Bushralle!

Aishat

Hei Bushra!

Lue kirjeeni sinulle, kun otit kantaa viestiiní musliminaisen asemasta! Kasvatetaan omista lapsistamme ja poijistamme hienoja,rakastavia ja toiset huomioon ottavia ihmisiä ja aviomiehiä!

1

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luikkuja ovat

http://www.geocities.com/ikhlaasfi/lehti3/lehti_main.htm
      Todistus miesten ja naisten yhdessäolon kiellosta 2/3

Lähde: Osoitteesta: http://www.islam-qa.com/Books/Asaleeb/english.shtml
      Suomentanut: Thara

Yhdessäolon uhreja… Tositarinoita
      * Menetetty toivo
      Ummu Muhammad, nelikymppinen kypsä nainen, kertoo tarinansa:

Elämäni oli vaatimatonta mieheni kanssa. Välillämme ei koskaan ollut läheisyyttä eikä sopusointua, eikä miehelläni ollut sellaista voimakasta persoonallisuutta, jota nainen toivoo. Mutta hänen hyvä luonteensa sai minut sivuuttamaan sen tosiasian, että minä olin vastuussa lähes kaikista päätöksistä perheessä.

Mieheni puhui usein nimeltä mainiten ystävästään ja liikekumppanistaan minun läsnä ollessani, ja usein tapasin hänet hänen toimistossaan, joka oli alunperin osa huoneistoamme. Tätä jatkui monta vuotta kunnes olosuhteet johtivat siihen, että perheemme alkoivat vierailla toistensa luona. Perhevierailut toistuivat, ja miesten läheisen ystävyyden vuoksi emme huomä elämäni oli ohi ja mieheni heikko mies ilman itsetuntoa. Vihasin häntä, enkä tiedä, kuinka kaikki tämä viha alkoi keittää yli. Ihmettelin kuinka olin kestänyt häntä kaikki nämä vuodet, kantanut kaikki nämä taakat itse, kohdannut elämän ongelmat itse.

Asiat menivät niin huonosti, että pyysin häneltä eroa, ja hän erosi pyynnöstäni. Sen jälkeen hänestä tuli rikkinäinen mies. Sitten, kun avioliittoni oli kariutunut, ja lapseni ja mieheni muserruksissa, ongelmat alkoivat tämän miehen perheessä. Hänen vaimonsa huomasi naisen vaistollaan, mitä oli jatkunut miehen sydämessä, ja miehen elämästä tuli helvettiä. Vaimo oli musertumaisillaan mustasukkaisuuteensa niin, että eräänä yönä hän lähti kotoaan kello kaksi yöllä ja hyökkäsi kotiini huutaen, itkien ja paiskoen syytöksiä. Miehen avioliitto oli romahtamaisillaan.

Myönnän, että ne ihastuttavat kokoontumiset, joista olimme nauttineet, antoivat meille mahdollisuuden tutustua toisiimme aikana, joka ei ollut sovelias tässä elämämme vaiheessa.

Miehen avioliitto oli kariutunut, samoin minun. Olen menettänyt kaiken, ja nyt tiedän, että olosuhteemme eivät salli meidän lähestyä toisiamme. Nyt olen onnettomampi kuin koskaan ja luvassa on vain kuvitelma onnesta ja menetetyt toiveet.

* Maksaa samalla mitalla
      Ummu Ähmäd kertoo meille:

Miehelläni oli joukko naimisissa olevia ystäviä, ja läheisen ystävyytemme vuoksi, meillä oli tapana kokoontua jonkun kotona kerran viikossa, nauttiaksemme jutteluillasta.

Syvällä sisimmässäni en tuntenut oloani mukavaksi siinä ilmapiirissä, jossa söimme illallista, makeisia, iltapaloja ja hedelmäjuomia. Nauru säesti vitsejä ja jutustelu meni usein hyvien tapojen tuolle puolen.

Ystävyyden nimissä esteet poistettiin ja silloin tällöin saattoi kuulla jonkun naisen ja toisen naisen aviomiehen naurun pyrskähdyksen. Vitsejä oli liian paljon, ja ne käsittelivät – ilman ujouden häivääkään – arkoja asioita, kuten seksiä ja naisten yksityisiä asioita. Tämä oli tavallista ja jopa hyväksyttyä ja suotavaa.

Vaikka soin itselleni kaiken tämän, omatuntoni kolkutti. Sitten koitti päivä, jolloin selvisi kuinka ruma ja likainen tämä ilmapiiri oli.

Puhelin soi, ja kuulin ystävämme äänen. Tervehdin häntä ja pahoittelin, ettei mieheni ollut kotona. Hän vastasi tietävänsä, ja että hän soitti minulle! Kohta hän ehdotti suhdetta kanssani, raivostuin ja puhuin karkeasti ja kirosin hänelle. Hän vain nauroi ja sanoi, ”Älä yritä, äläkä näytä näitä hyviä tapoja minulle. Tarkista vain miehesi hyvät tavat, niin näet mitä hän puuhailee…” Järkytyin siitä, mutta kokosin itseni ja sanoin itselleni, että hän vain yrittää rikkoa välimme. Mutta hänen onnistui kylvää epäluulon siemen.

Vähän tämän jälkeen iski kauhea tuho. Sain selville, että mieheni petti minua toisen naisen kanssa. Minun kannaltani kyse oli elämästä ja kuolemasta. Uhmasin miestäni sanoen: ”Sinä et ole ainoa, jolla voi olla suhde. Olen saanut samanlaisen ehdotuksen.” Ja kerroin hänen ystävästään. Mieheni oli ällistynyt ja kerrassaan järkyttynyt. Sanoin: ”Jos sinä haluat vastaukseni suhteeseesi sen naisen kanssa, niin tämä se on, maksan samalla mitalla.” Se oli valtava isku vasten hänen kasvojaan. Hän tiesi, ettei minulla ollut aikomustakaan toteuttaa sitä, mutta hän käsitti, mikä tuho oli tullut elämäämme ja missä siveettömässä ilmapiirissä elimme. Kärsin kauan kunnes mieheni vihdoin jätti sen kevytmielisen naisen, jonka kanssa hänellä oli suhde, kuten hän myönsi minulle. Kyllä, hän jätti hänet ja palasi takaisin perheensä ja lastensa luo, mutta miten voin enää koskaan tuntea samaa häntä kohtaan kuin ennen. Kuka palauttaa kunnioitukseni häntä kohtaan? Valtava haava sydämessäni vuotaa surusta ja raivosta tuon likaisen ilmapiirin vuoksi; se kantaa vielä todistusta siitä, että se mitä he kutsuivat viattomaksi kokoontumiseksi, oli kaikkea muuta kuin viaton. Sydämeni pyytää yhä armoa Kunnian Herralta.

* Älykkyys voi myös olla kiusaus (fitnäh)

’Äbdulfättääh kertoo:

Työskentelen toimistopäällikkönä yhdessä suuressa yrityksessä. Pitkän aikaa ihailin yhtä naiskollegaani, en hänen kauneutensa vuoksi, vaan hänen työlleen omistautumisen, älykkyytensä ja erinomaisten saavutuksiensa vuoksi – ja lisäksi sen tosiasian vuoksi, että hän oli säädyllinen ja vaatimaton henkilö, joka keskittyi vain työhönsä. Ihailu kasvoi kiintymykseksi, vaikka minä olen naimisissa oleva mies, joka pelkää Allaahia, enkä ole koskaan jättänyt väliin pakollista rukousta. Ilmaisin hänelle tunteeni ja hän torjui minut. Hän on naimisissa ja äiti myös. Hän ei näe mitään syytä miksi minulla pitäisi olla minkäänlaista suhdetta häneen, ei ystävyys-, työtoveri- eikä ihastussuhdetta… jne. Pahat ajatukset vaivasivat minua joskus ja syvällä sisimmässäni toivoin, että hänen miehensä eroaisi hänestä, niin että minä saisin hänet.

Aloin painostaa häntä työssä ja alentaa esimieheni edessä. Ehkäpä se oli osaltani jonkunlaista kostoa, mutta hän hyväksyi sen hyvätapaisena eikä valittanut tai huomauttanut. Hän tekee vain työtä; ja työ puhuu hänen puolestaan, ja hän tietää sen hyvin. Mitä enemmän hän vastusti minua, sitä enemmän hullaantumiseni kasvoi.

En ole mies, joka helposti lankeaa naisiin, koska pelkään Allaahia enkä sekaannu heihin enemmän kuin työssäni vaaditaan. Mutta tämä nainen vetää minua puoleensa. Mikä on ratkaisu?… En tiedä.

Jatkuu..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5876
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2770
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      744
    Aihe