Taas muutton kourissa, mitenkähän mones muutto lienee.
Olipas iloinen yllätys, kun kaikki pakattu ja nyt muuttomiehet siirsivät tuonne ylemmäs katua.
Minä könttäilen nuo portaat ylös ja puuskutan ,mutta täällä sitä nyt ollaan.
Kiitos Eskoeinari vieläpäs löytyy tuollaisia avuliaita miehiä,jotka ymmärtävät auttamisen merkityksen.
Nyt keitän hyvät kahvit,pannaria vielä muutama pala,laitan tuota uutta hilloa, mitä Mdk-Mdk toi ja nautin.
Pistäydy Eskoeinari kahvilla,kakkuakin on ,kun ehdin koristella,toimitan tuota pikaa pöytään.
Toinen vuosi alulla,kuinkahan kauan jaksetaan ??
Puhetta riittää tuosta vastaamisesta ja piirin pyörinnästä, miten pitäisi sanoa, ottakaa kirjoittajat joku tolkun nimi,Jussi tai Liisa ja kirjoitelkaa sillä, teille takulla vastataan.
Minä en juurikaan osaa vastata "se siitä", tai "joku täällä",enhän tiedä,mikä on seuraava nikki, siis en tunnista.
Tästä on ollut niin paljon puhetta, että uskon kaikkien tämän tietävän, miksi ei haluta ymmärää,,,???
No tervetuloa nyt vain kaikki ja olkaa kuin kotonanne;))DD
Kahvipirtti
199
8884
Vastaukset
Uuteen pirttiin.Täälläpä onkin todella viihtyisää ,kauniit emännän kutomat poppanat pöydillä.
Kyllä se vanha tuoli hajosi nauraa hekotellessa.
Hyvä etten taas telonut kättäni,kun putosin.
Minun pitää tänään viedä tämä kone "tohtorille"
on jotain häiriötä.
Hyvää päivän jatkoa kaikille.- Sinikynä
Tuossa edellä SkillaN puuttui mielestäni ihan oikein asiaan, joka minuakin on hieman häirinnyt.
Jostain kumman syystä joillakin tyypeillä on merkillinen tapa aloittaa juttunsa sanalla, sanaparilla tai peräti virkkeellä, joka sitten toimii ikäänkuin nikkinä, esim. "nakki" on makkara, joka nautitaan yleensä kuumana.
Loppuuko näillä tyypeillä luovuus juuri siinä vaiheessa, kun pitäisi keksiä itselleen jokin "oikea" nikki, esim. Pena, Masa, Lissu tai Pipsa?
Pahimpia ovat sellaiset jutut, joissa ei ole otsikkoa eikä varsinaista nikkiä, vaan koko juttu on yhtä potköä, josta pari sanaa toimii otsikkona ja paei nikkinä.
Esimerkiksi otsikko on tälläinen; "sää on tänään", nikki tälläinen "pilvipoutainen" ja itse juttu tällainen; "ja lämmin".
Siis yhteenvetona, laittakaa hyvät lajitoverit jutuillenne selkeä otsikko ja nimimerkki, joka on selkeä "nimi".
Ai ettäkö tämä juttuni on taas niitä tiukkapipoisia "paimenkirjeitä", jotka vain ärsyttävät lukijaa?
Ei suinkaan. Tehkööt jokainen niin, kuin haluaa.
Halusin vain herättää ajattelemaan asiaa siitä näkökulmasta, että jutut tulisi myös luettua.
Jos ei ole lukijoita, ei ole mitään mieltä myöskään kirjoittaa.
Mielestäni into kirjoittamiseen on hiljalleen hiipunut näillä palstoilla.
Osasyy on varmasti siinä loputtomassa nokkapokassa, joka täällä on vallinnut, mutta aivan varmasti yhtä paljon on syytä myös edellä esittämälläni asialla.- my.mm.eli
Aloitan päiväni minäkin tai ainakin pienen kiukun kiusaamana. Tosin toisesta syystä kuin Sinikynä. Vaikka vähän kopsahti meikäläiseenkin tuo sinua ärsyttävä asia. Tosin käytän aina aitoa ja oikeaa nikkiä, mutta tuo "nakki" osuus osui kohti. Usein aloitan viestini niin, että sana tai pari virkkeen alusta jää "otsikoksi". Lienee pelkkää laiskuutta etten otsikoi erikseen, tai kyllähän se voi luovuuden puutettakin olla.;)) Täällä pirtissä ei kai suuremmalti haitanne, monesti kirjoitukseni on "vastausta" yhteen tai useampaan edellisen kävijän "puheenvuoroon".
Varsinaisesti syy tämänpäiväiseen kiukustumiseeni on kolme viikkoa sitten varaamani lääkäriajan peruuntuminen. Viisi minuuttia ennen herätyskelloni soimista heräsin puhelimen "pirinään". Terveyskeskuksesta ilmoittivat, että lääkärin sairastumisen vuoksi vastaanottoaikani peruuntuu ja pitää siirtää ensiviikolle! Hemmetti!!! Ei ollut muuten ensimmäinen kerta, eikä varmaan viimeinenkään.
Ei kai se lääkärikään sairastumiselleen mitään voi, (tai lapsen sairastumiselle, joka oli edellisen kerran peruutuksen syynä) mutta mutta.
Paitsi, että meni tämän päivän ohjelmani sekaisin, niin vaikuttaa moneen asiaan seuraaville viikoille. Joista taas on suurta harmia asioiden jatkoa ajatellen, mm aikapulan takia.
Hyvä, että joku pääsee tänään "tohtoriin", siis Muorin kone!
Eilen Eskoeinari lyhytsanaisena miehenä ehti ihan huomaamattani edelle ja jäinkin vanhan pirtin viimeiseksi kävijäksi. Mutta kiva, että hänellä oli aikaa pakkaushommiin. Taisikin kolista siellä kyökin puolella kun lähdin.:D
Onkos tämä terästettyä kahvia, vai olisiko SkillaN oikein konjamiinilla kostuttanut kakun?
Rupesi niin silmissä vilistämään, tuo maisema on ihan toinen kuin tullessani! Ai jaaha ;)Yhdyn Hintriikan arveluun pyörivästä kahvipirttiravintolasta ;)) Kaikkea se SkillaN keksii, tällainen yllätys!
Huomenta vaan pirttiin! Olen matkalla Sriyanin luo. Hän soitti ja varoitti että Itäjöötanmaan ja Smoolannin rajalla on lumipyry, että ajelisin varovasti.
Onneksi on renkaat vaihdettu autossani, että toivottavasti ei tarvitse kovin luistella.
Hörppään kupin kuumaa ja jatkan matkaa!
Onnea vaan taas pirtille ja toivon paljon kävijöitä!- Hintriika
Tavallisesti ruukaan olla ajoissa paikalla, minua kun ärsyttää sellaiset, jotka jättävät lähdön viime tippaan ja myöhästyvät joka paikasta. Mutta nytpä kävi itselleni, että myöhästyin Kahvipirtin muuttotalkoista. Yritin kolkutella ovelle, vaan liekö ollut levysoitin niin isolla, ettei kukaan kuullut.
Hyvää aamupäivää nyt kuitenkin! Kenties yhä useampi tulee uteliaaksi, kun kahvintuoksu osuu nenään taas täällä raitin alkupäässä. Ollaan vähän aikaa näköalapaikalla. Tuli mieleen, että tätähän voisi hyvinkin verrata Näsinneulan tai Puijon pyöriviin ravintoloihin! Maisemat senkuin vaihtuvat!- ruvennu kirjottamaan
kun se on hyväksyttävämpä kuin rekisteröinti. Siit keskusteltin kaua ja paljon. Juon kupin kaffetta. kiitos
- minä vaan haluan
keskustella vapaana ilman nimimerkkiä. Haluan maata keskellä moottoritietä jos haluan ja ajaa autollani tien vasenta puolta.
- meilla
ajetaan aina tien vasenta puolta,moottori tielle maata en oo viela uskaltanut.
Pirtissa on uudet tuolit ja korvapuusti kahvit. lankesin srkiivaamaan ilman nikkia,nyt kun tuli olin paikkani ilmi tulee roskapostia laatikkoon.
Uzma
- Suvi2
Onnea uuteen pirttiin. Nyt vain ohitse hiippailen.
Päivä on kaunis ja aurinkoinen, mikään ei pitäisi olla huonosti, mutta kun mieli vaan on maassa. Aamulla tuntui, että taidan vetää vain peiton korviin ja jäädä sänkyyn. Nyt en ymmärrä.- my.mm.eli
Sinua puraissut viimeyönä? Oli meillä ensimäinen pakkasyö, ja olen siivonnut viimeisiä marketta- ja orvokkiruukkujani parvekkeella. En raaskinut aikaisemmin sitä tehdä kun vielä kukkivat niin komeasti. Pihassa lehdettömät ja marjattomat pihlajat ja paratiisiomenapuiden vihreänä jäätyneet lehdet surkealta näyttävät, mutta muutama koivu vielä runsain keltaisin lehdin kultaisena loistavat auringossa. Ja aroniapensasaidan yläoksien punaiset lehdet, vaikka jäätyneinä nekin. Vielä kaunista, vaan raikasta pakkasilmaa mukava hengitellä.
Kuules, Suvi! Siirrä tuo masennuspäivä huomiseksi, silloin on sopivampi sää kaivautua peiton alle. Sadetta tai jopa räntää luvassa. Lähdetään nyt iltapäiväkävelylle, sauvoilla tai ilman;) Sainko ympäripuhuttua Sinut seurakseni? - Carolus
Entinen emäntäkin oli kuin aitan polkua asteleva pilvinen päivä. Eikö se niin ollut.
Yritetään saada piristystä vaikka täältä SkillaNin pirtistä. - Suvi2
my.mm.eli kirjoitti:
Sinua puraissut viimeyönä? Oli meillä ensimäinen pakkasyö, ja olen siivonnut viimeisiä marketta- ja orvokkiruukkujani parvekkeella. En raaskinut aikaisemmin sitä tehdä kun vielä kukkivat niin komeasti. Pihassa lehdettömät ja marjattomat pihlajat ja paratiisiomenapuiden vihreänä jäätyneet lehdet surkealta näyttävät, mutta muutama koivu vielä runsain keltaisin lehdin kultaisena loistavat auringossa. Ja aroniapensasaidan yläoksien punaiset lehdet, vaikka jäätyneinä nekin. Vielä kaunista, vaan raikasta pakkasilmaa mukava hengitellä.
Kuules, Suvi! Siirrä tuo masennuspäivä huomiseksi, silloin on sopivampi sää kaivautua peiton alle. Sadetta tai jopa räntää luvassa. Lähdetään nyt iltapäiväkävelylle, sauvoilla tai ilman;) Sainko ympäripuhuttua Sinut seurakseni?Vai onko?
Eihän aina päivä voi paistaa, ei nytkään kun vettä sataa ja on kurjan näköistä. Carolus kirjoitti:
Entinen emäntäkin oli kuin aitan polkua asteleva pilvinen päivä. Eikö se niin ollut.
Yritetään saada piristystä vaikka täältä SkillaNin pirtistä.konjamiiniä tuolta nurkkakaapista,ja kuppi vahvaa kahvia,eiköhän masennukset ala hävitä.
- Suvi2
Suvi2 kirjoitti:
Vai onko?
Eihän aina päivä voi paistaa, ei nytkään kun vettä sataa ja on kurjan näköistä.Ja sensuuri pelaa jälleen. Töppäilijä en nyt ole minä.
Kirjoitin toisen kappaleen my.mm.elille ja kiittelin päivälenkkiseurasta.
Oli kolmaskin yhtä tylsä kappale. Ei siis sensuroitavaa. Otin esikatselun kuten usein ennenkin, korjasin ja lähetin. Viesti, että olen jo lähettänyt tekstin. Sitten esillä vain ensimmäiset rivit viestistäni.
Olisikohan jollakin syytä olla vähän huolellisempi.
ilma on raikas, nyt puserretaan mieli korkealle.
Ajatellaan kivoja asoita, vielä parempi jos teemme jotakin,mikä hellii masentunutta mieltä.
Olin laulamassa ja mieleen jäi soimaan,,,
Joillekin paistaa aurinko vain,
toisille ehkä heijastus vain,,,,
Aina ei voi olla hyvin,masentuakin on lupa,mutta hetken päästä taas kaikki hymyää,,näin kokemus kertoo.
Jospa voisikin mieltään kääntää ja surra huomenna ja niin eteepäin.
Yritettää,,,mieli maassa on Skillanilla ja niin iloinen kun eilen olin.
No konsa nostetaan,konsa lasketaan ja eilinen iltapäivä on sitten ollut sitä laskua.
Eipä tässä nyt korkealta pudota , ei tämä kirjoittelu ole ihan koko elämä, vaikka myönnettävä on, paljon tälläiseltä kahdella sormella kirjoittavalta aikaa menee.
Vielä tuosta eilisestä kirjoittelusta,osaako joku kertoa, mitä sillä oikein yritettiin tehdä.
Onko pirttimme suurikin kateuden kohde, vai onko
tämä emännäksi mainittu kirjoituksillaan hypännyt jonkun varpaille, vai mistä nyt kivistää.
Olen useinkin yrittänyt sanoa, että tämä on vain yksi rivi tuolla palstalla,sinne sopii paljon muuta.
Jos tämän ketjun sisällä "höpistään" omiaan, keltä se on pois.
Miksi emme saa kirjoitella ,jos tarvetta ja hauskuutta siihen tunnemme.
Turhaan kyselen vastauksia ei löydy.
Miksi ihminen on mikä on.
Oli surkea aloitus päivälle,tuokaa iloa pirttiimme, jos vielä siltä tuntuu.Ihan tosissaan Skillan elä välitä nuista jutuista.
Plöristään vaan kuten ennenkin.
Säätietoja :Täällä Hollolan Lahdessa tulee LUNTA.
Heräsin siihen kun parvekelasit helisi,luulin että tippuvat.Onneksi ei.
Liukasta päivää vaan kaikille.- Kirjar ilman leimaa
tämä ensimmäiselle "Pirtille" ajatuksella laatimani.. joka on tallennettuna kovalevyllänikin..
Otsikko puuttuu, hakekoon ken haluaa...
astun SkillaNin "Baariin", ja rohkenen muutaman sanan lausua vaikka kuulijakuntaa ei olisikaan, puhe onkin avajaisia varten, joista myöhästyin. Oli illalla pimeää ja aamulla vaikeaa tämä lähtökin.
Monta puhetta leijuu tuolla tuntemattomilla teillä tekniikan ihmeellisyyksien takia.
Sinä rohkea SkillaN, uskallat avata "Baarin."
Tervetulleeks toivotat mummon ja vaarin.
Lupaat; Mukaan saa nuoretkin tulla,
on aina tuoretta kahvi ja pulla.
Tulen mielelläni talkoohengessä tänne
kun hyväksytte mukaan ystävänänne.
Leivon vaikka ohrarieskaa, se maistuu,
ja kuumalla arinalla hyvin paistuu.
Eihän täällä sentään pelkkää kahvia juoda,
pitää hyviä aiheita ja juttujakin mukana tuoda.
Kaikille kun sananvapaus täällä suodaan
ja väkeviä, niitä hyvin harkiten juodaan.
Musiikki pelaamaan ja jalalla koreasti,
kuuluu musikkikin kivasti naapuriin asti.
Eikä nurkkapöytiin saa jäädä kukaan,
heidätkin vedetään ilonpitoon mukaan.
Onnea siis yritykselle uudelle.
Paikkojakin on enemmän kuin kuudelle,
tuolla ovella kurkkii moni, sisälle vaan,
tänne Skillanin baariin seurustelemaan.
Ps. Maalaismiehiä näkyy täällä kaksin kappalein.
Toinen livahti sisään ihan kuin ohimennen.
Tuo aiemmin tullut on iloisempi, oikea kaverimme. Kirjar ilman leimaa kirjoitti:
tämä ensimmäiselle "Pirtille" ajatuksella laatimani.. joka on tallennettuna kovalevyllänikin..
Otsikko puuttuu, hakekoon ken haluaa...
astun SkillaNin "Baariin", ja rohkenen muutaman sanan lausua vaikka kuulijakuntaa ei olisikaan, puhe onkin avajaisia varten, joista myöhästyin. Oli illalla pimeää ja aamulla vaikeaa tämä lähtökin.
Monta puhetta leijuu tuolla tuntemattomilla teillä tekniikan ihmeellisyyksien takia.
Sinä rohkea SkillaN, uskallat avata "Baarin."
Tervetulleeks toivotat mummon ja vaarin.
Lupaat; Mukaan saa nuoretkin tulla,
on aina tuoretta kahvi ja pulla.
Tulen mielelläni talkoohengessä tänne
kun hyväksytte mukaan ystävänänne.
Leivon vaikka ohrarieskaa, se maistuu,
ja kuumalla arinalla hyvin paistuu.
Eihän täällä sentään pelkkää kahvia juoda,
pitää hyviä aiheita ja juttujakin mukana tuoda.
Kaikille kun sananvapaus täällä suodaan
ja väkeviä, niitä hyvin harkiten juodaan.
Musiikki pelaamaan ja jalalla koreasti,
kuuluu musikkikin kivasti naapuriin asti.
Eikä nurkkapöytiin saa jäädä kukaan,
heidätkin vedetään ilonpitoon mukaan.
Onnea siis yritykselle uudelle.
Paikkojakin on enemmän kuin kuudelle,
tuolla ovella kurkkii moni, sisälle vaan,
tänne Skillanin baariin seurustelemaan.
Ps. Maalaismiehiä näkyy täällä kaksin kappalein.
Toinen livahti sisään ihan kuin ohimennen.
Tuo aiemmin tullut on iloisempi, oikea kaverimme.Minulla ei yhtään mitään tämän vuoden ajalta,ja kun olen vielä huono muistinen(ja huonommaksi tulen)en suuriakaan muista.
Taitoni on mitä on,olen jo ruikuttanut siitäkin tarpeeksi,mutta yritän hitaasti oppia ja ehkä joku asia vielää päähänkin iskostuu.
Kiva runo, kuten muutkin kirjoittamasi, ja monella muulla on sitä hyvän olon tuotosta, mistä olemme pystyneet nauttimaan.
Muorille , mitäs me mummelit, soitellaan ja laulellaan, ja hihitellään.SkillaN kirjoitti:
Minulla ei yhtään mitään tämän vuoden ajalta,ja kun olen vielä huono muistinen(ja huonommaksi tulen)en suuriakaan muista.
Taitoni on mitä on,olen jo ruikuttanut siitäkin tarpeeksi,mutta yritän hitaasti oppia ja ehkä joku asia vielää päähänkin iskostuu.
Kiva runo, kuten muutkin kirjoittamasi, ja monella muulla on sitä hyvän olon tuotosta, mistä olemme pystyneet nauttimaan.
Muorille , mitäs me mummelit, soitellaan ja laulellaan, ja hihitellään.Olen mutten sitä mieltä, että nyt on aika pistää pystyyn pienet piirileikit! On sen verran koleaa, että liikunta pistää veret kiertämään. Kaikki mukaan!
Lopuksi voimme vaihtaa tuon letkajenkaksi ja jenkata siihen peräkärryyn, joka tuolla jo odottaa. Kyllä sinne kaikki mahtuu. Istutaan sylikkäin, limittäin, lomittain ja miten päin vain.
Energiajuomat mukaan, ja jos joku ei jaksa, niin viedään kultatuolissa.
Menoksi!- uzma
beataBarbara kirjoitti:
Olen mutten sitä mieltä, että nyt on aika pistää pystyyn pienet piirileikit! On sen verran koleaa, että liikunta pistää veret kiertämään. Kaikki mukaan!
Lopuksi voimme vaihtaa tuon letkajenkaksi ja jenkata siihen peräkärryyn, joka tuolla jo odottaa. Kyllä sinne kaikki mahtuu. Istutaan sylikkäin, limittäin, lomittain ja miten päin vain.
Energiajuomat mukaan, ja jos joku ei jaksa, niin viedään kultatuolissa.
Menoksi!paljon ruusuja taitan skillalle,olen niita taittamassa komealle pojalleni jonka synttarit ovat tanaan,olen erikoisesti kiitollinen kohtalolle joka esti poikani menemasta tuohon Kashmirin paakaupunkiin,hanen kumppaninsa menehtyi sinne,tippa silmassa toivotin pojalle happy birthday.
Nyt istun juomaan teeta ja sidon kauniin kimpun ruusuja skillalle kiitokseksi tasta pirtista,tuon runon luin momeneen kertaan hyvin kirjoitettu,skillan ala valita risuista,se on vain kateutta,on vaikeata kestaa sita miksi pirtin suosio senkun kasvaa. uzma kirjoitti:
paljon ruusuja taitan skillalle,olen niita taittamassa komealle pojalleni jonka synttarit ovat tanaan,olen erikoisesti kiitollinen kohtalolle joka esti poikani menemasta tuohon Kashmirin paakaupunkiin,hanen kumppaninsa menehtyi sinne,tippa silmassa toivotin pojalle happy birthday.
Nyt istun juomaan teeta ja sidon kauniin kimpun ruusuja skillalle kiitokseksi tasta pirtista,tuon runon luin momeneen kertaan hyvin kirjoitettu,skillan ala valita risuista,se on vain kateutta,on vaikeata kestaa sita miksi pirtin suosio senkun kasvaa.Vaikka veden pintaa
pieni tuuli keinuttaa,niin tosi ystävyyttä
ei myrskykään voi horjuttaa.- Hintriika
Jos jotkut haluavat vätkyttää, niin nehän tekevät sen, oli tosiasiat mitkä tahansa. Yksi vaatii "asiaa", toinen muistelee "leppoisaa jutustelua", kolmas löytää "piirin" jne. Syytöksistä monet ovat ristiriidassa keskenään. Siihen päälle vielä, että SkillaN (tai joku muu Kahvipirtissä nähty) yrittää miellyttää kaikkia...
Ajattelin jo yhdessä vaiheessa noita kapuloiden heittelyjä lukiessani ehdottaa nimenmuutosta - sellaista lyhyttä ja ytimekästä kuin "Mökkihöperöitten mummojen juttupirtti, johon papatkin saa poiketa kahville". Mutta taidan vetää ehdotukseni takaisin.
Toivotaan, että uusi lumi pian peittää alleen mustat mietteet. Ehkä perusteettomilla syytöksillä pitkän päälle on ihan vastakkainen vaikutus kuin niiden esittäjät kuvittelevat. Rinta (tai molemmat) pystyyn ja päin tuulta tuivertavaa! uzma kirjoitti:
paljon ruusuja taitan skillalle,olen niita taittamassa komealle pojalleni jonka synttarit ovat tanaan,olen erikoisesti kiitollinen kohtalolle joka esti poikani menemasta tuohon Kashmirin paakaupunkiin,hanen kumppaninsa menehtyi sinne,tippa silmassa toivotin pojalle happy birthday.
Nyt istun juomaan teeta ja sidon kauniin kimpun ruusuja skillalle kiitokseksi tasta pirtista,tuon runon luin momeneen kertaan hyvin kirjoitettu,skillan ala valita risuista,se on vain kateutta,on vaikeata kestaa sita miksi pirtin suosio senkun kasvaa.tippa meinaa tulla minullekin, tiedän että tarkoitat mitä sanot.
Ruusuja kaipasin, olen ruikuttavassa tilassa.
BeataBarbara sinulle kiitos, kun olet niin iloinen ja muustakin.
Ottakaa minut sinne kärrin nurkkaan, vaikka jo Simpatin kyydissä olinkin, en millään haluaisi pois teidän ilon pidosta jäädä;))DDHintriika kirjoitti:
Jos jotkut haluavat vätkyttää, niin nehän tekevät sen, oli tosiasiat mitkä tahansa. Yksi vaatii "asiaa", toinen muistelee "leppoisaa jutustelua", kolmas löytää "piirin" jne. Syytöksistä monet ovat ristiriidassa keskenään. Siihen päälle vielä, että SkillaN (tai joku muu Kahvipirtissä nähty) yrittää miellyttää kaikkia...
Ajattelin jo yhdessä vaiheessa noita kapuloiden heittelyjä lukiessani ehdottaa nimenmuutosta - sellaista lyhyttä ja ytimekästä kuin "Mökkihöperöitten mummojen juttupirtti, johon papatkin saa poiketa kahville". Mutta taidan vetää ehdotukseni takaisin.
Toivotaan, että uusi lumi pian peittää alleen mustat mietteet. Ehkä perusteettomilla syytöksillä pitkän päälle on ihan vastakkainen vaikutus kuin niiden esittäjät kuvittelevat. Rinta (tai molemmat) pystyyn ja päin tuulta tuivertavaa!olette kaikki niin kannustavia.
Tunnen että ihan kerjään näitä kiitoksia ja nyt sitten päätän olla pystyrinnoin( molemmin) ja surkuttelut loppui.
Kirjoitetaan ja höpötellään, koska varmistuin, että näin tekin haluatte.
Niin kauan kun yksikin pirtin oven aukaisee, se on sen merkki, että tällä on paikka palstoilla ja toivon todella, että nekin,jotka jostakin syystä eivät ole voineet ovea aukaista voisivat sen tehdä ja yhtyä leikkimielisiin juttuihimme.
Kiitos kaikille ja hyvää päivän jatkoa.Älä ole pahoillasi SkillaN!
Katsoin ja kuuntelin eilen illalla englantilaista Supernanny Jo`n neuvoa eräälle äidille, jonka poika teki kaikkensa saadakseen äitinsä suuttumaan: Siirrät pojan häpeänurkkaan, etkä ole näkevinäsi koko poikaa! Viet hänet aina takaisin kun hän yrittää tulla sinua provosoimaan!
Mitäs jos mekin noudatamme supernanny Jo´n neuvoa: Emme välitä tippaakaan niistä, jotka yrittävät ärsyttää ja saada meitä suuttumaan! Seriffin tehtävänä on nostaa keljuilijat häpeänurkkaan :-) Aina uudestaan ja uudestaan, kunnes alkavat oppia yhteispelin säännöt.
Täällä on nyt SYKSY. Se tuntuu kaikella tavalla. Olen jopa nähnyt sisämaassa lunta, kun olin eilen kyläilemässä. Nyt on satanut vettä koko yön ja tuulee navakasti.
Nyt vasta laitoin vähän lämpöä päälle, kun alkaa tuntua liian kolealta täällä sisälläkin.
Olisipa ihanaa olla nyt lähdössä SriLankalle, niinkuin Sriyani, joka oli pakannut jo matkalaukkunsa ja lähtee ensi tiistaina. On poissa 6 kuukautta. Mutta ehkä lähden myöhemmin käymään ja tapaamaan häntä.
No, kyllähän tämä pimeä aikakin on viihtyisää, sytytellään kynttilöitä, luetaan, tehdään käsitöitä, järjestetään ystävien tapaamisiltoja, surfaillaan...
Otan vielä lisäkupposen ja lähden sitten mielipuuhaani: mankeloimaan pyykkiä :-D
Hei vaan!MdK-MdK kirjoitti:
Älä ole pahoillasi SkillaN!
Katsoin ja kuuntelin eilen illalla englantilaista Supernanny Jo`n neuvoa eräälle äidille, jonka poika teki kaikkensa saadakseen äitinsä suuttumaan: Siirrät pojan häpeänurkkaan, etkä ole näkevinäsi koko poikaa! Viet hänet aina takaisin kun hän yrittää tulla sinua provosoimaan!
Mitäs jos mekin noudatamme supernanny Jo´n neuvoa: Emme välitä tippaakaan niistä, jotka yrittävät ärsyttää ja saada meitä suuttumaan! Seriffin tehtävänä on nostaa keljuilijat häpeänurkkaan :-) Aina uudestaan ja uudestaan, kunnes alkavat oppia yhteispelin säännöt.
Täällä on nyt SYKSY. Se tuntuu kaikella tavalla. Olen jopa nähnyt sisämaassa lunta, kun olin eilen kyläilemässä. Nyt on satanut vettä koko yön ja tuulee navakasti.
Nyt vasta laitoin vähän lämpöä päälle, kun alkaa tuntua liian kolealta täällä sisälläkin.
Olisipa ihanaa olla nyt lähdössä SriLankalle, niinkuin Sriyani, joka oli pakannut jo matkalaukkunsa ja lähtee ensi tiistaina. On poissa 6 kuukautta. Mutta ehkä lähden myöhemmin käymään ja tapaamaan häntä.
No, kyllähän tämä pimeä aikakin on viihtyisää, sytytellään kynttilöitä, luetaan, tehdään käsitöitä, järjestetään ystävien tapaamisiltoja, surfaillaan...
Otan vielä lisäkupposen ja lähden sitten mielipuuhaani: mankeloimaan pyykkiä :-D
Hei vaan!kävi höperösti.Heräsin aikaisi aamulla ja nautin aamuteet ja leivänpalan .Piti katsoa "sydämen Asialla"nukuin istualleni.Nyt sitte on päivä sekasin DDDD.
- Simpatti
Semmonen pusakka on kiiruusti riisuttava pois ja puettava ylle vaikka kunnon bilehilepaita.
Eihän tässä mitään hätää ole, juhlakausi on kohta alullaan, pannaan elämä ranttaliksi, ainakin sitten joulujuhlabileissä, mutta harjotellaan ensin vähän, kun on kintut kohmeessa, sillä niin se talvi taas yllätti. Niin, että sitä letkajenkkaa pihalla, sehän me osataan, ja kutka ei ossaa, niin opetetaan.)))
Peräkärri on tilauksessa, taitaa olla parempi jalaksien kanssa, vällyjäkin tilasin, ettei tule vilu, kun juhlatamineet päällänsä lähretään ajelulle koko lössi.
Päivänsäde-Skillan on etuoikeutettu etupenkille, niin on upea nainen, sydän paikallaan, moni vaan on kateellinen semmosesta luonteesta.
Hienoja naisia kaikki tyynni, muut ukot taitaa olla kateuresta vihreitä, kun ei ole mukaan ilmottautunut.
Taidan olla Onnenpekka kun saan näin mukavassa pirtissä pistäytyä. Simpatti kirjoitti:
Semmonen pusakka on kiiruusti riisuttava pois ja puettava ylle vaikka kunnon bilehilepaita.
Eihän tässä mitään hätää ole, juhlakausi on kohta alullaan, pannaan elämä ranttaliksi, ainakin sitten joulujuhlabileissä, mutta harjotellaan ensin vähän, kun on kintut kohmeessa, sillä niin se talvi taas yllätti. Niin, että sitä letkajenkkaa pihalla, sehän me osataan, ja kutka ei ossaa, niin opetetaan.)))
Peräkärri on tilauksessa, taitaa olla parempi jalaksien kanssa, vällyjäkin tilasin, ettei tule vilu, kun juhlatamineet päällänsä lähretään ajelulle koko lössi.
Päivänsäde-Skillan on etuoikeutettu etupenkille, niin on upea nainen, sydän paikallaan, moni vaan on kateellinen semmosesta luonteesta.
Hienoja naisia kaikki tyynni, muut ukot taitaa olla kateuresta vihreitä, kun ei ole mukaan ilmottautunut.
Taidan olla Onnenpekka kun saan näin mukavassa pirtissä pistäytyä.innostu kehumaan, et tiedä mikä pippuri saatan olla.
Osasit kyllä oikeasta narusta kiskasta, hyvä mieli tuli ja suupielet ylöspäin suuntaa.
Olisikin ihanaa vällyjen alla olla ja matkata kivan porukan kanssa jonnekin romanttiseen paikkaan,eiköhän aleta suunnitella.
Huomaatteko muuten ystävät, olen taas maankamaralla ja kanssanne höpöttelen, niin ne murheet unohtuu, kun kanssaeläjät on ystäviä;))DD- Hintriika
SkillaN kirjoitti:
innostu kehumaan, et tiedä mikä pippuri saatan olla.
Osasit kyllä oikeasta narusta kiskasta, hyvä mieli tuli ja suupielet ylöspäin suuntaa.
Olisikin ihanaa vällyjen alla olla ja matkata kivan porukan kanssa jonnekin romanttiseen paikkaan,eiköhän aleta suunnitella.
Huomaatteko muuten ystävät, olen taas maankamaralla ja kanssanne höpöttelen, niin ne murheet unohtuu, kun kanssaeläjät on ystäviä;))DDKyllä tässä nyt jo viimeistään itse kukanenkin alkaa kadehtia! Yksi kosii ja toinen peittelee vällyihin! Jätä, SkillaN, jotakin meillekin!
- Malviina
Hintriika kirjoitti:
Kyllä tässä nyt jo viimeistään itse kukanenkin alkaa kadehtia! Yksi kosii ja toinen peittelee vällyihin! Jätä, SkillaN, jotakin meillekin!
jälkeen suunnitella risteilyä, missä tapaisimme toisemme livenä.
Olen luonut mielikuvan monista kirjoittajista ja olisi todella mukaaa tavata luonnossa. - Suvi2
muori67 kirjoitti:
kävi höperösti.Heräsin aikaisi aamulla ja nautin aamuteet ja leivänpalan .Piti katsoa "sydämen Asialla"nukuin istualleni.Nyt sitte on päivä sekasin DDDD.
Ei toimita välittää vaikka se Sydämen asialla jäikin näkemättä. Minä katsoin ja vakuutan, että et menettänyt mitään. Ei tämä jakso ollut niin hyvä kuin tavallisesti.
SkillaNille viesti, että nosta vaan rinta rottingille. Tiedäthän sinä itse kuitenkin mikä on tilanne, älä piittaa sivullisten piikittelystä. Jätä ne omaan arvoonsa.
Maa on valkoinen ja räntää tuiskuttaa.
On katujen puhtaanapitäjillä kovasti kiirettä. Täytyy nääs lumet aurata, ennen kuin ehtivät sulaa pois:-D
Eilinen nurja mieleni häipyi ihan itsestään niin kuin oli tullutkin. Ja nyt taas valoisammalta näyttää. Olimme Diivan kanssa pitkällä lenkillä ja nyt pistäydymme pirtillekin. Vieläköhän siellä kulmakaapissa on niitä hyviä pipareita. Katsotaan.
Kirjoituksessani vilisee varmaan virheitä, mutta en arvaa ottaa esikatselua, ettei käy niin kuin eilen. - Katleija
Malviina kirjoitti:
jälkeen suunnitella risteilyä, missä tapaisimme toisemme livenä.
Olen luonut mielikuvan monista kirjoittajista ja olisi todella mukaaa tavata luonnossa.Tavataan, tavataan. Eikös ollutkin puhetta, että vuorostaan Helsingistä starttaisimme. Joten puuhaihmiset siellä laittakaa tuumasta toimeen. Joulun jälkeen onlisi ihan hyvä aika. On kummallista, kun täällä Lounais-Suomessakin on tuota märkää valkeaa maassa. Kumisaapaskeli on meillä. Siksi ihana poiketa kahville muitten ystävällisten immeisten seuraan tänne kahvilaan. Kai te tunnette minut jo.
- Malviina
Katleija kirjoitti:
Tavataan, tavataan. Eikös ollutkin puhetta, että vuorostaan Helsingistä starttaisimme. Joten puuhaihmiset siellä laittakaa tuumasta toimeen. Joulun jälkeen onlisi ihan hyvä aika. On kummallista, kun täällä Lounais-Suomessakin on tuota märkää valkeaa maassa. Kumisaapaskeli on meillä. Siksi ihana poiketa kahville muitten ystävällisten immeisten seuraan tänne kahvilaan. Kai te tunnette minut jo.
tottapuhuen ole tainnut ainakaan aikaisemmin sinua tuntea, mutta ei tunne minuakaan moni.
Sittenpähän tulemme tutuiksi kun "risteillään."
Houkutellaan palstan poikia mukaan! Malviina kirjoitti:
tottapuhuen ole tainnut ainakaan aikaisemmin sinua tuntea, mutta ei tunne minuakaan moni.
Sittenpähän tulemme tutuiksi kun "risteillään."
Houkutellaan palstan poikia mukaan!voisi olla tiistain risteily ne on kaikkein edullisimpia.En tiedä muuta kuin mitä naapurit on käyneet.Täytyy kysellä lisää.
Ilmoittakaa jos joku tietää paremmin.- Malviina
muori67 kirjoitti:
voisi olla tiistain risteily ne on kaikkein edullisimpia.En tiedä muuta kuin mitä naapurit on käyneet.Täytyy kysellä lisää.
Ilmoittakaa jos joku tietää paremmin.Kannattaisikohan joskus aivan loppuvuodesta, joulun jälkeen, vai alkuvuoden puolella.
Mietin mielessäni, että minkähänlainen reissu se olisi, jos käväisisimme vaikka Tallinnassa ostoksilla.
Joulun jälkeen siellä on kuulemma alennusmyyntejä ja kaikki hinnat ovat pudotettu - voi tehdä löytöjä.
Toisaalta taas, itse olen yleensä joulun jälkeen melko lailla PA. - Lokari1
Malviina kirjoitti:
Kannattaisikohan joskus aivan loppuvuodesta, joulun jälkeen, vai alkuvuoden puolella.
Mietin mielessäni, että minkähänlainen reissu se olisi, jos käväisisimme vaikka Tallinnassa ostoksilla.
Joulun jälkeen siellä on kuulemma alennusmyyntejä ja kaikki hinnat ovat pudotettu - voi tehdä löytöjä.
Toisaalta taas, itse olen yleensä joulun jälkeen melko lailla PA.Että kerkiän juhlia uutta nikkiäni.
Jos vähän kahvia olis ja tietysti sitä cognakkia niin olin vähä juhlan tuntua, kun yli 3 vuoden yrityksen jälkeen sain onnistumaan rekistöröintini.
Terv: se vanha lokari joka nyt on Lokari1. - Malviina
Lokari1 kirjoitti:
Että kerkiän juhlia uutta nikkiäni.
Jos vähän kahvia olis ja tietysti sitä cognakkia niin olin vähä juhlan tuntua, kun yli 3 vuoden yrityksen jälkeen sain onnistumaan rekistöröintini.
Terv: se vanha lokari joka nyt on Lokari1.Etkö joidenkin kehoituksesta pitänytkin osterikuurin, mutta sitten sanoit "stop tykkänään, tulen ylikuntoon!"
Onnea rekkautumisesi, tai sen onnistumisen johdosta! Lokari1 kirjoitti:
Terv: se vanha lokari joka nyt on Lokari1.konjakin ansainnut, kun nyt vihdoin sait lipun perään.
Kaikki on kunnossa, yhteydet pelaa Skypelläkin, enkös minä sanonut ,sekin päivä koittaa.
Onnea sinulle rekatun nikin vuoksi ja tietysti muutenkin.
Huomenta pirttiväelle, täällä pieni pakkanen ja lunta ei ole näkynyt.
Se aloittikin nyt sieltä Etelä-Suomesta tuon talven tulon.,varmaan maisemat kauniina vähän aikaa.(ellei koko ajan pyryttänyt)
Polvi on nyt kuvattu, ei mitään "luihin" viittaavaa, lääkärin kommentti huomenna, taitaa tanssijalka vielä tulla.
Hyvä niin,jos tuota uutta tapaamistakin suunnitellaan, minäkin yrittäisin mukaan,kivat jäi muistot edellisestä.
Taidan pyrkiä tuonne Lahteen ensin ja siitä sitten matkakaverin kanssa jatkaisimme, näin alustavasti kysäisenkin,,käviskö;))DD
Tallinnan kannalla olen , merellä olo jäisi pieneksi ja vajaa neljä tuntia maissa,olisi ihan kiva pistäytyä katsomassa olisiko mitään päälle sattuvaa.(aina sieltä on löytynyt)
Pidetään nyt syksy loppuun ja valmistellaan joulu ja sitten kun härkäviikot astuu kuvioihin,piristystä jo kaipaakin.(olikos ne härkäviikot joulun jälkeen, kysyy tämä huono muistinen)
Seuraillaan nyt tätä säätä ja toimitaan siten kuin luonto sallii, jotkut jo ehkä hiihtämään pääsevät, kaikki varmaan muuten ulkoilemaan, rauhaisaa,mielyttävää päivää kaikille.
Lokari1, hyvää yötä:))- Lokari1
Malviina kirjoitti:
Etkö joidenkin kehoituksesta pitänytkin osterikuurin, mutta sitten sanoit "stop tykkänään, tulen ylikuntoon!"
Onnea rekkautumisesi, tai sen onnistumisen johdosta!Eiköhän se olut Ellumari joka sitä oisteri kuuria suositteli , ja sitten kun minä olin "hyvässä kunnossa"(ylikuntoisen)vartosin niin, niitä arvon naisia ei tullutkaan.
No tuohonhan olen jo tämän ikäisenä tottunut etten usko joka juttua mitä naiset puhuu. HAHA
No kyllä minulta se rekaamin otti aikaa yli 3 vuotta, koville ooti vieläkin vaikka sainkin hyvää apua siinä homassa.
Josta kiitos asian omaiselle.
Terv: lokari1 - Lokari1
SkillaN kirjoitti:
konjakin ansainnut, kun nyt vihdoin sait lipun perään.
Kaikki on kunnossa, yhteydet pelaa Skypelläkin, enkös minä sanonut ,sekin päivä koittaa.
Se aloittikin nyt sieltä Etelä-Suomesta tuon talven tulon.,varmaan maisemat kauniina vähän aikaa.(ellei koko ajan pyryttänyt)
Polvi on nyt kuvattu, ei mitään "luihin" viittaavaa, lääkärin kommentti huomenna, taitaa tanssijalka vielä tulla.
Hyvä niin,jos tuota uutta tapaamistakin suunnitellaan, minäkin yrittäisin mukaan,kivat jäi muistot edellisestä.
Taidan pyrkiä tuonne Lahteen ensin ja siitä sitten matkakaverin kanssa jatkaisimme, näin alustavasti kysäisenkin,,käviskö;))DD
Tallinnan kannalla olen , merellä olo jäisi pieneksi ja vajaa neljä tuntia maissa,olisi ihan kiva pistäytyä katsomassa olisiko mitään päälle sattuvaa.(aina sieltä on löytynyt)
Pidetään nyt syksy loppuun ja valmistellaan joulu ja sitten kun härkäviikot astuu kuvioihin,piristystä jo kaipaakin.(olikos ne härkäviikot joulun jälkeen, kysyy tämä huono muistinen)
Seuraillaan nyt tätä säätä ja toimitaan siten kuin luonto sallii, jotkut jo ehkä hiihtämään pääsevät, kaikki varmaan muuten ulkoilemaan, rauhaisaa,mielyttävää päivää kaikille.
Lokari1, hyvää yötä:))Kyllä minä oikein tosiaan otin coknakin sen juhlan kunniaksi kun viimein se nikki juttu meni läpi, pirskatin koville koville se otti nikin rekaaminen.
niin kyllä ne härkä viikot ja reikä leivät alkaa juolun jälkeen, niin minä olen kuullut vaariltani.
No sittenhän se snun jalkasi on vaan muuten kipee jos luissa ei mitään vikaa ole.
Pitäiskö vähä tanssia vähentää vai lisätäkö pitäs, en osaa sanoa kun en ole lääkäri, eikä varmaan tulekaan .
Nyt sitten nukkumaan että jaksaa huomena olla valveilla.
Hyvää yötä kaikille. Terv: lokari1 SkillaN kirjoitti:
konjakin ansainnut, kun nyt vihdoin sait lipun perään.
Lokari1, hyvää yötä:))Ai että hyvä että emäntämme polvi kestää tanssaamisen.KIVA teemme niin risteilylle lähdettäessä.Tervetuloa Lahtee.Tästä on helppo jatkaa risteilylle.
Meillä on maa valkeana ja pakkasta pari astetta.
Talvelle tuntuu.- Suvi2
muori67 kirjoitti:
Ai että hyvä että emäntämme polvi kestää tanssaamisen.KIVA teemme niin risteilylle lähdettäessä.Tervetuloa Lahtee.Tästä on helppo jatkaa risteilylle.
Meillä on maa valkeana ja pakkasta pari astetta.
Talvelle tuntuu.Lunta on jopa 1-2 cm ja talven tuntu.
Lapset ovat hakeneet pulkat ja sukset ja laskevat mäkeä täysiään tuossa pienen hiekkanyppylän päällä. Voi että pienillä on hauskaa!
Eiköhän mekin kaiveta ne lylyt ja kalhut kellarista ja ulos vaan samaan sakkiin. - saara.dma
Suvi2 kirjoitti:
Lunta on jopa 1-2 cm ja talven tuntu.
Lapset ovat hakeneet pulkat ja sukset ja laskevat mäkeä täysiään tuossa pienen hiekkanyppylän päällä. Voi että pienillä on hauskaa!
Eiköhän mekin kaiveta ne lylyt ja kalhut kellarista ja ulos vaan samaan sakkiin.Täytyipä tulla juomaan iltapäivän kunniaksi vähän kahvia. On niin vaikeaa taas oppia sietämään tuota lunta ja etenkin jäätä, kun tulee liukasta. Onneksi tuli laitettua autoon talvirenkaat juuri oikeana päivänä, maanantaina eli päivää ennen kuin tuli lunta.
Taitaa jäädä lylyt ja kalhut kaivamatta esille tuon polven takia. saara.dma kirjoitti:
Täytyipä tulla juomaan iltapäivän kunniaksi vähän kahvia. On niin vaikeaa taas oppia sietämään tuota lunta ja etenkin jäätä, kun tulee liukasta. Onneksi tuli laitettua autoon talvirenkaat juuri oikeana päivänä, maanantaina eli päivää ennen kuin tuli lunta.
Taitaa jäädä lylyt ja kalhut kaivamatta esille tuon polven takia.muutamat jäljet isolle tielle vain kahlaten lumessa, lenkille ja postilaatikolle mennessä ja tullessa...
Autossa kesärenkaat alla ja paksu lumikerros katolla....
Tulihan viime viikolla käytyä kaupassa, ja lupasivat että tulee vielä lämpimiä päiviä ja öitä.
Taidan kuitenkin kaivaa talvirenkaat varastosta jo huomenna... jos vaikka talvi tosissaan on tulossa ja minä en pääse kauppaan ilman autoa, nyt ei sinne kyllä vielä ole asiaakaan ja täällä saa pullaakin kahvin kanssa joten suurin nälkä meni ohi...
Nyt taas tuonne aurinkoiseen talviseen luontoon ja keskivartalolle pyrkivät kilot liikunnalla kuriin.- Satu,
kirjar kirjoitti:
muutamat jäljet isolle tielle vain kahlaten lumessa, lenkille ja postilaatikolle mennessä ja tullessa...
Autossa kesärenkaat alla ja paksu lumikerros katolla....
Tulihan viime viikolla käytyä kaupassa, ja lupasivat että tulee vielä lämpimiä päiviä ja öitä.
Taidan kuitenkin kaivaa talvirenkaat varastosta jo huomenna... jos vaikka talvi tosissaan on tulossa ja minä en pääse kauppaan ilman autoa, nyt ei sinne kyllä vielä ole asiaakaan ja täällä saa pullaakin kahvin kanssa joten suurin nälkä meni ohi...
Nyt taas tuonne aurinkoiseen talviseen luontoon ja keskivartalolle pyrkivät kilot liikunnalla kuriin.huolissaan tilanteestasi!
Minäkin käin tänään Stockmannilla täällä Niittykummussa autoliikkeessä kysymässä pari {tyhmää} kysymystä. "Kun tuon auton ruostesuojaukseen, pitääkö minun pestä se ensin?" "Ei tarvitse, kyllä teemme sen täällä!" "Entä talvirenkaiden vaihto, olisiko se hyvä tehdä etukäteen, vai siinä yhteydessä?" "Nythän tulee lämmintä taas, joten hyvin varmaan voi tehdä samassa yhteydessä. Ja ruostesuojaus on ilmainen, se kuuluu takuuseen."
HUOH.
Kaikesta täytyy itse huolehtia, aikaa ei tunnu riittävän kaikkeen. saara.dma kirjoitti:
Täytyipä tulla juomaan iltapäivän kunniaksi vähän kahvia. On niin vaikeaa taas oppia sietämään tuota lunta ja etenkin jäätä, kun tulee liukasta. Onneksi tuli laitettua autoon talvirenkaat juuri oikeana päivänä, maanantaina eli päivää ennen kuin tuli lunta.
Taitaa jäädä lylyt ja kalhut kaivamatta esille tuon polven takia.onko sinullakin polvi kipeä, ei ainakaan painostasi johdu.
Minä kuulen aamulla tuomion,soitan lääkärille.
Minä en juurikaan liukkautta pelkää,asun niin keskikaupungilla,tiet on hyvässä kunnossa.
Pitkä talvi edessä,jospa vielä ehtisit polvesi kuntoon saamaan ja sitten vaikka kelkkamäkeen.
Oikein naurattaa ajatus,minäkin kelkaan istuisin,kukahan minut ylös vetäisi.
Joskus kun yritän lattialla istua, niin ylös pääseminen on aikamoinen ponnistus,on jalat niin jäykät polvista,tai oikeammin toinen polvi.
Ikä karttuu,vaivat lisääntyy.
Jotenkin meinaa olla alavireinen tämä mieli, mutta eihän auta nurista,säälipisteitä kuitenkin kerjään.
Kaikista viesteistä nykyään löydetään jotakin sanomista.
Yritin lukea noita entisiä, kun siihen mahdollisuus tuli, mutta en jaksa omiani,saatikka sitten toisten.
Kai ne on hyväksi joillekin, löytyyhän viestejä,kuka sanoi,mitä sanoi,huh.
Leppoisaa iltaa teille kaikille.- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
onko sinullakin polvi kipeä, ei ainakaan painostasi johdu.
Minä kuulen aamulla tuomion,soitan lääkärille.
Minä en juurikaan liukkautta pelkää,asun niin keskikaupungilla,tiet on hyvässä kunnossa.
Pitkä talvi edessä,jospa vielä ehtisit polvesi kuntoon saamaan ja sitten vaikka kelkkamäkeen.
Oikein naurattaa ajatus,minäkin kelkaan istuisin,kukahan minut ylös vetäisi.
Joskus kun yritän lattialla istua, niin ylös pääseminen on aikamoinen ponnistus,on jalat niin jäykät polvista,tai oikeammin toinen polvi.
Ikä karttuu,vaivat lisääntyy.
Jotenkin meinaa olla alavireinen tämä mieli, mutta eihän auta nurista,säälipisteitä kuitenkin kerjään.
Kaikista viesteistä nykyään löydetään jotakin sanomista.
Yritin lukea noita entisiä, kun siihen mahdollisuus tuli, mutta en jaksa omiani,saatikka sitten toisten.
Kai ne on hyväksi joillekin, löytyyhän viestejä,kuka sanoi,mitä sanoi,huh.
Leppoisaa iltaa teille kaikille.Minusta tuntuu pahalta oikeasti, jos sinulla on paha mieli. Rinta rottingille vaan! Jätän tänne kaappiin suklaata, jos se auttaisi. Minä jo toisen levyn söin. Laitan nimen päälle, etteivät muut ota.
Pulkkaa ei ole, mutta muovisäkkikin käy, se luistaa hyvin. Huomisaamuna jos on lunta, mennään mäkeen. Ennen vanhat sanoivat, että siinä se kipeä paranee, missä on tullutkin, joten juostaan mäet ylös.
Minä satuin katsomaan vanhoja juttuja - omiani - ja harmittaa että katsoinkaan. Liityin kirjoittajiin 26.3.05 kun sain netin.
Harmikseni huomasin, että 14.4.03 ja muutama muu oli aivan outoja nikilläni kirjoitettuja viestejä listalla. Ilmeisesti jonkun nuoren, kun oli opiskeluasioita ym.
Seriffi selvittää nyt asiaa.
Nyt varmaan jokainen joka näkee sen listan, luulee minun puhuneen lööperiä.
Ne oudot viestit ovat kuin piikki lihassani, vaikka onhan maailmassa tärkeämpiäkin asioita kuin tuo.
Semmoista tällä kertaa. Kunnia menee, mutta jäähän maine:-(( - merimona1
Suvi2 kirjoitti:
Minusta tuntuu pahalta oikeasti, jos sinulla on paha mieli. Rinta rottingille vaan! Jätän tänne kaappiin suklaata, jos se auttaisi. Minä jo toisen levyn söin. Laitan nimen päälle, etteivät muut ota.
Pulkkaa ei ole, mutta muovisäkkikin käy, se luistaa hyvin. Huomisaamuna jos on lunta, mennään mäkeen. Ennen vanhat sanoivat, että siinä se kipeä paranee, missä on tullutkin, joten juostaan mäet ylös.
Minä satuin katsomaan vanhoja juttuja - omiani - ja harmittaa että katsoinkaan. Liityin kirjoittajiin 26.3.05 kun sain netin.
Harmikseni huomasin, että 14.4.03 ja muutama muu oli aivan outoja nikilläni kirjoitettuja viestejä listalla. Ilmeisesti jonkun nuoren, kun oli opiskeluasioita ym.
Seriffi selvittää nyt asiaa.
Nyt varmaan jokainen joka näkee sen listan, luulee minun puhuneen lööperiä.
Ne oudot viestit ovat kuin piikki lihassani, vaikka onhan maailmassa tärkeämpiäkin asioita kuin tuo.
Semmoista tällä kertaa. Kunnia menee, mutta jäähän maine:-((hilaamaan Skillania ylös sieltä alakulon kuopasta.
Polvi paranee - niinkuin kaikki meidän kremppamme aikanaan. Se vaan tahtoo olla, että ikä tuo noita kremppoja tullessaan, niihin on totuttava, vaikka itselläni on alhainen kipukynnys ja valitan mielelläni. Minulla on se etu, että on kenelle valittaa - tarkoitan tuota miestä tuossa joka piippuaan poltelleen on ottavinaan osaa, vaikka epäilen joskus onkohan se aitoa, sillä hänellä on jotenkin hajamielinen poissaoleva ilme;)
Muuten, en katsele kenenkään vanhoja viestejä- - mitä niitä. Usein en jaksa seurata uudempiakaan.
Nyt menen nukkumaan ja toivotan kaikille hyvää yötä ja virkistyneenä herämistä taas uuteen aamuun, satoi, tai paistoi ulkona! - Suvi2
merimona1 kirjoitti:
hilaamaan Skillania ylös sieltä alakulon kuopasta.
Polvi paranee - niinkuin kaikki meidän kremppamme aikanaan. Se vaan tahtoo olla, että ikä tuo noita kremppoja tullessaan, niihin on totuttava, vaikka itselläni on alhainen kipukynnys ja valitan mielelläni. Minulla on se etu, että on kenelle valittaa - tarkoitan tuota miestä tuossa joka piippuaan poltelleen on ottavinaan osaa, vaikka epäilen joskus onkohan se aitoa, sillä hänellä on jotenkin hajamielinen poissaoleva ilme;)
Muuten, en katsele kenenkään vanhoja viestejä- - mitä niitä. Usein en jaksa seurata uudempiakaan.
Nyt menen nukkumaan ja toivotan kaikille hyvää yötä ja virkistyneenä herämistä taas uuteen aamuun, satoi, tai paistoi ulkona!Kiva kun tulet mukaan. Heti kun heräät, kiirehdi rappusille odottamaan. Lähdetään klo 9.00!
Hyvää yötä - k irjar evk
Satu, kirjoitti:
huolissaan tilanteestasi!
Minäkin käin tänään Stockmannilla täällä Niittykummussa autoliikkeessä kysymässä pari {tyhmää} kysymystä. "Kun tuon auton ruostesuojaukseen, pitääkö minun pestä se ensin?" "Ei tarvitse, kyllä teemme sen täällä!" "Entä talvirenkaiden vaihto, olisiko se hyvä tehdä etukäteen, vai siinä yhteydessä?" "Nythän tulee lämmintä taas, joten hyvin varmaan voi tehdä samassa yhteydessä. Ja ruostesuojaus on ilmainen, se kuuluu takuuseen."
HUOH.
Kaikesta täytyy itse huolehtia, aikaa ei tunnu riittävän kaikkeen.Ei se vaihtaminen vaikeaa ole, mutta ehtiihän tuon vielä.
Taitaa talvi hävitä viikonloppuna viimeistään ja tiedä milloin seuraava lumipeite.
Sinulla onkin uusi auto kun ruostesuojauskin vielä. Se on kyllä tarpeen huolehtia kunnolla näissä vanhoissakin kun monen talven suolat on jo rakenteissa.
Eikös vain ole niin, että jos ei jotain tiedä, voi kysyä, ja on hyvä jos aina on joku joka auttaa, nyt minua noissa renkaanvaihtohommissa, kun selkä vihoittelee.
Hyviä talvikelejä meille "autoilijoille" ja muistetaan kaikki me myös jalankulkijana olla varovaisia liikenteessä.
Huomanta Suomi. - pullaulla
Lokari1 kirjoitti:
Terv: se vanha lokari joka nyt on Lokari1.kahvi ja konjakki . On niin syksyistä että jotain lämmikettä ja se konjakki onkin sisäinen villapaita!!!
pullaulla kirjoitti:
kahvi ja konjakki . On niin syksyistä että jotain lämmikettä ja se konjakki onkin sisäinen villapaita!!!
nurkkakaapille vain,muistathan itsepalvelu;))D
Miksei sinulla muka äänioikeutta,höh.
- my.mm.eli
molemmissa kainaloissa tulen nyt keskiyön kahveille pirttiin ja huutelen:
H y v ä ä H u o m e n t a ! Kai se tänne kaikuna jää soimaan aamuun asti, tyhjään pirttiin.
Oli tuolla yhdessä ostosparatiisissa tarjouksena 1,99 euroa paketti / 2 pakettia per asiakas. Ostin kolme kiloa, ettei heti kaapista kahvi lopu! En viitsinyt enempää hamstrata, nämäkin piti kolmen kassan kautta kuljettaa, kassoja olisi ollut vielä lisää 12 kpl ;)) Niin, että mahdoll. olisi ollut isommankin kahvilastin hankkimiseen!
Vaan kun oli muitakin ostoksia, painaviakin kuten esim. paistinpannu, eikä ollut "Jamesta" mukana kassin kantajana :-DD Viime viikolla maksoin samaisesta kahvipaketista lähikaupassa 2,85 joten juuri ja juuri tuli bensarahat "säästettyä"! Tosin, muutenkin olisi pitänyt tuonne k.keskukseen mennä, ostamaan syntymäpäivälahjaa pojantyttärelle. Joten, yksi tie, monta asiaa.
Ihan silmät väsyksiin asti luin taas noita pitkiä keskusteluketjuja, parina päivänä kertyneitä, huhhuh. Joihinkin olin jo melkein laittamassa "lusikkani soppaan", sain kuitenkin pidettyä omassa kupissa, ehkäpä onnekseni;))
Mäkeen meinaatte ihan porukalla heti aamusta, huomaan. Voi nenä, ei täällä kehä ykkösen sisäpuolella sitä vertaa lunta, että edes jätesäkillä pääsisi mäenlaskuun. Vaikka onkin liukkaampi kuin pulkka, kuulemma. Juosta pitäisi niin ylä- kuin alamäetkin, voidakseen vauhdinhurmasta nauttia! Eivät ole vielä talon lapset pulkkia, kelkkoja tai suksia pihalle tuoneet. Vain vähän harmaata kuuraa nurmikolla paikotellen. Pakkasta kuitenkin on pari astetta nyt, ja viimeinen orvokkiruukkuni jäätyneenä parvekkeen pöydällä. Taitaa sulaa viimeistään lauantaina ja lupsahtaa kasaan kauniit kukkaset.
Hei taas!Kiitos My.mm.eli kahvista , ja kyllä kaikui oikein lämpimän tuntuisena tuo huutelosi.
Minäkin mieheni eläessä kiersin "tarjouksia" mutta nyt menee niin vähän en viitsi,ja toinen juttu kuljen kauppareisssut jalkaisin, ei edes sitä benssarahaa tarvitse hankkia.
Tottakai kun tarjous kohdalle sattuu,kassiin menee.
Suvi ja merimona saittepas kiskottua minut "montusta" ja suklaa teki tehtävänsä, kiva kun muistit "himoni" Suvi;))
Matot ja vuodevaatteet ovat jo parvekkeella ja siivous hyvässä alussa.
Tutkailin noita entisiä sieltä täältä ja samaa jauhantaa siellä on ollut kuin nytkin, turha toivo ,että se loppuisi.
Aina on mukana noita katkeria,pahansuopaisia, mutta suuremmalta osin on mukavia kirjoittajia ja vähän hymyäkin sai aikaan nuo vanhat jutut.Hauskaa on ollut.
Vieläköhän mäkeen pääsette, vai joko on sulanut lumet pois,no vaihtoehtona siivous,täällä siihen on ainakin otollinen sää.
Tarmoa puhkuvaa perjantaita ,,,,SkillaN kirjoitti:
Kiitos My.mm.eli kahvista , ja kyllä kaikui oikein lämpimän tuntuisena tuo huutelosi.
Minäkin mieheni eläessä kiersin "tarjouksia" mutta nyt menee niin vähän en viitsi,ja toinen juttu kuljen kauppareisssut jalkaisin, ei edes sitä benssarahaa tarvitse hankkia.
Tottakai kun tarjous kohdalle sattuu,kassiin menee.
Suvi ja merimona saittepas kiskottua minut "montusta" ja suklaa teki tehtävänsä, kiva kun muistit "himoni" Suvi;))
Matot ja vuodevaatteet ovat jo parvekkeella ja siivous hyvässä alussa.
Tutkailin noita entisiä sieltä täältä ja samaa jauhantaa siellä on ollut kuin nytkin, turha toivo ,että se loppuisi.
Aina on mukana noita katkeria,pahansuopaisia, mutta suuremmalta osin on mukavia kirjoittajia ja vähän hymyäkin sai aikaan nuo vanhat jutut.Hauskaa on ollut.
Vieläköhän mäkeen pääsette, vai joko on sulanut lumet pois,no vaihtoehtona siivous,täällä siihen on ainakin otollinen sää.
Tarmoa puhkuvaa perjantaita ,,,,oliko Juhlamokkaa vai Presidenttiä, harvemmin kun juo, ei makuja eroita, mutta jotain muutoksia huomioin, olikohan uusia kukkia, vai tuo uusi kirjako tuolla hyllyssä,---- sitäpä tässä musiikin lumoissa voikin miettiä.
Poistun taas takavasemmalle, häiritsemästä heti aamulla.
Voikaatte hyvin, (uskaltaako sanoa paksusti).
" Mun sydämeni tänne jää...." soi, ja huone raikuu.... "jos herkistyt ees hetken verran..."- Suvi2
Kuinka sinun asuinseuduillasi ei lunta ole. Kehä ykkösen sisäpuolellahan minäkin olen ja lunta on tänään noin 1 cm.
Lapset kylläkin näköjään voivat pulkkailla ja jopa hiihtää.
Tule tänne talven riemuihin, ennenkuin lumi sulaa pois:-DDDDDD - my.mm.eli
Suvi2 kirjoitti:
Kuinka sinun asuinseuduillasi ei lunta ole. Kehä ykkösen sisäpuolellahan minäkin olen ja lunta on tänään noin 1 cm.
Lapset kylläkin näköjään voivat pulkkailla ja jopa hiihtää.
Tule tänne talven riemuihin, ennenkuin lumi sulaa pois:-DDDDDDmut fakta stoori, ettei näillä kulmilla tullu snögee! Mä funtsin kans et missä mättää.
Mä oon kai sit niin kuuma elli, et snöge muuttuu vodaks jo puolen kilsan korkeudes alas leijuessaan. ;)) Meinaan, virtaa sen verran kuumaa blodee meikällä putkissa ;))
Ja tsiigaas ny! Mä kävin himan partsilla eilen aamulla hönkäseen jämäkät puhurit teille päin, eiks vaan käyny huisi blosis? Ja näkyks missää snögee enää eilen?:-DDDDD - Hintriika
my.mm.eli kirjoitti:
mut fakta stoori, ettei näillä kulmilla tullu snögee! Mä funtsin kans et missä mättää.
Mä oon kai sit niin kuuma elli, et snöge muuttuu vodaks jo puolen kilsan korkeudes alas leijuessaan. ;)) Meinaan, virtaa sen verran kuumaa blodee meikällä putkissa ;))
Ja tsiigaas ny! Mä kävin himan partsilla eilen aamulla hönkäseen jämäkät puhurit teille päin, eiks vaan käyny huisi blosis? Ja näkyks missää snögee enää eilen?:-DDDDDNäin mielikuvassani my.mm.elin ihka oikeana "stadin friiduna". (Minun mielikuvani on jostakin 50-luvun elokuvasta.) Pohjoisen plikalle kieli on vähän kuin ulkomaan kieltä, mutta onhan noita sanoja aika hyvin oppinut ymmärtämään lähes 40 vuodessa.
- my.mm.eli
Hintriika kirjoitti:
Näin mielikuvassani my.mm.elin ihka oikeana "stadin friiduna". (Minun mielikuvani on jostakin 50-luvun elokuvasta.) Pohjoisen plikalle kieli on vähän kuin ulkomaan kieltä, mutta onhan noita sanoja aika hyvin oppinut ymmärtämään lähes 40 vuodessa.
olin vielä 50-luvulla! Vasta lapseni ja erityisesti heidän teini-ikäiset kaverinsa minua "opettivat" ymmärtämään slangia, eihän sitä voinut "häpäistä" lapsiaan tovereidensa silmissä:-DDDD
Nyt kyllä olen jo paljon unohtanut sanoja, puhuessa eivät tahdo tulla mieleen. Mutta aika hyvin pystyn vielä seuraamaan mukana, kun radiosta tulee joku slangipakina.
valtakirjan saaneena avaan tämän kokouksen.
Asia on ajankohtainen,käsitellään Maalaismiehen
anomaa vapautusta, olla palstoilta vielä jonkin aikaa pois.
Ruuneperin esitys 1h ja 6min on pohjana keskustelulle.
Olkaapa hyvä ,puheenvuoroja (mielipiteitä)
Meniköhän avaus kokousteknisesti oikein,näistä virtuaalikokouksista ei ole kokemusta,korjannette.Maalaismiehellä on menossa jokin projekti.
Jospa hän voisi vaikka kahvitauolla pyörähtää täällä.
Kai Hänellä on lakisääteiset tauot,muute pistetään lakko pystyyn....- pullaulla
valtakirjan tähän kokoukseen odotan sitä.Ja myös vastauksen ääni oikeudesta.
Mutta kerkiäähän se varmaankin --nyt menen ostamaan talvikenkiä . Senjälkeen palaan katsomaan mitä on päätetty. - my.mm.eli
SkillaNille tulin tuomaan. Vai olenko jo myöhässä, kai kokous jatkuu vielä? Heräsin niin selkä kipeänä, etten millään ehtinyt kokouksen alkuun. Käy niin hitaasti tämä kulku ja vaikka töpöttää lyhyin askelin niin aina sattuu kun jalkaa siirtää.
Lähden fysioterapiaan, jos keksisivät jotain hoitoa. Se siirtynyt lääkäriaika on vasta ensiviikon keskiviikkona.
Niin, että SkillaNiin luotan, saat käyttää minunkin ääntäni hätäkokouksessa asiaa päätettäessä. Käyn sitten illalla lukemassa kokouspöytäkirjan sivuilta mitä olette päättäneet;)) pullaulla kirjoitti:
valtakirjan tähän kokoukseen odotan sitä.Ja myös vastauksen ääni oikeudesta.
Mutta kerkiäähän se varmaankin --nyt menen ostamaan talvikenkiä . Senjälkeen palaan katsomaan mitä on päätetty.Valtakirjoja tulee.
[] [] [] [] [] [] []
En osannut tehdä parempia.
Jos joku osaa niin tekemään.
Pitäsköhän puh.johtajalla olla nuija.
Miten se tehdään ?????- Halloween witch
muori67 kirjoitti:
Valtakirjoja tulee.
[] [] [] [] [] [] []
En osannut tehdä parempia.
Jos joku osaa niin tekemään.
Pitäsköhän puh.johtajalla olla nuija.
Miten se tehdään ?????Kokouksesta näyttää tulevan sekamelska, hyvää tietää kun joukkoon lennän. Tääl on toisill lasiset laulukirjat ja naamat jo Petteri Punakuonon näköisinä, pillerin purijoilla nenät kuin kurpitsanpuolikkaat.
Ei piä hättäillä, naattikaa elämästä täysin siemuksin, sillä käymään vain tänne tullaan eikä olemaan, saavumme takaisin keskiyöllä, arvatkaa kuka on povellain. Halloween witch kirjoitti:
Kokouksesta näyttää tulevan sekamelska, hyvää tietää kun joukkoon lennän. Tääl on toisill lasiset laulukirjat ja naamat jo Petteri Punakuonon näköisinä, pillerin purijoilla nenät kuin kurpitsanpuolikkaat.
Ei piä hättäillä, naattikaa elämästä täysin siemuksin, sillä käymään vain tänne tullaan eikä olemaan, saavumme takaisin keskiyöllä, arvatkaa kuka on povellain.sen sekamelskan löysit minusta täällä on kaikki ihan ojennuksessa hikh....
Halloween witch kirjoitti:
Kokouksesta näyttää tulevan sekamelska, hyvää tietää kun joukkoon lennän. Tääl on toisill lasiset laulukirjat ja naamat jo Petteri Punakuonon näköisinä, pillerin purijoilla nenät kuin kurpitsanpuolikkaat.
Ei piä hättäillä, naattikaa elämästä täysin siemuksin, sillä käymään vain tänne tullaan eikä olemaan, saavumme takaisin keskiyöllä, arvatkaa kuka on povellain.tiloissa ei nenät punota ja asiallisesti on valtakirjoja tarkastettu ,mielipiteitä vain odotellaan.
Vai käykö niin, että hyväksytään koolle kutsujan mielipide, tai annetaanko vapaat kädet Maalaismiehelle.
Muuten et kai kyy povella tule, silloin huudan,inhoan käärmeitä enemmän kuin ilkeitä ihmisiä;))DDmuori67 kirjoitti:
sen sekamelskan löysit minusta täällä on kaikki ihan ojennuksessa hikh....
tystt...
Olen tehnyt piiitkän lenkin, kävellyt harjulla siksakkia, poikennut rantaan ja taas ylös polulle. Olen hankkinut sellaisen askelmittarin ja nyt on saatava ne 10000 askelta päivässä mittariin ;-D
Lykkäsin valtakirjan povitaskuun, se on nyt vähän rypistynyt ja taitaa olla hiestä kostea, mutta oion sen tähän kuivumaan ja valtuutan sinut, SkillaN, hoitelemaan asian käsittelyn.
Joskus on ihan terveellistä ottaa time-out ja palata sitten uudella innolla toisiakin inspiroimaan.
Maalaismies on ollut todella inspiroiva kirjoittaja, rauhallinen ja leppoisa mies. Ikävämme on suuri.- Hallowen witch
SkillaN kirjoitti:
tiloissa ei nenät punota ja asiallisesti on valtakirjoja tarkastettu ,mielipiteitä vain odotellaan.
Vai käykö niin, että hyväksytään koolle kutsujan mielipide, tai annetaanko vapaat kädet Maalaismiehelle.
Muuten et kai kyy povella tule, silloin huudan,inhoan käärmeitä enemmän kuin ilkeitä ihmisiä;))DDEi ne kyyt ja sammakot noidan seurassa viihdy, näyttävät enempi olevan maanpäällisten vaiva. Witch´it ovat lepakoiden ja aaveiden ystäviä, tarkasta nurkkakaappi, siellä puteluksien takana mitä onkaan.
- Suvi2
Taitaa tulla repullinen valtuutuksia.
Tähän piirsin valtakirjani minäkin SkillaNille.
Avoin on. Tee tällä vaikka autokaupat. - uzma
Suvi2 kirjoitti:
Avoin on. Tee tällä vaikka autokaupat.poimin pirtin poydalle,mehilaiset olivat mustasukkaisia kesan viimekukista ja yrittivat peloitella pois poimijan,perhosiakin oli metta imemassa.
Vasyyneena istun teeta juomaan,slummikoulussa on juhlat ja piti valmistaa ohjelmaa TV ja lehtimieskin on luvannut tulla juhlliin,saas nahda tulevatko.
Pienet esikoululaiset esittavat viisi laulua,
5.luokan tytot esittavat naytelman,mutta toivottavat ensin vieraat tervetulleiksi laulaen ja tanssien.
Naiset, jotka opettelevat kirjoittamaan ja lukemaan,laulavat kansan lauluja ja toivottavasti tanssivatkin.Juhla on tiistaina,joten olette sydamellisesti tervetulleita. muori67 kirjoitti:
Vähän tyhmä...Otti vaan onttoon koteloon tuo tiukkapipo.
leikilläni minä, kun juuri olin kertonut,ettei meillä punaneniä;))DDDDD
uzma kirjoitti:
poimin pirtin poydalle,mehilaiset olivat mustasukkaisia kesan viimekukista ja yrittivat peloitella pois poimijan,perhosiakin oli metta imemassa.
Vasyyneena istun teeta juomaan,slummikoulussa on juhlat ja piti valmistaa ohjelmaa TV ja lehtimieskin on luvannut tulla juhlliin,saas nahda tulevatko.
5.luokan tytot esittavat naytelman,mutta toivottavat ensin vieraat tervetulleiksi laulaen ja tanssien.
Naiset, jotka opettelevat kirjoittamaan ja lukemaan,laulavat kansan lauluja ja toivottavasti tanssivatkin.Juhla on tiistaina,joten olette sydamellisesti tervetulleita.kukista ja kutsusta.
Olisi varmasti katsomisen arvoiset juhlat ja ajatuksia herättävä ympäristö.
Teillä tuo auttaminen on niin kouriintuntuvaa,täällä vain kauhistelemme ja jonkun euron johonkin keräykseen laitamme.
Toivon onnistunuttta juhlaa ja myös julkisuutta mikä olisi avuksi työllenne.uzma kirjoitti:
poimin pirtin poydalle,mehilaiset olivat mustasukkaisia kesan viimekukista ja yrittivat peloitella pois poimijan,perhosiakin oli metta imemassa.
Naiset, jotka opettelevat kirjoittamaan ja lukemaan,laulavat kansan lauluja ja toivottavasti tanssivatkin.Juhla on tiistaina,joten olette sydamellisesti tervetulleita.Ajoin tuossa kuntopyörällä.Kävin Vesivehmaalla ja takaisin,tuli siinä mittariin jotain 25km.Kyllä kunto on rapistunut kun nyt puuuskututaa,huhuhuhuh
- pullaulla
uzma kirjoitti:
Naiset, jotka opettelevat kirjoittamaan ja lukemaan,laulavat kansan lauluja ja toivottavasti tanssivatkin.Juhla on tiistaina,joten olette sydamellisesti tervetulleita.Toivotaan että juhlat ovat hauskat . Ja tuntuu että ,sinäkin olet toipunut siittä ,katastrofin kauheuksista.
- uzma
pullaulla kirjoitti:
Toivotaan että juhlat ovat hauskat . Ja tuntuu että ,sinäkin olet toipunut siittä ,katastrofin kauheuksista.
kapungissa muistuttavat jaristyksesta,ei siita helpolla toivu,menee muutama vuosi ennenkuin kaikki on taas ennallaan jos koskaan on.
Oxfarm luetteli muutaman maan nimen joilta he eivat ole saaneet ollenkaan avustusta jaristys alueelle,ihmeekseni Suomi oli myos heidan listalla. - pullaulla
uzma kirjoitti:
kapungissa muistuttavat jaristyksesta,ei siita helpolla toivu,menee muutama vuosi ennenkuin kaikki on taas ennallaan jos koskaan on.
Oxfarm luetteli muutaman maan nimen joilta he eivat ole saaneet ollenkaan avustusta jaristys alueelle,ihmeekseni Suomi oli myos heidan listalla.mutta en ole !00% varma että maa joka apua tarvitsee täytyy pyytää tai jotenkin haluta sitä apua ..
- pullaulla
SkillaN kirjoitti:
tiloissa ei nenät punota ja asiallisesti on valtakirjoja tarkastettu ,mielipiteitä vain odotellaan.
Muuten et kai kyy povella tule, silloin huudan,inhoan käärmeitä enemmän kuin ilkeitä ihmisiä;))DDSkillanin sana on laki täälä ja näin on aina järjestys säilynyt . ---muuten siihen "pää" asiaan Olen samaa mieltä kun enemmistö . En kyllä tiedä mitä mieltä --mutta kuitenkin .
Maalaismiestä kaipaileva :=) pullaulla kirjoitti:
mutta en ole !00% varma että maa joka apua tarvitsee täytyy pyytää tai jotenkin haluta sitä apua ..
Suomesta lähtenyt yhdessä Norjalaisten kanssa kenttäsairaala.
- pullaulla
muori67 kirjoitti:
Suomesta lähtenyt yhdessä Norjalaisten kanssa kenttäsairaala.
äkkiä huomasin että tähän sivuun on tullut hyvä muutos ---oman kirjoituksen voi itse poistaa heti ---on tarkastettava vielä toimiiko se myös vanhoissa teksteissä. Minusta ihan kiva .---
- pullaulla
pullaulla kirjoitti:
äkkiä huomasin että tähän sivuun on tullut hyvä muutos ---oman kirjoituksen voi itse poistaa heti ---on tarkastettava vielä toimiiko se myös vanhoissa teksteissä. Minusta ihan kiva .---
poisto myös vanhoihin kirjoituksiin ---en kyllä poistanut --olen ollut nyt kiltti viimeaikoina:=)
Suvi2 kirjoitti:
Avoin on. Tee tällä vaikka autokaupat.kokouksen päätös tulisi esiin ja kun itse kokoonkutsuja ei tullut paikalle teen päätöksen.
Saamillani valtakirjoilla, päätän, että Maalaismies saa itse katsoa sopivan ajankohdan tulla kanssamme tänne kirjoittelemaan.
Pääasia että tulee.
Kokous on päättynyt.
Hohhoijaa, sekin on nyt puitu ja ehkä loppuu tarinat siltä osin.- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
kokouksen päätös tulisi esiin ja kun itse kokoonkutsuja ei tullut paikalle teen päätöksen.
Saamillani valtakirjoilla, päätän, että Maalaismies saa itse katsoa sopivan ajankohdan tulla kanssamme tänne kirjoittelemaan.
Pääasia että tulee.
Kokous on päättynyt.
Hohhoijaa, sekin on nyt puitu ja ehkä loppuu tarinat siltä osin.kokouksenne päätteeksi. Tarjolla olis lämpimiä karjalanpiirakoita ruiskuorella, jos kelle passaa.
Oli nääs leipomispäivä, etten kokoukseenkaan ehtinyt, mutta tuskin minua olisitte siellä kaivanneetkaan. - Malviina
Suvi2 kirjoitti:
kokouksenne päätteeksi. Tarjolla olis lämpimiä karjalanpiirakoita ruiskuorella, jos kelle passaa.
Oli nääs leipomispäivä, etten kokoukseenkaan ehtinyt, mutta tuskin minua olisitte siellä kaivanneetkaan.kuultuani sanan karjalanpiiraka.
Meidän heimomme ruokia, kuten karjalanpaistikin.
Olen vähän sitä tyyppiä, että myöhästelen töistä ja kokouksista, mutta ruoka-aikana muistan olla paikalla. Malviina kirjoitti:
kuultuani sanan karjalanpiiraka.
Olen vähän sitä tyyppiä, että myöhästelen töistä ja kokouksista, mutta ruoka-aikana muistan olla paikalla.piirakan lämpimäisille.
Karjalainen en ole,mutta anoppini oli hyvä piirakan tekijä, ja äkkiä 40 piirakkaa pyörähti ja ai miten hyviä.
Hän yritti miniänsäkin opettaa, mutta enhän sellaisia osannut.
Miksei muka Suvi sinua ja muita kokoukseen kaivattu,en vain ehtinyt odottamaan, kun saunavuoro tuli.
Niin terveisiä saunasta.- utele vainen
Malviina kirjoitti:
kuultuani sanan karjalanpiiraka.
Olen vähän sitä tyyppiä, että myöhästelen töistä ja kokouksista, mutta ruoka-aikana muistan olla paikalla.Olitko edes hätäkokouksessa.
Tuskin ennätit kuin jälkipuintiin. - Malviina
utele vainen kirjoitti:
Olitko edes hätäkokouksessa.
Tuskin ennätit kuin jälkipuintiin.et en olt kokoukses, mut kerkesinhä mie syömää karjalapiirakoita, joita Suvi ol leipont ja toi sit sinne "jälkipuintii".
Tärkijämhä se jälkipuinti aina on ko ite kokous. - Katleija
Suvi2 kirjoitti:
kokouksenne päätteeksi. Tarjolla olis lämpimiä karjalanpiirakoita ruiskuorella, jos kelle passaa.
Oli nääs leipomispäivä, etten kokoukseenkaan ehtinyt, mutta tuskin minua olisitte siellä kaivanneetkaan.Kyllä tee maistuukin. Ei tästä mitään tule. Kun on välillä poissa näistä kuvioista, niin kestää vaikka kuinka kauan ennenkuin kaikki polut on kierretty. Minäkin sitten sotkeennuin tuohon Carmen-muisteloihin, että oikein päästä huippaa. Nyt vasta tulin kuulemaan uutiset maalaismiehestä. Vai on eläkeläinen hommia itelleen ottanut, ettei enää tänne kerkiä. Selkeä mielipide on, että kaivataan kirjoituksiaan. Kuule huutomme ja san jotta.
Katleija kirjoitti:
Kyllä tee maistuukin. Ei tästä mitään tule. Kun on välillä poissa näistä kuvioista, niin kestää vaikka kuinka kauan ennenkuin kaikki polut on kierretty. Minäkin sitten sotkeennuin tuohon Carmen-muisteloihin, että oikein päästä huippaa. Nyt vasta tulin kuulemaan uutiset maalaismiehestä. Vai on eläkeläinen hommia itelleen ottanut, ettei enää tänne kerkiä. Selkeä mielipide on, että kaivataan kirjoituksiaan. Kuule huutomme ja san jotta.
melkoista pyöritystä tuo eilinen.
Huomenta vaan kaikille pirtin oven avaajille.
Katselin ja luin noita muita ketjuja ja havaitsin että samaa huuhaata on useammassa ketjussa ,vaikka pirttimme on ainaa silmätikkuna.
Mielikuvitus leikkiä siellä ja täällä.
Minusta se onkin ihan hyvä,todistaa ,että on joitakin omia,tai omasta päästä aikaansaatuja juttuja,kaikki ei aivan vain opittuja tai googlesta haettuja.
Sen havainnon myös tein, että kiinnostus noihin "kinastelu" ketjuihin on suuri.
Lukijamäärät lisääntyvät vauhdilla kun ketju kulkee ja kinastelu kiihtyy.
Näinhän se on livenäkin, niitä lehtiä ostetaan, missä otsikot julkisten teoista hehkuttavat.
Pitkästä aikaa nukuin "yliajan" vasta seitsemältä heräsin ja se on ihme.Tavallaan ennen kuutta herättää.
Taidan tässä ruveta tekemään kaalikääryleitä,uunipannullisen teen ,siitä riitttää pitkäksi aikaa.Vähän isotöisiä, mutta edessä pitkä suunnitelmilta vapaa päivä, joten eikun hommiin.
Täällä kaunis päivä tulossa,ulkoilukin vetäisi,,,
no ehtiihän sitä.
Hauskaa päivää teille ystävät.- Maalaismies*
SkillaN kirjoitti:
kokouksen päätös tulisi esiin ja kun itse kokoonkutsuja ei tullut paikalle teen päätöksen.
Pääasia että tulee.
Kokous on päättynyt.
Hohhoijaa, sekin on nyt puitu ja ehkä loppuu tarinat siltä osin.Kiitos Skillan ja kahvipirtin väki vapauttavasta tuomiosta! Minua nolottaa. Mutta takuuvarmasti Ruuneperi (parantumaton veijari) naureskelee tyytyväisenä, että sainpas taas vipinää aikaan.
SkillaN kirjoitti:
melkoista pyöritystä tuo eilinen.
Huomenta vaan kaikille pirtin oven avaajille.
Katselin ja luin noita muita ketjuja ja havaitsin että samaa huuhaata on useammassa ketjussa ,vaikka pirttimme on ainaa silmätikkuna.
Mielikuvitus leikkiä siellä ja täällä.
Minusta se onkin ihan hyvä,todistaa ,että on joitakin omia,tai omasta päästä aikaansaatuja juttuja,kaikki ei aivan vain opittuja tai googlesta haettuja.
Sen havainnon myös tein, että kiinnostus noihin "kinastelu" ketjuihin on suuri.
Lukijamäärät lisääntyvät vauhdilla kun ketju kulkee ja kinastelu kiihtyy.
Näinhän se on livenäkin, niitä lehtiä ostetaan, missä otsikot julkisten teoista hehkuttavat.
Pitkästä aikaa nukuin "yliajan" vasta seitsemältä heräsin ja se on ihme.Tavallaan ennen kuutta herättää.
Taidan tässä ruveta tekemään kaalikääryleitä,uunipannullisen teen ,siitä riitttää pitkäksi aikaa.Vähän isotöisiä, mutta edessä pitkä suunnitelmilta vapaa päivä, joten eikun hommiin.
Täällä kaunis päivä tulossa,ulkoilukin vetäisi,,,
no ehtiihän sitä.
Hauskaa päivää teille ystävät.Eikös kaikki ole omasta päästä ja ainakin ennen sanottiin että; "leiki lapsi, leiki, tulet sinä vielä vanhaksikin."
Kun täällä, jo mummo ja vaari-ikäisissä, on leikkimielisyys tallella, sehän osoittaa että emme ole vielä vanhoja.
Kun jaksaa nauraa hullutuksille, nuortuu joka naurusta.
Kuinkahan nuoria meistä tuleekaan kunhan tämäkin Haloween on ohi?
Aurinkoa ja hymyä päiväänne.kirjar kirjoitti:
Eikös kaikki ole omasta päästä ja ainakin ennen sanottiin että; "leiki lapsi, leiki, tulet sinä vielä vanhaksikin."
Kun täällä, jo mummo ja vaari-ikäisissä, on leikkimielisyys tallella, sehän osoittaa että emme ole vielä vanhoja.
Kun jaksaa nauraa hullutuksille, nuortuu joka naurusta.
Kuinkahan nuoria meistä tuleekaan kunhan tämäkin Haloween on ohi?
Aurinkoa ja hymyä päiväänne.monta kertaa ikä unohtuu, kun tänne hulluttelee.
Onhan nämä palstat todettu monasti hyviksi ,tänne kirjoittaessa on yhteydessä eläviin ihmisiin, sillä joka viestin takana on ihminen,minkälainen, sitä emme tiedä.
Kommentit ja mielipiteet antavat kuvan,jonkunlaisen, onko oikea,sekin ajan oloon selviää.
Aamuauringolle sanon, kyllä mummoilla oli vipinää joka ketjussa ja taisi siellä olla joku "ukkelikin".
Ruuneperi saa sivellä olematonta partaansa, ja olla tyytyväinen, saihan hän sinutkin kirjoittamaan ;))DD
Kaalikääryleet uunissa,on pitkäksi aikaa pakkasesta näitä herkkuja hakea.
Omatekoiset kääryleet on niiiiiin hyviä.
Laitoin myös lihamakaroonilaatikon,ei niin terveellinen, mutta vaihtelua ruokavalioon ja hyvää myös.
Aurinko helottaa ja ihmiset liikenteessä,,,pitänee lähteä mukaan hyörimään.SkillaN kirjoitti:
monta kertaa ikä unohtuu, kun tänne hulluttelee.
Onhan nämä palstat todettu monasti hyviksi ,tänne kirjoittaessa on yhteydessä eläviin ihmisiin, sillä joka viestin takana on ihminen,minkälainen, sitä emme tiedä.
Kommentit ja mielipiteet antavat kuvan,jonkunlaisen, onko oikea,sekin ajan oloon selviää.
Aamuauringolle sanon, kyllä mummoilla oli vipinää joka ketjussa ja taisi siellä olla joku "ukkelikin".
Ruuneperi saa sivellä olematonta partaansa, ja olla tyytyväinen, saihan hän sinutkin kirjoittamaan ;))DD
Laitoin myös lihamakaroonilaatikon,ei niin terveellinen, mutta vaihtelua ruokavalioon ja hyvää myös.
Aurinko helottaa ja ihmiset liikenteessä,,,pitänee lähteä mukaan hyörimään.Aamuaurinko sammunut,,,,,
Maalaismies* kirjoitti:
Kiitos Skillan ja kahvipirtin väki vapauttavasta tuomiosta! Minua nolottaa. Mutta takuuvarmasti Ruuneperi (parantumaton veijari) naureskelee tyytyväisenä, että sainpas taas vipinää aikaan.
Minäkö, vakaa vanha Ruuneperi, muka veikari? Kysy vaikka emäntä SkillaNilta, joka on minut henkilökohtaisestikin tavannut.
Hiljainen, saamaton nyyhkyhän minä.Ruuneperi kirjoitti:
Minäkö, vakaa vanha Ruuneperi, muka veikari? Kysy vaikka emäntä SkillaNilta, joka on minut henkilökohtaisestikin tavannut.
Hiljainen, saamaton nyyhkyhän minä.Maalaismies? Ollaan korvakuulolla, jotakin on mikä ei ole kohdallaan...
- Hintriika
SkillaN kirjoitti:
Aurinko helottaa ja ihmiset liikenteessä,,,pitänee lähteä mukaan hyörimään.Tuosta hulluttelusta tuli mieleen, että eihän kukaan sanoo kirjailijaa lapselliseksi sen takia, että hän kirjoittaa romaaninsa "omasta päästä" (taas!) eli se on täyttä mielikuvitusleikkiä. Tai näyttelijä näyttelee roolia, joka on kaikkea muuta kuin hän itse! Mielikuvitus kuuluu elämän rikkauteen. Ihmiset, joilla ei ole mielikuvitusta, ovat tylsiä ja huumorintajuttomia. He myös suuttua tupsahtelevat paljon helpommin, koska eivät ymmärrä minkäänlaista leikkiä. Eivät edes sanaleikkiä.
Ai niin, hyvää keskipäivää kaikille! Minä tässä muuton kourissa ikään kuin otan lepotaukoja kurkkimalla vaikka pirtin tapahtumia, ja vähän pihanpuolellakin. - Hintriika
SkillaN kirjoitti:
Aurinko helottaa ja ihmiset liikenteessä,,,pitänee lähteä mukaan hyörimään.Saako tänne tulla rauhoittumaan?! Mielelläni ottaisin nyt kahvin ihan konjakin kera. Kun vastailin tuonne aloittamaasi ketjuun, niin joku törkyturpa tuli ehdottelemaan, että "kaikki muut paitsi Hintriikan" viestit saisi poistaa. Ai että rupesi raivostuttamaan! En voi sietää, että ihmisiä laitetaan johonkin järjestykseen "kelpaa", "ei kelpaa"! Historia on näyttänyt, että siitä ei seuraa muuta kuin onnettomuutta.
No vaan, se siitä. Tässä kun hetken istun, niin puuska laantuu. Hintriika kirjoitti:
Saako tänne tulla rauhoittumaan?! Mielelläni ottaisin nyt kahvin ihan konjakin kera. Kun vastailin tuonne aloittamaasi ketjuun, niin joku törkyturpa tuli ehdottelemaan, että "kaikki muut paitsi Hintriikan" viestit saisi poistaa. Ai että rupesi raivostuttamaan! En voi sietää, että ihmisiä laitetaan johonkin järjestykseen "kelpaa", "ei kelpaa"! Historia on näyttänyt, että siitä ei seuraa muuta kuin onnettomuutta.
No vaan, se siitä. Tässä kun hetken istun, niin puuska laantuu.tulla ja hyvä kun purat kiukkuasi, se helpottaa ja minäpä otan konjakin seuraksesi.
Kävin kaupoilla ja sorruin peliautomaattiin.
Huomaan kasvattaneeni itseäni,lopetin kun olin voitolla, ennen aina pelasin voittorahatkin, hyvä minä.
Tuosta erottelusta, minuakin kiusaa,jos julkisesti saan kiitosta, tuntuu nololta.
Mutta leikkimielellä kehutkin tuntuvat hauskoilta ja niitä on kiva jakaa.
Nyt en kehu,totean vain,kyllä sinä olet hoksottimet paikallaan oleva ja totta puhui se "törkyturpa",mutta olisi jättänyt kehuihin,eikä ruvennut erottelemaan jyviä akanoista.
Jokos rauhoituit,,,,hyvä.Maalaismies* kirjoitti:
Kiitos Skillan ja kahvipirtin väki vapauttavasta tuomiosta! Minua nolottaa. Mutta takuuvarmasti Ruuneperi (parantumaton veijari) naureskelee tyytyväisenä, että sainpas taas vipinää aikaan.
nolaan itseni ja puhun Sinulle niinkuin olisit oikea Maalaismies*, vai onko häpeä,jos uskoo vilpittömästi, eikös häpeä ole sen joka narraa.
Oli miten oli,kiva kun vastasit ja tuo tuolla alla oleva ei ainakaan ole Sinun vastaus, toivottavasti Mdk-Mdk sen poistaa.
Kyllähän Ruuneperi jonkun asteen veijari on ja kai hän todella Sinun kaipailun aloitti, niinkuin aloitti, tietäen mikä haloo syntyy.
No rauhoittuu kaikki,,,aikanaan ja toivotan hyvää vointia Sinulle ja tule sitten kun aikasi antaa myöten.SkillaN kirjoitti:
nolaan itseni ja puhun Sinulle niinkuin olisit oikea Maalaismies*, vai onko häpeä,jos uskoo vilpittömästi, eikös häpeä ole sen joka narraa.
Oli miten oli,kiva kun vastasit ja tuo tuolla alla oleva ei ainakaan ole Sinun vastaus, toivottavasti Mdk-Mdk sen poistaa.
Kyllähän Ruuneperi jonkun asteen veijari on ja kai hän todella Sinun kaipailun aloitti, niinkuin aloitti, tietäen mikä haloo syntyy.
No rauhoittuu kaikki,,,aikanaan ja toivotan hyvää vointia Sinulle ja tule sitten kun aikasi antaa myöten.eihän Mdk-Mdk hänen takanaan ollutkaan;((
- Hintriika
SkillaN kirjoitti:
tulla ja hyvä kun purat kiukkuasi, se helpottaa ja minäpä otan konjakin seuraksesi.
Kävin kaupoilla ja sorruin peliautomaattiin.
Huomaan kasvattaneeni itseäni,lopetin kun olin voitolla, ennen aina pelasin voittorahatkin, hyvä minä.
Tuosta erottelusta, minuakin kiusaa,jos julkisesti saan kiitosta, tuntuu nololta.
Mutta leikkimielellä kehutkin tuntuvat hauskoilta ja niitä on kiva jakaa.
Nyt en kehu,totean vain,kyllä sinä olet hoksottimet paikallaan oleva ja totta puhui se "törkyturpa",mutta olisi jättänyt kehuihin,eikä ruvennut erottelemaan jyviä akanoista.
Jokos rauhoituit,,,,hyvä.Sekä sanasi että konjakki rauhoittivat ihmeesti. Parempia lääkkeitä ne ovat kuin pillerit purkista! Jatkanpa taas keittiön komeroiden kanssa. Tunnearvoistaan huolimatta esineet ovat elottomia ja niitä on pakko jakaa "jyviin ja akanoihin". Moneskohan jätesäkillinen lieneekään menossa...
SkillaN kirjoitti:
Aurinko helottaa ja ihmiset liikenteessä,,,pitänee lähteä mukaan hyörimään.Täällä meillä on lämmin ja aurinkoinen viikonloppu odotettavissa! On luvattu 15-16 asteen lämpötiloja! Ei hassumpi loppu lokakuulle.
Odottelen vieraita, joitten kanssa menen huomenna konserttiin. Sattui niin, että konsertissa esitetään Duruflén Requiem, jonka myös tämä toinen vieraistani esittää Kööpenhaminassa ensi lauantaina, joten hänestä on mielenkiintoista kuulla kuinka tämä vaikea kappale kuullostaa toisten esittämänä.
Näin että pirtissä oli myös Maalaismies piipahtamassa. Varoituskellot vaan alkoivat soida kun huomasin että Maalaismiehenä voi kuka tahansa esiintyä. Rekisteröityminen kannattaa.
Hyvää viikonloppua kaikille! Nyt lähden lisäämään askelmittariini lukemia! Heippa!- Usko-42
SkillaN kirjoitti:
eihän Mdk-Mdk hänen takanaan ollutkaan;((
tähän tiedoksi että kirjoitin jo aikasemmin tänne mutta poistoihin katosi... kiitos kahvista ja juttuseurasta!
- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
eihän Mdk-Mdk hänen takanaan ollutkaan;((
Päivää pienet ystäväiseni, päivää jälleen! Kuuntelitteko lapsena radio-ohjelmaa, joka alkoi aina noilla sanoilla? Jos muuten ei lapsilauma hiljentynyt, tuo vaiensi ja oltiin hiljaa kuin hiiret kirkossa.
Monet kirjoittelijat harmittelevat, että olemme kuin leikkiviä lapsia täällä kahvipirtissä. Minullakin on lapsuus tullut kai vasta nyt, koska oikeaa lapsuutta ei ollutkaan. Kai monella on samoin. Mutta hauskaa on!:-DDD
Muistamisesta puheen ollen, ensi yönähän siirretään kelloja talviaikaan ja tasaantuu minunkin sisäinen "aikalaskurini", joka on aina kesäaikana aivan sekaisin. Suvi2 kirjoitti:
Päivää pienet ystäväiseni, päivää jälleen! Kuuntelitteko lapsena radio-ohjelmaa, joka alkoi aina noilla sanoilla? Jos muuten ei lapsilauma hiljentynyt, tuo vaiensi ja oltiin hiljaa kuin hiiret kirkossa.
Monet kirjoittelijat harmittelevat, että olemme kuin leikkiviä lapsia täällä kahvipirtissä. Minullakin on lapsuus tullut kai vasta nyt, koska oikeaa lapsuutta ei ollutkaan. Kai monella on samoin. Mutta hauskaa on!:-DDD
Muistamisesta puheen ollen, ensi yönähän siirretään kelloja talviaikaan ja tasaantuu minunkin sisäinen "aikalaskurini", joka on aina kesäaikana aivan sekaisin.mikä minulla nyt on sekasin.Kun minä laitoin ne klemmarit ihan varmasti tuohon kippoon,nyt niitä ei ole missään.Tänään oli pyykkipäivä,kunhan ne ie olisi pesukoneessa DDDDDD.
Suvi2 kirjoitti:
Muistamisesta puheen ollen, ensi yönähän siirretään kelloja talviaikaan ja tasaantuu minunkin sisäinen "aikalaskurini", joka on aina kesäaikana aivan sekaisin.Meillä ei ollut radiota ,mummolassa oli siinä napurisa ja siellä istuttiin kuin tatit kun lasten tunti alkoi ja se kaurapuurokin maistui kun markus setä kehoitti sitä syömään.
Suvi2 kirjoitti:
Muistamisesta puheen ollen, ensi yönähän siirretään kelloja talviaikaan ja tasaantuu minunkin sisäinen "aikalaskurini", joka on aina kesäaikana aivan sekaisin.Nyt herään aamulla aina ennen viittä ja kun kelloja siirretään taas kesään päin, alkavat minulla ne pitkät pimeät aamut.
Elän sisäisen kellon mukaan vieläkin työvuosia, jolloin oli oltava usein töissä jo ennen viittä aamulla.
Millähän rukkais tuota koneistoa.
Kelloa ei ole ranteessa, mutta jossain se tikittäää määräyksiä heräämisestä, aina aikaisin, ennen kukon laulua.Usko-42 kirjoitti:
tähän tiedoksi että kirjoitin jo aikasemmin tänne mutta poistoihin katosi... kiitos kahvista ja juttuseurasta!
tuntuu olevan nuo poistot.
Sellainen joka käy silloin tällöin lukemassa , ei ehken pysy kärrillä, kun osa viesteistä poistettu.
Missäs Usko olet ollut ja miten se elämä kulkee.kirjar kirjoitti:
Nyt herään aamulla aina ennen viittä ja kun kelloja siirretään taas kesään päin, alkavat minulla ne pitkät pimeät aamut.
Elän sisäisen kellon mukaan vieläkin työvuosia, jolloin oli oltava usein töissä jo ennen viittä aamulla.
Kelloa ei ole ranteessa, mutta jossain se tikittäää määräyksiä heräämisestä, aina aikaisin, ennen kukon laulua.ja herätys aina määrättyjen tuntien jälkeen,näyttäköön kello mitä tahansa.
Kyllä lastentunnit kuunneltiin, muistelen että olivat torstaina 17-18 ja oli se Markus -setä niin herttainen jo ääni oli mukava.
Kaurapuuroakin tuli kyllä syötyä ja äiti keitti sitä kauan ja oli tosi hyvää.
Eipä ollut herkkuja, niinkuin nykyisillä lapsilla.
Nyt se Nukku-Matti alkaa kutsuilla,hampin pesulle ja tutumaan, hyvää yötä, kauniita unia.- Hintriika
kirjar kirjoitti:
Nyt herään aamulla aina ennen viittä ja kun kelloja siirretään taas kesään päin, alkavat minulla ne pitkät pimeät aamut.
Kelloa ei ole ranteessa, mutta jossain se tikittäää määräyksiä heräämisestä, aina aikaisin, ennen kukon laulua.Mutta nythän siirrytään siihen oikeaan aikaan. Mitä kummaa, kirjar, se sinun sisäinen kellosi on tottunut näyttämään? Kun tässä itse olen muuttamassa lähemmäksi kaamosrajaa, niin ajattelen optimistisesti, että saan kesällä kaiken moninkertaisena takaisin!
Eläkeläinenhän voi järjestää päivänsä miten vaan. Koeta nyt rukata sitä sisäistä kelloasi. Sano, että nykyään kukkokin saa itse valita lauluaikansa - se on sitä liukuvaa työaikaa! - Katleija
Hintriika kirjoitti:
Mutta nythän siirrytään siihen oikeaan aikaan. Mitä kummaa, kirjar, se sinun sisäinen kellosi on tottunut näyttämään? Kun tässä itse olen muuttamassa lähemmäksi kaamosrajaa, niin ajattelen optimistisesti, että saan kesällä kaiken moninkertaisena takaisin!
Eläkeläinenhän voi järjestää päivänsä miten vaan. Koeta nyt rukata sitä sisäistä kelloasi. Sano, että nykyään kukkokin saa itse valita lauluaikansa - se on sitä liukuvaa työaikaa!Kesällä mietit tuota juurillesi paluuta. Sekö nyt toteutuu jouluksi? Kerrot saneeraavasi tavaroitasi. Kova urakka se on, mutta toivottavasti saat hyvän palkan. Mutta nettiyhteys säilyy.
- Hintriika
Katleija kirjoitti:
Kesällä mietit tuota juurillesi paluuta. Sekö nyt toteutuu jouluksi? Kerrot saneeraavasi tavaroitasi. Kova urakka se on, mutta toivottavasti saat hyvän palkan. Mutta nettiyhteys säilyy.
Niinpä niin, Katleija (tuota uutukaista, mutta niin kaunista nimeä vielä vierastan), uneni on toteumassa. Onhan tässä vielä koko marraskuu aikaa ja hyvä niin - ehtii käydä läpi kaapin kerrallaan. Tähtäimessä oli ensi kevät, mutta niin kerrankin onni potki, että pääsen jouluksi kotiin!
Ainoa murheenkryyni onkin tämä nettiyhteys. Tottakai se säilyy, mutta nykyisen tarjoajan verkko ei sinne yllä. On hankittava uusi liittymä. Se taas tarkoittaa mm. sitä, että kotisivuille (lähes 200 tiedostoa) muuttuu osoite. Kestää aikansa, ennen kuin sen osoitteenmuutoksen saa näkymään kaikkissa hakukoneissa... Mutta muuten olen onnellinen! - K irjar
Hintriika kirjoitti:
Niinpä niin, Katleija (tuota uutukaista, mutta niin kaunista nimeä vielä vierastan), uneni on toteumassa. Onhan tässä vielä koko marraskuu aikaa ja hyvä niin - ehtii käydä läpi kaapin kerrallaan. Tähtäimessä oli ensi kevät, mutta niin kerrankin onni potki, että pääsen jouluksi kotiin!
Ainoa murheenkryyni onkin tämä nettiyhteys. Tottakai se säilyy, mutta nykyisen tarjoajan verkko ei sinne yllä. On hankittava uusi liittymä. Se taas tarkoittaa mm. sitä, että kotisivuille (lähes 200 tiedostoa) muuttuu osoite. Kestää aikansa, ennen kuin sen osoitteenmuutoksen saa näkymään kaikkissa hakukoneissa... Mutta muuten olen onnellinen!Olen kateellinen Sinulle. Olet tehnyt sen päätöksen joka minulla vielä vain odottaa.
Tämä talon ja ympäristön ylläpito käy vuosi vuodelta työläämmäksi, ei millään enää innostu, eikä aina jaksa.
Koko kesän suunnittelin, mutta vielä tämä talvi tässä, sitten sn tiedä minne tie vie.
Kaipaan kyllä muutosta koko elämään, nyt tuntuu vähän sidotulta tähän paikkaan, vaikka muuten on kiva asua rauhallisessa ympäristössä, mutta, kaikki on kaukana ja kun on yksin. - K irjar evk
Hintriika kirjoitti:
Mutta nythän siirrytään siihen oikeaan aikaan. Mitä kummaa, kirjar, se sinun sisäinen kellosi on tottunut näyttämään? Kun tässä itse olen muuttamassa lähemmäksi kaamosrajaa, niin ajattelen optimistisesti, että saan kesällä kaiken moninkertaisena takaisin!
Eläkeläinenhän voi järjestää päivänsä miten vaan. Koeta nyt rukata sitä sisäistä kelloasi. Sano, että nykyään kukkokin saa itse valita lauluaikansa - se on sitä liukuvaa työaikaa!Sisäinen kelloni on koko ikäni ollut poikkeavassa ajassa.
Muistanpa jo lapsena pimeässä odotelleeni äidin heräämistä, eikä aikainen ylösnousu ole ollut vaikeaa.
Työ tosiaan pakottikin nousemaan ennen neljää, sillä matka otti aikansa ja työ alkoi aina kahtena aamuna ennen viittä, sitten kaksi vapaata, ja taas sama... Nyt voin nukkua päivällä, jos uni tulee, valvoa, kuten nyt, kun ei tullut uni, ja pitää varmaan hakea voileipää... unilääkkeeksi.
Isä sanoi aina että; " Aikaisin myllyyn ja myöhään kirkkoon, niin pääsee pikemmin pois." K irjar evk kirjoitti:
Sisäinen kelloni on koko ikäni ollut poikkeavassa ajassa.
Muistanpa jo lapsena pimeässä odotelleeni äidin heräämistä, eikä aikainen ylösnousu ole ollut vaikeaa.
Työ tosiaan pakottikin nousemaan ennen neljää, sillä matka otti aikansa ja työ alkoi aina kahtena aamuna ennen viittä, sitten kaksi vapaata, ja taas sama... Nyt voin nukkua päivällä, jos uni tulee, valvoa, kuten nyt, kun ei tullut uni, ja pitää varmaan hakea voileipää... unilääkkeeksi.
Isä sanoi aina että; " Aikaisin myllyyn ja myöhään kirkkoon, niin pääsee pikemmin pois."lienee minullakin vielä 50 vuoden takaa jäänyt kilisemään.
Aikaisin on minunkin työpaikan ovet aina auenneet.
Neljältä kurkkasin kelloa ja sitten puolen tunnin pätkissä tuohon puolikuuteen.
Eipä se mitään tästä aamurauhasta olen aina nauttinut,häiritseviä tuntemuksia ei missään,vain minä ja hiljaisuus.
Heti kun liikenne alkaa,ihmiset totisina töihinsä rientää, on valmis hyppäämään elämän rytmiin.
Sunnuntai aamuisin tätä rauhaa kestää,radio hiljaiselle auki ja kahvikuppi käteen ja koneen tai käsityön keralla päivää odottamaan.
Aamussa ajatukset lentävät,suunnitelmia tulevaan,
muistoja menneeseen,milloin aallon harjalla,joskus sen pohjalla,kummaa on tämä ihmisen elo.
Hyvänen aika, huomenta nyt talviaikaan,meinaa unohtua koko toivotus,näinhän käy ihmiselle ,jolla jo muistikatkoja alkaa olla.
Eipä osaa ilmasta mitään sanoa,pimeää on ja lämmintä.
Jos yhtä upea ilma tulee kuin eilen,eipä ole valittamista.
Ai niin voitin lotossa viiden vuoden jälkeen eka kerran illalla,oli neljä oikein ja olisi vielä varakin ollut,mutta eihän se mitään auttanut.Kääntyisikö nyt voittoputki päälle.
Hyvää lepopäivää,,, ulkoilu,kyläily,miten nyt kukakin päivän viettää.- K irjar
SkillaN kirjoitti:
lienee minullakin vielä 50 vuoden takaa jäänyt kilisemään.
Eipä se mitään tästä aamurauhasta olen aina nauttinut,häiritseviä tuntemuksia ei missään,vain minä ja hiljaisuus.
Heti kun liikenne alkaa,ihmiset totisina töihinsä rientää, on valmis hyppäämään elämän rytmiin.
Sunnuntai aamuisin tätä rauhaa kestää,radio hiljaiselle auki ja kahvikuppi käteen ja koneen tai käsityön keralla päivää odottamaan.
muistoja menneeseen,milloin aallon harjalla,joskus sen pohjalla,kummaa on tämä ihmisen elo.
Hyvänen aika, huomenta nyt talviaikaan,meinaa unohtua koko toivotus,näinhän käy ihmiselle ,jolla jo muistikatkoja alkaa olla.
Ai niin voitin lotossa viiden vuoden jälkeen eka kerran illalla,oli neljä oikein ja olisi vielä varakin ollut,mutta eihän se mitään auttanut.Kääntyisikö nyt voittoputki päälle.
Hyvää lepopäivää,,, ulkoilu,kyläily,miten nyt kukakin päivän viettää.ja juuri sanoivat että tutkimusten mukaan suomalaisille ei olekkaan tärkeintä työ vaan, ylläty, yllätys, se on sauna.
Ja juuri soi "Saunasta" --Hyvä olon tuottaa se kaikille, ainakin Matille ja Maikille... laulaa Ikävälko.
Minullekaan ei tuota harmia tämä aamuinen herääminen, sillä näin pääsee ihailemaan kauniit auringon nousut ja kuuntelemaan aikaiset linnut!
Joskin nyt on vielä pimeää ja hiiren hiljaista. - my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
lienee minullakin vielä 50 vuoden takaa jäänyt kilisemään.
Hyvää lepopäivää,,, ulkoilu,kyläily,miten nyt kukakin päivän viettää.onko aamuvirkut jo kahvilla! Ei vielä muita kuin SkillaN! Huomenta! Ja onnea lottovoittajalle! Toivotaan, että on voittoputkesi nyt avautunut!
Samaan aikaan heräsin kuin Sinäkin, vaan saattoi osasyyllinen olla tuo selkäsärky. Piti yölläkin nousta jaloittelemaan pari kertaa. En käynyt tietsikallakaan perjantaiaamun jälkeen, kun ei tahdo päästä istualtaan ylös. Yritin saada selkää asettumaan sen verran, että kykenisin pojantyttären synttäreille eilen. Onneksi sain siellä käytyä, olisi ollut tytölle iso pettymys jollei mummi olisi tullut. Kolme tuntia vain jaksoin olla, sitten piti tilata paluutaksi.
Tämä päivä kuluu taas kivun merkeissä, ei toivoakaan ulos kävelylle lähtemisestä! Vaikka tulisi yhtä upea ilma kuin eilen. Sadetta taisivat luvata, tuuli ainakin vonkuu nurkissa! Vaan tässä sisätiloissa varmaan kävelen kyllä melkoisen matkan. Kauaa ei jaksa olla pitkällään eikä istua kun jo pitää tovi kävellä, vaikka ei ihan kivutonta sekään.
Anteeksi nyt tämä valitusvirsi heti aamutuimaan, nyt lopetan veisuun tähän.
Tuplakupin otan vielä kahvia, ei leivoksia nyt, kiitos! Eilen tuli syötyä täytekakkua "mahan täydeltä" ja kun ei kuntopyörän selkääkään tänään asiaa, niin täytyy rajoittaa pullat/herkut pois;)
Ai Kirjar tuli! Hyvää huomenta Sinullekin! Kyllä kohta alkaa linnuilla viserrys, aamu alkaa jo valjeta.
Nyt täytyy lopettaa ja kokeilla saanko vielä kammettua itseni ylös tästä tuolista.
Hyvää lepopäivän jatkoa vain! - uzma
my.mm.eli kirjoitti:
onko aamuvirkut jo kahvilla! Ei vielä muita kuin SkillaN! Huomenta! Ja onnea lottovoittajalle! Toivotaan, että on voittoputkesi nyt avautunut!
Samaan aikaan heräsin kuin Sinäkin, vaan saattoi osasyyllinen olla tuo selkäsärky. Piti yölläkin nousta jaloittelemaan pari kertaa. En käynyt tietsikallakaan perjantaiaamun jälkeen, kun ei tahdo päästä istualtaan ylös. Yritin saada selkää asettumaan sen verran, että kykenisin pojantyttären synttäreille eilen. Onneksi sain siellä käytyä, olisi ollut tytölle iso pettymys jollei mummi olisi tullut. Kolme tuntia vain jaksoin olla, sitten piti tilata paluutaksi.
Tämä päivä kuluu taas kivun merkeissä, ei toivoakaan ulos kävelylle lähtemisestä! Vaikka tulisi yhtä upea ilma kuin eilen. Sadetta taisivat luvata, tuuli ainakin vonkuu nurkissa! Vaan tässä sisätiloissa varmaan kävelen kyllä melkoisen matkan. Kauaa ei jaksa olla pitkällään eikä istua kun jo pitää tovi kävellä, vaikka ei ihan kivutonta sekään.
Tuplakupin otan vielä kahvia, ei leivoksia nyt, kiitos! Eilen tuli syötyä täytekakkua "mahan täydeltä" ja kun ei kuntopyörän selkääkään tänään asiaa, niin täytyy rajoittaa pullat/herkut pois;)
Ai Kirjar tuli! Hyvää huomenta Sinullekin! Kyllä kohta alkaa linnuilla viserrys, aamu alkaa jo valjeta.
Nyt täytyy lopettaa ja kokeilla saanko vielä kammettua itseni ylös tästä tuolista.
Hyvää lepopäivän jatkoa vain!aukesi verannalla onpas natti,taitan sen mymmelille,kylla selkasairaus on harmillinen,toivottavasti kipusi haipyy ja paaset ulos.
Mina en tykkaa talvi ajasta,saa odottaa kauan ennekuin kukaan on linjoilla ja illalla muut iloisesti turisevat kun meikalainen vetaa hirsia.
Teekupponen on kuumana,kun olin Englannissa nuoruudessani en koskenutkaan teehen siella,oli sellaista kylmaa litkua milestani,kaipasin oikeeta suomalaista kaffetta.
Taalla 30 vuotta sitten ei kahvia loytynyt,oli pikku pakko oppia juomaan teeta turvallisuus syistakin,itamainen vieraan varaisuus,aina tarjotaan juotavaa ja syotavaa, on epakohteliasta kieltayya,kylmista mehuista ei tieda oliko vesi keitettya vai ei, siksi aina pyydan teeta,ainakin se on tehty keitettyyn veteen.
Suomessa on maailman parasta kaffetta,je me juomme sen aina kerman ja sokerin kera,ei me parissa kolmessa viikossa liikaa lihota,sukulaisetkin ovat oppineet tarjoamaan meille 'valkoista kaffetta'.
Iloista sunnuntaita kaikille. uzma kirjoitti:
aukesi verannalla onpas natti,taitan sen mymmelille,kylla selkasairaus on harmillinen,toivottavasti kipusi haipyy ja paaset ulos.
Mina en tykkaa talvi ajasta,saa odottaa kauan ennekuin kukaan on linjoilla ja illalla muut iloisesti turisevat kun meikalainen vetaa hirsia.
Teekupponen on kuumana,kun olin Englannissa nuoruudessani en koskenutkaan teehen siella,oli sellaista kylmaa litkua milestani,kaipasin oikeeta suomalaista kaffetta.
Taalla 30 vuotta sitten ei kahvia loytynyt,oli pikku pakko oppia juomaan teeta turvallisuus syistakin,itamainen vieraan varaisuus,aina tarjotaan juotavaa ja syotavaa, on epakohteliasta kieltayya,kylmista mehuista ei tieda oliko vesi keitettya vai ei, siksi aina pyydan teeta,ainakin se on tehty keitettyyn veteen.
Suomessa on maailman parasta kaffetta,je me juomme sen aina kerman ja sokerin kera,ei me parissa kolmessa viikossa liikaa lihota,sukulaisetkin ovat oppineet tarjoamaan meille 'valkoista kaffetta'.
Iloista sunnuntaita kaikille.Kiitos Uzmalle viesteistä.
Oletteko kukaan käyneet Suomen postilaatikolla???
Jukra että siellä pyyhältää autot lujaa kovaa !!- Usko-42
SkillaN kirjoitti:
tuntuu olevan nuo poistot.
Sellainen joka käy silloin tällöin lukemassa , ei ehken pysy kärrillä, kun osa viesteistä poistettu.
Missäs Usko olet ollut ja miten se elämä kulkee.kysymyksestä, elämäni on nyt mallillaan, kohta voin jo kertoa varmaan iloisia uutisia, yksinoloni saattaa pikapuolin päättyä- enkä takuulla sitä kaipaamaan jää!!
Kiitos kahvista, tulen kuuitenkin aina tänne kupposille vaikka oman kahvikaverin saankin!
Nuo poistot on hankalia, palstan varjopuolia, pitää vain katsoa minkä perään kirjoittaa!
Toivotan minäkin talvikauden tervetulleeksi! - Asrid
muori67 kirjoitti:
Kiitos Uzmalle viesteistä.
Oletteko kukaan käyneet Suomen postilaatikolla???
Jukra että siellä pyyhältää autot lujaa kovaa !!Aamukahvilla tulin käymään,en tietenkään ole tervetullut,mutta tähän alas kirjoittelen ettei lähde toisten viestejä kun poistetaan.
Hyvää syksyn jatkoa kaikille kävijöille.
Terveisin Asrid. - Katleija
Asrid kirjoitti:
Aamukahvilla tulin käymään,en tietenkään ole tervetullut,mutta tähän alas kirjoittelen ettei lähde toisten viestejä kun poistetaan.
Terveisin Asrid.Kellot on siirretty, tämä kone oli ainoa joka sen itse teki. Tuntuu todella että on tunti satu lisää.
P.s. Astridille haluaisin sanoa sen verran, miltä minusta tuntui kun luin tervehdyksesi. Ensinnäkin nimi oli tullut tutuksi ketjustasi. Kiva kun hän poikkesit kahville. Kiitos hyvän syksyn jatkon toivotuksesta, sitä samaa Sinulle. Mutta tuon tekstin tuosta välistä olisit aivan hyvin voinut jättää pois. Ei saa panna omia ajatuksiaan toisen kontolle. Asrid kirjoitti:
Aamukahvilla tulin käymään,en tietenkään ole tervetullut,mutta tähän alas kirjoittelen ettei lähde toisten viestejä kun poistetaan.
Terveisin Asrid.kiva kun rohkenit tulla, ei täällä ketään torjuta, jos oikealla asialla on ja sinähän olet,joten huomenta vaan.
Kiitos uzmalle keltaisesta ruususta, vaikka My.mm.elille ojensitkin, saimme kaikki nähdä sen kauneuden.
Voi My.mm.eli ressu, onpa ikävä kun selkäsi noin kipeä,onko se issiasta.
Laulaisinko sinulle,,My.mm.eli nyt sairastaa, häntä hellikäämmme,lääkkehillä hoivataan My.mm.eli ystäväämme ,,,auttaisiko yhtään??
Nyt nimpparikortin laittoon,meinasi unohtua,,,- Hintriika
SkillaN kirjoitti:
kiva kun rohkenit tulla, ei täällä ketään torjuta, jos oikealla asialla on ja sinähän olet,joten huomenta vaan.
Kiitos uzmalle keltaisesta ruususta, vaikka My.mm.elille ojensitkin, saimme kaikki nähdä sen kauneuden.
Laulaisinko sinulle,,My.mm.eli nyt sairastaa, häntä hellikäämmme,lääkkehillä hoivataan My.mm.eli ystäväämme ,,,auttaisiko yhtään??
Nyt nimpparikortin laittoon,meinasi unohtua,,,Hyvää talviaikaa pirttiin, vaikka taivas möllöttääkin harmaana ja nurmikolta ovat viimeisetkin lumihärmät sulaneet! Minun mielialaani eivät nyt sumenna mitkään ulkoiset seikat. Tiedän, että siellä, mihin menen, talvi on talvi eikä pitkä jono loskaisia päiviä.
Olipa hyvä, että puhuit nimppareista. Minunhan täytyy laittaa Eilan päivän tekstiviesti menemään. Korttia ei enää ehdi lähettää. Jos täällä pirtissä sattuu piipahtamaan Eila-mummuja, niin onnea vaan kaikille! - Suvi2
Hintriika kirjoitti:
Hyvää talviaikaa pirttiin, vaikka taivas möllöttääkin harmaana ja nurmikolta ovat viimeisetkin lumihärmät sulaneet! Minun mielialaani eivät nyt sumenna mitkään ulkoiset seikat. Tiedän, että siellä, mihin menen, talvi on talvi eikä pitkä jono loskaisia päiviä.
Olipa hyvä, että puhuit nimppareista. Minunhan täytyy laittaa Eilan päivän tekstiviesti menemään. Korttia ei enää ehdi lähettää. Jos täällä pirtissä sattuu piipahtamaan Eila-mummuja, niin onnea vaan kaikille!oli koko päivän. Ensin luuhasin kirjamessuilla ja ehtoopuolta vietin mummon mussukoiden kanssa. Voi että ne osaavat olla mukavia.
Kahville ehdin vasta nyt, mutta kuinka se onkin nyt hyvää ja juustokakkuakin vielä!
Voi miten on autuasta löhähtää laiskanlinnaan ja kuunnella noita iki-ihania vanhoja vinyylilevyjä, kuten nyt tuota Benjamino Zillin Helmenkalastajaa. Kukahan tuonkin aarteen on tänne tuonut. - my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
kiva kun rohkenit tulla, ei täällä ketään torjuta, jos oikealla asialla on ja sinähän olet,joten huomenta vaan.
Nyt nimpparikortin laittoon,meinasi unohtua,,,ihanan ihana juuri auennut ruusu, ja SkillaNin hyräilemään tuutulauluun taisinkin nukahtaa puolen päivän jälkeen kun menin sänkyyn pitkäkseni. Käväisin pikaisesti täällä ja luin viestinne, mutta, anteeksi kun en edes jaksanut kiitoksia kirjoittaa silloin.
On se vaan ihmeellistä kuinka voikin ystävällinen tervehdys tuntemattomilta virtuaaliystäviltä parantaa mielialaa ja viedä pahimman terän kivulta. Taisin nukkua melkein kolme tuntia, ja jaksoin sitten lämmittää vähän ruokaa ja tiskata eiliset ja tämän aamuiset tiskit.
Nyt laitoin eiliset kamerakännykällä otetut synttärikuvat tietokoneelle heti tuoreeltaan.
Kohta on aika taas voidella alaselkä ice powerilla, ja mennä sänkyyn äänikirjaa kuuntelemaan. Vuorossa Max Jakobsonin: "Pelon ja toivon aika".
SkillaN, ei tämä särky nyt ole issiasta, vaikka sekin on tullut tutuksi "usein vieraillessaan". Lannerangan välilevyistä johtuu tämäkin, mutta ei tällä kertaa säteile jalkaan.
Sorry, lähden nyt "pilaamasta ilmastoa" valituksineni, kahvituoppikin tuli tyhjennettyä!
Ei nyt kovin huumori kuki, vaikka kuinka ajattelisi, että "se mikä ei tapa - se vahvistaa";)) my.mm.eli kirjoitti:
ihanan ihana juuri auennut ruusu, ja SkillaNin hyräilemään tuutulauluun taisinkin nukahtaa puolen päivän jälkeen kun menin sänkyyn pitkäkseni. Käväisin pikaisesti täällä ja luin viestinne, mutta, anteeksi kun en edes jaksanut kiitoksia kirjoittaa silloin.
On se vaan ihmeellistä kuinka voikin ystävällinen tervehdys tuntemattomilta virtuaaliystäviltä parantaa mielialaa ja viedä pahimman terän kivulta. Taisin nukkua melkein kolme tuntia, ja jaksoin sitten lämmittää vähän ruokaa ja tiskata eiliset ja tämän aamuiset tiskit.
Nyt laitoin eiliset kamerakännykällä otetut synttärikuvat tietokoneelle heti tuoreeltaan.
Kohta on aika taas voidella alaselkä ice powerilla, ja mennä sänkyyn äänikirjaa kuuntelemaan. Vuorossa Max Jakobsonin: "Pelon ja toivon aika".
SkillaN, ei tämä särky nyt ole issiasta, vaikka sekin on tullut tutuksi "usein vieraillessaan". Lannerangan välilevyistä johtuu tämäkin, mutta ei tällä kertaa säteile jalkaan.
Sorry, lähden nyt "pilaamasta ilmastoa" valituksineni, kahvituoppikin tuli tyhjennettyä!
Ei nyt kovin huumori kuki, vaikka kuinka ajattelisi, että "se mikä ei tapa - se vahvistaa";))täällä näin ilta myöhään.
Sain yllättäin lounaskutsun ja n äin pitkäksi venyi.
Päivä meni kuin siivillä ja taas totesin miten ihania ystävät ovat,onneksi heitä aina vain riittää.
Kävimme vielä laulamassa läheisessä bupissa ja hauskaa oli.
Voi My.mm.eli jospa olosi olisi jo huomenna parempi.
Nyt lähden nukkumaan ja laulan vielä,,, Linnun näen taivaalla liitelevän, linnun ,,,
Kauniita unia,,,my.mm.eli kirjoitti:
ihanan ihana juuri auennut ruusu, ja SkillaNin hyräilemään tuutulauluun taisinkin nukahtaa puolen päivän jälkeen kun menin sänkyyn pitkäkseni. Käväisin pikaisesti täällä ja luin viestinne, mutta, anteeksi kun en edes jaksanut kiitoksia kirjoittaa silloin.
Ei nyt kovin huumori kuki, vaikka kuinka ajattelisi, että "se mikä ei tapa - se vahvistaa";))tummaan aamuun.
Kyllä tuo sisäinen kello vaan pitää pintansa,taas kello viisi,silmät auki ja niin pirteä olo, unesta ei tietoakaan.
Katsoin elokuvan ja kello oli liki puoliyö, kun nukkumaan jouduin,silti vaan herätys "ajoissa"
My.mm.elille kerron,minäkin olen issiasta potenut ja välilevykin on pullistunut, mutta olen viimeiset vuodet saanut olla rauhassa.
Seiniä pitkin kävelin ja vierimällä sängystä nousin,hankala on vaiva.
Pitää puuta koputtaa,vaivaa ei ole ollut pitkilleen.
En muista millä siitä pääsin, ainakin vuoden ajan kävelin joka ikinen aamu viisi kilometriä
ja selälläni maaten vedin polvet tiukkaan vatsaa vasten, oliko apua siitä vai korjasiko luonto vaan itsekseen.
Nyt on lenkit jäänyt,mistä saisi kimmokkeen, en ainakaan issiasta toivoisi.
Tuosta ystävällisestä sanasta, sitä minäkin olen ihmetellyt,pieni sana tai kiitos, kyllä se hymyn saa herkistymän ja päivä alkaa paistaa.
Eiköhän näitä raaskisi vain jakaa;))DD
Hiljaista on ketjuissa,pirtinkin ovi laiskasti auennut.
Oletteko panneet merkille, on päiviä jolloin on aivan kaaos palstoilla ja sitten kun kirjoittajat ovat itsensä purkaneet,usein kinastelun kautta,väsy yllättää.
Sinähän tuosta äänikirjasta juttelitkin, jotain muistelinkin kuulleeni,pitääpä minunkin ruveta tuota kirjaston palvelua opettelemaan.
Tänään olisi noiden "kulttuuri" harrastusten vuoro,saisikohan sysäyksen johonkin virkeään,,,,
Kostea päivä täällä Savon puolessa, mutta lämmintä on.
Hyvää aamua ja aina paremmaksi muuttuvaa päivää.- Katleija
my.mm.eli kirjoitti:
onko aamuvirkut jo kahvilla! Ei vielä muita kuin SkillaN! Huomenta! Ja onnea lottovoittajalle! Toivotaan, että on voittoputkesi nyt avautunut!
Hyvää lepopäivän jatkoa vain!Mietin pitkään, että laitanko sinulle tämän mymmeli. Olen saanut itse tästä apua joskus. Jumppaohjaajani neuvoi.
Asetu lattialle selälleen
Levitä kädet sivulla.
Vedä polvet koukkuun vatsan päälle.
Käännä pää oikealle.
Käännä koukkujalat vasemmalle.
Pidä olkapäät kiinni lattiassa.
Ole siinä hetken.
Tee sama toiselle puolelle.
Pää vasemmalla jalat oikealle.
Toista muutaman kerran.
Lopuksi.
Venyttele.
Jalat suoriksi.
Kädet kehon jatkoksi.
Venytä oik.kättä ja oik.jalkaa.
Venytä vas.kättä ja vas.jalkaa.
Venytä mol. yht.aikaa.
Tee "kissanselkä"-liike.
Konttausasento.
Selkä notkolle..selkäkaarelle....
Hei - Ann-Sofia
Katleija kirjoitti:
Kellot on siirretty, tämä kone oli ainoa joka sen itse teki. Tuntuu todella että on tunti satu lisää.
P.s. Astridille haluaisin sanoa sen verran, miltä minusta tuntui kun luin tervehdyksesi. Ensinnäkin nimi oli tullut tutuksi ketjustasi. Kiva kun hän poikkesit kahville. Kiitos hyvän syksyn jatkon toivotuksesta, sitä samaa Sinulle. Mutta tuon tekstin tuosta välistä olisit aivan hyvin voinut jättää pois. Ei saa panna omia ajatuksiaan toisen kontolle.Miksi sinä laitat sääntöjä,en huomannut edellisessä mitään mitä olisi laitettu toisen kontolle.
Niinhän sinäkin kirjoitat omat ajatuksesi,etkä toisten,vai eikö ole kaikilla oikeutta.
Nyt täällä on niin kaunis päivä,että lähen vieraitteni kanssa ulos.
Kaikille hyvää jatoa,kirjoitelkaa. - Katleija
Ann-Sofia kirjoitti:
Miksi sinä laitat sääntöjä,en huomannut edellisessä mitään mitä olisi laitettu toisen kontolle.
Niinhän sinäkin kirjoitat omat ajatuksesi,etkä toisten,vai eikö ole kaikilla oikeutta.
Nyt täällä on niin kaunis päivä,että lähen vieraitteni kanssa ulos.
Kaikille hyvää jatoa,kirjoitelkaa.Kun Astrid sanoo "en tietenkään ole tervetullut" sisältää se olettamuksen, että minäkin ketjussa olevana en pitäisi Astridin mukana olosta. Koska se oli väärä olettamus, että ajattelen niin siksi se loukkasi minua. Kirjoittaja pani minun kontolleni sen ajatuksen omasta päästään. Säännöt ylläpito tekee, en minä.
- Malviina
Katleija kirjoitti:
Mietin pitkään, että laitanko sinulle tämän mymmeli. Olen saanut itse tästä apua joskus. Jumppaohjaajani neuvoi.
Asetu lattialle selälleen
Levitä kädet sivulla.
Vedä polvet koukkuun vatsan päälle.
Käännä pää oikealle.
Käännä koukkujalat vasemmalle.
Pidä olkapäät kiinni lattiassa.
Ole siinä hetken.
Tee sama toiselle puolelle.
Pää vasemmalla jalat oikealle.
Toista muutaman kerran.
Lopuksi.
Venyttele.
Jalat suoriksi.
Kädet kehon jatkoksi.
Venytä oik.kättä ja oik.jalkaa.
Venytä vas.kättä ja vas.jalkaa.
Venytä mol. yht.aikaa.
Tee "kissanselkä"-liike.
Konttausasento.
Selkä notkolle..selkäkaarelle....
Heihoikkana pitämisliike, mut miust tuntuu,et vatsalihakset jos on kunnos, ni selkäkii voip paremmi.
Onha meitä neuvojii, mut joku kuntooitja tietäs varmast paemmi ko myö. Jotkut ovat saaneet ihtesä tosi rapakuntoo ko eivät oo nouvattanneet asiantuntiaohjeita.
Kokkeile kaikkii rauhallisest ja mikä tuntuu hyvält, ni siä nouvata.
kauniita vaaleita laikkuja,ilmoittaa auringon olemassa olosta.Kostea, lämmin on sää, ei uskoisi että elämme lokakuun viimeistä.
Kuukausi vaihtuu,viikko alussa,kaikki hyvin tällä mummelilla.
Rupean taas leipuriksi ja nyt teen herttaisia rinkeleitä,nimensä saaneet kai kauniista kierteestä, sama pullataikina,runsaasti raesokeria päällä.
Tuon maistiaisia kahvin kanssa.
Kivoja yllätyksiä tuollaiset eilisen tapaiset kylään kutsut,mitään etukäteisvalmisteluja ei tarvitse,
ystävän voi kutsua milloin vaan.
Tarjoukset sitä mitä talossa on,ei paineita, mitähän tarjoaisin,ei siivousta, kaikki onnistuu luontevasti.
No oikein kutsut,on eri asia,niitähän on valmisteltava,siivottava ja puunattava.
Kutsukaa ystäviä yllätys kylään , se on kivaa.
Nyt päivän puuhiin ,heippa.Minäkin olin yllätys kylässä eilen.
Kävin hautausmaalla,viemässä tyttären tytön muisto kynttilän.
Samalla reissulla tapasin yhden ystävättären ja menimme hänelle,myös syömään ja kahville.
Mieltä lämmitti kun sai puhua taas surustaan.
Tänään on sitten jumppa päivä.
hyvää jatkoa kaikille.- Hintriika
muori67 kirjoitti:
Minäkin olin yllätys kylässä eilen.
Kävin hautausmaalla,viemässä tyttären tytön muisto kynttilän.
Samalla reissulla tapasin yhden ystävättären ja menimme hänelle,myös syömään ja kahville.
Mieltä lämmitti kun sai puhua taas surustaan.
Tänään on sitten jumppa päivä.
hyvää jatkoa kaikille.Hyvää puoltapäivää! Minullekin on tulossa tänä iltana vieras pohjoisesta. Hän ei ole yllätysvieras, mutta hänelle voi olla yllätys tämä minun muuttotouhuni. Sovimme vierailusta ennen kuin tiesin näin pikaisesta muutosta. Koska hän on ollut viikon reissussa muualla, en ole voinut tiedottaa asiasta. No, seuraavalla kerralla hänellä onkin 700 km lyhyempi matka kylään!
- merimona1
vinyylilevyistä ja minä olen siivoamassa levyhyllyäni ja tapojeni vastaisesti lahjoitan pois joitakin vanhoja vinyylilevyjä.
Sanoin pari päivää sitten eräälle ystävälleni,että raskin luopua arvokoruista, mutta en vanhoista levyistä ja kirjoista.
Elvis Presly - Star- Idol - Legend....The King.
Tässä joitakin hänen laulamiaan, joista saimme nuorempina "kiksejä."
What now, what next.
In my way.
Tonight is so right for love.
C'mon everybody.
Soitelaan, kuunnellaa ja muistellaan aikoja, jotka eivät koskaan palaa, mutta hyvä on tämäkin päivä ja mukavaa oli käydä Pirtissä kupposella vihreää teetä.
Hyvää yötä kaikille!hyvää yötä sanomaan,vähän on ollut haluton olo koko päivän.
Kyllähän noita levyjä on vähän joka lähtöön tullut hankittua,vähälle vaan soittelu jäänyt,musiikkia tulee niin paljon radiostakin.
Antiikkia taitaa minunkin levyt olla, nykysoittimia ajatellen,säilytettävä on, tiedä miten arvokkaita vielä joskus ovat.
Joulusta ei vielä pitäisi puhua, mutta joululiinoja painettiin tänään, myyjäisiin pitää tavaraa saada.
Kyllä sitä onkin ahkeroitu,paljon on kaupattavaa.
Nyt taidan keskittyä pitkästä aikaa katsomaan elokuvaa, Hiljaiset sillat alkaa kolmoselta,joten rauhaisaa yötä pirttiläiset.
- Lokari1
Jokahan kahvi on kiehunut, pitäs sauna kahvit ryypätä.
Meni niin poikki kun oli kuuma saunassa, ja minä "hullu" olin siellä lähes 2 tuntia.
Terv: Lokari1- Kamu
Lokari, laittaisit sähköpostiosoitteesi tuonne profiilisivullesi.
Toivot sinulle kirjoitettavan, mutta sp,osoitetta ei ole.
Kamu. - Lokari1
Kamu kirjoitti:
Lokari, laittaisit sähköpostiosoitteesi tuonne profiilisivullesi.
Toivot sinulle kirjoitettavan, mutta sp,osoitetta ei ole.
Kamu.koska minun näppäimistöstäni on miukumauku hukassa.
Siis jossain siellä korjaamon sääntö muutoksessa hävinnyt.Vien koneen takaisin jos sen jälkeen saisin miukun takasin.
Terv: lokari1
Kyllä, minäkin kolistelen kulkiessani ja toivottelen Hyvää huomenta.
Tuolla ulkona vain on ollut jo tunnin ajan sellainen meininki että oli pakko lähteä katsomaan mikä kolisee ja jyrisee niin että risut raikuu ja valot vilkkuu...
Löytyi iso auto ja ilmeisesti taas joku metsäkone "saapui" lähimetsänkin raiskaamaan.
Raiskaamista tuo on ollut ja nyt pelkään että minun komea, vanha haapakin kaatuu.
Silloin minua itkettää.... mitä sitten katselen, minkä elämää tuossa mäen reunassa seuraan, sillä sen kaverin myrsky kaatoi, monta mäntyä ja kuusta meni parin vuoden takaisessa myrskyssä, mutta tuo haapavanhus kesti....
Ei taida kestää metsäkoneen kouraa....
Olisi tuo kolina saanut olla kuulumatta kun nyt jo mietityttää metsän kohtalo....marraskuun esimmäisenä, pimeänä aamuna, metsän reunassa.turkanen,hukkasin kauppa reissulla toisen nahkahanskan tänään ja pyhänä hukkasin askelmittarini.Kumma kun on vielä pää tallella,en ihmettele vaikka sekin häviäis.
- Ann-Sofia
muori67 kirjoitti:
turkanen,hukkasin kauppa reissulla toisen nahkahanskan tänään ja pyhänä hukkasin askelmittarini.Kumma kun on vielä pää tallella,en ihmettele vaikka sekin häviäis.
Iltaa pirttii,saan kai oikein katkarapuvoileivän
tämän kahvin kanssa,kun alkoi hiukoo tuolla nimeä keksiessä.
Jaa`a vai on sitä muitakin hajamielisiä kuin minä ja hajamieliprovessoori.
Minä kun hain kelloani joka paikasta,ja olinkin sen vienyt vintille kun olin siellä siivoamassa,
olihan se sitten yön yli kadoksissa,mutta onneksi löytyi. Ann-Sofia kirjoitti:
Minä kun hain kelloani joka paikasta,ja olinkin sen vienyt vintille kun olin siellä siivoamassa,
olihan se sitten yön yli kadoksissa,mutta onneksi löytyi.Tulin maalaamasta ja tauluni tyydytti,jopa opettajaa.Se on harvinaista,no sokee kanakin löytää joskus jyvän;))
Voi katkarapu voileivän,minä kun en yhtään tykkää katkaravuista, se näkö,,,,
Kiva vaan jos löysit,joku varmaan tuonut.
Minullakin oli nälkä,vaikka ei tähän aikaan pitäisi meikäläisen enää murun murua suuhun laittaa.
Isäni sanoi aina,eihän nälkäistä nukuta,totta taitaa olla.
Tuosta hajamielisyydestä, minämenen aina jotakin hakemaan ja sitten en muista mitä piti hakea,raivostuttavaa.
Ja numeroita unohtelen vaikka mistä,solo tunnukset,pankkikortin,puhumattakaan puhelinnumeroista.
Dementia ei kuulema ole, jos muistaa päivän, kuukauden ja presidentin nimen, ne minäkin muistan.
Nyt muistan sanoa teille hyvää yötä,nukkukaa hyvin.- Suvi2
Ann-Sofia kirjoitti:
olihan se sitten yön yli kadoksissa,mutta onneksi löytyi.täällä kahvipirtissä.
Niin, iltaa kaikille. Koko päivä on ollut sellaista lentoa, että en kahvia ole ehtinyt hörpätä. Viime viikolla jäi väliin terapiapäivä ja se oli "parsittava" nyt.
Diiva oli riemuissaan ylenmääräisistä makupaloista ja hellittelystä, jota sai ja jota voi osoittaa omalla tavallaan.
Vaikka jalkoja väsyttää, on niin hyvä mieli kun saimme taas ilahdutettua monta vanhusta - niin ja myös itseämme.
Ei sitä tule ajatelleeksi miten yksinäisiä jotkut saattavatkin olla ja kuinka pieni ystävällinen sana ilahduttaa moneksi päiväksi. Ei tarvitse sanoa kuin vaikka, että kylläpä olettekin pirteä tänään, tai että onpa teillä sievä puku.
Vaihdettiin kuulumisia ja oli niin paljon asioita, että oli otettava jatkoaika. Sain ihanan keepin kuulemma "muuten vaan lahjaksi" ja Diivalle oli neulottu talvitakki!
Että sellainen oli tämä päivä.
Muuten asiasta toiseen. Häiritseekö muita tuo ruudun ylälaidassa heiluva kuikuilija? En olisi vastaan, vaikka se ottaisi ja katoaisi niin kuin usein ne tarpeelliset esineet.
- saara.dma
Vaikka tiedän, että teidän kakkureseptikirjanne pursuavat ohjeita, kirjoitan tähän vielä yhden nopeatekoisen reseptin, jonka olen soveltaen erilaisia kakkuohjeita saanut seuravaan muotoon:
1.Ota sulamaan puoli litraa palastettuja karviaisia, viinimarjoja, mansikoita tai mustikoita tai mitä sinulla pakastimessasi on.
2.Leikkaa pari omenaa pieniksi kappaleiksi (noin puoli litraa).
3.Ota suorakaiteen muotoinen vuoka 25 x 30 ja vuoraa se leivinpaperilla.
4.Laita uuni päälle 200 astetta
5.Tee kakkutaikina seuraavasti:
Vispaa 3 munaa ja 2 dl sokeria (ja 2 tl vaniljasokeria)
Lorauta juoksevaa margariinia joukkoon sopivan näköinen määrä (Ensimmäisellä kerralla voit punnita ja katsoa, miltä näyttää 50-100 gr).
Lisää 2 ½ dl vehnäjauhoja ja 1 dl perunajauhoja, joihin on sekoitettu 2 ½ tl leivinjauhetta.
Sekoita viimeksi joukkoon kahvikupillinen (siis 1 ½ dl) maitoa.
Taikina on sopivan ohutta ja leviää liukkaasti laakealle vuoalle.
Laita päälle (ainakin puoliksi)sulaneet pakastemarjat ja omenankappaleet, jotka voit painella taikinaan kauhalla (tai sormin).
Päälle voit vielä ripotella mantelilastuja tai kanelia tai molempia.
6.Työnnä vuoka uuniin ja laita munakello soimaan 20 minuutin kuluttua. Tarkista, onko rusketus sopiva.
7.Leikkaa sopivan kokoisia paloja.
Tervetuloa maistamaan!Luulin ½tunti sitten,että on sota syttynyt.
Lahti juhlii 100v:synttäreitä ja todella upea ilotulitus.
Meillä talo tärisi.
Täytyy yrittää nyt sitten unta saada.
- my.mm.eli
on tämä päiväjärjestys nyt mennyt!
Näin keskiyöllä täytyy vielä saara.dman päästään tekemää herkullista kakkua tulla maistamaan. Hmmm, eipä hassumpaa olekaan, kopsaan reseptin, ettei tarvitse omasta päästä ;)). Eipä ole paljon tullut ruokaa syödyksi viime päivinä, ei ole oikein maistunut. Aamukahvilla levitin hunajaa sämpylän päälle, teki mieli jotain hyvää tähän surkeuteen.
Hurjan paljon keskustelun avauksia näkyy tulevan palstoille jo yhdessä viikossa!
Aloittamani hunajakeskustelukin jo siirtynyt toiselle sivulle, eilen kävin sinne vielä kirjoittamassa, vaan eihän sitä sieltä enää kukaan käy lukemassa.
Eilen en jaksanut kahvillekaan tulla pirttiin. Pikkujaksoissa kävin joitakin ketjuja lukemassa. Suurin osa päivästä meni vatsallaan maatessa, niin kuin tänäänkin! Sitkeä on tämä vaiva, täytyy vain jatkaa kylmähoitoa. Ehkä se siitä vielä.
Pikaiset kommentit muutamiin keskusteluihin!
Kiitos SkillaN laulusta, kaunis sävel ja jäi pitkäksi aikaa ”soimaan korviini”. Olisi jossain omalla cd-levyllänikin, täytyy jonain päivänä etsiä ja laittaa soittimeen.
Tuosta maalaamattoman puun koputtamisesta muistui mieleeni, että minulla oli aikoinaan (silloin olin vielä työelämässä) sellainen puinen lakattu kaulakoru, jossa sen alapuoli oli lakkaamaton. Silloin oli helppo koputtaa puuta ja usein tuli koputettuakin. Lieneekö vielä jossain tallella!
Katleijalle kiitos jumppaohjeista. Nyt vaan on vielä niin akuutti tulehdus päällä, ettei kärsi paljon itseään käännellä, enkä uskalla lattialle makuulle. En varmaan pääsisi sieltä ylös, kun tuolilta istumasta nousukin tuottaa tukun aiaiaivoi p… -sanoja!
Kirjar ja muori69: No johan on elinpiirinne meluisaksi mennyt! Vaan väliaikaista kaikki on vain. Tai mitäs jos kirjar menisit laittamaan itsesi kettingillä kiinni siihen haapaan;)) Eikös ne yleensä sillä lailla tapaa nuoretkin ….. Olisi kiva katsella sinua sitten TV-uutisista :-DD
Ja paljon onnea vaaan :-DD 100 vuotiaalle! Muistan vielä ajan kun Lahtea sanottiin Suomen nuorimmaksi kaupungiksi.
Kuules muori, käy nyt äkkiä otattamassa päästäsi tuore valokuvasarja. Edestä, sivulta ja takaa. Voit sitten etsintäkuuluttaa pääsi oikein kuvan kera ;-))
”Meni niin poikki kun oli kuuma saunassa, ja minä "hullu" olin siellä lähes 2 tuntia.”
sanoi Lokari1”. Siihen tekisi mieleni vastata, että tuliko sinusta nyt ihan löylyn lyömä ;)) Mutta kuiskaan sen nyt vain hiljaa täällä, ettei Lokari vain suutu tällaisesta leikinlaskusta! Jos minä olisin kaksi tuntia saunassa, niin saisivat ”Monosen autolla” viedä suoraan krematorioon loppusilaukseen :-DDDD
Voi voi sinua Merimona, miten ihmeessä raskit vinyyleistäsi luopua? Minä en luopuisi kirveelläkään! Sitä paitsi niistähän saisit hyvän hinnan jos myisit (jos välttämättä eroon täytyy päästä). Tässä minun rapussakin asuu nuori noin 35 v. perheellinen mies, jolla on lähes tuhat vinyylilevyä ja lisää ostaa kun vain ”uusia” levyjä löytää. Ollaan keskusteltu toisinaan näistä tuossa pihalla.
No niin, kaikki ovat jo nukkumassa, kauniita unia vain! Ja hyvää alkavaa päivää!- Lokari1
sen.HAHA
Miten minä olis voinut tulla löylyn lyömäksi kun olen ollut varmaan koko ikäni.
Mutta ei ole onnekseni lisääntynyt jos ei vähentynytkään sama juttu kesät talvet.
Minusta on mukava olla pikkusen "löylyn löymä"
silloin kukaan ei ota minua niin kovin vakavasti.HAHA
Terv: Lokari1 herätys ja pirteä mummeli valmis päivän haasteisiin.
Eipä noita niin suuria haasteita tiedossa pari rutiiniksi muodostunutta kokousta ja muuten vain "omaa" aikaa.
Tuo kakku on varmasti hyvä ja kokeilun arvoinen.Kopsattu on, kiva on saada aina jotakin uutta,ei tarvitse keittokirjaa läpi käydä.
Muori meillä oli kadun avajaiset viime perjantaina ja "paukuttelu" oli kovaa,istuin saunan lauteella ja harmittelin,kun en nähnyt "tulitusta" pauke oli sellainen, että oli varmasti taivaallla kaunista välkettä.
Meillä on nyt läpi talven sulana pysyvä katu,ainakin toivoa sellaisesta.
Uusittu viitostiekin avattiin ja se on nyt kaupunkini kohdilla leveä ja turvallinen.
Kyllähän siinä Lokarin saunareissussa taisi aikaa ja tupakkia kulua ja takuulla ei 100 astetta mittarissa ollut, ,,eihän.
My.mm.eli voi että on ikävä tuo sinun vaivasi,ei voi muuta kuin toivoa,että pian ohi menisi, ei siinä nautintoa oloonsa saa,missään asennossa.
Totta tuo musiikin korvaan jääminen, joskus tuntuu, voisi vaihtaa jo levyä;))
Tämä muistelu,ketäs olikaan kirjoittamassa, muistinko kaikille moikata ja aina joku jää moikkaamatta.
Kaikille heille ja meille toivottelen hienoa päivää ja kirjoitellaan mukavia,heippa!!!SkillaN kirjoitti:
herätys ja pirteä mummeli valmis päivän haasteisiin.
Eipä noita niin suuria haasteita tiedossa pari rutiiniksi muodostunutta kokousta ja muuten vain "omaa" aikaa.
Tuo kakku on varmasti hyvä ja kokeilun arvoinen.Kopsattu on, kiva on saada aina jotakin uutta,ei tarvitse keittokirjaa läpi käydä.
Muori meillä oli kadun avajaiset viime perjantaina ja "paukuttelu" oli kovaa,istuin saunan lauteella ja harmittelin,kun en nähnyt "tulitusta" pauke oli sellainen, että oli varmasti taivaallla kaunista välkettä.
Uusittu viitostiekin avattiin ja se on nyt kaupunkini kohdilla leveä ja turvallinen.
Kyllähän siinä Lokarin saunareissussa taisi aikaa ja tupakkia kulua ja takuulla ei 100 astetta mittarissa ollut, ,,eihän.
My.mm.eli voi että on ikävä tuo sinun vaivasi,ei voi muuta kuin toivoa,että pian ohi menisi, ei siinä nautintoa oloonsa saa,missään asennossa.
Tämä muistelu,ketäs olikaan kirjoittamassa, muistinko kaikille moikata ja aina joku jää moikkaamatta.
Kaikille heille ja meille toivottelen hienoa päivää ja kirjoitellaan mukavia,heippa!!!etsin My..mm.eli Hunajata, hunajata, mutta sehän olikin 60 :ssa,muistin kun sitäkin ketjua olen seuraillut, mutta kaikkiin ei minullakaan riitä sanomista, vaikka liikaa joskus osallistunkin.
Melkein kaikkia luen.
Mihinkähän muuttomies on häppässyt, ei kahville edes jouda;))DD
Päivä valkenee,,,,,- uzma
SkillaN kirjoitti:
etsin My..mm.eli Hunajata, hunajata, mutta sehän olikin 60 :ssa,muistin kun sitäkin ketjua olen seuraillut, mutta kaikkiin ei minullakaan riitä sanomista, vaikka liikaa joskus osallistunkin.
Melkein kaikkia luen.
Mihinkähän muuttomies on häppässyt, ei kahville edes jouda;))DD
Päivä valkenee,,,,,eilisista koulun juhlista,kiitos peukkujen pitamisista,kaikki meni odetettua paremmin ja TV ihmisetkin tulivat,he liittavat taman ohjelmaansa koulututksesta slummialueilla ja se menee myos BBC Discoverey ohjelmaan,en tieda milloin,joten jos joku sen joskus nakee terve vaan taalta.
Nyt juomaan kuppi aamu teeta,mihinkas Leny on menny ei ole aikoihin nakynyt palstalla.
Punaisia ruusuja aukes Skillalle,ole hyva. uzma kirjoitti:
eilisista koulun juhlista,kiitos peukkujen pitamisista,kaikki meni odetettua paremmin ja TV ihmisetkin tulivat,he liittavat taman ohjelmaansa koulututksesta slummialueilla ja se menee myos BBC Discoverey ohjelmaan,en tieda milloin,joten jos joku sen joskus nakee terve vaan taalta.
Nyt juomaan kuppi aamu teeta,mihinkas Leny on menny ei ole aikoihin nakynyt palstalla.
Punaisia ruusuja aukes Skillalle,ole hyva.osasit tietää,että ruusut on lempikukkiani,johtuneeko siitä, että en saa ruususta minkäänlaista "taideteosta" aikaan,ovat niin vaikeita tehdä.Kiitos siis,sieluni silmin näen miten kauniita ne on.
Hienoa, juhlanne onnistui,luin tuolta toisaalta, että Suomenkin avustukset on sinne löytäneet,toivottavasti mahdollisimman moni niistäkin apua saisi.
Sanot olevasi väsynyt, mutta varmaan myös onnellinen, olethan pystynyt "kouriin"tuntuvasti
olemaan auttamisessa mukana.
Lämpimät, voimia antavat ajatukset luoksesi,täältä kaukaa juuriltasi.
Onhan Lenykin mukana, kauniina orkidean kukkana, et ole huomannut.- Katleija
SkillaN kirjoitti:
herätys ja pirteä mummeli valmis päivän haasteisiin.
Kaikille heille ja meille toivottelen hienoa päivää ja kirjoitellaan mukavia,heippa!!!Nyt tämä mamma menee taas kotimieheksi pojan kotiin, kun sieltä poika ja miniä ovat matkoilla viikon ajan. Minä asun heillä sen viikon ja "hoidan lapsia", jotka tosin jo 16 ja 18 vuotiaita. Saavat taas mamman leivonnaisia ja kotiruokaa. Tiedän tarkkaan mistä pitävät. Palvelu tulee pelaamaan. Kyllä kotonanikin käyn välillä.Olin viime kesänäkin. Ja kävin aina yöllä palstoilla mymmelin seurana, kun vieraassa sängyssä ei uni oikein tullut. Saa nähdä nyt miten käy.
Uzmalle. Minä Leny kyllästyin nimeeni ja muutin sen. En sitä ole mitenkään salannut, et ole vaan sattunut lukemaan kaikkia viestejä. Minä saan piristystä näinkin pienistä asioista. Mielenkiinnolla aina luen kirjoituksesi, kun saa autenttista tietoa noinkin kaukaisesta maasta suomalaisen kertomana. Se on paljon yksityiskohtaisempaa ja todenpaa eikä sillä tavalla yleistävää, mitä mediasta saa.
Nautitaan yhdessä tämän virtuaalikahvilan ihanista antimista, sillä itselläni todellisuudessa on rukkauksen aika suuhun pantavan suhteen.(tuloksia ootellen...) - huutelen
Katleija kirjoitti:
Nyt tämä mamma menee taas kotimieheksi pojan kotiin, kun sieltä poika ja miniä ovat matkoilla viikon ajan. Minä asun heillä sen viikon ja "hoidan lapsia", jotka tosin jo 16 ja 18 vuotiaita. Saavat taas mamman leivonnaisia ja kotiruokaa. Tiedän tarkkaan mistä pitävät. Palvelu tulee pelaamaan. Kyllä kotonanikin käyn välillä.Olin viime kesänäkin. Ja kävin aina yöllä palstoilla mymmelin seurana, kun vieraassa sängyssä ei uni oikein tullut. Saa nähdä nyt miten käy.
Uzmalle. Minä Leny kyllästyin nimeeni ja muutin sen. En sitä ole mitenkään salannut, et ole vaan sattunut lukemaan kaikkia viestejä. Minä saan piristystä näinkin pienistä asioista. Mielenkiinnolla aina luen kirjoituksesi, kun saa autenttista tietoa noinkin kaukaisesta maasta suomalaisen kertomana. Se on paljon yksityiskohtaisempaa ja todenpaa eikä sillä tavalla yleistävää, mitä mediasta saa.
Nautitaan yhdessä tämän virtuaalikahvilan ihanista antimista, sillä itselläni todellisuudessa on rukkauksen aika suuhun pantavan suhteen.(tuloksia ootellen...)ai sinko se olet,ne tiennyt nikin vaihdosta,itsekin yritin vaihtoa sen jalkeen kun sai turpiini mutta ei oikein onnistunut,hyvaa jatkoa uudella nikillasi.ruusu sullekin naa on nyt niita syksyn viime ruusuja.
- Katleija
huutelen kirjoitti:
ai sinko se olet,ne tiennyt nikin vaihdosta,itsekin yritin vaihtoa sen jalkeen kun sai turpiini mutta ei oikein onnistunut,hyvaa jatkoa uudella nikillasi.ruusu sullekin naa on nyt niita syksyn viime ruusuja.
Mahtaako teillä päin ruusut tuoksua? Täällä ei enää likikään kaikki ruusulajikkeet ole tuoksuvia. Mutta Juhannusruusut tuoksuvat. Muistatko niitä Suomen kesässä?
- mina
Katleija kirjoitti:
Mahtaako teillä päin ruusut tuoksua? Täällä ei enää likikään kaikki ruusulajikkeet ole tuoksuvia. Mutta Juhannusruusut tuoksuvat. Muistatko niitä Suomen kesässä?
Tuoksuvat valkoiset juhannus ruusut ja juhannus morsian,punainen villiruusu metsassa myoskin tuoksuu?
Kylla taalla ruusut tuoksuvat. mina kirjoitti:
Tuoksuvat valkoiset juhannus ruusut ja juhannus morsian,punainen villiruusu metsassa myoskin tuoksuu?
Kylla taalla ruusut tuoksuvat.Kuuntelin tuossa paikallis radiota.
Lahti ja Lahden seutu on ollut asuttu jo rautakaudella.
Vaikka kaupunkina vasta 100vuotta.
Argeologiset kaivaukset on todistaneet sen.
taitaa pitää lähteä kirjastoon,
mielen kiintoisia juttuja.- Malviina
muori67 kirjoitti:
Kuuntelin tuossa paikallis radiota.
Lahti ja Lahden seutu on ollut asuttu jo rautakaudella.
Vaikka kaupunkina vasta 100vuotta.
Argeologiset kaivaukset on todistaneet sen.
taitaa pitää lähteä kirjastoon,
mielen kiintoisia juttuja.vaikija köytää tänne Kahvipirttii ko tää on siirtynt tänne nurka taakse.
Mie tulin iltakahville - meinasin sannoo ja viinerille, mut nyt pittää olla vähemmil syömisil ko joulukii on tulos. Sillo tulloo monta ylimäärästä killoo iha väkise. - Saapha ne pois heti joulu jälkee, mut parasta nyt on olla vähä dieti puolel.
Tälläne mie oon toiset haastaat argeologisist kaivauksist ja mie höpöttelen omijain. - mummeliini
Malviina kirjoitti:
vaikija köytää tänne Kahvipirttii ko tää on siirtynt tänne nurka taakse.
Mie tulin iltakahville - meinasin sannoo ja viinerille, mut nyt pittää olla vähemmil syömisil ko joulukii on tulos. Sillo tulloo monta ylimäärästä killoo iha väkise. - Saapha ne pois heti joulu jälkee, mut parasta nyt on olla vähä dieti puolel.
Tälläne mie oon toiset haastaat argeologisist kaivauksist ja mie höpöttelen omijain.tänne Kahvipirtin puolelle, niin haluan vain toivottaa sinulle Roppakaupalla Onnea Pyhäinmiesten päivänä vietettävien häittesi johdosta. Olkoon onni myötä elämässäsi ja kestäköön avioliittosi loppuelämäsi.
Kaksin aina kaunihimpi!
Terveisin mummeliini. Malviina kirjoitti:
vaikija köytää tänne Kahvipirttii ko tää on siirtynt tänne nurka taakse.
Tälläne mie oon toiset haastaat argeologisist kaivauksist ja mie höpöttelen omijain.hei Malviina.
En minä ymmärrä niistä kaivauksista,mutta kuuntelin tuossa paikallis radiota ja siellä "vouhottavat"nyt tän Lahden juhlan takia.
Kyllä luulin että Pirtti on pyyhitty pois,kunnes älysin kurkata nurkan taakse.
Äkkiä Pirtti omalle kadulle.- Ann-Sofia
muori67 kirjoitti:
hei Malviina.
En minä ymmärrä niistä kaivauksista,mutta kuuntelin tuossa paikallis radiota ja siellä "vouhottavat"nyt tän Lahden juhlan takia.
Kyllä luulin että Pirtti on pyyhitty pois,kunnes älysin kurkata nurkan taakse.
Äkkiä Pirtti omalle kadulle.Huomenta minultakin kaikille,poikkesin nyt aamusella,kun tuli kahvin tuoksu.
Eihän pirttiä mihinkään pyyhitä,saamme vain lenkkeillä vähän pidemmän matkan mikä ei ole yhtään pahitteeksi.
Kaikkihan me osoitteen tiedämme.Hyvä Skillan että jaksat kaikesta huolimatta viedä tätä leppoisaa keskustelupirttiämme eteen päin.
Ja sitten kun vuokrasopimus tulee täyteen niin on muuton aika,voihan sitä tietenki muuttaa jo nyt,jos haluaa,mutta kun vuokrasopimusta on vielä vähän jäljellä.
Kiitos kahvista pitää käväistä tuolla erään vanhuksen luona.
Lykkyä sinulle Skillan. - saara.dma
mummeliini kirjoitti:
tänne Kahvipirtin puolelle, niin haluan vain toivottaa sinulle Roppakaupalla Onnea Pyhäinmiesten päivänä vietettävien häittesi johdosta. Olkoon onni myötä elämässäsi ja kestäköön avioliittosi loppuelämäsi.
Kaksin aina kaunihimpi!
Terveisin mummeliini.Minäkin haluan sinua onnitella kaikesta sydämestäni. Olen myös näin elämän syksypuolella ollut papin edessä nuorikkona ja tiedän, että askel avioon on yhtä merkittävää kuin nuorempana.
Kalevalassa sanotaan:
Hyvän sain, hyvän tapasin,
hyvän antoi Armollinen.
Terveisin Saara - merimona1
saara.dma kirjoitti:
Minäkin haluan sinua onnitella kaikesta sydämestäni. Olen myös näin elämän syksypuolella ollut papin edessä nuorikkona ja tiedän, että askel avioon on yhtä merkittävää kuin nuorempana.
Kalevalassa sanotaan:
Hyvän sain, hyvän tapasin,
hyvän antoi Armollinen.
Terveisin Saaraouto kapistus - totesin luettuani teidän vilpittömät, kauniit onnen toivotuksenne.
Siinä missä pahat sanat vain huvittavat,enkä ole ainakaan täällä palstoilla koskaan vuodattanut kyyneltäkään, niin ystäväklliset sydämelliset sanat savat kyyneleet silmiin.
Lämpimät kiitokset onnitteluistanne! - my.mm.eli
uzma kirjoitti:
eilisista koulun juhlista,kiitos peukkujen pitamisista,kaikki meni odetettua paremmin ja TV ihmisetkin tulivat,he liittavat taman ohjelmaansa koulututksesta slummialueilla ja se menee myos BBC Discoverey ohjelmaan,en tieda milloin,joten jos joku sen joskus nakee terve vaan taalta.
Punaisia ruusuja aukes Skillalle,ole hyva.haluan tähän vanhan "oksan" päähän kirjoittaa tiedoksi otteita tämän aamuisen Helsingin Sanomien uutisesta. Yritin ensin HS:n nettilehden sivuilta etsiä uutista, että olisin antanut vinkin sivulle, josta olisit voinut itse uutisen lukea. En vaan löytänyt tätä juttua siellä, joten tässä lyhennetty versio: Eilen illalla Seutulassa lastatiin isoon Jumboon (Boeing 747) Suomen sisäministeriön lahjoituksella (900.000 euron arvosta)hankitut tuhat talvitelttaa ja tuhat kamiinaa. Telttoihin voidaan majoittaa 15.000 ihmistä. Ne kerättiin puolustusvoimien valmiusvarastoista ympäri Suomea. Samassa koneessa on myös Norjan kirkon ja Suomen Punaisen Ristin lähettämiä telttoja ja tarvikkeita sekä pari tonnia armeijan lahjoittamia makuualustoja ja makuupusseja. Kone lähti eilen klo 22 (siis Suomen aikaa) ja pitäisi laskeutua Islamabadiin tämän päivän aikana. Kirkon ulkomaanapu vastaa avun jakelusta Church World Servicen kanssa, kuorma-autot kuljettavat teltat, huovat ja muut tarvikkeet lentokentältä suoraan järistysalueelle.
Tietokulma-uutisena oli vielä, että Suomi (valtio siis) on avustanut Pakistanin maanjäristyksen uhreja liki viidellä miljoonalla eurolla, josta miljoona on käytetty Punaisen Ristin suomalais-norjalaisen kenttäsairaalan pystyttämiseen Muzaffarabadiin.
Suomen Punaiselle Ristille myönnetty 2,7 milj. euroa 6000 teltan hankkimiseksi, muille suom. kansalaisjärjestöille 450 000 euroa terveydenhuolto- ja tilapäismajoitushankkeisiin. Kirkon ulkomaanapu avustaa 525 000 eurolla, josta 300 000 euroa on ulkoministeriöltä. Lisäksi katukeräyksillä SPR saanut 250 000 euroa ja Unicef 191 000 euroa.
Eilen illalla oli televisiossa filmiä järistysalueen oloista ja ko. sairaalan toiminnasta ja haastateltiin siellä (alkuvaiheessa)työskennellyttä henkilöä.
Eihän Suomen antama apu ole kuin pisara Välimeressä, katastrofin kokoon nähden ajateltuna, vain yksi euro/kapita. Voisi olla suurempi ja nopeammin käyntiinlähtenyt. Mistä sitten johtunee? Ovatko ihmiset turtuneet näihin viimeaikoina useasti toistuviin katastrofeihin. Vai johtuuko osittain siitä, että olemme täällä saaneet nauttia poikkeuksellisen lämpimästä syksystä, ettei muisteta talven kylmyyttä, yms.
Sopii vain toivoa, että keräyksiin vielä jaksettaisi osallistua jatkossa, jos vaikka joulumieli alkaisi raotella kukkaron nyörejä.
Meille palstalaisille on kauttasi tullut juuri tämä katastrofi konkreettisemmaksi kuin mikään muu. Ja olemme mielenkiinnolla seuranneet tapahtumia viesteistäsi, jotka ovat antaneet todellisempaa kuvaa, kuin tiedotusvälineistä saamamme informaatio. Tästä viestinnästä olet ansainnut SUURET KIITOKSET! Kuin myös muistakin paikallisen elämän kuvauksistakin, naisten asemasta jne.
Halusin nyt kuitenkin tämän HS:n uutisen Sinulle välittää, ettei Sinun tarvitsisi siellä lähipiirissäsi kovin hävetä synnyinmaasi puolesta. On sentään jotain yritetty!
Lämpimin terveisin mymmeli. - taalla
my.mm.eli kirjoitti:
haluan tähän vanhan "oksan" päähän kirjoittaa tiedoksi otteita tämän aamuisen Helsingin Sanomien uutisesta. Yritin ensin HS:n nettilehden sivuilta etsiä uutista, että olisin antanut vinkin sivulle, josta olisit voinut itse uutisen lukea. En vaan löytänyt tätä juttua siellä, joten tässä lyhennetty versio: Eilen illalla Seutulassa lastatiin isoon Jumboon (Boeing 747) Suomen sisäministeriön lahjoituksella (900.000 euron arvosta)hankitut tuhat talvitelttaa ja tuhat kamiinaa. Telttoihin voidaan majoittaa 15.000 ihmistä. Ne kerättiin puolustusvoimien valmiusvarastoista ympäri Suomea. Samassa koneessa on myös Norjan kirkon ja Suomen Punaisen Ristin lähettämiä telttoja ja tarvikkeita sekä pari tonnia armeijan lahjoittamia makuualustoja ja makuupusseja. Kone lähti eilen klo 22 (siis Suomen aikaa) ja pitäisi laskeutua Islamabadiin tämän päivän aikana. Kirkon ulkomaanapu vastaa avun jakelusta Church World Servicen kanssa, kuorma-autot kuljettavat teltat, huovat ja muut tarvikkeet lentokentältä suoraan järistysalueelle.
Tietokulma-uutisena oli vielä, että Suomi (valtio siis) on avustanut Pakistanin maanjäristyksen uhreja liki viidellä miljoonalla eurolla, josta miljoona on käytetty Punaisen Ristin suomalais-norjalaisen kenttäsairaalan pystyttämiseen Muzaffarabadiin.
Suomen Punaiselle Ristille myönnetty 2,7 milj. euroa 6000 teltan hankkimiseksi, muille suom. kansalaisjärjestöille 450 000 euroa terveydenhuolto- ja tilapäismajoitushankkeisiin. Kirkon ulkomaanapu avustaa 525 000 eurolla, josta 300 000 euroa on ulkoministeriöltä. Lisäksi katukeräyksillä SPR saanut 250 000 euroa ja Unicef 191 000 euroa.
Eilen illalla oli televisiossa filmiä järistysalueen oloista ja ko. sairaalan toiminnasta ja haastateltiin siellä (alkuvaiheessa)työskennellyttä henkilöä.
Eihän Suomen antama apu ole kuin pisara Välimeressä, katastrofin kokoon nähden ajateltuna, vain yksi euro/kapita. Voisi olla suurempi ja nopeammin käyntiinlähtenyt. Mistä sitten johtunee? Ovatko ihmiset turtuneet näihin viimeaikoina useasti toistuviin katastrofeihin. Vai johtuuko osittain siitä, että olemme täällä saaneet nauttia poikkeuksellisen lämpimästä syksystä, ettei muisteta talven kylmyyttä, yms.
Sopii vain toivoa, että keräyksiin vielä jaksettaisi osallistua jatkossa, jos vaikka joulumieli alkaisi raotella kukkaron nyörejä.
Meille palstalaisille on kauttasi tullut juuri tämä katastrofi konkreettisemmaksi kuin mikään muu. Ja olemme mielenkiinnolla seuranneet tapahtumia viesteistäsi, jotka ovat antaneet todellisempaa kuvaa, kuin tiedotusvälineistä saamamme informaatio. Tästä viestinnästä olet ansainnut SUURET KIITOKSET! Kuin myös muistakin paikallisen elämän kuvauksistakin, naisten asemasta jne.
Halusin nyt kuitenkin tämän HS:n uutisen Sinulle välittää, ettei Sinun tarvitsisi siellä lähipiirissäsi kovin hävetä synnyinmaasi puolesta. On sentään jotain yritetty!
Lämpimin terveisin mymmeli.en edi kuin pika vastaamaan,kiitos kauheesti viestistasi,on taalla noterattu suomen avustus otsikko siita oli paivan lehdissa,kylla on kiva olla suomalainen ja olen aina ylpea heista ja juuristani,nyt on Eid juhlat niinkuin suomessa joulu,kirjoitan siita enemman myohemmin tanaan jos ketaan kiinnosta,nyt tulee minia sku kylaan ja pitaa laittaa poyta koreaksi,moikka
Jos Ellumari lukee näitä kahvipirtin juttuja niin haluan toivottaa onnea ja paljon ihania päiviä rakkaan ihmisesi seurassa!
Nyt viikonloppunahan tämä elämäsi suuri päivä on ja uskon että olet upea morsian ja juhlien itsestäänselvä keskipiste!
Toivon että kahvipirttiläisekin yhtyvät onnentoivotuksiin kun kohotan maljan ja sanon "Onnea!"Yhdyn toivotuksiisi.En osaa olla pitkävihainen,
vaikka verisesti loukkasikin.
Nitrotteluksi meni silloin.
Täällä kurkkii "outo"valoilmiö;DDDD
Toivottavasti Pirtti pääsee pian oikealle kadulle.- merimona1
Tiedän, että sinunkn onittelusi tulevat sydämestä
ja olen vilpittömän kiitollinen kun huomasit ja tahdoit onnitella!
Sinulle itsellesi myöskin onnellisia päiviä tohtorisi kanssa ja jos joskus teet tämän saman liikkeen niinkuin minä, niin kerrothan!
Kohotamme Kahvipirtissä lasillisen parasta shamppanjaa mitä emäntä Skillanin kaapista löytyy.
Tässä voin kyllä sanoa, että en minä ollut oikein erikoisemmin innostunut avioliittoon menosta, mutta kun mies muutti loppukesällä luokseni asumaan, niin huomain, että elämä yhdessä tuntui turvalliselta ja mukavalta.
Sitä paitsi, jos joku on kosiskellut lähs 20 vuotta, niin kyllä hän aika vakavissaan on, vaikka kutsuukin minua joskus sähikäisksi, tai takiaispalloksi ;) - merimona1
muori67 kirjoitti:
Yhdyn toivotuksiisi.En osaa olla pitkävihainen,
vaikka verisesti loukkasikin.
Nitrotteluksi meni silloin.
Täällä kurkkii "outo"valoilmiö;DDDD
Toivottavasti Pirtti pääsee pian oikealle kadulle.Oli niin hauska tuo onnittelusi, etten taaskaan voinut kuin nauraa hihitellä.
Tarkoitan huumoriksi, etkä saa loukkaantua!
Eihän nyt tarvota nitropurkkia, eihän?
......Oli vain niin hauskalta kuulostavaa "No olkoon" - Sitten sait sanottua pitkävihaisuudesta ja verisistä loukkauksista ja lopulta valoilmiöstä, jota, viimeksimainittua en oikein ymmärtänyt ;D
Hyvää päivän jatkoa ja vilpitön kiitos onnitteluistasi!
Vaikutat mukavalta tyypiltä ja olisi oikein mukava jutustella kanssasi jatkossakin! merimona1 kirjoitti:
Oli niin hauska tuo onnittelusi, etten taaskaan voinut kuin nauraa hihitellä.
Tarkoitan huumoriksi, etkä saa loukkaantua!
Eihän nyt tarvota nitropurkkia, eihän?
......Oli vain niin hauskalta kuulostavaa "No olkoon" - Sitten sait sanottua pitkävihaisuudesta ja verisistä loukkauksista ja lopulta valoilmiöstä, jota, viimeksimainittua en oikein ymmärtänyt ;D
Hyvää päivän jatkoa ja vilpitön kiitos onnitteluistasi!
Vaikutat mukavalta tyypiltä ja olisi oikein mukava jutustella kanssasi jatkossakin!Se valo-ilmiö oli tuolla itäisellä taivaalla.
AURINKO.
Minä kun olen sellainen pulputtaja.
Yksineläjä,täällä sitten pörisen.
Hyvää jatkoa Sinulle ja "jaksamista".- Lokari1
muori67 kirjoitti:
Se valo-ilmiö oli tuolla itäisellä taivaalla.
AURINKO.
Minä kun olen sellainen pulputtaja.
Yksineläjä,täällä sitten pörisen.
Hyvää jatkoa Sinulle ja "jaksamista".Ihan vilpittömästi toivotaa. lokari1
- merimona1
Lokari1 kirjoitti:
Ihan vilpittömästi toivotaa. lokari1
Minuahan käsittääkseni onnittelit, vaikka viestisi oli Muorin kirjoituksen jälkeen.
Kuule, sinut minä olisin ottanut, jos olisin saanut, mutta kun asut siellä toisella puolella maapalloa.
Vain pari päivää laillista flirttailuaikaa ja otan näistä kaiken irti.
Harmittaa kun silloin emme päässeet luoksesi kyläilemään! Emme uskaltaneet lähteä sillä vanhalla paatilla ja kunnollista merikelpoisuuden testaajaakaan emme olleet vielä bonganneet. - Lokari1
merimona1 kirjoitti:
Minuahan käsittääkseni onnittelit, vaikka viestisi oli Muorin kirjoituksen jälkeen.
Kuule, sinut minä olisin ottanut, jos olisin saanut, mutta kun asut siellä toisella puolella maapalloa.
Vain pari päivää laillista flirttailuaikaa ja otan näistä kaiken irti.
Harmittaa kun silloin emme päässeet luoksesi kyläilemään! Emme uskaltaneet lähteä sillä vanhalla paatilla ja kunnollista merikelpoisuuden testaajaakaan emme olleet vielä bonganneet.Kyllä minun olis saanut , mutta ne paatit on kyllä joskus vähä vaarallisia, noin niinkun omasta kokemuksesta sanon.Olishan ollut kyllä lentokoneet toinen vaihto ehto, jotka on ihan tyrvallisia matkustaaa.
Eipä tässä voi mitään, kun varrota seuraavaa, kuten ennen ratikkaa.....HAHA
Helkutin pitkästyttävää tämä kyllä on...
Jus kun olis onkella, kun kala ei syö, no silloin säästyy matoset.
Ne oisterit kyllä tuli syötyä ihan turhaan....
No melko hyviä ne oli kun tottu makuun.
Nyt sitten olenkin ollut siittä lähtien yli kunnossa. HAHA
Terv: lokari1
- Suvi2
tulkoon teistä onnenpari!
Ellumari, lämpimät onnitteluni sinulle ja teille molemmille.- merimona1
Terveisiä Diivalle!
Meidän Joppe on kiintynyt 'melkein ukkooni' ja seuraa ulkona perässä joka askeleella.
Sitten meillä on kissanpentukin.
Ajateltiin, että jos ei sitä perheenlisäystä enää muuten..... merimona1 kirjoitti:
Terveisiä Diivalle!
Meidän Joppe on kiintynyt 'melkein ukkooni' ja seuraa ulkona perässä joka askeleella.
Sitten meillä on kissanpentukin.
Ajateltiin, että jos ei sitä perheenlisäystä enää muuten.....öytyy hyvä kissan hoito ohje,DDDDD
www.positiivarit.fi/aarteisto Kui katil anneta pilleri.Tosi hyvä juttu.
Olen nauranut mahan kipeäksi.- Usko-42
muori67 kirjoitti:
öytyy hyvä kissan hoito ohje,DDDDD
Olen nauranut mahan kipeäksi.joutua muuttokuormaa tekemään,hörppään nyt äkimiten kahvit!
Kiire nyt....... - Suvi2
muori67 kirjoitti:
öytyy hyvä kissan hoito ohje,DDDDD
Olen nauranut mahan kipeäksi.tuon kissan hoito-ohjeen kanssa. Oikein piti printata se talteen. Hirnuin kuollakseni kun luin sitä.
Tuli mieleen Diivan lapsuusajat. Annoin sille elämänsä ensimmäisen hiilitabletin ja ette arvaa miten olin musta ja sotkuinen naamasta ja kaikkialta, mutta niin oli koirakin. Nyt Diiva ottaa tarvitaessa tabletin mielellään, mutta marmattaa kuitenkin koko ajan. Suvi2 kirjoitti:
tuon kissan hoito-ohjeen kanssa. Oikein piti printata se talteen. Hirnuin kuollakseni kun luin sitä.
Tuli mieleen Diivan lapsuusajat. Annoin sille elämänsä ensimmäisen hiilitabletin ja ette arvaa miten olin musta ja sotkuinen naamasta ja kaikkialta, mutta niin oli koirakin. Nyt Diiva ottaa tarvitaessa tabletin mielellään, mutta marmattaa kuitenkin koko ajan.on myös se printattuna ja nauran joka kerta kun luen sitä.
itsellänikin on ollut kissa,
se on DDDDDDmuori67 kirjoitti:
on myös se printattuna ja nauran joka kerta kun luen sitä.
itsellänikin on ollut kissa,
se on DDDDDDTuosta jutusta tuli mieleen kun sanotaan jonkun asian olevan vaikeata, jopa
"yhtä vaikeata kuin laittaa sukkapuikolla rasvaa kissan takapuoleen" :-DDD
Tulin minäkin talkoisiin kun on taas pyhäinpäivän kunniaksi muuttopuuhat.
Ehkäpä ellumarin tyttöystävät tuovat hänet polttarikierroksella kahvipirttiin.
Mehän olemme juonessa mukana!
Minun luokseni tuli kerran seurue työpaikalleni,
morsiamen silmät oli sidottu, joten hän ei nähnyt mitään. Tytöt huusivat "hei-hei, me mennään nyt!", joku paukautti ulko-ovea ja sitten tytöt livahtivat piiloon toiseen huoneeseen shampanjapullon kanssa ja minä jäin "seurustelemaan" morsiamen kanssa.
Jututin häntä ikäni ja aikani ja yritin arvuuttaa missä hän on. Ei aavistustakaan, hän luuli olevansa jossakin jalkahoitolassa, kun jalat olivat jo hellät paljosta kaupungilla ravaamisesta korkeakorkoisissa kengissä.
Rupesin puhumaan vitsejä ja nauraa turskuimme.
Alkoi kuulua hihitystä toisesta huoneesta ja
niin pääsin minä varsinaiseen puuhaani, stailaamaan morsiamen.
Jos nyt ellumaria tuotaisiin kahvipirttiin niin mahtaisiko tunnistaa jos Selema & Co alkaisivat
puhua uudesta puattireissusta?ponnekas käsky,pitäskös sitä taas muuttoa ruveta tekemään.
Onkin helppo muutto,kun miehet on laittaneet tuulemaan, ei juuri muuta kun vain kilven siirtää,on nämä Usko ja Eskoeinari niin tehokkaasti toimimassa.
Ajattelin kyllä juhlia huomenissa niitä merimonan häitäkin, mutta miks ei polttaritkin,jos merimona/ellumari joutaa.
Varmasti Mdk- Mdk seremonia mestarin hommat hoitaa, minä en ole polttareita viettänyt, en järjestänyt,ei niitä minun aikaan,,,,
No katotaan tuleeko lisää väkeä ja sitten hyökkäys taas, totuttuun tapaan.- Katleija
Pittää männä uutee paikkaa tään Kahvipirtin taas, ku kerra Ellumarrii juhlitaa. Mie mään jo ämpärin ja Apu-Liisan kanss´ sinne. Pesen lattiat ja laitan tuolit ninikkää, ett keskel lattiaa jääp´ vappaata. Vuolen siihe vähä kynttilää, jot´lattia on sit liukas ku jalall´ korast´ laitetaa. Et tuumast´ toimee vaa.
- Simpatti
Katleija kirjoitti:
Pittää männä uutee paikkaa tään Kahvipirtin taas, ku kerra Ellumarrii juhlitaa. Mie mään jo ämpärin ja Apu-Liisan kanss´ sinne. Pesen lattiat ja laitan tuolit ninikkää, ett keskel lattiaa jääp´ vappaata. Vuolen siihe vähä kynttilää, jot´lattia on sit liukas ku jalall´ korast´ laitetaa. Et tuumast´ toimee vaa.
polttarit tuola uudessa pirtissä? Sinne ei sitte miespuolisen passaa mennäkkään, ne on niitä naisten hurjia juttuja, joihin ei ujo maalaispoika tohtisi ajatuksissaankaan mennä mukaa;)
Tairan pysyä täälä vanhassa pirtissä, otan kuppia niin kauan, että kaikki tän pirtin vuokrarästitki tulee maksettua.
Taitaa tulla kallihiksi, vois joku avustaa näisä juominkeissa, ja sääliä mua sen verran, että tulis völjyyn, muuten mun pää on huomenissa niin kipiä, ettei kissakkaan saa kuiskittua... Simpatti kirjoitti:
polttarit tuola uudessa pirtissä? Sinne ei sitte miespuolisen passaa mennäkkään, ne on niitä naisten hurjia juttuja, joihin ei ujo maalaispoika tohtisi ajatuksissaankaan mennä mukaa;)
Tairan pysyä täälä vanhassa pirtissä, otan kuppia niin kauan, että kaikki tän pirtin vuokrarästitki tulee maksettua.
Taitaa tulla kallihiksi, vois joku avustaa näisä juominkeissa, ja sääliä mua sen verran, että tulis völjyyn, muuten mun pää on huomenissa niin kipiä, ettei kissakkaan saa kuiskittua...Simpatti,tulen auttamaan,hissukseen tässä mualimoo parannellaan ja aikaa tapetaan.
Mitä noihin polttareihin tulee, en tohdi sanoa mitään,kun en ole ollut yksissäkään,tämän elämän aikana,joten mielenkiinnolla seurailen,mitä tuleman pitää.
Mukaan mennään,jos hauskalta näyttää;))DDD
Tairan,meirän ,teirän, hämettäkös se on,,,,- Simpatti
SkillaN kirjoitti:
Simpatti,tulen auttamaan,hissukseen tässä mualimoo parannellaan ja aikaa tapetaan.
Mitä noihin polttareihin tulee, en tohdi sanoa mitään,kun en ole ollut yksissäkään,tämän elämän aikana,joten mielenkiinnolla seurailen,mitä tuleman pitää.
Mukaan mennään,jos hauskalta näyttää;))DDD
Tairan,meirän ,teirän, hämettäkös se on,,,,heikottaa, ku itte emäntä tuli ryyppään näitä viimosia tujuja meikäläisen kanssa.
No, Hämeen hitaita osittain ja toinen puoli noita pohojan häjyjä. Aika sekametelisoppa taitaa olla tää koko häiskä, ja nykku viälä pää meni pyörälle kauneuren eressä, käret tärisee niin ku horkassa.
Voi juku, ku Ruuneperi tiätäs, että me täälä kahren, olis iha vihriä... )))
Skoolataan ystävyyrelle! Simpatti kirjoitti:
heikottaa, ku itte emäntä tuli ryyppään näitä viimosia tujuja meikäläisen kanssa.
No, Hämeen hitaita osittain ja toinen puoli noita pohojan häjyjä. Aika sekametelisoppa taitaa olla tää koko häiskä, ja nykku viälä pää meni pyörälle kauneuren eressä, käret tärisee niin ku horkassa.
Voi juku, ku Ruuneperi tiätäs, että me täälä kahren, olis iha vihriä... )))
Skoolataan ystävyyrelle!oli kyllä yli"hilseen" vaikka niinhän ne sanoo,että kauneus on katsojan silmissä;))
Ei kerrota Ruuneperille, hän kun ei oikein noteeraa tätä Kahvipirttiä,voidaan salaisesti toimia ja nyt vielä paremmin kun ollaan täällä nurkan takana.
Kysyin vaan tuota murretta,kun joskus lapsenna,kauan kauan sitten asuin Viialassa ja siellä oli tuo meirän,teirän,,,
Skoolataan vaan ystävyydelle, se on iso asia.
kenkuttaa, kun jäi tuo tiplu saamatta,tokkopa se tänne sivukadulle olisi edes tullutkaan?
Älkää nyt vain kukaan tosissanne ottako, mitä merkitystä koko tiplulla,osoitus vain siitä, että enää ei mahdu.
Tuota uuden aloitusta aina vaan mietin, mutta sitten olen huomannut, että on niin helppo tulla tuttuun paikkaan sanomaan jotakin mikä mielessä liikkuu.
Ilkeilytkin on jäänyt vähiin pirttimme osin ja siitä olen tyytyvänen, onhan noitakin ketjuja ollut riittämiin.
On mukava huomata,että kirjoittajilla leikkimieltä riittää, mielikuvitus pelaa, onhan arki joskus aika ankeaa, monellakin. Jutustellaan lisää uudessa,valtakadun varrella olevassa pirtissämme.
Muuten mihin ketjuun paremmin olisi sopinut ellumarinkaan onnittelut, kuin pirttiin;))- my.mm.eli
vielä vanhan pirtin kautta, ei olisi haitannut vaikka olisi vielä pidetty vanha paikka, olisi tänne osattu. Mutta kun katsoo kävijämääriä, niin kesken kaiken olisi pitänyt muutto tehdä, kun vanha olisi lukkoon mennyt.
Eli kaikella tällä pitkällä "alkuauseella" yritän selittää, että hyvin meni kun kadun alkuun siirsit ajoissa!
Mutta mikä estää käyttämästä tätä tyhjäksi jäänyttä tilaa, vaikka uusi pirtti on jo auki?
Nytpä on jo tarpeeksi pimeää, että täytyy mennä tuonne makuuhuoneen ikkunasta katselemaan hautausmaalla välkkyvää kynttilämerta! Seuraava vastaavanlainen tilaisuus on sitten jouluaattona. my.mm.eli kirjoitti:
vielä vanhan pirtin kautta, ei olisi haitannut vaikka olisi vielä pidetty vanha paikka, olisi tänne osattu. Mutta kun katsoo kävijämääriä, niin kesken kaiken olisi pitänyt muutto tehdä, kun vanha olisi lukkoon mennyt.
Eli kaikella tällä pitkällä "alkuauseella" yritän selittää, että hyvin meni kun kadun alkuun siirsit ajoissa!
Mutta mikä estää käyttämästä tätä tyhjäksi jäänyttä tilaa, vaikka uusi pirtti on jo auki?
Nytpä on jo tarpeeksi pimeää, että täytyy mennä tuonne makuuhuoneen ikkunasta katselemaan hautausmaalla välkkyvää kynttilämerta! Seuraava vastaavanlainen tilaisuus on sitten jouluaattona.kun näät sen kauneuden minulla on viisi kilometriä matkaa, enkä pyörällä viitsi enää ilta pimeällä.
Tyttäreni tulikin autolla hakemaan aamulla, hyvä niin, alkoi sataa vettä.
Todella harmaa päivä ja mieli vähän alavireinen, ihmettelen, aika usein onkin.
Ikäkö sen tekee.
Jouluna mekin ajamme illalla katsomaan laskettelurinteelle,sinne näkyy lahden takaa hautuumaan tuikkivat kynttilät.
Taidankin laittaa parvekkeelle tuikut, vilkuttelevat iloisesti lasin läpi.- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
kun näät sen kauneuden minulla on viisi kilometriä matkaa, enkä pyörällä viitsi enää ilta pimeällä.
Tyttäreni tulikin autolla hakemaan aamulla, hyvä niin, alkoi sataa vettä.
Todella harmaa päivä ja mieli vähän alavireinen, ihmettelen, aika usein onkin.
Ikäkö sen tekee.
Jouluna mekin ajamme illalla katsomaan laskettelurinteelle,sinne näkyy lahden takaa hautuumaan tuikkivat kynttilät.
Taidankin laittaa parvekkeelle tuikut, vilkuttelevat iloisesti lasin läpi.lähden minäkin laittamaan parvekelyhtyihin kynttilät, kuinkas unohtuikin!
Kiitos muistutuksesta. - Tulipaloa
my.mm.eli kirjoitti:
lähden minäkin laittamaan parvekelyhtyihin kynttilät, kuinkas unohtuikin!
Kiitos muistutuksesta.Niitä kynttilöita ei saa jätää ilman tarkkailua palamaan.
- On vanhan aikasia
Tulipaloa kirjoitti:
Niitä kynttilöita ei saa jätää ilman tarkkailua palamaan.
Miksei sähkölamppuja käytet`?
- Sähkö
Tulipaloa kirjoitti:
Niitä kynttilöita ei saa jätää ilman tarkkailua palamaan.
lamppuja.
Ovat turvallisia. - Halvempiakin
On vanhan aikasia kirjoitti:
Miksei sähkölamppuja käytet`?
Kun kynttilät.
Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015