Kissa syö kissanhiekkaa

-89

otettiin tässä just uus kissan pentu, on nyt 6viikkonen ja se syö välillä sitä kissanhiekkaa, onko mitään haittaa?

ja entä kuinka paljon tollasen kissan pitäis juoda päivässä?
tää kisu ei nimittäin juo itse lainkaan.
ollaan sellasella ruiskulla hiukan vettä annettu että sais edes hiukan nestettä.

22

4223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Femma

      Ensiksikin pentu on tosiaan luovutettu aivan liian aikaisin! 8-12 vko:a olisi oikea luovutusikä.. Eiköhän tuon jo järkikin sano, että ei ole hyväksi se hiekan syönti, siihenhän voi vaikka tukehtua.. Ja koska kissa on vielä noin nuori, niin suosittelen ostamaan tuttelin maitoa ja antamaan sitä kissalle lämmitettynä muutaman kerran päivässä veden lisäksi..

      • -89

        kissan suositeltu luovutusikä on 7viikkoa.
        joten tämä ksisa on luovutettu viikon liian aikaisin, tiedän. Mutta kissan emo jäi auton alle joten kaikki kissan pennut luovutettiin viikkoa aikaisemmin.

        ollaan syötetty sille sitä tuttelin maitoa mutta ärsyttää kun joutuu itse sitä vettä suiskuttamaan suuhun kun kissa ei itse juo.
        Syö kyllä jo itse mutta ei juo.

        Hiekan syöntikin on vähentynyt hieman ekoista päivistä joten kai se sitten loppuu pian kokonaan.

        Tuli juuri mieleen, että entinen kissammekin taisi syödä sitä hiekkaa alussa hieman, mutta ei sitten enää myöhemmin.


      • Femma
        -89 kirjoitti:

        kissan suositeltu luovutusikä on 7viikkoa.
        joten tämä ksisa on luovutettu viikon liian aikaisin, tiedän. Mutta kissan emo jäi auton alle joten kaikki kissan pennut luovutettiin viikkoa aikaisemmin.

        ollaan syötetty sille sitä tuttelin maitoa mutta ärsyttää kun joutuu itse sitä vettä suiskuttamaan suuhun kun kissa ei itse juo.
        Syö kyllä jo itse mutta ei juo.

        Hiekan syöntikin on vähentynyt hieman ekoista päivistä joten kai se sitten loppuu pian kokonaan.

        Tuli juuri mieleen, että entinen kissammekin taisi syödä sitä hiekkaa alussa hieman, mutta ei sitten enää myöhemmin.

        Ei kissat yleensäkään paljoa juo.. Eiköhän se itse osaa sieltä kupista mennä juomaan, kun jano tulee.. Tuskin se itseään janoon tappaa.. Ja käypä täältä katsomassa tietoa kissan luovutusiästä: http://www.pesu.org/luovutus.htm
        Eihän sille tietenkään mitään voi, että emo kuoli, mutta pennun oikea luovutusikä ei todellakaan ole 7 viikkoa..


      • -89
        Femma kirjoitti:

        Ei kissat yleensäkään paljoa juo.. Eiköhän se itse osaa sieltä kupista mennä juomaan, kun jano tulee.. Tuskin se itseään janoon tappaa.. Ja käypä täältä katsomassa tietoa kissan luovutusiästä: http://www.pesu.org/luovutus.htm
        Eihän sille tietenkään mitään voi, että emo kuoli, mutta pennun oikea luovutusikä ei todellakaan ole 7 viikkoa..

        kun vietiin edellinen kissa eläinlääkärille
        ja se kysyi milloin kissa oli luovutettu.
        edellinen kissa luovutettiin meille 9vko ja se eläinlääkäri sanoi, että kissan saa luovuttaa jo 7viikkosena.

        joten kai eläinlääkärikin sen hyvin tietää!

        mutta tuo luovutus juttu nyt on ihan turha. kissa luovutettiin meille 6vko ja ei sille nyt mitään voi.

        toi juominen mulla nyt oikeestaan ongelmana oli kun tarttis tietää kuinka paljon kissan pitäis päivässä juoda, että tarviiko sitä juottaa ellei se itse juo?


      • -89
        Femma kirjoitti:

        Ei kissat yleensäkään paljoa juo.. Eiköhän se itse osaa sieltä kupista mennä juomaan, kun jano tulee.. Tuskin se itseään janoon tappaa.. Ja käypä täältä katsomassa tietoa kissan luovutusiästä: http://www.pesu.org/luovutus.htm
        Eihän sille tietenkään mitään voi, että emo kuoli, mutta pennun oikea luovutusikä ei todellakaan ole 7 viikkoa..

        tää kissa luovutettiin meille vasta eilen joten ei kissa vielä osaa edes talossa kunnolla kulkea joten ei ehkä vielä ole oppinut missä juoma keppu on?

        ollaan sille kyllä monesti se paikka näytetty, mutta ehk äei silti oo vielä oppinut?
        kai se tästä sitte.


      • Femma
        -89 kirjoitti:

        kun vietiin edellinen kissa eläinlääkärille
        ja se kysyi milloin kissa oli luovutettu.
        edellinen kissa luovutettiin meille 9vko ja se eläinlääkäri sanoi, että kissan saa luovuttaa jo 7viikkosena.

        joten kai eläinlääkärikin sen hyvin tietää!

        mutta tuo luovutus juttu nyt on ihan turha. kissa luovutettiin meille 6vko ja ei sille nyt mitään voi.

        toi juominen mulla nyt oikeestaan ongelmana oli kun tarttis tietää kuinka paljon kissan pitäis päivässä juoda, että tarviiko sitä juottaa ellei se itse juo?

        Onpa ollut sitten aika kokematon/tietämätön eläinlääkäri, jos tollasta puhuu.. Toistan taas tämän saman, että kyllä se kissa itse tietää minkä verran juo.. Ei kannata ainakaan pakko juottaa muulloin paitsi kissan kipeänä ollessa.. Juomisen tarvehan riippuu myös ravinnosta, jota kissa syö.. Eli purkkiruokaa syödessä juo vähemmän kuin kuivaruokaa saadessa.. Tuskin kannattaa olla huolissaan siitä kissan juomisesta, ei kissat paljoa juo, toisin kuin esim. koirat.. Mutta jos nyt näyttää siltä, ettei pariin päivään juo, niin sitten kannattaa kysäistä vaikka eläinlääkäriltä missä on vika..


      • mii
        -89 kirjoitti:

        tää kissa luovutettiin meille vasta eilen joten ei kissa vielä osaa edes talossa kunnolla kulkea joten ei ehkä vielä ole oppinut missä juoma keppu on?

        ollaan sille kyllä monesti se paikka näytetty, mutta ehk äei silti oo vielä oppinut?
        kai se tästä sitte.

        Ihan vaan, että monesti noin pieni pentu ei itse tajua kupista juoda, eli ihan hyvä olisit jos sjatkaisit juottamista. Kun on tottunut nisästä juomaan, niin onhan se vähän eri kuin kupista. Tosin jos maitoa saa paljon, niin varmaan janotakaan. :)


      • -89
        Femma kirjoitti:

        Onpa ollut sitten aika kokematon/tietämätön eläinlääkäri, jos tollasta puhuu.. Toistan taas tämän saman, että kyllä se kissa itse tietää minkä verran juo.. Ei kannata ainakaan pakko juottaa muulloin paitsi kissan kipeänä ollessa.. Juomisen tarvehan riippuu myös ravinnosta, jota kissa syö.. Eli purkkiruokaa syödessä juo vähemmän kuin kuivaruokaa saadessa.. Tuskin kannattaa olla huolissaan siitä kissan juomisesta, ei kissat paljoa juo, toisin kuin esim. koirat.. Mutta jos nyt näyttää siltä, ettei pariin päivään juo, niin sitten kannattaa kysäistä vaikka eläinlääkäriltä missä on vika..

        niin se eläinlääkäri ei ollut varmaankaan mikään kokematon, koska oli monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä toiminut.

        on jäänyt tavallaan eläkkelle, mutta kuitenkin on jatkanut toimintaa kotona jossa on sellanen erillinen rakennus jossa hän työskentelee.

        On todella paljon tienannut eäinlääkärinä, joten tuskin oli mikään kokematon, uskon hänen tietävän varmasti paremmin kuin sinä.
        (ellet sitten jo ole monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä myös toiminut?)

        ja en nyt tuosta juomisteta niinklään panikoi, ajattelin vain kysäistä.

        tästä luovutusisätä on kyllä ihan turha puhella. :D
        ei kiinnosta mua pahemmin nyt.


      • -89
        mii kirjoitti:

        Ihan vaan, että monesti noin pieni pentu ei itse tajua kupista juoda, eli ihan hyvä olisit jos sjatkaisit juottamista. Kun on tottunut nisästä juomaan, niin onhan se vähän eri kuin kupista. Tosin jos maitoa saa paljon, niin varmaan janotakaan. :)

        juu ei kisu kauheesti tota maitoakaan juo.
        ajattelin itsekkin että ehkä ei ole vielä tottunut kupiska juomaan, joten ellei vielä jatkossakaan juo niin jatkan juottamista, koska kissa kuitenkin suostuu juomaan kun ruiskutan, että ei tarvitse pakottaa juomaan.

        kai se pian oppii kupistakin juomaan. kupista kuitenkin jo syö.


      • Femma
        -89 kirjoitti:

        niin se eläinlääkäri ei ollut varmaankaan mikään kokematon, koska oli monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä toiminut.

        on jäänyt tavallaan eläkkelle, mutta kuitenkin on jatkanut toimintaa kotona jossa on sellanen erillinen rakennus jossa hän työskentelee.

        On todella paljon tienannut eäinlääkärinä, joten tuskin oli mikään kokematon, uskon hänen tietävän varmasti paremmin kuin sinä.
        (ellet sitten jo ole monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä myös toiminut?)

        ja en nyt tuosta juomisteta niinklään panikoi, ajattelin vain kysäistä.

        tästä luovutusisätä on kyllä ihan turha puhella. :D
        ei kiinnosta mua pahemmin nyt.

        Kylläpä taidat olla todella vastuuntuntoinen ihminen, jos pennun luovutusiällä ei ole mitään merkitystä.. Minä en itse ole tuota luovutusikää keksinyt, laitapa hakusanaksi vaikka googleen kissan luovutusikä, niin löydät tietoa.. Jos katsoit sen laittamani linkin, niin sielläkin oli luovutusikä ihan selvästi sanottu ja perusteltu.. Ehkäpä kissasi ei sen takia osaa vielä käydä kupista juomassa, kun on luovutettu monta viikkoa etuajassa..


      • pikku kissin omistaja
        Femma kirjoitti:

        Ei kissat yleensäkään paljoa juo.. Eiköhän se itse osaa sieltä kupista mennä juomaan, kun jano tulee.. Tuskin se itseään janoon tappaa.. Ja käypä täältä katsomassa tietoa kissan luovutusiästä: http://www.pesu.org/luovutus.htm
        Eihän sille tietenkään mitään voi, että emo kuoli, mutta pennun oikea luovutusikä ei todellakaan ole 7 viikkoa..

        Kirjottaisin ihan vaan oman pikku kokemukseni siitä millaista oman pikku kissan juominen ja syöminen on ollut... luovutettiin 8 viikon ikäisenä (tiedän,hiukan liian nuori...) ollut meillä nyt 6 päivää. Kissi juo paljon maitoa mutta ei todellakaan paljoa vettä...näyttääpi pärjäävän ihan mainiosti.Ruoka maistuu myös hyvin. Että ei sitä ihan jokaisesta pikku jutusta kannata yöuniaan menettää, kyllä ne pienemmät niin kuin isommatkin kisulit tietää kuinka paljon juoda mitäkin ja kuinka useasti.


      • Femma
        -89 kirjoitti:

        niin se eläinlääkäri ei ollut varmaankaan mikään kokematon, koska oli monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä toiminut.

        on jäänyt tavallaan eläkkelle, mutta kuitenkin on jatkanut toimintaa kotona jossa on sellanen erillinen rakennus jossa hän työskentelee.

        On todella paljon tienannut eäinlääkärinä, joten tuskin oli mikään kokematon, uskon hänen tietävän varmasti paremmin kuin sinä.
        (ellet sitten jo ole monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä myös toiminut?)

        ja en nyt tuosta juomisteta niinklään panikoi, ajattelin vain kysäistä.

        tästä luovutusisätä on kyllä ihan turha puhella. :D
        ei kiinnosta mua pahemmin nyt.

        http://www.pesu.org/luovutus.htm
        Lukaisepa tuo ja käy näyttämässä vielä sille eläinlääkärillekin.. Eiköhän ne tuollaiset asiat parhaiten tiedä eläinsuojeluyhdistyksessä.. Ei siis todellakaan ole mun oma mielikuva luovutusiästä vaan ihan faktatietoa..


      • Kitty^
        -89 kirjoitti:

        niin se eläinlääkäri ei ollut varmaankaan mikään kokematon, koska oli monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä toiminut.

        on jäänyt tavallaan eläkkelle, mutta kuitenkin on jatkanut toimintaa kotona jossa on sellanen erillinen rakennus jossa hän työskentelee.

        On todella paljon tienannut eäinlääkärinä, joten tuskin oli mikään kokematon, uskon hänen tietävän varmasti paremmin kuin sinä.
        (ellet sitten jo ole monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä myös toiminut?)

        ja en nyt tuosta juomisteta niinklään panikoi, ajattelin vain kysäistä.

        tästä luovutusisätä on kyllä ihan turha puhella. :D
        ei kiinnosta mua pahemmin nyt.

        Ettepä voisi eläinlääkärisi kanssa olla enempää väärässä tossa luovutusikäasiassa. Itse en kyllä suostuisi kissaani noin tietämättömän eläinlääkärin hoiviin viedä, ihan sama kuinka kauan on eläinlääkärinä toiminut. Alla on lainaus eläinsuojeluyhdistyksen sivuilta, lue ja ota opikseks:

        "Nykytietämyksen mukaan kissanpentujen oikea luovutusikä on 12 viikkoa. Hätätapauksessa pennun voi vieroittaa 10 viikon ikäisenä, mutta silloinkin uudessa kodissa on hyvä olla jo toinen kissa opettamassa pennulle kissamaisia tapoja. Alle 8-viikkoisen pennun luovutukseen voivat eläinsuojeluvalvojat/viranomaiset puuttua.

        Virheellisesti usein kuvitellaan, että kissanpentu on valmis eroamaan emostaan siinä vaiheessa, kun se syö kiinteää ruokaa ja on oppinut sisäsiistiksi. Useimmat pennut kuitenkin syövät kiinteää ruokaa ja ovat sisäsiistejä jo 4 - 5 viikon ikäisinä. Tämä ei tarkoita sitä, että ne tuolloin olisivat luovutusikäisiä ja valmiita eroamaan emostaan. Emolla on tuolloin vielä tärkeä rooli sosiaalisten taitojen opettamisesta pennuille, mm. miten ihmisten ja mahdollisten toisten kissojen kanssa käyttäydytäään. Tämä yhteinen aika on tärkeää niin pennuille kuin emollekin.

        Liian aikainen vieroitus aiheuttaa pennulle suurta stressiä ja turvattomuuden tunnetta, mikä usein ilmenee pennun hätääntyneenä miukumisena ja pelokkuutena uudessa kodissa. Liian aikainen vieroittaminen saattaa aiheuttaa myöhemmin myös ongelmia sisäsiisteydessä sekä pysyviä käytösongelmia, eikä kissa osaa välttämättä edes pestä itseään."


      • -89 kirjoitti:

        kissan suositeltu luovutusikä on 7viikkoa.
        joten tämä ksisa on luovutettu viikon liian aikaisin, tiedän. Mutta kissan emo jäi auton alle joten kaikki kissan pennut luovutettiin viikkoa aikaisemmin.

        ollaan syötetty sille sitä tuttelin maitoa mutta ärsyttää kun joutuu itse sitä vettä suiskuttamaan suuhun kun kissa ei itse juo.
        Syö kyllä jo itse mutta ei juo.

        Hiekan syöntikin on vähentynyt hieman ekoista päivistä joten kai se sitten loppuu pian kokonaan.

        Tuli juuri mieleen, että entinen kissammekin taisi syödä sitä hiekkaa alussa hieman, mutta ei sitten enää myöhemmin.

        olet kissanpennun edes ottanut kun jo alussa sen hoito on jo noin vaikeaa?? Kun et viitsisi edes sitä syöttää vaikka se vaikuttaisi tarvitsevan apua siinä.

        Kissanpentuja ei todellakaan luovuteta vielä 7 viikon ikäisinä, siis normaaliolosuhteissa. Yleensä kannattaisi tuossa emon kuollessakin pitää pennut yhdessä ja hoitaa niitä luovutusikään asti. Meillä emo ei edes vieroittanut pentujaan ennenkuin joskus 8-9 viikon ikäisinä, ja silloin minä vasta luovuttaisin pennut!

        Mitenköhän viitsit hoitaa sitä kissaasi sitten myöhemminkään...


      • -89 kirjoitti:

        niin se eläinlääkäri ei ollut varmaankaan mikään kokematon, koska oli monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä toiminut.

        on jäänyt tavallaan eläkkelle, mutta kuitenkin on jatkanut toimintaa kotona jossa on sellanen erillinen rakennus jossa hän työskentelee.

        On todella paljon tienannut eäinlääkärinä, joten tuskin oli mikään kokematon, uskon hänen tietävän varmasti paremmin kuin sinä.
        (ellet sitten jo ole monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä myös toiminut?)

        ja en nyt tuosta juomisteta niinklään panikoi, ajattelin vain kysäistä.

        tästä luovutusisätä on kyllä ihan turha puhella. :D
        ei kiinnosta mua pahemmin nyt.

        Katsopas sieltä Femman laittaman linkin takaa, mitä sanotaan kissan luovutuksesta! Vanha käsitys onkin, että kissan voi luovuttaa noin 8 viikon ikäisenä, ja tuo sinun eläinlääkärisi vaikuttaa niin vanhalta että hänellä on vanhanaikaisia käsityksiä monista muistakin asioista.

        Kysypäs vaikka häneltä, pitääkö kissan antaa tehdä yhdet pennut ennen kuin se leikataan? Ei pidä, mutta vanhemmat eläinlääkärit väittävät että kyllä pitää (kokemusta tästä on).


      • -89
        Santtumaaru kirjoitti:

        olet kissanpennun edes ottanut kun jo alussa sen hoito on jo noin vaikeaa?? Kun et viitsisi edes sitä syöttää vaikka se vaikuttaisi tarvitsevan apua siinä.

        Kissanpentuja ei todellakaan luovuteta vielä 7 viikon ikäisinä, siis normaaliolosuhteissa. Yleensä kannattaisi tuossa emon kuollessakin pitää pennut yhdessä ja hoitaa niitä luovutusikään asti. Meillä emo ei edes vieroittanut pentujaan ennenkuin joskus 8-9 viikon ikäisinä, ja silloin minä vasta luovuttaisin pennut!

        Mitenköhän viitsit hoitaa sitä kissaasi sitten myöhemminkään...

        en ole sanonnut etten viitsi hoitaa!
        kissa syö ihan hyvin itse, juominen on vain vaikeaa!

        ja juotan kyllä jos ei muuten juo!

        hoidan kyllä kissani niinkuin hoidin edellisenkin ja edellinen kissa ainakin voi hyvin ja pitkään kunnes jäi auton alle. :/

        ei tämän uuden kissan hoitaminen ole mitenkään hankalaa! olenko niin sanonut? en tosiaan?!

        ajattelin vain kysäistä tosta juomisesta.

        ja ellen olisi ottanut pentua, niin se olisi jouduttu tappamaan, en tiedä miksi kun en kysynyt..


      • Lady
        -89 kirjoitti:

        en ole sanonnut etten viitsi hoitaa!
        kissa syö ihan hyvin itse, juominen on vain vaikeaa!

        ja juotan kyllä jos ei muuten juo!

        hoidan kyllä kissani niinkuin hoidin edellisenkin ja edellinen kissa ainakin voi hyvin ja pitkään kunnes jäi auton alle. :/

        ei tämän uuden kissan hoitaminen ole mitenkään hankalaa! olenko niin sanonut? en tosiaan?!

        ajattelin vain kysäistä tosta juomisesta.

        ja ellen olisi ottanut pentua, niin se olisi jouduttu tappamaan, en tiedä miksi kun en kysynyt..

        "hoidan kyllä kissani niinkuin hoidin edellisenkin ja edellinen kissa ainakin voi hyvin ja pitkään kunnes jäi auton alle."

        Eli pidät kissaasi vapaana ulkona..? Jos kissastasi todella välittäisit, niin hoitaisit ulkoiluttamisen hihnassa. Ja kissojen irti pitohan on laissakin kiellettyä, mutta vaikkei olisikaan niin eiköhän jokainen lemmikkiään rakastava pitäisi kissansa kiinni ulkona. Itselleni ei ainakaan tulisi mieleen laskea omaa kissaa vapaana ulos..


      • Sarie
        -89 kirjoitti:

        niin se eläinlääkäri ei ollut varmaankaan mikään kokematon, koska oli monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä toiminut.

        on jäänyt tavallaan eläkkelle, mutta kuitenkin on jatkanut toimintaa kotona jossa on sellanen erillinen rakennus jossa hän työskentelee.

        On todella paljon tienannut eäinlääkärinä, joten tuskin oli mikään kokematon, uskon hänen tietävän varmasti paremmin kuin sinä.
        (ellet sitten jo ole monta kymmentä vuotta eläinlääkärinä myös toiminut?)

        ja en nyt tuosta juomisteta niinklään panikoi, ajattelin vain kysäistä.

        tästä luovutusisätä on kyllä ihan turha puhella. :D
        ei kiinnosta mua pahemmin nyt.

        Sinuna olisin kyllä kiinnostunut luovutusiästä. Varsinkin tulevia vuosia ajatellen. Eläinlääkärinne on vanha kuten sanoit ja kuten ihmisten lääkäritkin, niin monella vanhalla lääkärillä vanhat konstit. Kyllä nykyaikana tiedetään asioista paremmin ja jos se luovutusikä on vaihdettu 8 vko:sta 12 viikkoon, niin kyllä siihen vaan hyvä syy on!


      • Anonyymi
        Femma kirjoitti:

        Kylläpä taidat olla todella vastuuntuntoinen ihminen, jos pennun luovutusiällä ei ole mitään merkitystä.. Minä en itse ole tuota luovutusikää keksinyt, laitapa hakusanaksi vaikka googleen kissan luovutusikä, niin löydät tietoa.. Jos katsoit sen laittamani linkin, niin sielläkin oli luovutusikä ihan selvästi sanottu ja perusteltu.. Ehkäpä kissasi ei sen takia osaa vielä käydä kupista juomassa, kun on luovutettu monta viikkoa etuajassa..

        mitä jankkaat luovutusiästä KUN EMO KUOLLUT


    • "pikku peto"

      toi hiekan syöminen, voip olla jopa todella vaarallista. Ja täällä on keskusteltu noista pienistä poikasista joku nimimerkki Kiti.Teela muistaakseni oli perillä tosta ruokinnasta (selaa ketjuja taaksepäin), mutta jos maitoa niin siihen tarkoitettua emonmaidon vastiketta.

      • on pastoroitu

        jotenka se EI ole sopivaa pienelle 'lisulle'.
        Masu vaan menee sekaisin ums.../Apteekista saat
        'maitokorviketta',josta tehdään liuos ja sitä voi
        antaa ohjeiden mukaan. On varmasti turvallisempaa
        ja ravitsevampaa.


      • -89
        on pastoroitu kirjoitti:

        jotenka se EI ole sopivaa pienelle 'lisulle'.
        Masu vaan menee sekaisin ums.../Apteekista saat
        'maitokorviketta',josta tehdään liuos ja sitä voi
        antaa ohjeiden mukaan. On varmasti turvallisempaa
        ja ravitsevampaa.

        ostettiin just tänään sellasta maito joka on kissanpannuille tarkoitettu.
        äidimaidon korviketta.

        ei kisu sitä kiposta juo mutta ei pistä ollenkaan vastaan jos juotan ruiskuttamalla pikkuhiljaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe