Miten on onnistunut opiskelu ja vauvanhoito esim. vauvan ollessa yksivuotias? Oletteko pitäneet välivuosia vai hoitaneet lasta ja aloittaneet opiskelut vasta paljon myöhemmin? Entä onko teillä ollut ongelmia omien vanhempien kanssa? Suhtautuminen vauvaan ja opiskeluun? Epäluuloa, luottamuksen puutetta?
vauva
4
447
Vastaukset
- ellu
Itellä on edessä samanlainen tilanne. Aattelin, että pidän yhden hoitovapaavuoden äitiysloman jälkeen, sillä mielestäni vauva on liian pieni hoitoon laitettavaksi vuoden ikäisenä.
vanhemmille en ole vielä kertonut, sillä raskaus on vasta niin alkuvaiheessa. Pelottaa kyllä kieltämättä hiukan heidän suhtautuminen asiaan.- pauzi
Tulin raskaaksi kun olin vielä lukiossa, kerkesin kuitenkin juuri saada lakin päähäni ennen kuin vauva syntyi (n. 3kk myöhemmin). Nyt lapsi on 1v 7kk ja aloitin opiskelut syksyllä. Hyvin on mennyt ja kyllä homma hoituu. Ainakin vielä yhden lapsen kanssa. En usko että useamman kanssa näin hyvin jaksaisin. Vanhempani hyväksyivät päätökseni hienosti, eikä mitään ongelmia ollut siltäkään taholta. Uskon että selviät hyvin, kunhan pidät huolen että sinulla on toimiva tukiverkosto (mummot, papat, kummit yms.) ja kun viitsit nähdä vähän enemmän vaivaa. Omaa aikaa se ei kyllä jätä juuri lainkaan. Mutta ei mikään mahdoton yhtälö. Suosittelen!
- huhtimamma 2006
pauzi kirjoitti:
Tulin raskaaksi kun olin vielä lukiossa, kerkesin kuitenkin juuri saada lakin päähäni ennen kuin vauva syntyi (n. 3kk myöhemmin). Nyt lapsi on 1v 7kk ja aloitin opiskelut syksyllä. Hyvin on mennyt ja kyllä homma hoituu. Ainakin vielä yhden lapsen kanssa. En usko että useamman kanssa näin hyvin jaksaisin. Vanhempani hyväksyivät päätökseni hienosti, eikä mitään ongelmia ollut siltäkään taholta. Uskon että selviät hyvin, kunhan pidät huolen että sinulla on toimiva tukiverkosto (mummot, papat, kummit yms.) ja kun viitsit nähdä vähän enemmän vaivaa. Omaa aikaa se ei kyllä jätä juuri lainkaan. Mutta ei mikään mahdoton yhtälö. Suosittelen!
Hei,
Itse olen tällä hetkellä rv 17 1 ja opintojen loppusuoralla. Aika paljon kyllä tuottaa nuo opinnot stressiä,koska haluisin saada mahdollisimman paljon tehtyä ennen vauvelin syntymistä. Ajattelin olla ainakin vuoden kotona, toivottavasti pitempäänkin, ja suoritella loput opinnot rauhalliseen tahtiin.Olisi ihana jos voisi keskittyä ainoastaan vauveliin, mutta hyvä näinkin.
Tuleva mummo (kätilö ammatiltaan) totesi vaan, että etpä sinä ole ensimmäinen opiskelevaäiti. Kotoa mieheltäni saatu tuki on kyllä kaikkein paras motivaationlähde tässä tilanteessa.
- jennifer
mä olin vuoden kotona ja sit jatkoin opiskeluja, hyvin on kaikki menny, poitsu nyt reilu 3v. ja toinen tulossa rv 6 1 :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332459
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061257- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060