nuoret äidit

äiti85ja tyttö04

Olen sitä mieltä,että teini äidit ovat kyllä samanlaisia äitejä missä muutkin, ja varmasti löytyy myös sellaisia jotka ei huolehdi lapsestaan, MUTTA huolehtiiko vanhempi äitikään aina.. meidät nuoret äidit vaan yleistetään ja meitä pidetään huonompina kun olemme tehneet lapsen/lapset nuorempina..
mutta ehkä alle 16 on kyllä vähän liian nuori äidiksi. mutta ketään en tuomitse. =) hyvät jatkot kaikille nuorille äideille ja odottaville

6

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikuisuuden ja nuoruuden hä...

Hmm. Lipsahdit itse omaan ansaasi. Eli juuri kun väität että muut yleistävät, tulet samalla itse yleistäneeksi. Mitä jos ei ajateltaisi muiden puolesta vaan annettaisiin jokaiselle vapauks ajatella niin kuin haluaa, ilman yleistyksiä? Et voi puhua muiden suulla, vaikka muutama ihminen foorumilla haukkuu teiniäidit kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta, et voi sanoa että kaikka ajattelisivat noin?

Tuntuu että varsinkin teiniäidit sortuvat tuohon itsensä korostamiseen hyvinä äiteinä ja aina vedetään mukaan tuo että osa vanhemmista äideistä ei huolehdi lapsistaan.. Mitä uutta, kaikkihan ovat vain ihmisiä? Se mikä erottaa teiniäidin aikuisesta äidistä, on tuo itsetunnon puute ja lievä hyökkäävyys joka ilmenee itsensä korostamisena ja aikuisen äitien mustamaalaaminen tyyliin "kyllä tekin...".

Tuohan on kuin lapset tappelisivat: "Miksen mä saa mennä kun muutkin menee/saa". Tässä tapauksessa tilanne on vain: "Miksen minä saisi mokata jos muutkin (aikuiset äidit) mokaa". Kasvetaan aikuisiksi ja äideiksi, jookos?

• äiti85ja tyttö04

olen vaan itse törmännyt siihen paskaan aikuislta äideiltä!! on kulemma väärin ostaa lapselle uutta.. ja on kulemma väärin viedä lapsi puistoon samaan aikaan kun siellä on aikuisia äiteja.. onko tämä sitten oikeen teiltä aikuisita äideiltä??!!??

• nainen 19v.
        äiti85ja tyttö04 kirjoitti:

olen vaan itse törmännyt siihen paskaan aikuislta äideiltä!! on kulemma väärin ostaa lapselle uutta.. ja on kulemma väärin viedä lapsi puistoon samaan aikaan kun siellä on aikuisia äiteja.. onko tämä sitten oikeen teiltä aikuisita äideiltä??!!??

Itse siis en ole äiti ollenkaan. Sanon vain että kumpikaan osapuoli ei ole oikeassa, eivät teiniäidit eivätkä aikuiset äidit. Tottakai aikuiset äidit kritisoivat teiniäitejä, koska teiniäitiys nyt on yhteiskunnan silmissä "luonnotonta".

Vanhemmat teiniäidit koetaan sosiaalipummeiksi jotka eivät viitsi ottaa vastuuta elämästä ja opiskella ja mennä sitten töihin.

Nuoret, lapsiäidit koetaan taas vaan joko teineiksi jotka haluavat oman lelun, tai vastuuttomiksi kakaroiksi joille ei ole pidetty tarpeeksi kuria/kasvatusta/huolenpitoa kotona että olisivat osanneet hoitaa ehkäisyn tai pitää sääret supussa (..harva tässä vaiheessa muistaa että siihen lasten tekoon tarvitaan yleensä kaksi...) On kuitenkin ihmisiä jotka osaavat ajatella muutenkin kuin kapea-alaisesti. Nämä eivät siis ole omia ajatuksiani, vaan olen listannut yleisimpiä yleistyksiä joita olen tässä matkan varrella lukenut/kuullut.

Liian hyökkäävä ei kannata olla, että ajatettelisi että paskat muista, koska se kostautuu.. Eikä kannata vetää hernettä nenää jos joku tulee neuvomaan elämääsi. Kannattaa kuunnella sanoma tarkasti, että olisiko siellä mitään hyödyllisiä neuvoja, mutta suoranainen roska kannattaa ja PITÄÄ päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta suoraan ulos. Itsellesi tulee harmia jos kaiken imet sisääsi ja höyry lentää korvista.

Ihmiset on ihmisiä etkä voi vaikuttaa heidän ajatustapaansa, vaikka olisit ns. täydellinen äiti. Et voi ikinä miellyttää kaikkia. On typerää käytöstä aikuisilta äideiltä kieltää sinua tulevasta puistoon (ovatko he muuten sanoneet sen ihan suoraan sinulle??) samaan aikaan, tai sanoa että on väärin ostaa uutta lapselle...

Ihmiset sanovat joskus kummia ja loukkaaviakin asioita.. Kaikilla on oma syynsä ja ajatusmallinsa. Et voi vaikuttaa siihen. Paras vastine tuohon on itse käyttäytyä asiallisesti ja kypsästi. Kun alkaa ottaa tarpeeksi päähän, menet vaikka metsään ja kiljut keuhkot pellolle tai menet salille hakkaamaan säkkiä ;)

Asiasta kannattaa mainita että käytös on epäasiallista, ei saa antaa tallata päällensä, mutta ei kannata alentua itse morkkaamaan, tai alkaa ajatella että "kyllä hekin".. Kaikki tietävät sen että "kyllä kaikki mokaavat joskus", joten asian voi ohittaa toteamalla että jos meno ei miellytä, eikä ole mitään RAKENTAVAA KRITIIKKIÄ (siis voi sanoa negatiivisiakin asioita, jos osaa perutella miksi, tai miten voisi tehdä toisella tavalla!!! ja pitää sietää kritiikkiäkin!), tai positiivista sanottavaa, ei ole pakko tupata seuraan. Itse voit kasvaa ihmisenä siinä samalla. :) Ymmärrän hyvin jos tuollainen hatuttaa jos kaikesta moititaan vaikka elämä olisi oma ja tekisikin kaiken taiteen sääntöjen mukaan.

Tuosta uusien tavaroiden ostosta tuli mieleen... Esim. jos vaatteista on puhe, ehkä ihminen joka on sanonut näin, on ilmaissut itseään tosi huonosti. Vauvathan kasvavat hirveää vauhtia ja vaatteet menevät kuukaudessa pieniksi. Takana on ehkä ajatus, ettei kannata tuhlata kaikkia rahoja ihan uusiin vaatteisiin, kun niitä löytää edullisesti lähes käyttämättöminä kirppiksiltä. Sama juttu lelujen yms kanssa. Joitain asioitahan on pakko ostaa uutena..Mutta vauvaperheillä ei välttämättä ihan kauheasti sitä ylimääräistä rahaa kuitenkaan ole, olet varmaan huomannut itsekin. :)

Toivottavasti tämä nyt selkeytti ajatuksiani, paljon tulee asiaa, mutta minäpäs tykkäänkin jutella ;D

• tulee uhmakkaaksi ja puolustaa itseään ja arvokkuuttaan äitinä, kun melkein joka tuutista huudetaan että olet surkea äiti. itse olen kokenut saman, nyt esitän vain piikikkäitä kysymyksiä, että noh, mikäs susta sit tekee sen täydellisen äidin kun mä en osaa näköjään mitää. toimii. anna tyttö takas vaan! mamma85 p1v

• G-83
        kuuntamo kirjoitti:

tulee uhmakkaaksi ja puolustaa itseään ja arvokkuuttaan äitinä, kun melkein joka tuutista huudetaan että olet surkea äiti. itse olen kokenut saman, nyt esitän vain piikikkäitä kysymyksiä, että noh, mikäs susta sit tekee sen täydellisen äidin kun mä en osaa näköjään mitää. toimii. anna tyttö takas vaan! mamma85 p1v

On totta että sitä alkaa puolustamaan itseään rankallakin kädellä jos jatkuvasti joku valittaa ja huomauttelee, eihän sellaista piikittelyä kukaan kestä, kun parhaansa koittaa ja haluaa samalla näyttää muulle maailmalle olevansa hyvä ja rakastava äiti, on paskamaista joutua todistelemaan, niin ei pitäisi olla mutta niin vain on.
        Fakta on että on paljon äitejä jotka eivät ole tyytyväisiä omaan suorikseensa ja sitä kautta polkevat alaspäin sitä "pienempää" osapuolta, koittaakseen todistaa itelleen olevansa jotain parempaa kuin todellisuudessa on, eikä asia päde vain äiteihin vaan asiaan kuin asiaan.
        Nokka pystyyn päin ja hymy huulille.
        Kunhan lapsi voi hyvin, on rakastettu ja hyvin hoidettu, paskat muista, se on teidän juttu ja teidän elämä.
        Pitää vaan tuudittautua sillä että teillä on kaikki hyvin, sä olet hyvä ja lapsi on hyvä. Muiden ajatuksilla ei ole väliä koska he ei tunne teitä eikä tiedä teistä yhtään mitään!

• vadelma
        kuuntamo kirjoitti:

tulee uhmakkaaksi ja puolustaa itseään ja arvokkuuttaan äitinä, kun melkein joka tuutista huudetaan että olet surkea äiti. itse olen kokenut saman, nyt esitän vain piikikkäitä kysymyksiä, että noh, mikäs susta sit tekee sen täydellisen äidin kun mä en osaa näköjään mitää. toimii. anna tyttö takas vaan! mamma85 p1v

Ehkä ei kannattaisi niin paljoa sitä ikää tuijotella. On ihmisiä jotka ovat 15-vuotiaina jo tosi "aikuisia" ja on myös olemassa 25-vuotiaita kakaroita. Eiköhän jo se raskausaika ja lapsen saaminen kasvata aika paljon siihen äitiyteen, ikään katsomatta. Eikä siinä lapsen kasvattamisessa ole todellakaan sitä yhtä oikeaa tapaa! Olemme kaikki yksilöitä ja erilaisia, edelleenkin siihen ikään katsomatta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      32
      2403
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1914
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1559
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe