkku Microillakin on aika paljo rullattu,kun katsoo netti autosta kilometrejä ja noilla muil Euro Japseillakin.
        Mitäs tääl,joku jotain Mersua kehui. Eikös nyky Mersut ole vika herkkiä autoja nykyään ja liian yli arvostettuja autoja. ;) Yksikin Mersu mies valitti mulle kerran,että vanhat Mersut oli parempia kestämään kuin hänen uusi Mersunsa. No maku asioista ei sovi kiistellä. Autoissakin on maanatai kappaleita merkissä kuin merkissä.


      • pp
        nissandatsun kirjoitti:

        Noi euronissanit nyt onkin ihan perseestä,kannattaisi ostaa n15 allu niin jää rahaa säästöönkin..

        en enää viitsi suositella Almera n15 kenellekkään niin paljon huonoja kokemuksia lähipiirissä, että piti melkein harkita merkki uskollisuus uudestaan kun joutui luupäästä luopumaan. Mutta onneksi tuli nieltyä tuo v-kone vastaisuus ja ostettua maxima. Mutta ei näitä nykyisiä voi varmuudestaan vanhoihin n13/ t12 edes verrata.


    • sandori

      Almera Tino -02, 1.8 bensa

      Ajettu 205 tkm. Perusuollot tehty. käyttöauto.

      • sunny9488

        Isäntä ajo -88 sunnyllä reilu 400 tkm sitten meni ilmeisesti kannentiiviste ja paaliin.
        Ja eipä ikinä ollu isompia remontteja ku kytkin,startti,laturi ja joku nivel ja ihme kyllä niin yks pyörän laakeri
        melkein 400tkm lasissa.
        kaverin porukoilla tommonen uuuvempi koppanen sunny niin siinäki 420tkm ja koneeseen ja askiin ei koskettu,kori vaan häipyy ympäriltä pikku hiljaa.
        Kattelin tuossa primeroita niin näytti yhessä olevan melko muhkeat kilometrimäärät 608tkm ja vielä bensa koneella.


    • Nissan fani 69

      Ajettu 190 000, pikkuvikaa "ranskalaisuutta" esiintyy. Tosin ei mitään, mistä ei pienellä näpräämisellä selviäis. Ja pientä näpräämistä on... antennien vaihto, sähköliittimien käsittely crc:llä jne. Kun ne kerran läpi käy, niin sitten meneekin varmaan helposti tuonne miljoonaan asti!

    • espanjafani

      Espanjassa tehtyihin ei kannata sotkeutua, näyttää siltä että komponentit on ostettu halvimmasta paikasta ja vielä alimoitoitettu tehoon nähden, teitääkseni Pathfinder ja Navara siellä tehty, onko muita?

    • espanjafani

      -06 Pathfinder: 120t jakolaatikon laakerit, 130t ristinivel, 140 jakolaatikon peräpään holkki väljä, tärinää, 155t kasoismassavauhtipyörä ja kytkin, 180t etuperä, 200t ruiskutuspumppu.

    • Niina...

      100A vm. -75 ajettiin 300.000, seuraava omistaja ajoi kolarin heti vuonna -89.
      Pellit siinä meni, mutta ehkä johtui kerran vuodessa pesusta, eikä mitään massauksia/kotelosuojia tietenkään tehty.

      Micra 1l 1989, lähti 2002 sama 300.000 mittarissa eteenpäin.
      Korikin ihan kohtalainen.

      Nyt Micra -93 K10 1.2 pellit kuin uudet, ei eli ruostetta parkkikolhuja kyllä on tullut :-(
      Katsastuksessa kehuivat, uutta osaa: renkaat, akku, takaiskarit ja lamppuja.
      Massattu ja kotelosuojattu itse, samoin öljynvaihto tehty itse.
      Mikä seuraavaksi autoksi, että pääsisi yhtä edullisilla km-hinnoilla?

    • cedric on kiva auto

      Lähes kaikilla diesel Cedrideillä ajettu yli 500 000 kmja joillain jopa yli 1,5 Mkm .

    • nissan uskollinen

      nissan bluebird 2.0 slx 550 tkm nyt vähä ongelmaa sytkä puolella mut muuten kiva pirssi

    • uskollinen nissanil

      ensimmäinen oma auto,nissan sunny slx-89.373 tkm mittarissa,kori oli läpimätä ja kannentiiviste siitä korkkas kun pääsi keittämään.kone oli kylläkin vaihtokone.

      toinen nissani mulla,bluebird 1.6 lx.ei oo ajettu kun 178 tkm mutta edellisellä omistajalla palo kansipahvi ja tapanin myrskyssä kaatu puu päälle :( auto saa uuden elämän lava-autona

    • multivalve

      Synny -89 1.6 slx multivalve aj.428tkm ja ei ole konetta avattu. säännölisesti huollettu vielä tänäkin päivänä.

    • Nissan-mies

      Nissan sunny 1.6 lx, vm 1987.

      Ajeltiin 400 000 ja myytiin toimivana eteenpäin.

    • n15 for ever

      n15 1.6 si sedan ja vuosimallia1999 ajettu vain 130000 ja kovassa kunnossa, on ruostesuojattu huom! ruosteet ei ole suojattu vaan hitsaamaton koppa ei tarvi vaihdella kallistuksenvakaajan pystytankoja eikä muitakaan alustan niveliä , ei kitise kolise eikä lonksu ei tartte talvellakaan palella vaikka pakkasta -30 astetta, ei vie öljyä ei jollota vaihteisto ja jakoketjut kestää, pakokaasutestistä aina heittämällä läpi ja ei tarvi katsastustakaan jännittää kun renkaanvaihdon yhteydessä vähän jarruja huoltaa. ei muuten pärjää britti nissanit aidolle japsille. tämä on viimeisiä nissaneita jolla ajaa vaikka maailman tappiin jos korista vaan pitää huolta.

    • Drfeelbad

      Primera -94, 350tkm ilman ongelmia . Mutta nyt on alkanut tulemaan niitä ,
      Moottori ja vaihteisto toimii moitteettomasti. mutta helmassa ruostetta, laturi piti vaihtaa, moottorin tuuletin temppuilee ja pieniä virta ongelmia. Syylari on myös ruosteläjä ja odottelen koska alkaa vuodot. Joko paljon osia vaihtoon tai uusi auto?

    • Micran omistaja

      Almera N15 -99 1.6bensa nyt 325tkm, moottoriöljyt ja suodatin vaihdettu aina 10tkm välein. Vetonivelet vaihdettu 2 kertaa kummallekkin puolelle. Jarrulevyt eteen ja taakse 1kerran. Helmapellit vaihdettu kerran. Laturi 1 kerran. Matka jatkuu

      Micra K10 -89 1.2 265tkm, Kori ja pohja täysin ruosteeton. Kansipahvi vaihdettu kerran, vaihdelaatikko kerran, jäähdytin, ja peruutusvalon anturi. Matka jatkuu

    • napsuni

      Primera P11 1.6 -97 ajettu kokonaiset 115tkm, ihan toimiva laitos ja tukeva ajaa

    • hjhjhh

      v2004 nissan almera n16 1.8 279tkm ensimmäinen omistaja oli ruostesuojauttanut auton ja korjauttanut moottorin öljynsyöntivian, ite ajellut tuolla noin 30tkm, mitään korjattavaa ei ole toistaiseksi ilmennyt kop,, kop.

      • kaikissavikansa

        Cherry 1,5 -85 oli senaikaiseksi perkeleen hyvä auto ajaa . Vieläkin ottaisin jos uutena saisi. Uudet nisukat enimmältään aivan lapsellisia tekeleitä.


    • Hojohojohajos

      Primera kesti 136tkm ja siinä kohtaa kansi uusiksi ja olipa vähän ruostettakin. Vain tojo on ollut huonompi. Nyt ajellaan renoolla, on vähän parempi, ei ruostu.

    • nissankestääjoshuoltaa

      Sunny N14 1.4 Sedan, ajettu 272000km. Puristuspaineet normaaliarvoissa, jakoketju kireällä ja venttiilinvälykset ohjearvoissa. Vaihteisto pelaa hienosti ja kytkinkin alkuperäinen. Sääli, kun jäin eläkkeelle, en ehdi ajaa sitä 500000 km:iin. Myynnissä!

    • dipl.kaufmann

      Micra vm -97 1,0 ja automaatti. Mittarissa 355000km ja lisää tulee... Vaihdelaatikko vaihdettu 320tuh kohdalla, koska alkuperäiseen tuli mekaaninen vika, jota kukaan ei osannut korjata (vaihde ei mennyt päälle).

      Nurkassa on 1.3l "isolohko", jonka laittaisin mielellään konepellin alle, mutta koska alkuperäinen kone ei osoita väsymisen merkkejä, on jäänyt vaihtamatta.

      • datsunillapääsee

        Micra -97 1.3 ja automaatti. Mittarissa 261tkm. Ominaisuudet vaan lisääntyneet. Tyhjäkäynti täristää kuin vanhassa dieselissä, kolahtelua kuuluu sieltä täältä ja jonkin verran merkkailee reviiriään. Toimii kyllä moitteetta silti. Ihan laatuautolta vaikuttaa ikäisekseen ja veikkaan, että 300tkm yli pääsee helposti mikä on hurja suoritus 90-luvun kauppakassille. Automaatille erityismaininta, toimii kuin uutena.


      • napsuni

        300tkm 90-LUVUN japanilaiselle kauppakasille ei ole mitään!
        Yritäppäs samaa nyky kauppakassilla, ei taatusti tule edes 200tkm täyteen ilman isoja ja kalliita (lue auton arvon ylittäviä) remontteja!
        Harmi että monessa Euroopan maassa ovat alkaneet kieltämään näitä 90-luvun ikiliikkuja-autoja liikkumasta suurkaupunkien keskustoissa.


    • Nismosti

      Tallissa seisonnassa: Primera 2.0 SLX -92, 630tkm ajettuna ja toistaiseksi mennyt vain pari kertaa vetari, multilinkit jne. Kaaret ruosteessa, mutta ei niin pahana kuin voisi luulla. Ns vara-autona, kun eipä noista juuri rahaa saa myymälläkään. Ehkä tuosta keksis jonkin projektin tapaisen...

      Ajossa: Primera 1.8 Visia -02, 380tkm.
      Alapallonivelet menevät jokatoinen kesä uusiksi n. 45-50tkm tulee ajettua ja taas väljät. Käsijarru pitää säätää/herkistää joka katsastukseen. Öljyt menee uusiks 2xvuodes, 15tkm välein vaihdan. Vuosikustannukset pyörivät 200-300e välillä: 100e öljyyn/suodattimiin, 100-200e pikkukorjauksiin mm. alapallot, koiranluut, jarrupalat.

      • Primeramenijo

        Minulla oli Primera 2003 1.6. Ajoin 340 000 km.

        Hassu juttu, että sinulta on mennyt eri osia autostasi kuin minulta. Omassani en muista käsijarrun kaivanneen milloinkaan säätöä tai herkistystä. Alopallonivelet ja etupyörän laakerit kestivät noin 120 000 km. Vauhdelaatikko hajosi omaa tyhmyyttäni ( vedin asuntovaunua enkä vaihtanut öljyjä) jossain 160 000 km kohdall

        Autoani ajettiin Etelä-Suomen suolatuilla teillä pitkiä matkoja kerrallaan.
        Primerasta hajosi venttiili 340 000 km kohdalla. Kansiremontin hinta olisi ylittänyt auton arvon. Annoin puoli-ilmaiseksi pois. Ostaja korjasi auton itse kun osasi ja näkyy se olevan liikenteessä vieläkin.

        Primerasta jäi laadukkaampi kuva kuin nykyisestä Qashqaista. Qashqai vaati uudet jarrulevyt 60 000 km kohdalla ( Primerassa noin 110 000 km) ja etupyörän laakerit 110 000 km.
        Ei tämä Qashqaikaan kehno ole. Mutta jotenkin tuntuu, että halvempia osia on käytetty kuin Primerassa.

        Aika paljon se käyttäjä ja käyttöolosuhteet vaikuttaa näihin osien kestoikään.


    • napsuni

      Ei taida olla P11 Primeran ja N15 Almeran voittanutta ajomukavuuden sekä luotettavuuden suhteen!?

      Tuli just vedettyä tuolla mun -97 Primeralla 4000 km viikon joulureissu etelä-euroopassa , tänään viimeksi 1150 km putkeen.
      Ei pienintäkään murhetta 20 vuotta vanhalla autolla, eikä edes pitkä matka tunnu missään johtuen hyvästä jakkarasta, hiljaisesta ohjaamosta sekä tasapainoisesta kyydistä.
      Matkan varella näkyi BMW X1, X3 ja pari uudehkoa volkkaria sekä Renault hätävilkut päällä tiensivussa, pääsi pienet naurut siinä ohiajaessa, 700€:n vanha Primera vie mukisematta perille siinä missä uudet ja kalliit "premiumit" reistailee...

      Minkälainen vehje on viimeisin Maxima malli(taisi olla v.2002 asti tuotannossa?) esim. 2.litrainen V6, toimii ja mukavan hljainen? kulutus?
      Jos ostaisi moisen toiseksi autoksi kun niitäkin saa halvalla...

      Matka jatkuu...!

    • Anonyymi

      mb kestää bmv ei .

    • Anonyymi

      Kysymys nissan Bluebird 1989 takapyörän laakerin kiristys?

    • Anonyymi

      Nissan qashqai vm 07 diesel tci 2.0 ajettu 436 tkm

      • Anonyymi

        Vielä pörötellään


    • Anonyymi

      Maxima 2001 294tkm ilman ihmeempiä murheita.

    • Anonyymi

      Tunnen muutaman, jotka ajelivat omilla Sunnyillaan puoltakin miljoonaa kilometria, siis näillä 1,6-litraisilla bensakoneilla olleilla ja yksi papparainen ajeli liki 750tkm.
      Omilla Sunnyillä, joita mulla oli kaksi perätysten, oli jo liki 400tkm mittarissa kun myin ne ja ainakin ekalla uus omistaja ajoi vielä ainakin 2-3 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe