Kaaso petturina

Kesän 05-morsian

Kuulin jälkikäteen, että kaasoni ei suunnitellut polttareitani,vaan antoi tehtävät ja suunnittelut muille. Hän sai kaiken kiitoksen,koska morsian oli autuaan tietämätö asiasta.

Morsian teki hää-ohjelman ja hääkarkit myös itse,haki hääpäivän aamuna kukat kukkakaupasta ym. Eli mihin he*vettiin minä itse asiassa kaasoani tarvitsin??

Jälkikäteen mainitsin hänelle,että olen pettynyt,kun hän otti kaiken kunnian polttareiden ym.järjestelystä,vaikkei tosiasiassa tehnyt paljon mitään.

Näin hänestä tuli paaha vihamieheni: Hän katkaisi totaalisesti välimme ja puhuu minusta kaikenlaista.

Eli minusta tehtiinkin "paskapää",ajatelkaa,hyvät ihmiset tarkkaan,otatteko kaasoa ja onko hän luottamuksen arvoinen.

Tulin kyllä siihen tulokseen,että kateus ja katkeruus ovat kaiken takana. Jos joku on onellinen,sä saat vihat päällesi..niin se vaan on

9

4000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No höh..

      Niin, siis osallistuiko kaaso niiden polttareiden järkkäämiseen niin, että hän oli koolle kutsuvana voimana vai sysäsikö hän sen homman muiden harteille..? Ajattelisin itse ainakin, että olisi mukava kaikkien osallistujien päättää yhdessä ohjelmasta, eikä vain niin, että yksi määrää mitä tehdään jne..

      No asioillahan on monta puolta..

      Ilmeisestikin teillä oli eriävät käsitykset siitä mitä kuuluu kaason hommiin?

      • idea

        Kaaso/BM toimii projektinjohtajana, jonka tehtävä on nimenomaan ottaa kokonaisvastuu ja nakittaa muut tekemään työt. Näin se toimii työelämässäkin.


    • thebride06

      lupasin joskus aikoja sitten "parhaan" kaverini kanssa että hän olisi minun kaasoni ja minä hänen. nyt on kuitenkin niin että pidämmekin tulevan mieheni kanssa pienet häät emmekä halua kaasoa/bestmania hämmentämään pakkaa vaan teemme itse vanhempien avustuksella kaiken. ja hän on muutenkin sen tapainen ihminen että mitä luultavammin veisi sitten "shown" ja sortuisi ylilyönteihin että saisi enemmän huomioa kuin itse hääpari eli me.
      sanoin hänelle sitten pari viikkoa sitten ihan kohteliaasti että en halua kaasoa. hän otti sen kai ihan hyvin, mutta pyyteli silti että saisi jotenkin osallistua. lupasi sitten kuskailla minua meikkiin ja kampaukseen yms.
      minusta henkilökohtaisesti kaaso/bestman ihan turhia.

    • kaaso

      Olen itse kaaso eräälle ihmiselle enkä pystynyt järjestämään polttareita vaan sysäsin polttareista suurimman vastuun toiselle koska polttarit pidettiin 400km päässä jossa suurin osa polttari porukasta oli ja kaupunki oli minulle vieras.Olin kyllä suunnittelussa mukana ja hoidin soitelut porukalle,kuskasin osan porukasta sovitulle paikalle.Olen ideoinut koristelut ja tehnyt osan jo valmiiksi,mutta olen työntänyt hommia myös morsiamelle koska hän on työtön.Minusta tuntuu että olen silti ihan huono...toivottavasti morsian puhuu minulle vielä häiden jälkeen...

      • taas kaasona

        Myös minä asun eri puolella Suomea kuin kesän 2006 kaasoiltavani ja osa hänen ystävistään. Vielä ei polttarisuunnitelmat ole lähteneet liikkeelle (osa ihmisistä ei vielä edes tiedä häistä), mutta ajatukseni on, että mikäli muut haluavat pitää polttarit morsiamen kotipaikkakunnalla heillä toivottavasti on myös ideoita, mitä teeme, sillä minäkään en ko. kaupunkia kovin hyvin tunne.

        Joitain asioita tiedän (baarit), mutta en sitä, mitä muuta voi tehdä ja ennen kaikkea minulla ei ole mahdollisuutta tarjota juhlapaikkaa yms. koska itsekin tullen majoittumaan hotellissa.

        Miten, onko sinulla apukaasoa(kaasoja)? Itse neuvottelin heti morsiamen kanssa, että koska asun kaukana, hän voisi ehkä haluta toisenkin kaason, sillä käytännössä pystyn muutaman kerran tämän vuoden aikana käymään paikkakunnalla ja apuni koristeiden tekoon yms. jäänee vähemmälle.


    • Nimetön

      Sinähän et tietenkään ole puhunut pahaa kaasostasi? Ehkä olisi sullakin peiliin katsomisen paikka!

      Pikkuprinsessan kaaso ei suostunutkaan pompotettavaksi, niin hän onkin petturi? Olipas kamalaa jos jouduit itse tekemään _omiin_ häihisi hääkarkit? Sun hääthän ne oli, ei sun kaason!!

      Niin se vaan on, että itsetuntoasi pönkität sillä, että kuvittelet kaasosi olevan sinulle kateellinen.

      • Kesän 05- morsian

        Kertokaa,jos olen väärässä,mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että jos lupautuu kaasoksi,niin hänen tehtäviinsä kuuluu häiden ja polttareiden valmistelu?

        Tässä oli kysymys nyt siitä, että kaasoni osasi ottaa kaiken kunnian itselleen polttareista(sai kiitoslahjankin) kun jälkikäteen sain kuulla, kuinka loukkaantuneita muut polttariporukassa mukana olleet olivat,koska he olivat tehneet ja suunnitelleet ne.

        Ja kun olen kullut muiden häistä ja ollut itse mukana, niin olen saanut sellaisen käsityksen, että esim.hää- aamuna kaaso voisi olla apuna morsiamelle.

        Näin ei kuitenkaan sitten tapahtunut minun häissäni. Ihmettelin myös sitä, että tein ohjelma- ja lauluvihot ja hääkarkit itse, vaikkaa kaaso oli luvannut auttaa, mutta aika kävi vähiin kun ei aikataulut sitten muka sopineet....

        Ja NIMETÖN, kun noin hyvin näytät minun tuntevan, niin taidatpa tietää senkin tosiasian, että kaaso ja hänen "liittolaisensa" taitavat olla kuitenkin kateellisia, koska häidemme jälkeen molempien pitkä-aikaset suhteet katkesivat.

        Itse henk.koht.osaan olla onnellinen muiden (hääparien) puolesta.

        Vaikka luulette tuntevanne kaasonne hyvin, niin varoituksen sana: Hän voi olla selkäänpuukottaja!!

        Mitähän Nimetön tarkoitit tuolla että kaaso ei suostunut pompotettavaksi?? Kaasohan lupautuu auttamaan häiden ym.järjestelyissä, eikö?


      • Nimetön
        Kesän 05- morsian kirjoitti:

        Kertokaa,jos olen väärässä,mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että jos lupautuu kaasoksi,niin hänen tehtäviinsä kuuluu häiden ja polttareiden valmistelu?

        Tässä oli kysymys nyt siitä, että kaasoni osasi ottaa kaiken kunnian itselleen polttareista(sai kiitoslahjankin) kun jälkikäteen sain kuulla, kuinka loukkaantuneita muut polttariporukassa mukana olleet olivat,koska he olivat tehneet ja suunnitelleet ne.

        Ja kun olen kullut muiden häistä ja ollut itse mukana, niin olen saanut sellaisen käsityksen, että esim.hää- aamuna kaaso voisi olla apuna morsiamelle.

        Näin ei kuitenkaan sitten tapahtunut minun häissäni. Ihmettelin myös sitä, että tein ohjelma- ja lauluvihot ja hääkarkit itse, vaikkaa kaaso oli luvannut auttaa, mutta aika kävi vähiin kun ei aikataulut sitten muka sopineet....

        Ja NIMETÖN, kun noin hyvin näytät minun tuntevan, niin taidatpa tietää senkin tosiasian, että kaaso ja hänen "liittolaisensa" taitavat olla kuitenkin kateellisia, koska häidemme jälkeen molempien pitkä-aikaset suhteet katkesivat.

        Itse henk.koht.osaan olla onnellinen muiden (hääparien) puolesta.

        Vaikka luulette tuntevanne kaasonne hyvin, niin varoituksen sana: Hän voi olla selkäänpuukottaja!!

        Mitähän Nimetön tarkoitit tuolla että kaaso ei suostunut pompotettavaksi?? Kaasohan lupautuu auttamaan häiden ym.järjestelyissä, eikö?

        En missään vaiheessa väittänyt tuntevasi sinua tai kaasoasi. En silti ensimmäiseksi menisi väittämään että hän olisi kateellinen. Sinä Kesän 05 -morsian ainakin kuulostat kovin katkeralta. Ehkä syystäkin, en tiedä.

        On järkyttävää kuulla kuinka joku olettaa automatic että kaason on tehtävä laulu- ja ohjelmavihot, hääkarkit jne. Vaikka hyvä ystäväsi onkin lupautunut kaasoksesi, ei häntä tule pitää ilmaisena työvoimana. Jos kaiken on oltava täydellistä ja itselle mahdollisimman helppoa, niin sitten kannattaa harkita että hankkii ostopalveluna hääkarkit, paikkakortit jne. Rahalla saa, tiedäthän.

        Pitääkö kaasosi edes askartelusta? Joillekin ihmisille jopa hääkarkkien näpertely on vastenmielistä.

        Mikäli kaasosi rikkoi lupauksiaan siitä, että auttaa askarteluissa, niin miksi et vaihtanut kaasoa? Onko hänellä opiskelut kesken ja tentit ihan oikeasti vievät häneltä runsaasti aikaa ja henkisiä resursseja? Tai voisiko olla niin, että ette alunperinkään olleet niin hyviä ystäviä kuin luulit teidän olevan?

        Mielestäni kaaso ei ole morsiamen orja, eikä hänen tule pistää kaverinsa häitä etusijalle elämässään. Tottakai hänen on oltava morsiamen tukena ja turvana hääpäivänä, lopuista askartelu, polttari jne. -kuvioista tulee kaason ja morsiamen sopia keskenään!

        Tulevat morsiamet ja kaasot! Keskustelkaa ja sopikaa asioista ENNEN kuin on liian myöhäistä ja pahimmassa tapauksessa. Tältäkin palstalta löytyy liian monta surullista tarinaa bridezilloista ja laiskottelevista kaasoista.


    • minulle...

      Vietimme talvihäitämme jokusia aikoja sitten. Kaasoksi olin pyytänyt "hyvän" ystäväni, koska luotin häneen täysin ja tiesin, että hänellä oli myös aikaa järjestellä häitä. Häämme olivat pienet aikuisten juhlat, mutta paljon hommaa niissäkin oli.

      Aloitimme valmistelut hyvissä ajoin ja tuolloin kaasoni juoksi kanssani kaupoilla jne. hyvinkin ahkerasti. Olin pyytänyt häntä myös tekemään häämeikkini, johon hän suostuikin. Pidimme palaverin myös yhdessä kaason ja bestmanin kanssa, jossa sovimme mitä kenenkin tehtäviin kuuluisi. Ainoa asia, jota heiltä pyysimme oli ohjelman suunnittelu ja vetäminen itse hääpäivänä. Ai niin, myös polttarini lupasi kaaso järjestää.

      Vähitellen alkoi kuitenkin tapahtumaan mielenkiintoisia juttuja. Ensin kaasoni sanoi, ettei voikaan tehdä meikkiäni. Ymmärsin sen ja varasin ajan kampauksen yhteyteen.

      Sitten kun mieheni alkoi tiedustelemaan polttariprojektia, mitään ei ollut tapahtunut. Ei yhteydenottoja polttarivieraisiin, ei mitään. Mieheni tarjosi jopa alkupääoman polttareihin, jolla pääsisi alkuun. Lopulta polttareista oli pakko luopua, koska aikaa vain ei enää ollut. Se ei maailmaani kaatanut, mutta kaaso olisi ehkä voinut rehellisesti kertoa tilanteen eikä valehdella ja antaa ymmärtää että kaikki on järjestyksessä.

      Hääohjelman suunnittelukin jäi lopulta yksin bestmanin kontolle. Ei ollut kaaso vastannut soittoihin tai viesteihin. Eikä myöskään itse soittanut tai viestittänyt. Antoi vaan ymmärtää, että hommat on hoidossa kun sitä tiedustelin.

      Olimme itse aikatauluttaneet häämme ja annoimme varsin valmiit kehykset, mihin ohjelmat sijoittuisivat ja paljonko niitä tarvittaisiin. Eli ihan kauhean paljon en pyytänyt.

      Pointtini on se, että jos lupaa niin lupaus pitäisi pitää. Jos ei jaksa/pysty, niin pitäisi se pystyä tunnustamaan, ei valehdella että kaikki on ok.

      Kaikesta huolimatta häämme onnistuivat hienosti ja olivat juuri meidän näköisemme. Teimme itse paljon töitä ja muutamat sukulaiset auttoivat kun apua tarvitsimme.

      Yhteydenpito kaasooni on vähentynyt paljolti erilaisen elämäntilanteenkin takia, mutta myös siksi etten pysty häntä niin hyvänä ystävänä enää pitämään. Joskin tilannehan on kääntynyt niin, että hän syyttelee minua milloin mistäkin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe