Uskontovertailua..

wwwnational

Uskontovertailua, selvitystä mistä fundamentalismi ja uskonnollinen väkivalta sikiää..

Tämä on uskonnollinen haaste, ottamatta kantaa kummankaan profeetan oikeellisuuteen minulla olisi käyttöä listalle.

- Listalle missä Muhamedin "Islamin profeetan 100 väkivaltaisinta lausuntoa listataan". Ottamatta kantaa henkilön jumalalliseen alkuperään. Sanontojen täytyy olla pyhästä kirjasta Koraanista, Muhamedin sanomia.

- Listalle missä Jeesuksen "Kristinuskon profeetan 100 väkivaltaisinta lausuntoa listataan". Ottamatta kantaa henkilön jumalalliseen alkuperään. Sanontojen täytyy olla pyhästä kirjasta Uudesta testamentista, Jeesuksen sanomia.

7

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wwwnational

Katsotaan mitä kaikkea saatte aikaiseksi...

• wwwnational

En muita kohtaa, mutta mielestäni Jeesus sanoi väkijoukolle joka raahasi naista (muka porttoa) kivitettäväksi. Oli kai juutalaisten vanha tapa kivitellä naisia?
      Mutta Jeesus meni väliin ja sanoi mitä tämä nainen on tehnyt, synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Tämä oli tavallaan väkivaltaan kehoittava lausunto vaikka hän tällä estikin kivityksen, sillä ilmeisesti joukossa ei synnittömiä ollut.

• klammburger

Kristinuskon mukaan äärimmäisen väkivaltainen murha sovittaa meidän kaikkien pahat teot.

Kristinuskon ytimessä on siis väkivalta.

• wwwnational

Sanoiko Jeesus näin? Ristiinnaulitseminen oli roomalaisten tapa rangaista rikollisia. Hebrealainen muinaisusko itsessään ei ristiinnaulitsemista tunne. Jeesus ei myöskään ainakaan minun tietojeni mukaan käskenyt ketään ristille naulattavaksi, vai käskikö?

• mystic

>>Kristinuskon mukaan äärimmäisen väkivaltainen murha sovittaa meidän kaikkien pahat teot.

Ei tämä ole kristinuskon mukaista. Ristiinnaulitsemisen uhri on tietysti vaikea ymmärtää. Voihan sen sanoa niinkin, että Jumala näytti esimerkin, miten Jumala toimii. Ristiinnaulitseminen oli hyvin vaikea asia, mutta Jeesus ei perääntynyt, eikä perunut puheitaan. Jos hän olisi sen tehnyt, hänen opetuksensa olisi pian unohdettu. Kaikki se, mitä hän teki, oli sellainen kokonaisuus, että siitä kasvoi uusi uskonto.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Jes. 11:1&rnd=1130169904397

1 Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
        2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
        3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
        4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
        5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.

>>Kristinuskon ytimessä on siis väkivalta.

Aikamoinen vale tämäkin on. Onhan se selvästi sanottu Raamatussa, mitä ytimessä on. Se ei ole väkivalta.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=1. Kor. 13:13&rnd=1130170124098

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

• ei puhu muhammad vaan Jumala.

• wwwnational

Karvapää tuo oli paras;)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1904
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      100
      1839
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      142
      1724
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      97
      1411
    5. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      33
      1354
    6. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      315
      1246
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      60
      1199
    8. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      130
      1092
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      276
      1056
    10. Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta

Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa
      Hindulaisuus
      446
      943
    Aihe