Eilisessä Hesarissa

Just wondering...

En nyt muista eilisen Hesarin (14.7.) "syntyneitä"-palstalla olleita kaksostyttöjen nimiä aivan exactly, mutta jotenkin suurin piirtein näin ne menivät:

toinen oli
Ida Arvo Adolfiina
ja toinen oli
(Joku-hassu-pojalta-kuulostava-etunimi) Orvo Orvokki.

Ovatkohan vanhemmat toivoneet noin epätoivoisesti poikia, että antoivat molemmille TYTÖILLEEN noinkin miehekkäät nimet..? Onko muuten tietoa, miten on mahdollista, että tytöille on edes pystytty antamaan ihan selvästi miesten nimet toisiksi nimiksi (Arvo ja Orvo)? Luulin, ettei se olisi edes mahdollista!

6

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauhistelija

      toisen tytön etunimi oli GORA... aika kamala, ei millään pahalla, muttei hyvälläkään!

      • liza

        No mitä välii sil on minkälaiset nimet vanhemmat antaa lapsilleen.Mitä se teit haittaa,ei ne teijän lapsii oo.


      • Niinpä niin
        liza kirjoitti:

        No mitä välii sil on minkälaiset nimet vanhemmat antaa lapsilleen.Mitä se teit haittaa,ei ne teijän lapsii oo.

        jos kerran asenteesi on tuo, niin mitä varten tämä palsta sitten on olemassa, kun kerran vain omien lapsien nimillä on väliä..? Eli ihan jokaiseen kommenttiin ja kysymykseen tällä palstalla voisi siis vastata, etä "mitä sil on välii"... Hittoako sinäkään täällä roikut?


      • Tiina
        Niinpä niin kirjoitti:

        jos kerran asenteesi on tuo, niin mitä varten tämä palsta sitten on olemassa, kun kerran vain omien lapsien nimillä on väliä..? Eli ihan jokaiseen kommenttiin ja kysymykseen tällä palstalla voisi siis vastata, etä "mitä sil on välii"... Hittoako sinäkään täällä roikut?

        Eiks nimilakikin kiellä antamasta tytölle pojan nimeä ja päinvastoin???


      • Just wondering
        Tiina kirjoitti:

        Eiks nimilakikin kiellä antamasta tytölle pojan nimeä ja päinvastoin???

        ...niin mäkin kuvittelin, että lakikin tosiaan estää pojan nimen antamisen tytölle (ja päinvastoin). Ja muutenkin, eihän kai sen samaisen lain mukaan saa ihan mitä tahansa sanaakaan antaa lapselle nimeksi. Luin jostain lehtiartikkelista tästä aiheesta: jotkut vanhemmat olisivat halunneet ristiä lapsensa Omenaksi, mutta ei mennyt läpi. Tuli sitten Vadelma! Eli marjat ilmeisesti ok, mutta hedelmät ei ;-)

        Mutta kyllä siitä viime sunnuntaisesta ilmoitusesta mielestäni kävi selvästi ilmi, että ko. kaksostytöille nimet oli jo annettu, eikä esim. ristiäiset vasta tulossa. Mutta kai noita tapauksia sitten menee joidenkin asiaan kuuluvien viranomaisten sormien välistä; onhan joku boheemi-isi/äiti täällä Suomessa saanut lapselleen sen Orkkuli-nimenkin antaa :-o


    • Judy

      Orvo Orvokki? Ihan outo. Miksei vaan Orvokki? Ihan änkytykseltä kuullostaa.. Suokaa anteeksi, en ole oma itseni. Yleensä olen nimien kanssa tosi salliva...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe