Weifeng-jalustan käyttäytyminen

Falafel

Ostin viime viikolla Anttilasta Weifeng WT3730 -jalustan hintaan 19,90e. Eilen kameran eteen-taakse-kallistuksissa tuli ongelma:

Taakse päin kallistettaessa tuntui suuri kitka vaikka en ollut kiristänyt ruuvia paljon. Samalla ruuvin kireydellä kuitenkin eteen päin kallistaminen oli kevyempää (kuten kallistaminen taaksekin ennen oli). Olen siis käyttänyt kiristysruuveja sopivan kitkan saavuttamiseksi jotta kameran kääntely onnistuu mutta kameran saa myös pysymään paikallaan.

Onko tämä oikea vika vai olenko vain liian aloittelija? Jos tämä on vika niin onko se korjattavissa ja miten? Jos tämä on vika niin ilmeneekö samanlaista jollain laadukkaammalla, esim. Manfrotto-jalustalla?

Kiitos avusta.

25

9711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Weifengattu

      Sinua on kai "Weifengattu". 19.90 €
      Ei tuolla hinnalla kunnollista saa.
      http://www.bayparkphotos.com.au/CandyPress/scripts/prodView.asp?idproduct=78

      Kyseessä lienee materiaali tai rakennevika.
      En ole tuotamallia luonnossa mähnyt, mutta kalliimmissakin kino tai kuulapäissä on usein epätasaisuutta säädöissä.

      Kinopää ei ole kovin hyvä valokuvaukseen.
      Minäkin käytän kuulaa, jossa kaikki säädöt tapahtuu yhdellä ruuvilla.
      Kuulan haitta on panoraamaus, joka puuttuu halvoista kuulista.

      Kinopäällä rikkoo helposti kameran tai objektiivin.
      Kinopää kellahtaa helposti eteenpäin ja objektiivi iskeutyy rikki jalustan runkoon.
      Kokemusta on, mutta suodin on pelastanut toistaiseksi.

      • Falafel

        Vähän olin varautunutkin kun piti vain nopeasti saada halpa jalusta. Aion tulla tämän jalustan kanssa vielä toimeen kunnes on varaa ostaa joku laadukkaampi.

        Huomasin tänään että toimii vähän paremmin kun löysäsin ruuvia jonkin verran mutta silti se "juuttuu" välillä ellei ensin keinauta eteen päin ennen kuin kallistaa taakse päin. Kamera on Canon Powershot A75 eli se on kevyt.

        Kiitos kommenteista.


      • Fotari
        Falafel kirjoitti:

        Vähän olin varautunutkin kun piti vain nopeasti saada halpa jalusta. Aion tulla tämän jalustan kanssa vielä toimeen kunnes on varaa ostaa joku laadukkaampi.

        Huomasin tänään että toimii vähän paremmin kun löysäsin ruuvia jonkin verran mutta silti se "juuttuu" välillä ellei ensin keinauta eteen päin ennen kuin kallistaa taakse päin. Kamera on Canon Powershot A75 eli se on kevyt.

        Kiitos kommenteista.

        Hyvälaatuisia käytettyjä saa edullisesti. Ala katselemaan tuosta 50€ eteenpäin.


      • rumpukone
        Fotari kirjoitti:

        Hyvälaatuisia käytettyjä saa edullisesti. Ala katselemaan tuosta 50€ eteenpäin.

        Mistä voi ostaa käytteyjä jalustoja, toki voin seurata näitä palstoja, vaan harvemmin täällä kukaan jalustaa tarjoaa.


      • Jallu-sta

      • asdad

        Nice information my friend ^_^ visit me too
        mobil Keluarga Ideal Terbaik Indonesia
        Toyota yang terbaik


    • Mika....

      Itselläni on samanlainen (vissiin se isompi malli) jalusta kuin sinulla Anttilasta ostettu myös lampun jalaksi. Se kinopää on todella muovinen ja kuvaamasi ongelmat eivät varmastiole sillä vältettävissä, mutta eiköhän silläkin toimeen tule niin kauan kuin kestää. Minulla on myös Manfrotton jalusta joka on huomattavasti kalliimpi lähemmäs parisataa euroa kinopäänsä kanssa, mutta tuntuma on tyystin toinen ja tukevat metalliosat takaavat täsmällisen ja luotettavan toiminnan. Oma jalustani jo viitisentoista vuotta vanha, mutta käytössä ei ole ollut kerrassaanmitään ongelmia. Painoakin on sitten vähintään kaksikertaa enemmän metalliosista johtuen siinä on käytettävyydeltään muitakin etuja kuten jalkojen kallistuskulmaa saa säädettyä etc. Jos aiot jalustaa enemmän tarvita, niin suosittelen lämpimästi siihen sijoittamista. Se reilu sata euroa kirpaisee, mutta toisaalta hyvä jalusta on käytännössä ikuinen (jos ei jätä sitä panssarivaunun telan alle), kun taas tuo muoviratkaisu hiukan itseäni mietityttää, miten kestää kulutusta, muutenhan tuo halpakin jalusta kyllä asiansa ajaa ihan ok.

      • ;-)

        Panssarivaunun telapaine on sen verran piemi, että Manfroto voi se hyvinkin kestää, jos maa joustaa edes vähän.


    • fotoman

      Täytyy ottaa hinta huomioon kun arvostelee jalustaa. Ostin itse Anttilasta Weifeng ft 6702 jalusta pikakuula kinopäällä maksoin muistaakseni jotain 140 ja täytyy sanoa että on paras jalusta minkä omistan tällä hetkellä , miinuksena on ehkä vähän raskaspaino , mutta kevyt ei ole yleensä tukeva. Weifengilläkin on aika laaja toi mallisto näyttävät tekevän Hamankin mallit.

    • keijoseppoeskokari

      heh ostinpa samanlaisen tänään 14.95e vai mitä se oli :D no testailin täs himas ja katoin et mihin se taipuu ja mitä mistäkin käy... no pistin sit nippuun ja eiköhän se jo hajonnu :D 1vuoden takuu oikeen on ja kaikkee :D no vähän liimaus petti ja sellanen muovin palanen irtos.. no korjasin sen nyt et katotaan kauan kestää :D

    • kitka minäkin

      Jos joku erehtyisi laittamaan mun kameran tuon hintaisen kiikun nokkaan niin takoisin kyseiselle tyypille neliraajahalvauksen.

      • Psyj

        Harvoin yksi lause kertoo noin paljon sanojastaan.


      • Idea oli oikein!
        Psyj kirjoitti:

        Harvoin yksi lause kertoo noin paljon sanojastaan.

        Kahdella kympillä tuhansien eurojen vahinko!


    • maksaa

      Laatu maksaa, mutta siitä myös kannattaa maksaa. Itselläni on 40 vuotta vanha Gitzon jalusta. Vastaava uusi maksaa 450-500 euroa. Siinä on nykyisin kiinni Manfrotton kuulapää (vajaa sata euroa), joka toimii pehmeästi kuin unelma.
      Kaapissa on edelleen myös vanha ja tukeva kinopää odottamassa videoinnostusta.

    • sroppon

      Kokeillessani kaupassa satasen jalustoja joissa on vastaava rakenne, ne ovat tuntuneet yhtä surkeilta kuin tämä WT3730. Totesin, että budjetillani saa vain näitä muovisia joustavia ja epätasaisesti liukuvia sekundajalustoja, joten on järkevämpää ottaa sellainen halvalla kuin kalliilla. Hintaan 20€ nähden tämä on loistava jalusta. Kannattaa kokeilla laittaa vähän öljyä tai purkaa ja korjata mekanismi jos tuntuu että se takertelee.

      • En suosittele!!!

        Olen nähnyt, kun tuollainen hajoaa kameran alta! Onneksi omistajalla oli nopeat refleksit!


      • kerran se kirpaisee

        Se on selvää, että näissä sekarotuisissa saattaa ilmetä näitä käytöshäiriötä, mutta kyllä ne yleensä saa sisäsiisteiksi opetettua. Ulkona kaltevilla pinnoilla homma on hieman konstikkaampi, eikä noista oikein kunnon työjuhtaa, joka kantaisi mitään painavampaa, tahdo saada millään. Silloin ei oikein auta muuta kuin satsata puhdasrotuiseen yksilöön ja maksaa se korvaus puljulle, joka on pään ja jalan risteyttänyt toimivaksi yksilöksi.


    • APUA!

      Hei ajattelin että käykö tämmöinen jalus canon eos 1100d kameraan????? WT-3540P jalusta

    • Nämä toimii:
      • Ku toimis pääkin

        Urpo! Kukaan ei laita 1500€ jalustaan,kukaan. Jos joku laittaa,ni pahasti vikaa päässä. Et googlesta sit löytäny yhtään kalliimpaa? Kettu mikä pelle!


      • Kuules, tolvana
        Ku toimis pääkin kirjoitti:

        Urpo! Kukaan ei laita 1500€ jalustaan,kukaan. Jos joku laittaa,ni pahasti vikaa päässä. Et googlesta sit löytäny yhtään kalliimpaa? Kettu mikä pelle!

        Kukaan ei varmasti laita 5k€ kalustoa jonkun itsestään sortuvan parinkympin rimpula-jalustan nokkaan! En minä ainakaan.
        Laittaisitkos itse?

        Tuo yllämainittu jalustavarustus on toiminut jo vuosia kunnolla, juu ja kyllä myöskin siellä 'rapaisessa' maastossa. Kuin myös talvisessakin.

        Jos jalustan hankitte, niin hankkikaa kerralla kunnollinen. Ja sama koskee sitä kuulapäätäkin.


      • Kuulen
        Kuules, tolvana kirjoitti:

        Kukaan ei varmasti laita 5k€ kalustoa jonkun itsestään sortuvan parinkympin rimpula-jalustan nokkaan! En minä ainakaan.
        Laittaisitkos itse?

        Tuo yllämainittu jalustavarustus on toiminut jo vuosia kunnolla, juu ja kyllä myöskin siellä 'rapaisessa' maastossa. Kuin myös talvisessakin.

        Jos jalustan hankitte, niin hankkikaa kerralla kunnollinen. Ja sama koskee sitä kuulapäätäkin.

        Noi hiilikuitujalustat on syvältä.Joo.on kevyitä ja kestäviä,kestäviä tasan niinkauan kunnes saavat tällin. Sitten ne seuraavalla pystytyksellä sanookin riks ja poks,pari hiilikuituista perho-ja virvelivapaa menny. Mun jalusta,tilattu ebaysta (Hong Kong),on mangenisium&alumiinia,hinta 1/10 osa tosta ja varmasti kestää ja tukeva,varsinkin stone bagin kanssa. Mutta sunhan (tai Papan) rahasi.:)


      • Kuules, tolvana
        Kuulen kirjoitti:

        Noi hiilikuitujalustat on syvältä.Joo.on kevyitä ja kestäviä,kestäviä tasan niinkauan kunnes saavat tällin. Sitten ne seuraavalla pystytyksellä sanookin riks ja poks,pari hiilikuituista perho-ja virvelivapaa menny. Mun jalusta,tilattu ebaysta (Hong Kong),on mangenisium&alumiinia,hinta 1/10 osa tosta ja varmasti kestää ja tukeva,varsinkin stone bagin kanssa. Mutta sunhan (tai Papan) rahasi.:)

        Perho- ja virvelivapojen varaan ei kannata kameraa tukea.


    • kdnjfbh

      Huonolaatu.
      On selvää, ettei 20 saa kovin hyvää tavaraa, mutta ei aina hintakaan takaa laatua.
      Eräällä tutulla oli hänen omien sanojensa mukaan 200 maksanut jalusta ja siinä jalan muovinen pikalukko hajosi kesähelteellä jalustaa pystytettäessä. Olin mukana.
      Kehutussa Gitsossa kuluu jalkojen tiivisteet ja lika saattaa lukita ne putkitonkeja tarvitsevaan tilaan. Kierremuhvitkaan jaloissa ei ole hyviä.
      Kaikki jalustat menettelee studiossa, jossa niitä ei rempata koko ajan, eikä ne pääse likaantumaan.
      Minulla oli aikoinaan "veltto" Velbon. Toimi hyvin ja oli kevyt, mutta hajosi pakkasessa, kun yritin tunkea sitä pehmeän lumikinoksen läpi.

      Ei ole olemassa hyvää jalustaa. Kaikissa on se vika, että kamera tuetaan vain yhdestä pisteestä, jolloin se pääsee vapaasti värähtelemään ja tuulikin heiluttaa sitä oli jalusta kuinka tukeva tahansa. Ongelma ei koske pokkareita, eikä kittizoomeja, mutta vähänkään pidempi tuutti, niin johan lerputtaa.

      Jalustan käsiteltävyyttä kannattaa testata ennen hankintaa ja muoviosia välttää kriittisissä paikoissa. Huono alumiinikin raksahtaa helposti.

    • Alle 100€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe