epistä

epileptikko

Kun minulla on torstaina aika neurolle,niin mitä minun pitäisi sanoa sille lääkkeen vaihdosta? suostunko kokeilemaan neurotol slowia,vai olisiko paremmin ehdottaa suolatabletteja,joita lääkäri voi määrätä? vai pitäisikö mielummin pienentää Trileptalin annostusta? vähän mietityttää nämä kysymykset. Kohtaukset ovat pysyneet hyvin poissa Trileptalilla. Ongelmana on lähinnä ollut suolan puute,eli toisin sanoen natrium arvo on edelleen alhaalla. Se pitäisi saada tavalla tai toisella normaali lukemiin,mutta miten? auttakaa ja antakaa vinkkejä. Tiedän,että nämä kuuluu neurologin kanssa neuvotella,mutta kun en osaa yksin tehdä näin isoja päätöksiä lääkityksen suhteen.

13

3158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hugo

Koska aika on rajallinen ja asiat voi unohtua, niin kirjoita paperille etukäteen. Lääkäreillä on vielä sähköposti, jota huonosti lukevat, mutta voit lähettää heille kysymykset jo etukäteen ja pyytää vaikka lukukuittausta, jotta tietävät asiasi ennen sinne menoa. Itselläni on käynyt, että lääkärillä on jopa kiireiden vuoksi väärän potilaan paperit kädessään ja olen kuullut ensin toisen ihmisen tietoja, joten onhan nämä lääkärit todellakin vain kiireisiä ihmisiä. Ei siinä paljoa lohduta, että lääkäri on kaunis nainen, kun on ihan pihalla heti alusta.

Siis noihin tuskin kukaan osaa ottaa täällä kantaa, mutta kysy asiasta lääkäriltäsi ja jos olet hänen hoidossa ollut pitkään, hän varmaan tietää tilanteesi jo aika hyvin. Huomenna on tiistai, joten voit kirjoittaa sen sähköpostinkin. Neurolla on omat sivut ja sähköpostiosoite on [email protected] tai ainakin ennen oli, varmista.

Menestyksellistä käyntiä!

• sai päähänsä

että ap. on menossa neurologin vastaanotolle nimenomaan Neurolle?!
        Ja mistä sinä tiedät miten aktiivisesti tai ei-aktiivisesti lääkärit lukevat sähköpostiaan?"..jota huonosti lukevat..."
        Heh, vai sheriffiksi sheriffin paikalle.

• Peeth

Itse olen myös ottanut käyttöön tuon tavan, oli kyseessä mikä tahansa lääkäri, sillä liian monta kertaa on käynyt niin että unohdan kysyä ihan tärkeitäkin kysymyksiä. Lääkäreitä ei tunnu saavan kovin hyvin kiinni (tai ainakaan keskittymään keskusteluun) jos heille soittaa jälkikäteen. Varmaankin koska näin ei pidä tehdä =)
        Yleensä he ovat osanneet vastata kaikkiin kysymyksiini ja jos joku on jäänyt vaivaamaan, olen kysynyt vähän joka puolelta asioita.. muilta lääkäreiltä jne.

• Hugo
        sai päähänsä kirjoitti:

että ap. on menossa neurologin vastaanotolle nimenomaan Neurolle?!
        Ja mistä sinä tiedät miten aktiivisesti tai ei-aktiivisesti lääkärit lukevat sähköpostiaan?"..jota huonosti lukevat..."
        Heh, vai sheriffiksi sheriffin paikalle.

En tiedä kummassa vikaa lukutaidossa, mutta hän sanoo alussa menevänsä neurolle. Voisko siitä jotain päätellä?

• ap. kirjoittaa
        Hugo kirjoitti:

En tiedä kummassa vikaa lukutaidossa, mutta hän sanoo alussa menevänsä neurolle. Voisko siitä jotain päätellä?

menevänsä neurolle, ei Neurolle.Siitä voi päätellä hännen menevän neurologin vastaanotolle.
        Paikka kirjoitetaan isolla,ammatti pienellä alkukirjaimella.

• Hugo
        ap. kirjoittaa kirjoitti:

menevänsä neurolle, ei Neurolle.Siitä voi päätellä hännen menevän neurologin vastaanotolle.
        Paikka kirjoitetaan isolla,ammatti pienellä alkukirjaimella.

Näyttää omat kirjoitussääntösi olevan myös hakusessa, joten väärinkäsitykseni oli ymmärrettävä. Osana ymmärtämistä on väärinymmärtäminen. Hyvä, että annoit kielioppituntia, tosin kyllä tiesin tuon jo. Kaikkea muuta tietoa kyllä kaipaan.

• sauvatar

Kokeilin kesällä 2vk:n ajan Natriumkloridi ( suola )tabletteja ja ne toimi ihan hyvin. Sen 2 vk:n aikana suola-arvoni nousivat ja sitä ennen olin ollut tiputuksessa suola-arvojeni alhaisuuden vuoksi. Jos Trileptal pitäisi kohtaukseni poissa niin söisin sitä ja kokeilisin suolatabletteja. Huom! Nyt puhun itsestäni ja tietysti itse päätät Neurologisi kanssa mitä teette lääkityksesi kanssa. Itse olen kokenut niin paljon miinusta eri lääkkeiden kanssa ja varsinkin sivuvaikutukset ovat olleet kamalat, joten siksi suosittelen kokeilemaan ensin suolatabletteja ennen kuin vaihdat hyvän ja toimivan lääkkeen pois. Ehkä sinäkin jo 2vk:n aikan huomaat tehoaako tabletit vai eivät, minulla ne tehosi. Onnea lääkäri käynnillesi :)

• epileptikko

Nuo suolatabletit olivat hyvä vinkki minulle. Yritänpä niitä ehdottaa neurologille. Jospa hän suostuisi määräämään niitä,niin ei tarvitsisi ruveta lääkkeen vaihtoon ja pelätä kohtauksien alkavan uudestaan,kun on hyvin mennyt pitkään. Olikohan se Hugo,joka luulee minun käyvän neurolla kontrollissa. Sanonpa suoraan,että en edes ole neurolla hoidossa,joka on Helsingissä. Olen siis sairaalan neurologian poliklinikalla hoidossa,tai pitäisikö sanoa mielummin seurannassa.

• trileptalin käyttäjä

Hei minulla on aina merisuola rakeita taskussa. Mikäli olo tuntuu jotenkin heikolta otan rakeen tai muutaman ja olo paranee. En tiedä onko placebo vaikutus vai mikä. Ainakin minulla auttaa. Mikäli verenpaine on korkea tai sydämessä jokin häiriö aina puhuttava lääkärin kanssa suolan käytöstä. Tsemppiä ja mukavia ajatuksia

• sauvatar
        trileptalin käyttäjä kirjoitti:

Hei minulla on aina merisuola rakeita taskussa. Mikäli olo tuntuu jotenkin heikolta otan rakeen tai muutaman ja olo paranee. En tiedä onko placebo vaikutus vai mikä. Ainakin minulla auttaa. Mikäli verenpaine on korkea tai sydämessä jokin häiriö aina puhuttava lääkärin kanssa suolan käytöstä. Tsemppiä ja mukavia ajatuksia

ostaa ja kokeilla merisuolaa. Kiitos neuvosta ;)

• ninni

sorry tyhmyyteni

mitä ne suolatabletit on.

• epileptikko

Ne suolatabletit ovat lääkkeitä,jotka nostavat natrium arvon normaaliin lukemiin. Niitä käytetään silloin,kun suolainen ruoka ei auta,ja alhainen natrium arvo johtuu epilepsialääkkeistä. Minulla nyt torstaina harkitaan suolatablettien syömistä,kun ei suolainen ruoka auta.

• ninni
        epileptikko kirjoitti:

Ne suolatabletit ovat lääkkeitä,jotka nostavat natrium arvon normaaliin lukemiin. Niitä käytetään silloin,kun suolainen ruoka ei auta,ja alhainen natrium arvo johtuu epilepsialääkkeistä. Minulla nyt torstaina harkitaan suolatablettien syömistä,kun ei suolainen ruoka auta.

Näemmä ainahan täällä jotain uuttaa tietoa tulee.

Mies jäi kesälomalle.Ei tuota jaksa kauan kattella, löhöilee ym... ( ei siivoa, tiskaa, pesepyykkiä, tekis ruokaa) En kyllä annakkaan ei sen jälkeen löydä mitään.

Onpahan ihana valittaa ainakin täällä suu supussa kotona

Jos jotakin häirittee ei kannataa ilmoitella ei ole iso asia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2459
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1257
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe