Olen harkinnut vakavasti uuden Subaru Outback 2,5-auton hankintaa.Itse auto tuntuu kyllä olevan erinomaisen hieno tuote.
Mulla kun ei aikaisempaa kokemusta Subarusta saatikka Outbackista ole niin askarruttaa vaan se että minkälaiset ylläpitokulut Outbackilla on?
Onkos siis kellään tietoa mitä luokkaa vakuutusmaksut ja määräaikaishuollot on esim.verrattuna vaikka uuteen Nissan Primeraan tai Volvo V70 2,4:ään?
Polttoainettahan bokserikone kai haukkaa lähtökohtaisesti hiukan enemmän kuin perinteiset koneet mutta sillehän emme voi mitään;)
Subaru Outback
4
3568
Vastaukset
- Forre
Kuluista en osaa sanoa yhtään mitään, mutta sen tiedän ettei boxeri kuluta yhtään enempää kun tavallinen rivikone. Ne kulutusjutut on aikakaudelta kun autoissa käytettiin viellä kaasuttimia, jos joku viellä muistaa..
- Occam
Olen kuukauden verran ajellut uudella 2.5 outbackilla. Äkkiseltään voin kulutuksesta sanoa ajotietokoneen näyttämänä seuraavaa:
- Tavallinen maantie (80-100 km/h) = 7-8 l/100
- Motari (120 km/h) = 8-9 l/100
- Kaupunki 9-10 l/100
Mun ajoissa käytännössä keskimäärin tuollaista 8.5 l/100.
Ei mielestäni paha isohkolle nelivetoiselle.
Ja muutenkin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Odottelen innolla liukkaita;)- _Vesa_
Kiitokset tiedoista!
kovasti kiinnostaa ko.vehje edelleen. Outback poikkeaa mielestäni edukseen massasta ja talviominaisuudet lienevät omaa luokkaansa.
- 2 subarua
Yleisesti ylläpito ei ole sen kalliimpaa, varsinkaan vanhempana kuin millä hyvänsä merkillä(vikoja ei ole, eikä kulutusosienkaan vaihtorumbaa tarvitse jatkuvasti käydä: subbe käyttää kulutusta kestäviä osia ja rakenteita: pientä kuittia parille kilpailevalle 4-veto valmistajalle), Moottorin, vaihteiston, voimansiirron öljyt ym. nesteet, tulpat, suodattimet ja jakohihnat kun ajallaan vaihdattaa, niin ei hätää. Nämä on ihan peruskauraa mille hyvänsä ammattitaitoiselle autohuollolle.
Mainostamatta mitään vakuutusyhtiötä usealla on vakuutuslaskuri, josta ainakin "noin-hinta" selviää. Bonuksesi ym. tiedot kun näppäilet sinne niin selviää. Joillakin yhtiöllä Subarut on kaikki luokiteltu samaan hintakategoriaan.
Jos investoit 40k€ autoon, niin sen lisäksi täydellinen ruoste-esto käsittely ei tee Suomen ilmastossa pahaa subellekaan, eikä säännöllinen pesu ja vahauskaan. Tässäkin ihan kuten muutkin merkit.
Yksi vajaavetoisesta puuttuva seurantakohde nelivetoisen auton kylkiäisenä tulee: renkaita kannattaa kierrättää edestä taakse ja toisinpäin n.10000 km:n välein, niin ei tasauspyörästö ja manuualin visko-rajoitin joudu suotta koetukselle. Subaru of american sivuilla mainitaan suositelluksi max. renkaan pyörintäkehien pituus eroksi 1/4" tuuma, mikä vastaa n. 1 mm kulutuspintaa outbackin 215/60 R16 renkaalla.
Tosin 2. autonamme palveleva -90 mallin Legacy on kestänyt kaikenlaista sekarengastusta poksahtamatta tähänkin asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 332649
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392466Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1781219
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070