Ruusujuuri

Hot Chocolate

Minulle soitti heinä-elokuussa puhelinmyyjä joka esitteli itsensä ja kertoi soittavansa Vapaakierrosta (www.vapaakierto.fi). Olen tilannut vapaakierron omegaa jo vuosia. SItten hän kertoi heillä olevan uusia tuotteita ja mainitsi yhdeksi tuotteeksi ruusunjuuren. Kiinnostuin tuotteesta ja kysyin vielä, mistä maasta se tulee. Myyjä vastasi, että tämä tuote on kotimainen.

Lupauduin ottamaan vastaan 15 tabletin näytepakkauksen 3,90 eurolla. Itse lähetystä piti odotella toista kuukautta. Lopulta suureksi yllätyksekseni postilaatikkoon kolahti lähetys Naturpostilta.

No, ei se mitään. Vaikka tuote olikin valmistettu Ruotsissa eikä sillä ollut mitään tekemistä Vapaakierron kanssa niin päätin kokeilla sitä. Hintahan oli mitätön.

Tableteissa oli aivan valtava potku. Tuntui, että jaksan painaa koko viikon töitä vaikka nukkumatta, tunsin itseni todella virkeäksi ja pirteäksi siitäkin huolimatta, että minulla oli kova flunssa tuon pari viikkoa päällä. Päätin jatkaa tilaamista.

Seuraava pakettikin tuli sitten mutta nyt nämä kapselit toimivat yllätyksekseni täysin satunnaisesti. Osassa on se efekti tallella ja sitä tuntee virkistyvänsä, mutta suurin osa ei vaikuta millään tavalla.

Naturpostin tilaukseni olen peruuttanut. Ihmettelen suuresti sitäkin, että yrityksellä ei ollut varaa markkinoida tuotetta omalla nimellään vaan turvautuivat Vapaakierron imagoon. Harkitsen, josko olisi syytä lopettaa yhteistyö heidänkin kanssaan tuosta hyvästä.

Onko kokemusta sellaisista ruusunjuuri- tai ginseng -valmisteista jotka todella toimivat. Olen käynyt luontaistuotekaupassa jo katselemassa purkkeja ja havainnut myös, että tuotteet ovat siellä edullisempia kuin postimyynnissä ja aion jatkaa niiden käyttämistä mutta otan mielelläni vastaan käyttäjäkokemuksia jotta ei tarvitse enää pettyä.

15

29979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..tilaamaan postimyynnistä

      Luontaistuotekaupassa ruusujuurivalmisteet ja kalaöljyvalmisteet todellakin ovat edullisempia kuin postimyynnin kautta tilatut. Meilläkin käy joskus asiakkaita, jotka sanovat tilaavansa postimyynnistä Vapaakierto omega3:a, mutta kun vertaavat meidän vastaaviin omega3 tuotteisiin, joissa omega3-pitoisuus on vastaava tai jopa vahvempi ja tuote on huomattavasti halvempi, ovat vaihtaneet. Valituksia Vapaakierron tehosta ei tosin mulle ole kantautunut, ainoastaan hinnasta. Ja eka kerta oli tämä kun kuulin postimyynnistä tilatun ruusujuuren tehon vaihtelevan noin paljon? Ainakin luontaistuotekaupoissa myytävä Dynaforce-ruusujuuriuute tuntuu toimivan hyvin (suomalaisen lääketehtaan valmiste), kukaan ei ole moittinut. Luontaistuotekaupassa on asiantuntevat myyjät joilta tuotteista voi kysyä, en suosittele tilaamaan postimyynnistä.

      • daltton

        Ruusujuuren valmistaminen on todella tarkkaa ja varsin vaikeaa hommaa. Juuren peseminen on todella hankalaa koska sitä multaa on kietoutunut juuren ympärille ja sisään todella paljon mutta pesussa ei kuitenkaa voi käyttää esim pesuaineita jotka tuhoaisivat hyvin helposti juuren vaikuttavan aineen. Tästä vaikeudesta johtuen juuren vaikutus voi olla hyvinkin vaihtelevaa.


      • kani24
        daltton kirjoitti:

        Ruusujuuren valmistaminen on todella tarkkaa ja varsin vaikeaa hommaa. Juuren peseminen on todella hankalaa koska sitä multaa on kietoutunut juuren ympärille ja sisään todella paljon mutta pesussa ei kuitenkaa voi käyttää esim pesuaineita jotka tuhoaisivat hyvin helposti juuren vaikuttavan aineen. Tästä vaikeudesta johtuen juuren vaikutus voi olla hyvinkin vaihtelevaa.

        Onko testattu mikä ruusujuurivalmiste olis tehokkain? Eli kyselen mikä valmiste kannattaa ostaa, kun sitä on pillereinä ja tippoina ainakin?


    • Hot Chokolate

      Sain myöskin vast soiton. Eipä ole kuulunut kapseleita. Soitosta on kulunut jo kohta 2 kk. Taitaa olla humpuukia.

    • T-M

      Osaan kertoa ruusujuuresta, koska itsekkin myyn tätä kyseistä tuotetta. Ruusujuuri on adaptogeeninen
      kasvi, eli se korjaa elimistön eri tasapainoja. Jos olet väsynyt, se piristää, tai jos olet hermostunut,
      se rauhoittaa. Muutenkin sillä on taipumuksia korjata muitakin epätasapaino tiloja ihmisessä, ja on totta, niinkuin sitä väärin perustein mainostetaan, että voi korjata myös seksuaalista
      haluttomuutta, mutta ei lisää sitä, jos ei ole tarve.
      Toivon mukaan mikään yritys ei väitä että heidän ruusujuuri olisi suomesta, sillä se on harvinainen sekä rauhoitettu kasvi, kotimaassamme. Ruusujuuri kasvaa erittäin karuissa oloissa, ja yhteistyöyritykseni tuo sitä siperiasta. siellä sitä riittää sekä se on erittäin runsaspitoista sekä puhdasta.

      Käytän ruusujuurta itse, päivittäin. Varsinaisia
      negatiivisiä kokemuksia ei ole, mutta joillakin ihmisillä se saattaa tehdä tunteen ettei väsytä ollenkaan. Alussa minun oli pakko huolehtia, että
      menen kerran vuorokaudessa nukkumaan..:D

      • T-M

        ..en huomannut aiemmin mainita, Mutta huomasin että aiemmalla kirjoittajalla oli huonoja kokemuksia tablettien tai valmiste-erien tehosta. Koska pohjoismaissa ei ole luontaistuotteille mitään
        valvontaa, liikkeellä on paljon epäeettisiäkin yrityksiä. Tästä syystä pitoisuudet eri tableteissakin saattavat vaihdella. Monessa luontaistuotekaupassakin myydään näitä tuotteita
        joissa ei ole standardoituja pitoisuuksia/kapseli tai pilleri.

        Kuulin että viime vuonna suomen markkinoille oli tulossa kala-öljy valmiste, joka tullin tutkimuksissa, ei sisältänyt yhtään kala-öljyä.
        Tarkistakaa tuote huolellisesti, ja kysykää onko tuotteen pitoisuudet standardoitu jonkin sertifikaatin mukaan


      • T-M

        ..en huomannut aiemmin mainita, Mutta huomasin että aiemmalla kirjoittajalla oli huonoja kokemuksia tablettien tai valmiste-erien tehosta. Koska pohjoismaissa ei ole luontaistuotteille mitään
        valvontaa, liikkeellä on paljon epäeettisiäkin yrityksiä. Tästä syystä pitoisuudet eri tableteissakin saattavat vaihdella. Monessa luontaistuotekaupassakin myydään näitä tuotteita
        joissa ei ole standardoituja pitoisuuksia/kapseli tai pilleri.

        Kuulin että viime vuonna suomen markkinoille oli tulossa kala-öljy valmiste, joka tullin tutkimuksissa, ei sisältänyt yhtään kala-öljyä.
        Tarkistakaa tuote huolellisesti, ja kysykää onko tuotteen pitoisuudet standardoitu jonkin sertifikaatin mukaan


      • OPI316
        T-M kirjoitti:

        ..en huomannut aiemmin mainita, Mutta huomasin että aiemmalla kirjoittajalla oli huonoja kokemuksia tablettien tai valmiste-erien tehosta. Koska pohjoismaissa ei ole luontaistuotteille mitään
        valvontaa, liikkeellä on paljon epäeettisiäkin yrityksiä. Tästä syystä pitoisuudet eri tableteissakin saattavat vaihdella. Monessa luontaistuotekaupassakin myydään näitä tuotteita
        joissa ei ole standardoituja pitoisuuksia/kapseli tai pilleri.

        Kuulin että viime vuonna suomen markkinoille oli tulossa kala-öljy valmiste, joka tullin tutkimuksissa, ei sisältänyt yhtään kala-öljyä.
        Tarkistakaa tuote huolellisesti, ja kysykää onko tuotteen pitoisuudet standardoitu jonkin sertifikaatin mukaan

        Olisin eri mieltä, että postitse tilaaminen olisi kalliimpaa.
        Itse olen ruusujuurta ostanut suomesta lähinnä teenä. (Olen käyttänyt sitä teenä ja jauhanut teetä jugurttiin)
        Ginseng-tuotteita saa halvimmalla täältä: www.iherb.com Käytä kampanjakoodia OPI316, niin saat vielä 5 dollaria alennusta uutena asiakkaana. Toimitusaika noin 2 viikkoa kotiovelle. Suosittelen nimenomaan oman kokemuksen vuoksi. Ja hintojen.


      • JEL437
        OPI316 kirjoitti:

        Olisin eri mieltä, että postitse tilaaminen olisi kalliimpaa.
        Itse olen ruusujuurta ostanut suomesta lähinnä teenä. (Olen käyttänyt sitä teenä ja jauhanut teetä jugurttiin)
        Ginseng-tuotteita saa halvimmalla täältä: www.iherb.com Käytä kampanjakoodia OPI316, niin saat vielä 5 dollaria alennusta uutena asiakkaana. Toimitusaika noin 2 viikkoa kotiovelle. Suosittelen nimenomaan oman kokemuksen vuoksi. Ja hintojen.

        Kannattaa käyttää tätä koodia, että saa parhaan hinnan. JEL437


    • kokemuksia..

      Ei ruusujuuri toimi sillai kun lääke, että kun otat, se vaikuttaa heti. Minun piti syödä 2 viikkoa, ennenkuin alkoi toimia, ja vaikka lopetankin, ei sen vaikutus lopu siihen viimeiseen pilleriin. Tosi muutamassa päivässä sen vaikutus elimistöstä katoaa.
      Minä olen luontaisesti ylivireä, ja vähäuninen. Minulle se antaa unta, kun ilman ruusujuurta saan odotella unta aamu 5-6:een tai jos nukahdan aiemmin, en nuku kahta tuntia kauempaa, ja se on rankkaa elimistölle.

      • xxxxxxxxxxxxxxx

        uskaltaako ruusujuurta käyttää samanaikaisesti masennuslääkkeiden kanssa?


      • jdjshf
        xxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        uskaltaako ruusujuurta käyttää samanaikaisesti masennuslääkkeiden kanssa?

        Uskaltaa.


      • pipipiapapaia
        xxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        uskaltaako ruusujuurta käyttää samanaikaisesti masennuslääkkeiden kanssa?

        EI TODELLAKAAN! Serotoniinisyndrooma on mahdollinen ja vakava tila!!


        Serotoniinioireyhtymä
        Ohjattu sivulta Serotoniinisyndrooma
        Serotoniinioireyhtymä eli serotoniinisyndrooma on myrkytystila, jonka aiheuttaa keskushermostossa oleva liika serotoniini. Myrkytyksen riskiä lisää muun muassa useiden serotoniiniaktiivisuutta lisäävien aineiden yhteiskäyttö. Serotoniinioireyhtymä on eräs merkittävimmistä lääkemyrkytysten aiheuttamista toksisista oireyhtymistä. Muita ovat kolinerginen, antikolinerginen ja adrenerginen oireyhtymä.[1]

        Serotoniinisyndrooma on vaarallinen tila, joka voi pahimmillaan johtaa kuolemaan. Siihen voi sairastua vahingossa esimerkiksi vaihdettaessa lääkitystä nopeasti. Toisinaan myrkytystilan aiheuttava yliannostus on itsetuhotarkoituksessa otettu. Syndrooma voi olla oletettua yleisempi, sillä monet lääkärit eivät tunnista sitä.[2]

        Oireet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
        Oireet alkavat pian, yleensä muutaman minuutin kuluttua myrkytyksestä. Ne ovat kuitenkin vaihtelevia, ja lievän myrkytyksen oireita saattavat olla pelkästään tiheä syke (takykardia), vapina, hikoilu ja mustuaisten laajeneminen (mydriaasi).

        Pahemmissa tapauksissa myrkytys voi aiheuttaa verenpaineen kohoamista ja kuumetta, joka voi nousta jopa 40 asteeseen. Voi ilmetä myös mielentilan muutoksia, kuten sekavuuden tunnetta ja kiihtymystä.

        Joskus serotoniinisyndrooma aiheuttaa suoranaisen hengenvaaran, kun myrkytys vaurioittaa esimerkiksi munuaisia. Vakava serotoniinisyndrooma voi aiheuttaa kouristuksia, hälyttävää, poikkeuksellisen korkeaa kuumetta eli hyperpyreksian[3], kooman ja kuoleman.

        Toisinaan oireet saattavat muistuttaa harvinaisen mutta vakavan pahanlaatuisen neuroleptioireyhtymän taudinkuvaa.


    • 3+3
    • Kissie

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7351
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      78
      4344
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      58
      2767
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2146
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1689
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      343
      1424
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1272
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1087
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe