Kesämökkimme kaivo alkoi haista epämääräisesti, ja kannen pois otettuamme huomasimme, että siellä lillui kolme hiiren raatoa.
No ne otimme luonnollisesti pois sieltä, mutta mitä seuraavaksi?
Desinfiointi?
Millä aineella?
Entä huuhtelu sen jälkeen?
Kaivomme on kahden vesisuonen risteyksessä, eli vesi vaihtuu kyllä.
Kansi oli siis huonosti paikoillaan, ja siitä ne siimahäntäiset pikku kusipäät olivat kaivoon itsensä heivanneet.
Jos laitamme uuden kannen, kuinka toteutetaan ilman vaihtuminen kaivossa, ettei vesi rupea haiskahtamaan tunkkaiselta?
Kiitos neuvoistanne jo etukäteen!
Kaivon desinfiointi
2
581
Vastaukset
- putsaaja
Jos et putsauta ja huollata sitä ammattilaisella, niin tekisin jotenkin näin..
- kaivo tyhjäksi uppopumpulla
- pohjalietteen poisto
- kaivorenkaiden pesu painepesurilla, tuskin tarvitset edes pesuainetta
- kaivo taas tyhjäksi
- huuhtelu
- taas tyhjennys..
- uudet sorat pohjalle, jotku laittaa myös kalkkikiveä
- ilmastointi toteutetaan kanteen kiinnitettävällä putkella. Sellaisella, mistä mikään elävä ei pääse kaivoon
Kaivo pitäis putsata säännöllisesti. Mitä vähemmän käyttöä, sitä tärkeämpää on puhdistus ja huolto.
Vai sijaitsee kahden vesisuonen risteyksessä... Taikavarvullako olet tarkistanut :)- asiaa
Itse asiassa varvulla on kaivon paikka katsottu, eli oikeaan osuit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786535- 1481794
- 1131578
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢38953Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96933Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5859Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan241835- 41809