Legioona

-muukalainen..

onko kellään tietoa muukalaislegiioonasta.. pääsy vaatimuksia, miten toimii, millainen koulutus... tai onko jollain oikein oma kohtaisia kokemuksia legioonasta

28

13158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääsyvaatimus

      on OIKEINKIRJOITUSTAITO (tämäkin on yhdyssana:-)

    • haluat?

      Ranskan muukalaislegioona on seikkailijoitten suosima laitos mutta sopii yrittää. Kaikista hakijoista 9% hyväksytään. Lähin värväytymispiste on Tukholmassa. Siellä päätetään sinun jatkosi. Suomalaisia jääkäreitä eivät halua. Aliupseerit erikoisaloilta, upseerit yleensäkkin ovat ajateltavaa asiaa.

      En nyt muista niitä muita kuin Marseillen koulutuskeskuksen niistä.

      Viiden vuoden sopimuksen allekirjoittamalla sitoudut Ranskan sotilaslakien alaiseksi sotilaaksi, jos pakenet kesken kaiken Ranskan tiedustelupalvelu etsii ja palauttaa sinut takaisi yksikköösi. Sieltä ei lähdetä allekirjoituksen jälkeen sivariin.

      He opettavat sinulle Ranskaa ja se on ainoa kieli millä keskustellaan. Oppitunneilla vääristä vastauksista tai kykenemättömyydestä vastata Ranskaksi, rangaistus on 50 etunojaa paikalla.

      Tiedettyähän on että Muukalaislegioona on rankka koulutukseltaan ja siellä korpraali vastaa meikäläistä kersanttia koulutukseltaan.

      Marseillessa käyttävät koulutuksessa erästä vuorta. Se on Marseillen ja Toulenin välissä. Kaikki marssivat n.16 km vuorenrinnettä ylös kuumana päivänä auringon paahteessa. Jos joku simahtaa niin osastonjohtaja pysäyttää ja sitten mennään kilometri alaspäin. Taas aloitetaan ja niin kauan jatketaan että jokainen menee vuoren huipulle. Monet on lähteneet karkuun juuri tuon vaiheen aikana.

      Jos sinulla on etnisiä ongelmia tehdä työtä mustaihoisten kanssa niin unohda. Yli puolet tulee afrikasta.

      Koulutuksen jälkeen Ranskalla on oikeus lähettää mihin kriisipesäkkeeseen tahansa ja kaikki kuitenkin lähetetään jonnekkin.

      Muistutan vielä, olet Ranskan rikoslakien alainen, et Suomen.

      • lisätä.

        Ikää on oltava 23-38 vuotta ja mielellään poikamies. Legioona on ainut perheesi, muita perheitä ei saa olla tai ainakaan ne ei saa vaikuttaa tekemisiisi legioonassa.

        Kietämättä Ranskan muukalaislegioona on luja taistelu-osasto mutta jokaisen täytyy ymmärtää, millä hinnalla.

        Nimi tulee uusi. Jos olet tänään Risto Suominen niin siellä olet vaikka Frances Lubano. Kaikki määrätään.


      • jormapetteri
        lisätä. kirjoitti:

        Ikää on oltava 23-38 vuotta ja mielellään poikamies. Legioona on ainut perheesi, muita perheitä ei saa olla tai ainakaan ne ei saa vaikuttaa tekemisiisi legioonassa.

        Kietämättä Ranskan muukalaislegioona on luja taistelu-osasto mutta jokaisen täytyy ymmärtää, millä hinnalla.

        Nimi tulee uusi. Jos olet tänään Risto Suominen niin siellä olet vaikka Frances Lubano. Kaikki määrätään.

        Kannatta lukea Kyösti Pietiläisen kirjoittamia kirjoja. Hänellä on omakohtaista kokemusta muukalaislegioonasta. Ja kannattaa vielä muistaa mitä Pietiläinen on sanonut legioonaan hakeville: kannattaa miettiä kahdesti ennen kuin hakee legioonaan.


      • suhteellisuudentajua

        "Muukalaislegioona on rankka koulutukseltaan ja siellä korpraali vastaa meikäläistä kersanttia koulutukseltaan"

        -Sanoisin, että legioonan korpraali on ammattisotilas, mitä suomalainen kersantti ei ole. Taitaa muutamassa legioonavuodessa sitä sotilaskoulutusta tulla hieman enemmän, kuin suomalaisessa AUK:ssa...


      • suhteellisuudentajua
        suhteellisuudentajua kirjoitti:

        "Muukalaislegioona on rankka koulutukseltaan ja siellä korpraali vastaa meikäläistä kersanttia koulutukseltaan"

        -Sanoisin, että legioonan korpraali on ammattisotilas, mitä suomalainen kersantti ei ole. Taitaa muutamassa legioonavuodessa sitä sotilaskoulutusta tulla hieman enemmän, kuin suomalaisessa AUK:ssa...

        anteeksi siis,tarkoitin varusmieskersantteja.Henkilökunnassa niitä sitten onkin huume ja pommikoiraohjaajina,heko huollossa,miinanraivaajina,tilannevalvojina..Eipä sekoiteta kersanttia ja KERSANTTIA:)


      • make

        Miksi ei perus"jantteria"kelpuuteta??Ja millainen tällaisella sissiradistilla olisi mahdollisuus??


      • warior

        missä päin tukholmaa se värväytymis piste sijaitsee ja minkä ikäinen pitäisi olla jos aikoo legioonaan ja miksi suomalainen jääkäri kelpaa legioonaan? ja jos värväytyy ja tulee valituksi niin miten matkat ja kuljetukset tapahtuu/hoituu ja kauanko värväytymisestä on aikaa astua palvelukseen?


      • mumo111
        lisätä. kirjoitti:

        Ikää on oltava 23-38 vuotta ja mielellään poikamies. Legioona on ainut perheesi, muita perheitä ei saa olla tai ainakaan ne ei saa vaikuttaa tekemisiisi legioonassa.

        Kietämättä Ranskan muukalaislegioona on luja taistelu-osasto mutta jokaisen täytyy ymmärtää, millä hinnalla.

        Nimi tulee uusi. Jos olet tänään Risto Suominen niin siellä olet vaikka Frances Lubano. Kaikki määrätään.

        ikä on 17.5 - 40 suosivat 17,5 - 23 vuotiaita. Ei sairauksia , näkövaivoja, kuuloongemia , vuotta nuorempia luumurtumia eikä edes ihottumia. Nimen saa pitää kuin myös kansalaisuuden 3 vuoden palvelusajan jälkeen saa hakea Ranskan kansalaisuutta mutta siitä päättää Ranskan hallitus eikä legioona.. Mukaan vain 3-5 päivän vaihtovaatteet ja hygieniatuotteet ( ei elektroniikkaa, luottokortteja päiväkirjoja ei minkäänlaisia osoitteita,numeroita,pankkitunnuksia ) Koulutus paperit saattavat edesauttaa pääsykokeissa mutta kaikki ovat silti samalla viivalla. tämä kaikki on legioonalta sähköpostitse saatua tietoa jos olet kiinnostunut kysy ehtoja suoraan sähköpostitse legioonan sivulta minä sain vastauksen seuraavana päivänä.. onne pyrkijöille : )


      • Kuuluvuus
        make kirjoitti:

        Miksi ei perus"jantteria"kelpuuteta??Ja millainen tällaisella sissiradistilla olisi mahdollisuus??

        Ihan hyvä. Kun katsot mitä legioonan viestinnässä tarkoittaa "Batman zero". Voi olla, ettei ole enää käytössä.


      • Menoss
        mumo111 kirjoitti:

        ikä on 17.5 - 40 suosivat 17,5 - 23 vuotiaita. Ei sairauksia , näkövaivoja, kuuloongemia , vuotta nuorempia luumurtumia eikä edes ihottumia. Nimen saa pitää kuin myös kansalaisuuden 3 vuoden palvelusajan jälkeen saa hakea Ranskan kansalaisuutta mutta siitä päättää Ranskan hallitus eikä legioona.. Mukaan vain 3-5 päivän vaihtovaatteet ja hygieniatuotteet ( ei elektroniikkaa, luottokortteja päiväkirjoja ei minkäänlaisia osoitteita,numeroita,pankkitunnuksia ) Koulutus paperit saattavat edesauttaa pääsykokeissa mutta kaikki ovat silti samalla viivalla. tämä kaikki on legioonalta sähköpostitse saatua tietoa jos olet kiinnostunut kysy ehtoja suoraan sähköpostitse legioonan sivulta minä sain vastauksen seuraavana päivänä.. onne pyrkijöille : )

        Lähetä mulle se haluun lukee.


    • Tosi taistelija

      Jos homostelu ja viiden vuoden inttiaika kiinnostaa, niin tervemenoa yrittämään. Olen Pietiläiseni lukenut ja ihmetellyt, miten legioonan paras sotilas oli 28 vuotta ryhmänjohtajaa vastaavissa tehtävissä. Eka kirjassa aina keitettiin kahvit ja tässä uudemmassa käydään ahkerasti suihkussa.Minkähän verran kirjoissa on totta? Tuskin paljoakaan. Toisen kirjan alokaskoulutus ei juurikaan poikea Suomen vastaavasta.

      • Mikähitontaistelia

        Tositaistelia. Ihme juttuja sulla jos tollanen nimi merkki. Ei hyvällä.


    • mark sim...

      sinne pääsee helposti, jos et ole kriminaali,etkä muutoin sairas. Mutta kannattaa harkita tarkkaan, mitkä ovat todelliset syyt ja motivaatio sinne hakeutuakseen. Jos haluat olla sotasankari,niin unohda koko asia. siellä joutuu tekemään klo.05.00-22.00 h. töitä vrk. ja palkka on 900 ja siitä ylöspäin, riippuen missä palvelet ja kuinka etenet urallasi.todellisiin sota operaatioihin tuskin joudut ainakaan 5v.sisällä.itse suomalaisena olin siellä 13v. Sen aikana en joutunut kuin 3 kert. ns. sotilas operaatioihin,jotka eivät olleet kuin kork. 2-3vk.kestäviä. loput ajastani meni siellä työn tekoon.

      • pojanmulkku

        MIKSIKÖHÄN MÄ EN USKO SUA OLLENKAAN TAI TOTA SKEIDAA MITÄ KIRJOITIT.
        TAIDAT OLLA AMMATILTASI AUTONASENTAJA!!!


      • mumo111

    • M.E.P

      Älä mene, jos et osaa ranskan kieltä! Paska paikka!

      • Legioner

        On eri asia olla esikunta hommissa niinkuin Pietiläinen, tai Afrikassa tappamassa naisia ja lapsia..


      • Legion Etrangere
        Legioner kirjoitti:

        On eri asia olla esikunta hommissa niinkuin Pietiläinen, tai Afrikassa tappamassa naisia ja lapsia..

        Trevehdys vain.
        Itse Legioonassa palvelleena en voi muutakuin ihmetellä, mistä noita "varmoja" tietoja saadaan!!
        Itse lensin Pariisin ja Fort De Nogentin linnoitukseen ja olin vain suomen armeijan sotamies ja kun meidät
        sitten monen päivän jälkeen siirrettiin 1.RE.hen Aubagneen niin testit meni heittämällä läpi (cooper tulos 3200 m) ja näin matka jatkui 4. rykmenttiin ja sieltä sitten korsikalle Guyanaan etc.. 7,5 vuotta tuli Ranskaa palveltua ;)

        Eli lyhyesti jos todella kiinnostaa, kunto kohalle ranskaan mars, kaikella muulla paskalla mitä täällä länkytetään niin voipi pyyhkiä persettä!!!!!

        Ja näistä helvetin Legioonalasita jotka näitä vitun säälittäviä "muistelima" kirjoittaa, mitä yhteistä?
        No ollaan kovimpia jätkiä, ja joka mahdollisella keikalla ja tapahtumassa mukana.....etc ;)

        Caporal-Chef
        Markus


      • Näinnnn
        Legion Etrangere kirjoitti:

        Trevehdys vain.
        Itse Legioonassa palvelleena en voi muutakuin ihmetellä, mistä noita "varmoja" tietoja saadaan!!
        Itse lensin Pariisin ja Fort De Nogentin linnoitukseen ja olin vain suomen armeijan sotamies ja kun meidät
        sitten monen päivän jälkeen siirrettiin 1.RE.hen Aubagneen niin testit meni heittämällä läpi (cooper tulos 3200 m) ja näin matka jatkui 4. rykmenttiin ja sieltä sitten korsikalle Guyanaan etc.. 7,5 vuotta tuli Ranskaa palveltua ;)

        Eli lyhyesti jos todella kiinnostaa, kunto kohalle ranskaan mars, kaikella muulla paskalla mitä täällä länkytetään niin voipi pyyhkiä persettä!!!!!

        Ja näistä helvetin Legioonalasita jotka näitä vitun säälittäviä "muistelima" kirjoittaa, mitä yhteistä?
        No ollaan kovimpia jätkiä, ja joka mahdollisella keikalla ja tapahtumassa mukana.....etc ;)

        Caporal-Chef
        Markus

        👍👍


      • hupi-ukko
        Legion Etrangere kirjoitti:

        Trevehdys vain.
        Itse Legioonassa palvelleena en voi muutakuin ihmetellä, mistä noita "varmoja" tietoja saadaan!!
        Itse lensin Pariisin ja Fort De Nogentin linnoitukseen ja olin vain suomen armeijan sotamies ja kun meidät
        sitten monen päivän jälkeen siirrettiin 1.RE.hen Aubagneen niin testit meni heittämällä läpi (cooper tulos 3200 m) ja näin matka jatkui 4. rykmenttiin ja sieltä sitten korsikalle Guyanaan etc.. 7,5 vuotta tuli Ranskaa palveltua ;)

        Eli lyhyesti jos todella kiinnostaa, kunto kohalle ranskaan mars, kaikella muulla paskalla mitä täällä länkytetään niin voipi pyyhkiä persettä!!!!!

        Ja näistä helvetin Legioonalasita jotka näitä vitun säälittäviä "muistelima" kirjoittaa, mitä yhteistä?
        No ollaan kovimpia jätkiä, ja joka mahdollisella keikalla ja tapahtumassa mukana.....etc ;)

        Caporal-Chef
        Markus

        Aika surkea Cooperin tulos, itse vetäisin intin näkkäreissä eli niissä pannukakun mallisissa tennareissa jäisellä kentällä (oli sentään hiekoitettu) 3750 metriä ilman mitään lämmittelyjä enkä halunnut mihinkään legioonaan ja enkä kyllä usko että tuo Markus missään legioonassa on ollut, helppo keksiä tuollainen tarina.


    • Pariisissa

      Oltiin viime kesänä muksujen kanssa viikonloppu Pariisissa Disneyland reissulla ja nähtiin ehkä livenä pahamaineisia vihreäbarettisia konetuliaseita kantavia legioonalaisia. Kolme "kurkkusalaateissa" kulkevaa sotilasta oli meidän takana metron liukuportaissa. Pikkukundi hökelsi, pää pyöri, kun tutkapallo ja supisi yhden kivikasvon iskeneen silmää ja sanoneen -moro. Näin varmaan oli. Sama kaveri, toivotti portaista lähtiessä selvällä suomella, -hyvää ja turvallista lomaa.

    • Tosi mies

      No jos näitä kirjoja lukee niin parhaiten ylennetä nopeasti kun vaan marssi vähintään kapteeni toimiston noja pöytään vetää housut kintun pyyhkäise margariinit takaliston .

      Kyllä lähtee ura nousuun.

      Toista on suomalainen korpisoturi jo sopatykki miehet ( Lauri törni ) laitaa piipalakkeja pinon sellaisella vauhdilla että mottit purkkauttu.

    • Kokemuksia_on

      Jengi vertaa legionaa mielellään muiden maiden erikoisjoukkoihin, vaikka legioona koostuu enimmäkseen kevyistä jalkaväen osastoista. Toki legioonan sisällä on erikoisjoukkoja ja näiden koulutusta. Peruskoulutus Castelissa ei ole mikään erikoisjoukkokoulutus eikä mitenkään ihmeellinen. Hyvä psyykkinen ja fyysinen kunto riittää ihan hyvin; sanoisin, että vuorovaikutustaidot ovat tärkeämpiä eli tulee juttuun erilaisten ihmisten kanssa. Jengi myös unohtaa autuaasti, että legioona on monikulttuurinen; uusnatseilla ei sijaa siellä.

      Aika moni legioonassa on jossain duunissa, joka ei liity mitenkään taistelukomppanioihin, kuten kokkeina ja varastoilla, kuljettajina. Ei se niin hienoo välttämättä siten palvella legioonassa kuin jotkut ylistävät.

      Sanoisin, että vaikeinta legioonaan värväytymisessä on se, että hakijoita on enemmän kuin sinne voidaan ottaa. Se tajuaa kun on siellä; olin siellä 90-luvulla, mutta en jatkanut peruskoulutusta pidemmälle (sieltä voi lähteä pois vielä silloinkin). Ihan asiallisia nämä legioonalaiset upseerit sun muut olivat, ei mulla ole heistä huonoa sanottavaa tai tarve pelotella,miten rankkaa siellä on. Haastatteluin perkaavat menneisyytesi ja psykologisia testejä et voi hämätä (siellä piti esimerkiksi piirtää kaksi puun kuvaa eri papereille, ja psykologi haastatteli myös meitä kuten yksikön päällikkö luti). Riippuu yksilön psyykeest, onko kovaa tressiä vai ei. Tosin näin monia ylipainoisia legioonalaisia, jotka eivät mitään erikoisjoukkosotilailta todellakaan näyttäneet; pikemminkin ruoka ja olut olivat maistuneet. Eivät hyväkuntoisia todellakaan.

      Jos työ armeijassa kiinnostaa, niin miks ei legioonaan voi pyrkiä. Kannattaa ottaa vain huomioon, että siellä voi vammautua tai kuolla - ei se riskitön lomailumesta oo!

    • 90987886yuyu

      Toinen hupiukko selittää, luepas netistä mitä legioona on nykyisin, kaikkea paskaa ne viitsii jotkut tänne kirjoittaa. "olin sitä minäkin siellä" ja lehmät lentää joopa joo, jatka vaan kiljun juontia ja kuvittele olevasi Napoleon.

      • Anonyymi

        No kerro, millainen värväysprosessi käytännössä on, kerran tiedät. Se mitä legioona näyttää videoillaan, on yksi puoli legioonasta, ei koko totuus. Tosiasia on, että sinne hakee paljon porukkaa ja harva pääsee peruskoulutukseen. Tapasin itse kaksi suomalaista legioonalaista Aubagnessa, toinen oli kokkina ja toinen soittokunnassa. Jonkun niitä huoltohommiakin pitää tehdä. Taidat olla itse vitsiniekka hahah


    • kepihyllyssä

      Minä todellakin oli legioonassa 80-90 luvulla majuriksi saakka pääsin, lähdin karkuun kun olisin joutunut käräjille pahoinpitelyistä, laivalla menin jäniksenä Saksaan ja loppumatkan liftasin. Kovaa oli koulutus mutta pesin helposti koko porukan eikä edes kouluttajat pärjänneet minulle, viidessä eri maassa taistelin ja haavoituin 3 kertaa. Varmoja "kaatoja" yli 150. Repikää tästä huumoria!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe