Nastarenkaiden urasyvyys on minimi 3mm, tiedetään.
Mutta mistä kohtaa mitattuna keskeltä olevista nyppylöistäkö vaiko uran pohjalta?
Pitääkö rengasliikkeeseen varata aika jos ostaa uudet nastikset. En meinaan päässyt läpi puhelimella enkä turhaan viitsisi mennä jonottamaan.
Tiedosta kiitollinen.
urasyvyys
3
420
Vastaukset
- ole hyvä
Kulutuspinnan pääurien syvyyden tulee olla vähintään 3,0 mm. Pääurilla tarkoitetaan leveitä uria renkaan kulutuspinnan keskialueella noin kolmen neljänneksen leveydellä kulutuspinnasta.
Suositeltava minimi vaikeissa kelioloissa on 5 mm. Henkilöauton renkaan kulutuspinnan uria ei myöskään saa lisätä tai syventää.
Kyllä rengasliikkeeseen kannattaa varata aika, muuten saat odottaa ovenpielessä koko viikon. Et pääse puhelimella läpi, koska nyt on pahin ruuhka-aika, ja joka ukko pomoja myöten on vaihtamassa ja myymässä renkaita.
Jos sinulla on vanhat nastarenkaat pistä ne alle ja ajele niillä muutama viikko. Soita sitten rengasliikkeeseen, pahin ruuhka on tuolloin jo hellittänyt.- tarkoitat
pääurilla? Eli jos rengas on kulunut keskeltä ja se ura on lähes siliä, mutta reunalla on kulutuspintaa vaikka kuinka paljon. On siis ajettu vääärillä ilmanpaineilla..
- ole hyvä..
tarkoitat kirjoitti:
pääurilla? Eli jos rengas on kulunut keskeltä ja se ura on lähes siliä, mutta reunalla on kulutuspintaa vaikka kuinka paljon. On siis ajettu vääärillä ilmanpaineilla..
No.. sanoin sen juuri äsken
"Pääurilla tarkoitetaan leveitä uria renkaan kulutuspinnan keskialueella noin kolmen neljänneksen leveydellä kulutuspinnasta."
Ei auta yhtään, vaikka aivan reunoilla olisi sentti urasyvyyttä, jos rengas on keskeltä sileäksi kulunut.
Uusi teräsvyörengas ei muuten käyttäydy niin loogisesti, että liian korkea rengaspaine pullistaisi sitä keskeltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294