ex-nisti

kyselee aivokemiasta

Elikkäs olen 21v miehenalku, joka on käyttänyt mömmöjä jos jonkinlaisia monta vuotta (Enimmäkseen kannabis, amfetamiinit & bentsot, subun lopetin pirin avulla). Ja haluaisin kysyä, että palautuuko aivokemiat koskaan entiselleen? En nuorempana (ylä-aste aikoina) kärsinyt mistään psyykkisistä häiriöistä, mut kamankäytön myötä on tullut noita neurooseja (Ahdistus, paniikkihäiriö, kahvikuppineuroosi) Olen nyt noin 3kk ollut kuivilla kaikesta, paitsi alkoholista. En edes lääkkeitä syö enää.. lopetin seinään kaiken. Tosin en juo itseäni liian känniin, koska silloin ei osaa sanoa ei.

Vieroitusoireita ei enää pahemmin ilmene. (vai ovatko neuroosini jotain pitkäaikaisia vieroitusoireita?) Alkuvaiheessa tuntui kyl et ois kuolemaa tehnyt... Mieli tekee kyllä helvetisti kaikkea, mut oon oppinut sanomaan kiitti, mut ei.

Mut enough bullshit ja kysymykseen. Kärsinkö koko loppuelämäni noista neurooseista, vai palautuuko aivokemiat entiselleen? Lopetin perheeni avustuksella, enkä ole lääkäreille/psykiatreille puhunut (pelkään leimautumista). jonkun ihmeen avulla olen onnistunut narkkaamaan vuosia ilman luottotietojen menettämistä tai huumausainerikoksia jne, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin...

On aika vittumaista, kun saa hirveitä pelkotiloja kaupan kassallakin. Psyykelääkkeitä en ala nyt, enkä koskaan syömään. Ja bentsot ovat poissuljettuja myös. Jos syö yhden niin siitä se taas lähtee. Pian ollaanki taas mäntää tunkemassa pohjaan ja mitä ihmeempiä koktaileja iskemässä.

Toivottavasti ei kovin sekava teksti ole. On meinaan muisti kuin kultakalalla, eikä kokoajan jaksa skrollata ylöspäin :)

5

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmh.

Riippuu kuinka paljon ja millaisia annoksia käytit ...

Oliko tolet suuret ja annokset sen mukaiset? Loppuiko esim. amfetamiinista pienillä annoksilla potku ja näiden suurten annosten käyttö kesti kerrallaan useita päiviä putkeen?

Jos näin niin olet kiusannut tosiaan aivojasi raskaamman kautta ja siitä on valitettavasti varsin pysyvät arvet välittäjäaineiden tuotannossa. Ja sikäli kun olen ymmärtänyt ne eivät uusiudu jos ne on saatu kerran tuhottua.

Suosittelen ehdottomasti että käyt lääkärin juttusilla asian tiimoilta. Huumeseulojen ja kontrollin kautta pääset lääkitykseen - ÄLÄ syö neuroleptidejä vaikka niitä tarjottasiin. Tarvit vain ja ainoastaan niitä välittäjäaineita joita sinulta puuttuu / vastaavia (ts. mielialalääkkeitä). Niissä löytyy aineita jotka ovat lähes läpinäkyviä sivuoireiden suhteen

Suosittelen tosiaan tätä virallisen lääkehoitopuolen kokeilemista koska sieltä löytyy - jos kohta ei vanhaa järjesetelmää ehjäävää - niin ainakin jotain joka palauttaa vanhaa toiminnallisuutta edes hiukan takaisin. Noi serotoniinit ja vastaavat on aika hemmetin tärkeitä jos haluaa elää rauhallisissa fiiliksissä.

• Beeeb

"Suosittelen ehdottomasti että käyt lääkärin juttusilla asian tiimoilta. Huumeseulojen ja kontrollin kautta pääset lääkitykseen - ÄLÄ syö neuroleptidejä vaikka niitä tarjottasiin. Tarvit vain ja ainoastaan niitä välittäjäaineita joita sinulta puuttuu / vastaavia (ts. mielialalääkkeitä). Niissä löytyy aineita jotka ovat lähes läpinäkyviä sivuoireiden suhteen "

No oikestaan panikkioireisiin ja neurooseihinkin saattaa neuroleptit auttaa ja muutenkin esim zyprexaa syötetään monelle aineiden käytön lopettaneelle koska se muun muassa tasaa mielialoja ja saattaa myös lisätä keskittymiskykyä...se voi olla hyvä jos on vetänyt piriä...tietty välittäjäaineiden puutteeseen se ei auta mutta saattaa toisella tapaa korjata aivoja. Mielialalääkkeet taas nostavat välittäjäaine pitoisuuksia mutta saattavat aiheuttaa stimulanttien tavoin keskitytmiskyvyttömyyttä , ainakin efexor toimi mulla näin, hetken meni kovaa, ei masentanut ja oli positiivinen mieli muta sitten vaikutus alkoi loppumaan ja aloin tulla kireäksi ja menettää jo heikkoa keskittymiskykyäni...toisaalta joidenkin lähteiden mukaan masennuslääkkeiden käyttö saattaa estää pysyvien vaurioiden syntymisen ettei aivot totu siihen low-serotonin-dopamin tilaan

• Beeeeb

kyllä varmaan suurin osa palautuu....mulla ainakin joskus näytti ihan toivottomalta että on ikuisesti jäänyt aivot jumiin ja et mielialat heittelis koko ajan mutta kyllä se palautuu...ei vaan pidä liikaa vänkätä itteään vastaan, pääasia vaan että pysyy erossa KAIKESTA , siinä voi vaan mennä aikaa paljon enemmänkin kuin 3kk jos aineet ovat laukaisseet mielenterveys ongelmia, mulla on skitso affektiivinen häiriö joka lähti kaikenlaisista neurooseista ja aineiden käytöstä..mut joka tapauksessa ei pidä keksiä otain muuta kivaa niin aineet jää

• Beeeeb

siis pitää keksiä jotain muuta kivaa niin ei tee mieli aineita, huumeriippuvuus etenkin kovempiin aineisiin on kuitenkin sen luontonen että retkahdus vaara on olemassa vaikkei sitä itse tajuiskaan, jos ei elämä mee hyvin niin sitte joku kaunis päivä yhtäkkiä vaan lähtee käsistä kun näkee jonku tyypin jossain ...

• Beeeb

ei ne psyykenlääkkeet niin pahoja ole kuin väitetään, kannattaa kokeilla edes, neuroleptitejäkin käytetään moniin tarkoituksiin eikä pelkästään psykoosiin, ja ei siinä paljoakaan menetä jos ne ei toimi, ehkä hetkeksi tulla entistä huonompi olo jos sattuu joku epäsopiva lääke, ei ne kuitenkaan grillaa aivoja silleen miten esim amfetamiini tekee, jotkut masennuslääkkeet saattaa ehkä aiheuttaa jotain sellaista mitä huume-stimulantitkin mutta pienemmässä mittakaavassa mut kyllä sen huomaa ajoissa jos joku lääke ei ole lääke

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      50
      3395
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      3045
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      42
      2503
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1955
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1599
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1080
    Aihe