Heippa!
Olen ihan uusi täällä. Semmoisessa asiassa tarvitsisin pikaista tietoa että kuinka mielialalääkkeet vaikuttavat. Olen tehnyt raskaustestin 19 tuntia sitten ja olen tähän asti syönyt mielialalääkkeitä. Nyt siis olen raskaana, aivan alussa tietty kun menkat oli viikon myöhässä! (IHANAA) mutta miten mun tulee toimia kun niitä lääkkeitä ei saisi lopettaa kertaheitolla. Haluaisin tietty heittää ne romukoppaan. Kertokaa joku mulle että olenko jo ehtinyt tehdä vahinkoa tai jotain. Huomenna menen terveyskeskukseen mut mä olen tätä koko vuorokauden nyt miettiny...
raskauden toteaminen ja käytetyt lääkkeet
3
737
Vastaukset
- """"
en ole ihan varma, mutta tietääkseni jos raskaus on noin alussa ei ole vielä suoraa yhteyttä alkion ja äidin välillä.siinä menee jonkin aikaa ennenkuin istukka alkaa toimimaan äidin ja lapsen välillä.kannattaa heti ottaa selvää lääkäriltä,niinkuin meinasitkin.et ole välttämättä aiheuttanut vahinkoa eikä asialle voi mitään että on joutunut käyttämään lääkkeitä.tietääkseni jotkut käyttävät joitakin mielialalääkkeitä raskauden aikana tietenkin ovat asiasta lääkärin kanssa sopineet.kannattaa kysellä kaikki mahdollinen lääkäriltä.onneksi olkoon sinulle.yritä olla stressaamatta.
- joku odottaja
Minä olen sitä mieltä, että voit ottaa ne lääkkeet normaalisti sinne huomiseen lääkärikäyntiin asti.
Mutta jos vähänkin epäilyttää, soita vaikka terveyskeskuksen päivystykseen ja kysy, miten toimit lääkityksesi kanssa. Kerro soittaessasi, minkä nimistä valmistetta syöt, milloin teit raskaustestin, milloin viimeiset kuukautisesi alkoivat, ja että sinulla on aika varattuna huomiselle, uskallatko ottaa lääkkeet siihen asti vai pitääkö tulla hakemaan uusi resepti jo päivystyksestä? - -Odottaja-
Söin raskaaksi tullessani Seroxatia 10mg/päivä. Lopetin lääkkeen parin viikon aikana: ensiksi 5mg/päivä -> 5mg joka toinen päivä -> ei ollenkaan. Vieroitusoireita oli, mutta kestin ne varsin hyvin, kun oli todellinen syy lopettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse924706Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133882Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1983751Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.862163Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791308- 1301192
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1571162- 531065
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924