olis kiva saada tietää paljonko nissaneillanne on ajettu ja minkä laisilla?
kuulin et jollakin olis luupää jossa olis liki miljoona mittarissa ja ajetaan edelleen
paljon ajetut nissanit
85
13304
Vastaukset
- ...
Bluebird 1.6LX -88 -425tkm
Laurel 2.8D SLX -89 -670tkm (Koneremontti 1.kerran 650tkm kohdalla)
Sunny 1.6 SLXi SuperCat -91 -370tkm- Vanha Nissan
-94 mallisella yli 20 v käytössäni olleella Nissan farmari takapotku dieselilläni ( korimallin 910 wagon ) on tällä hetkellä ajettu 838 tkm ilman kone- tai muita isompia remontteja ja lisää kilometrejä tulee. Olisiko yhtenä syynä se, että kaikki mahdolliset huollot on tehty ihan itse.
- kestää
alle 200tkm ja kansi uusiks!
- Vanha Nissan
Vanha Nissan kirjoitti:
-94 mallisella yli 20 v käytössäni olleella Nissan farmari takapotku dieselilläni ( korimallin 910 wagon ) on tällä hetkellä ajettu 838 tkm ilman kone- tai muita isompia remontteja ja lisää kilometrejä tulee. Olisiko yhtenä syynä se, että kaikki mahdolliset huollot on tehty ihan itse.
Kilometrimäärä on lisääntynyt lukemaan 960 tkm ja matka jatkuu edelleen.
- Wagon
Vanha Nissan kirjoitti:
Kilometrimäärä on lisääntynyt lukemaan 960 tkm ja matka jatkuu edelleen.
Matkamittarin lukema ajettu ympäri. Kilometrejä nyt 1 003 300 km.
- wagon1
Wagon kirjoitti:
Matkamittarin lukema ajettu ympäri. Kilometrejä nyt 1 003 300 km.
Nissan Bluebird Diesel 910 wagon
Kilometrejä nyt 1077000 km. - wagon1
wagon1 kirjoitti:
Nissan Bluebird Diesel 910 wagon
Kilometrejä nyt 1077000 km.Nyt kilometrilukema n. 1 190 000 km.
- Anonyymi
wagon1 kirjoitti:
Nissan Bluebird Diesel 910 wagon
Kilometrejä nyt 1077000 km.Entäs nyt?
- nsn kestää
cedric vm 86, ajettu 738 tkm
- eksyneeni
vitsisivuille, älkää nyt viittikö naurattaa. OIKEAT autot saattaa ton kestää, mut ei kyllä nissan.
- Cedricisti
eksyneeni kirjoitti:
vitsisivuille, älkää nyt viittikö naurattaa. OIKEAT autot saattaa ton kestää, mut ei kyllä nissan.
Ajettu yli 600tkm ja lisää tulee vielä paljon... Kori tehty kertaalleen uusiksi, moottoriin olen vaihtanut kansipaffin ja venakopan tiivisteen. Mulla ajoja noin 35tkm / vuosi, ja hyvin hyvin varmoja sellaisia, on jouduttu naapurillekkin autoa lainaamaan 35 asteen pakkasilla, kun ei omilla sakemanneilla uskalla lähteä.
- Nissanisti
Cedricisti kirjoitti:
Ajettu yli 600tkm ja lisää tulee vielä paljon... Kori tehty kertaalleen uusiksi, moottoriin olen vaihtanut kansipaffin ja venakopan tiivisteen. Mulla ajoja noin 35tkm / vuosi, ja hyvin hyvin varmoja sellaisia, on jouduttu naapurillekkin autoa lainaamaan 35 asteen pakkasilla, kun ei omilla sakemanneilla uskalla lähteä.
Hyvin pelittää
- ahhaha.
eksyneeni kirjoitti:
vitsisivuille, älkää nyt viittikö naurattaa. OIKEAT autot saattaa ton kestää, mut ei kyllä nissan.
nissan ON oikea auto. ja kyllä kestää !!! :)
- sunny
Sunny 1.6 SLX -88 370.000km. Moottori 'kuin uusi', mutta täristää ja ohjauksessa on väljyyttä ja sähköviat vaivaa ajottain, sulke paa kun bensan varoitusvalo syttyy yms.
- pohjanpoika
jäipäs oma kertomata!
primera 2.0slx -94 375tkm.
- suhailija
Itellä vm 80 cedric ajettu jo 855tkm, kone alkuperäinen ja "avaamaton" samoin aut laatikko.
- paljon edessä
375tkm vasta ja kiva on ajella
- turbo asentaja
minulla cedric vm 82 ajettu jotain 650tkm turbolla 3vuotta kyllä lähtee 1.5 paineilla kansipahvi kerran kartaani kahdesti muuten on kestänyt varmakäyntinen talvi auto
- ex-Sunny
Sunny -86(b11) ja 420000, yksi kannentiiviste, 2 kytkintä. Ajossa edelleen....
- nyt
vaan olis kateltu kilometrejä väärin. Empä oikein usko, että missään nissanissa kestää kori 200 000km pitempään, eikä se konekaan niitä vahvimpia ole. Toista se on Renut, ne kestää.
- mene kotiisi
Mene pois, sinua ei kukaan kaipaa. Tietämyksesi on nollatasoa, ja provoilutaito vielä kehnompi.
- Nispri
parhaita lautaselta...
- kanssa.
Nispri kirjoitti:
parhaita lautaselta...
Itse en käytä ketsuppia.
- ......
omassa ainaki kestäny sen yli 200 000km... -.-
- nissanmies
tossa pihassa vähän ajettu laurel 2.0 I6 -84 vain 301tkm mittarissa.
- mese
eli valmis purkaamoon, mersulle vasta sisäänajo.
- hartsa
nissan primera -95 ajettu vasta 129 000 km, aika vähän.
toinen auton on datsun bluebird -82 jolla ajettu 239 000 km. - m1cra
Micra 1.2LX -91 250tkm
Alumiinilohko vääntää kuin uusi. Kori lahoaa alta ennenkuin tekniikka pettää.- bluebird
Bluebird 2.0SGX vm-87 342 tkm ajettu, kannentiiviste vaihdettu kerran.
- Nissanisti
Kilometrit ovat varmasti oikein, koska auto on edelleen 1. omistajallaan.
Kone 1.6- tsot
vielä pitäisi olla aprillipäivä, eihän?
- Nissanisti
tsot kirjoitti:
vielä pitäisi olla aprillipäivä, eihän?
en kerro rekisterinumeroa tässä, koskei auto ole myynnissä. Ehkäpä kilometrilukemat löytyvät katsastajalta ja merkkikorjaamolta, kun autolla on huoltokirja (20 tkm välein) alusta 480 tkm:iin saakka.
- naapurit
ovat ajossa molemmat, tosin omistaja paikkailee niitä vuoron perään... ruostetta löytyy
- Ennen
naapurit kirjoitti:
ovat ajossa molemmat, tosin omistaja paikkailee niitä vuoron perään... ruostetta löytyy
Cherry 1.5GL vm 85 Tiettävästi edelleen samalla koneella liikenteessä. Kaksikertaa kansipahvi, ajokilometrit n. 500tkm. Toimi kuin kello. Ja taattu käynnistyvyys joka pakkasella.
- y30
Itellä vaarin perintöauto cedric 2.8 aut. vm 86, nyt mittarissa 640tkm. Autolle ei tehty mitään muuta kuin vaihdettu syöttöpumpunhihna ja jarruosat ja pakoputki vuosien varrella. On kuin pakasta vedetyn näköinen. Ite ajelen nyt ja pidän huolella. Vahvoja ja hienoja nämä vanhat isot nissanit. Naapuristossa Laurel jolla myös ajettu yli 500tkm.
- james
Itsellä sunny lx vm. -88, ajettu 350tkm. Uudesta asti meillä ollut, ensin isälläni nyt minulla. Kilometrit eivät sinällään ole kovat, mutta kun tietää millaisessa käytössä on ollut, niin nostan hattua vempeleelle. Vuosien varrella on rakennettu 2 kesämökkiä, purettu hirsikämppää, ajettu metsästysreissuja keleistä riippumatta. Eli raskasta kuormaa on vedetty ja huonoja teitä ajettu. Kerran vuodessa vaihdan öljyt ja 4 litran kannusta jää melkein kokonainen litra per vuosi ylimääräistä. Eli kone kuosissaan.
- fhra...
Itsellä ollut monta nissania. Aina uutena ostettuja.
Aina ne ovat hajonneet noin 20000km kiepeillä, että sen verran nissan kestää.
- snmlbieroperhbiero
2001 Micra, mittarissa vajaat 160.000km ja nyt jo viitosvaihde rupesi pitämään saatanallista metallista hankaavaa ääntä. Aika heikko esitys!
- diplinssi
Et oo vaihtanut tai lisännyt vaihteistoöljyä, jos on todella hajonnut vitonen.
Minä vaihdan 120000km välein ja tarkistan 30000km, kun huollan itse.
Allu ajettu 7v 115000km 1 suorasytytyspuola mennyt. Sunny 17v 210000km puola sytytyslaitteet laturi vetonivelet palloniveliä ruostetta. Micra 23v 155000km puola sytytyslaitteet laturi ruostetta (vittumaiset katkojankärjet teettäneet eniten työtä). Voimalaitteissa ei ollu koskaan isompaa vikaa. Normaalia kulumista, akkua ym. ollut. Ruostumiseen niiden elo päättyy. - snjne...
diplinssi kirjoitti:
Et oo vaihtanut tai lisännyt vaihteistoöljyä, jos on todella hajonnut vitonen.
Minä vaihdan 120000km välein ja tarkistan 30000km, kun huollan itse.
Allu ajettu 7v 115000km 1 suorasytytyspuola mennyt. Sunny 17v 210000km puola sytytyslaitteet laturi vetonivelet palloniveliä ruostetta. Micra 23v 155000km puola sytytyslaitteet laturi ruostetta (vittumaiset katkojankärjet teettäneet eniten työtä). Voimalaitteissa ei ollu koskaan isompaa vikaa. Normaalia kulumista, akkua ym. ollut. Ruostumiseen niiden elo päättyy.öljyä oli riittävästi kun tarkistin ja vaihdoinkin vielä vaihteistoöljyt mutta en sitten tiedä millaisella pidolla auto on ennen minua ollut. Huoltokirjassa ei ainakaan ole mainintoja vaihteistoöljyn vaihdosta, tosin auton huolto-ohjelmaan ei se näy kuuluvankaan kuin raskaissa käyttöolosuhteissa.
Ostaessa n. vuosi sitten ei vaihteistosta kuulunut mitään ylimääräistä.
Vaihteistoöljyn vaihtokaan ei lopettanut ääntä eikä öljyissä näkynyt mitään metalliakaan. Vaihde kyllä pysyy päällä ja menee päälle mutta pitää jatkuvaa selvästi erilaista "metallista hankaavaa" ääntä verrattuna muilla vaihteilla ajeluun jolloin mitään ylimääräistä ei kuulu. - Micrakuski
Meillä toisessa Micrassa 180tkm (K11 Avec) ja toisessa rapiat 87tkm (K11 Green). Kumpainenkin vuosimalliltaan 2000, ja hyvin ovat pelanneet ilman mitään ongelmia..
Lisäksi löytyy vm. 2012 Qashqai ja mittarissa 25tkm.
- zunny
Nissan Sunny 1.6 -92 420tkm.
- Rihveli-auto
mullakin ennen nissaneita, mut sit alkoi huonot ajo-ominaisuudet ottaa päähän ja se jatkuva remontointi. Cherry, sunny ja primera ja kaikki samanlaisia rihveleitä.
- dssdffddf
Rihveli-auto kirjoitti:
mullakin ennen nissaneita, mut sit alkoi huonot ajo-ominaisuudet ottaa päähän ja se jatkuva remontointi. Cherry, sunny ja primera ja kaikki samanlaisia rihveleitä.
cherry on kyllä helpoiten ajettava auto ikinä :) ja pysy hallinnassa, toisin ku monet muut.
- AjakaaTeNissaneillanne
1.6L -92 primera leikkas kiinni 150tkm kohdalla.
2.0L -99 primera (kaveri kehui maasta taivaaseen) ensin tuli vaihdelaatikko vikaa 180tkm kohdalla,190 kytkin täysin loppu,230tkm leikkas kiinni.
Ei tuu muuten nissania enää koskaan tähän talouteen.- zöf
Autoja ei ajamalla rikki saa, ne rikotaan.
Toiset saavat jopa rautakangenkin rikki. - Halosenkassu
zöf kirjoitti:
Autoja ei ajamalla rikki saa, ne rikotaan.
Toiset saavat jopa rautakangenkin rikki.-Bluebird -86 ruostesuojattu aina ym perushuoltoa diesel 2.0 620tkm ei koneelle mitään tehty ei etes tarvinu pestä kun ei syyvä öljyä.
-Sitä ennen oli toyota carina II diesel meni kone 500tkm.
-Cherry bensa 1.3 360tkm loppui kori alta. Ei menny viitonen kun en vejättäny.
- hy430
nissan cedric 280c vm 82, 855tkm mittarissa, 700tkm kohdalla 3v sitten kampi poikki 3 ja 4 välistä. käytetty akseli vanhoihin liukulaakereihin ja 150tkm hyvin menny. LD28 ikiliikkuja, laatikot ei niinkään 4 loota menossa. heikot rattaat 2-4 ja 5 vaihteilla.
- BB
Sunny vm 90 256tkm
Bluebird T12 Turbo 450tkm ja talviunilla tällä hetkellä, just tehty koneremppa. - ??
BB kirjoitti:
Sunny vm 90 256tkm
Bluebird T12 Turbo 450tkm ja talviunilla tällä hetkellä, just tehty koneremppa.Alkaa tulla 200000 täyteen huolettomia kilometrejä :-)
- pelittää
?? kirjoitti:
Alkaa tulla 200000 täyteen huolettomia kilometrejä :-)
ajettu 120 000 km ja vasta kolme koneremonttia tehty : 48000km hoonaus ja rengastus, 95000 km sylintereiden poraus ja rengastus, 118000km poraus ja rengastus toiseen ylikokoon sekä uusia venttiileitä.
Aito Englannissa valmistettu auto, johon myös korinosia jouduttu takuuseen vaihtamaan mm. umpiot. - nissandatsun
pelittää kirjoitti:
ajettu 120 000 km ja vasta kolme koneremonttia tehty : 48000km hoonaus ja rengastus, 95000 km sylintereiden poraus ja rengastus, 118000km poraus ja rengastus toiseen ylikokoon sekä uusia venttiileitä.
Aito Englannissa valmistettu auto, johon myös korinosia jouduttu takuuseen vaihtamaan mm. umpiot.Noi euronissanit nyt onkin ihan perseestä,kannattaisi ostaa n15 allu niin jää rahaa säästöönkin..
- Toyomi
nissandatsun kirjoitti:
Noi euronissanit nyt onkin ihan perseestä,kannattaisi ostaa n15 allu niin jää rahaa säästöönkin..
Meikäläisellä ei ole ollut kuin yksi Nissan. 89 Micra ja on kyl vähän ajettu ja vähän aikaa ollut,että ei ole monesta Nissanista kokemusta. Mutta ikäisekseen vähän ruostetta. Onneksi. Ilmeisesti parempi,että on 1.2. Eikä 1.0 kone. Mulle on sanottu,että ne ei kuulemma kauheasti kestä. Kannen tiiviste menee helposti. No onhan se ajajastakin kiinni,että viitsiikö pientä konetta rääkätä kauheasti. Tehdäänhän Toyotiakin Englannissa ja Hondia ja joitakin Nissaneita. Nykyään ei oikein tiedä,että missä kaikkialla autot tehdään,kun ei ole asiat niin kuin ennen,että kaikki Toyotatkin tehtäs Japanis. Kaippa ne nykyään on ihan hyviä nuo Euroopassakin tehtyt Nissanit ja Toyot ja Hondat ja muut. Itsellä ei ole varaa uuteen Nissaniin. Niin kyllähän tolla vanhalla Micralla vielä eteenpäin pääsee ja on Japanin Micra,kun seuraava korimalli alettiin tekemään Englannissa.=) Kyl ainakin noil Enkku Microillakin on aika paljo rullattu,kun katsoo netti autosta kilometrejä ja noilla muil Euro Japseillakin.
Mitäs tääl,joku jotain Mersua kehui. Eikös nyky Mersut ole vika herkkiä autoja nykyään ja liian yli arvostettuja autoja. ;) Yksikin Mersu mies valitti mulle kerran,että vanhat Mersut oli parempia kestämään kuin hänen uusi Mersunsa. No maku asioista ei sovi kiistellä. Autoissakin on maanatai kappaleita merkissä kuin merkissä. - pp
nissandatsun kirjoitti:
Noi euronissanit nyt onkin ihan perseestä,kannattaisi ostaa n15 allu niin jää rahaa säästöönkin..
en enää viitsi suositella Almera n15 kenellekkään niin paljon huonoja kokemuksia lähipiirissä, että piti melkein harkita merkki uskollisuus uudestaan kun joutui luupäästä luopumaan. Mutta onneksi tuli nieltyä tuo v-kone vastaisuus ja ostettua maxima. Mutta ei näitä nykyisiä voi varmuudestaan vanhoihin n13/ t12 edes verrata.
- sandori
Almera Tino -02, 1.8 bensa
Ajettu 205 tkm. Perusuollot tehty. käyttöauto.- sunny9488
Isäntä ajo -88 sunnyllä reilu 400 tkm sitten meni ilmeisesti kannentiiviste ja paaliin.
Ja eipä ikinä ollu isompia remontteja ku kytkin,startti,laturi ja joku nivel ja ihme kyllä niin yks pyörän laakeri
melkein 400tkm lasissa.
kaverin porukoilla tommonen uuuvempi koppanen sunny niin siinäki 420tkm ja koneeseen ja askiin ei koskettu,kori vaan häipyy ympäriltä pikku hiljaa.
Kattelin tuossa primeroita niin näytti yhessä olevan melko muhkeat kilometrimäärät 608tkm ja vielä bensa koneella.
- Nissan fani 69
Ajettu 190 000, pikkuvikaa "ranskalaisuutta" esiintyy. Tosin ei mitään, mistä ei pienellä näpräämisellä selviäis. Ja pientä näpräämistä on... antennien vaihto, sähköliittimien käsittely crc:llä jne. Kun ne kerran läpi käy, niin sitten meneekin varmaan helposti tuonne miljoonaan asti!
- espanjafani
Espanjassa tehtyihin ei kannata sotkeutua, näyttää siltä että komponentit on ostettu halvimmasta paikasta ja vielä alimoitoitettu tehoon nähden, teitääkseni Pathfinder ja Navara siellä tehty, onko muita?
- espanjafani
-06 Pathfinder: 120t jakolaatikon laakerit, 130t ristinivel, 140 jakolaatikon peräpään holkki väljä, tärinää, 155t kasoismassavauhtipyörä ja kytkin, 180t etuperä, 200t ruiskutuspumppu.
- Niina...
100A vm. -75 ajettiin 300.000, seuraava omistaja ajoi kolarin heti vuonna -89.
Pellit siinä meni, mutta ehkä johtui kerran vuodessa pesusta, eikä mitään massauksia/kotelosuojia tietenkään tehty.
Micra 1l 1989, lähti 2002 sama 300.000 mittarissa eteenpäin.
Korikin ihan kohtalainen.
Nyt Micra -93 K10 1.2 pellit kuin uudet, ei eli ruostetta parkkikolhuja kyllä on tullut :-(
Katsastuksessa kehuivat, uutta osaa: renkaat, akku, takaiskarit ja lamppuja.
Massattu ja kotelosuojattu itse, samoin öljynvaihto tehty itse.
Mikä seuraavaksi autoksi, että pääsisi yhtä edullisilla km-hinnoilla? - cedric on kiva auto
Lähes kaikilla diesel Cedrideillä ajettu yli 500 000 kmja joillain jopa yli 1,5 Mkm .
- nissan uskollinen
nissan bluebird 2.0 slx 550 tkm nyt vähä ongelmaa sytkä puolella mut muuten kiva pirssi
- uskollinen nissanil
ensimmäinen oma auto,nissan sunny slx-89.373 tkm mittarissa,kori oli läpimätä ja kannentiiviste siitä korkkas kun pääsi keittämään.kone oli kylläkin vaihtokone.
toinen nissani mulla,bluebird 1.6 lx.ei oo ajettu kun 178 tkm mutta edellisellä omistajalla palo kansipahvi ja tapanin myrskyssä kaatu puu päälle :( auto saa uuden elämän lava-autona - multivalve
Synny -89 1.6 slx multivalve aj.428tkm ja ei ole konetta avattu. säännölisesti huollettu vielä tänäkin päivänä.
- Nissan-mies
Nissan sunny 1.6 lx, vm 1987.
Ajeltiin 400 000 ja myytiin toimivana eteenpäin. - n15 for ever
n15 1.6 si sedan ja vuosimallia1999 ajettu vain 130000 ja kovassa kunnossa, on ruostesuojattu huom! ruosteet ei ole suojattu vaan hitsaamaton koppa ei tarvi vaihdella kallistuksenvakaajan pystytankoja eikä muitakaan alustan niveliä , ei kitise kolise eikä lonksu ei tartte talvellakaan palella vaikka pakkasta -30 astetta, ei vie öljyä ei jollota vaihteisto ja jakoketjut kestää, pakokaasutestistä aina heittämällä läpi ja ei tarvi katsastustakaan jännittää kun renkaanvaihdon yhteydessä vähän jarruja huoltaa. ei muuten pärjää britti nissanit aidolle japsille. tämä on viimeisiä nissaneita jolla ajaa vaikka maailman tappiin jos korista vaan pitää huolta.
- Drfeelbad
Primera -94, 350tkm ilman ongelmia . Mutta nyt on alkanut tulemaan niitä ,
Moottori ja vaihteisto toimii moitteettomasti. mutta helmassa ruostetta, laturi piti vaihtaa, moottorin tuuletin temppuilee ja pieniä virta ongelmia. Syylari on myös ruosteläjä ja odottelen koska alkaa vuodot. Joko paljon osia vaihtoon tai uusi auto? - Micran omistaja
Almera N15 -99 1.6bensa nyt 325tkm, moottoriöljyt ja suodatin vaihdettu aina 10tkm välein. Vetonivelet vaihdettu 2 kertaa kummallekkin puolelle. Jarrulevyt eteen ja taakse 1kerran. Helmapellit vaihdettu kerran. Laturi 1 kerran. Matka jatkuu
Micra K10 -89 1.2 265tkm, Kori ja pohja täysin ruosteeton. Kansipahvi vaihdettu kerran, vaihdelaatikko kerran, jäähdytin, ja peruutusvalon anturi. Matka jatkuu - napsuni
Primera P11 1.6 -97 ajettu kokonaiset 115tkm, ihan toimiva laitos ja tukeva ajaa
- hjhjhh
v2004 nissan almera n16 1.8 279tkm ensimmäinen omistaja oli ruostesuojauttanut auton ja korjauttanut moottorin öljynsyöntivian, ite ajellut tuolla noin 30tkm, mitään korjattavaa ei ole toistaiseksi ilmennyt kop,, kop.
- kaikissavikansa
Cherry 1,5 -85 oli senaikaiseksi perkeleen hyvä auto ajaa . Vieläkin ottaisin jos uutena saisi. Uudet nisukat enimmältään aivan lapsellisia tekeleitä.
- Hojohojohajos
Primera kesti 136tkm ja siinä kohtaa kansi uusiksi ja olipa vähän ruostettakin. Vain tojo on ollut huonompi. Nyt ajellaan renoolla, on vähän parempi, ei ruostu.
- nissankestääjoshuoltaa
Sunny N14 1.4 Sedan, ajettu 272000km. Puristuspaineet normaaliarvoissa, jakoketju kireällä ja venttiilinvälykset ohjearvoissa. Vaihteisto pelaa hienosti ja kytkinkin alkuperäinen. Sääli, kun jäin eläkkeelle, en ehdi ajaa sitä 500000 km:iin. Myynnissä!
- dipl.kaufmann
Micra vm -97 1,0 ja automaatti. Mittarissa 355000km ja lisää tulee... Vaihdelaatikko vaihdettu 320tuh kohdalla, koska alkuperäiseen tuli mekaaninen vika, jota kukaan ei osannut korjata (vaihde ei mennyt päälle).
Nurkassa on 1.3l "isolohko", jonka laittaisin mielellään konepellin alle, mutta koska alkuperäinen kone ei osoita väsymisen merkkejä, on jäänyt vaihtamatta.- datsunillapääsee
Micra -97 1.3 ja automaatti. Mittarissa 261tkm. Ominaisuudet vaan lisääntyneet. Tyhjäkäynti täristää kuin vanhassa dieselissä, kolahtelua kuuluu sieltä täältä ja jonkin verran merkkailee reviiriään. Toimii kyllä moitteetta silti. Ihan laatuautolta vaikuttaa ikäisekseen ja veikkaan, että 300tkm yli pääsee helposti mikä on hurja suoritus 90-luvun kauppakassille. Automaatille erityismaininta, toimii kuin uutena.
- napsuni
300tkm 90-LUVUN japanilaiselle kauppakasille ei ole mitään!
Yritäppäs samaa nyky kauppakassilla, ei taatusti tule edes 200tkm täyteen ilman isoja ja kalliita (lue auton arvon ylittäviä) remontteja!
Harmi että monessa Euroopan maassa ovat alkaneet kieltämään näitä 90-luvun ikiliikkuja-autoja liikkumasta suurkaupunkien keskustoissa.
- Nismosti
Tallissa seisonnassa: Primera 2.0 SLX -92, 630tkm ajettuna ja toistaiseksi mennyt vain pari kertaa vetari, multilinkit jne. Kaaret ruosteessa, mutta ei niin pahana kuin voisi luulla. Ns vara-autona, kun eipä noista juuri rahaa saa myymälläkään. Ehkä tuosta keksis jonkin projektin tapaisen...
Ajossa: Primera 1.8 Visia -02, 380tkm.
Alapallonivelet menevät jokatoinen kesä uusiksi n. 45-50tkm tulee ajettua ja taas väljät. Käsijarru pitää säätää/herkistää joka katsastukseen. Öljyt menee uusiks 2xvuodes, 15tkm välein vaihdan. Vuosikustannukset pyörivät 200-300e välillä: 100e öljyyn/suodattimiin, 100-200e pikkukorjauksiin mm. alapallot, koiranluut, jarrupalat.- Primeramenijo
Minulla oli Primera 2003 1.6. Ajoin 340 000 km.
Hassu juttu, että sinulta on mennyt eri osia autostasi kuin minulta. Omassani en muista käsijarrun kaivanneen milloinkaan säätöä tai herkistystä. Alopallonivelet ja etupyörän laakerit kestivät noin 120 000 km. Vauhdelaatikko hajosi omaa tyhmyyttäni ( vedin asuntovaunua enkä vaihtanut öljyjä) jossain 160 000 km kohdall
Autoani ajettiin Etelä-Suomen suolatuilla teillä pitkiä matkoja kerrallaan.
Primerasta hajosi venttiili 340 000 km kohdalla. Kansiremontin hinta olisi ylittänyt auton arvon. Annoin puoli-ilmaiseksi pois. Ostaja korjasi auton itse kun osasi ja näkyy se olevan liikenteessä vieläkin.
Primerasta jäi laadukkaampi kuva kuin nykyisestä Qashqaista. Qashqai vaati uudet jarrulevyt 60 000 km kohdalla ( Primerassa noin 110 000 km) ja etupyörän laakerit 110 000 km.
Ei tämä Qashqaikaan kehno ole. Mutta jotenkin tuntuu, että halvempia osia on käytetty kuin Primerassa.
Aika paljon se käyttäjä ja käyttöolosuhteet vaikuttaa näihin osien kestoikään.
- napsuni
Ei taida olla P11 Primeran ja N15 Almeran voittanutta ajomukavuuden sekä luotettavuuden suhteen!?
Tuli just vedettyä tuolla mun -97 Primeralla 4000 km viikon joulureissu etelä-euroopassa , tänään viimeksi 1150 km putkeen.
Ei pienintäkään murhetta 20 vuotta vanhalla autolla, eikä edes pitkä matka tunnu missään johtuen hyvästä jakkarasta, hiljaisesta ohjaamosta sekä tasapainoisesta kyydistä.
Matkan varella näkyi BMW X1, X3 ja pari uudehkoa volkkaria sekä Renault hätävilkut päällä tiensivussa, pääsi pienet naurut siinä ohiajaessa, 700€:n vanha Primera vie mukisematta perille siinä missä uudet ja kalliit "premiumit" reistailee...
Minkälainen vehje on viimeisin Maxima malli(taisi olla v.2002 asti tuotannossa?) esim. 2.litrainen V6, toimii ja mukavan hljainen? kulutus?
Jos ostaisi moisen toiseksi autoksi kun niitäkin saa halvalla...
Matka jatkuu...! - Anonyymi
mb kestää bmv ei .
- Anonyymi
Kysymys nissan Bluebird 1989 takapyörän laakerin kiristys?
- Anonyymi
Nissan qashqai vm 07 diesel tci 2.0 ajettu 436 tkm
- Anonyymi
Vielä pörötellään
- Anonyymi
Maxima 2001 294tkm ilman ihmeempiä murheita.
- Anonyymi
Tunnen muutaman, jotka ajelivat omilla Sunnyillaan puoltakin miljoonaa kilometria, siis näillä 1,6-litraisilla bensakoneilla olleilla ja yksi papparainen ajeli liki 750tkm.
Omilla Sunnyillä, joita mulla oli kaksi perätysten, oli jo liki 400tkm mittarissa kun myin ne ja ainakin ekalla uus omistaja ajoi vielä ainakin 2-3 vuotta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882