Kuuden vuoden avioliitto on ohitse ja haimme mieheni kanssa yhteisestä sopimuksesta avioeroa.Meillä on 5 vuotias tyttö.
Kaikki meni sopuisasti ja yhdessä tuumin sovimme tulevasta yhteishuoltajuudesta. Mutta kun kohta ex mieheni kuuli minun suunnittelevan muuttoa 50km päähän nykyisestä asuinpaikkakunnaltamme , niin alkoi uhkailu.
Jos muutan pois samalta paikkakunnalta,niin mieheni vie huoltajuuden oikeuteen, ja hakee yksinhuoltajuutta.
On kuulemma vahvoilla,koska olen hänen mielestä "hylännyt lapseni"alkaessani noin 2 vuotta sitten etenemään urallani,jonka vuoksi joudun pitkän työmatkan takia olemaan ma-to erossa lapsestani!!!
Voiko ed mainittu asia olla syy antaa lapsi isälle???
Mielestäni en ole tehnyt mitään väärää tehdessäni töitä. Ja ajan mitä olen ollut viikosta kotona olen käyttänyt 100%lapseni kanssa.Ilman lasta olisin lähtenyt rakkaudettomasta avioliitosta jo vuosia sitten.Nyt vain haluaisin aloittaa elämäni alusta,siirtyä lähemmäksi työpaikkaani ja siten helpottaa tilannetta osaltani, jotta voin olla lapseni kanssa enemmän.En haluaisi alkaa riitelemään oikeudessa,lapsemme takia.
Neuvokaa, ja kertokaa omia kokemuksia jos olette olleet samankaltaisessa tilanteessa.
Kiitos jo etukäteen
Avioero vireillä-saanko pitää lapseni!!!
4
751
Vastaukset
ei lain mukaan voi evätä jos jompikumpi vanhemmista sitä vaatii. Piste.
- ette siis
pysty sossussa sopimmaan asiaa, se menee oikeuteen, ja se maksaa riidasta riipuen 1000-7000 eur.jos ette tappele tosi laajasti.
Jos sinulla on vakuutus, osuutesi on 15%.
Yksi tunti asianajajan taksaa on noin 160eur. jne.
Kunnallinen oikeusavustaja on halvempi, eikä se asia miksikään muutu kuinka kallis avustaja on.
Ei 50 km. nyt mikään mahdoton ole!
Mutta!
Voisitko odotella hetken, olethan nytkin kulkenut tuota matkaa työhön.
Odottele rauhassa, älä vielä muuta, ja miehesi rauhoittuu. Tulee katsos liikaa tapahtumia yhteen pötköön.
Vuoden päästä katsotaan jo, että lapsen asuinolot ovat vakiintuneet, muutto ei enää kirpase niin paljon, eikä välttämättä oikeusuhkailut enää käy toteen!
Ja onko se kamalin asia, että lapsi jäisi miehelle? Saisithan sinä tapaamiset, ja olisit kuin suurin osa miehistä on: etävanhempi, kyllähän sekin on vallan yleistä nykymaailmassa.
Tsemppiä.- Bluesway
.. tämän kirjoittajan kanssa.
Ensinnäkään 50 km ei todella ole matka eikä mikään (itse kävin katsomassa pientä lastani 380 km päässä keskimäärin kahdesti kuussa).
Mutta, jos tosiaan malttaisit jonkin aikaa ennen kuin alat rakentaa omaa elämää toisaalla.
Ymmärrän hyvin isän huolen siitä, että yrität nyt tarkoituksella "viedä lapsen pois isänsä luota", vaikka näin ei ilmeisesti asia olekaan. Mutta erotilanteissa - ja varsinkin lasta koskevissa asiossa - jylläävät voimakkaat tunteet.
Nyt pitää kiiruhtaa hitaasti.
- Jaana_
Oikeudessa olisitte aika tasavahvoja ja ehkä isä "voittaisi" jos hän jää nykyiselle paikkakunnalle asumaan. Oikeustaistelu on vihoviimeinen asia varsinkin lapselle - näin ollen nyt sitten neuvottelupöydän ääreen. Pystyttekö esimerkiksi järjestämään niin että lapsi asuu isän luona arjet ja on sitten luonasi viikonloppuisin/lomat jne? Lapsella on oikeus elää sekä isän että äidin kanssa ja teillä ei ole kummallakaan oikeutta viedä toiselta hänen lapsensa. Yhteishuolto on kyllä luontevin tällaisessa tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645190Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662397- 2622352
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362349Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191624Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191458Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491048- 891006
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12939- 66937