Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kuparimonninen

...

Heips!

Ajattelin nyt kysäistä neuvoa etukäteen...

Minulla on noi kuparimonniset kuteneet kaksi vuotta sitten. Sain kudun toiseen pieneen altaaseen (silloin karkkirasiaan) ennen kuin ne kuoriutuivat ja sain laitettua poikasaltaaseen platypoikasten kanssa. Alkuun ne kuparipoikaset putskutti menemään ihan innolla, mutta sitten niitä alkoi kuolemaan ja loppujen lopuksi ne minun platypoikaset söivät ne kuparipoikaset... Nämä platyt olivat jo pikkuisen isompia.. kauheita petoja nuorena!!!

no niin.. ajattelin kysyä, että kuinka sitä kannattaisi hoitaa se vesi siinä poikasaltaassa? Minulla oli hapetin siinä ja tein oman patentin, että happiletku meni irtonaisen suodattimen pohjalle ja ylösvirtaavat kuplat sai veden virtaamaan sen suodattimen läpi... ja sitten vaihdoin vettä niin että poistetun tilalle laitoin tavan akvasta vettä, ettei tullut raakaa vettä..

Nyt vaihdoin eilen hiekat tohon akvaan ja jouduin vaihtamaan vettä 3/4 kun akvaa piti myös siirtää. Nyt olen huomannut että ne kuparimonniset taas innostuivat vähän siitä... en tiiä saako noi nyt kutua aikaan, mut jos niin käy niin miten mä nyt teen???

5

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monni

      Mulla innostui myös kuparimonnit kutemaan joskus pari vuotta sitten, pikkumonneja tuli n.40 kpl ja vain yksi jäi henkiin. Nyt se on jo iso, en tiedä mikä muille tuli...mulla ne oli eri altaassa, joten muut kalat ei ollu kiusaamassa niitä.

    • mielenkiintoista

      mielenkiintoinen keskustelu,
      olen juuri ostanut tarvittava vermeet ja vehkeet ja ajattelin ruveta kuparimonnisia kasvattamaan...:) minulla on vajausta monnisten parvessa, joten ajattelisin, että olisi kivaa kasvattaa ne itse.
      Onko tämä homma onnistunut kenelläkään. Toivoin kuitenkin, että semmonen kymmenkunta jäisi itselle.

    • Vaari-o

      ... mitä kalastoa kaiken kaikkiaan ja minkä kokoisessa akvaariossa sulla se kutu tapahtuu.

      Kerro vesi arvoista; NO3, pH, KH ja/tai GH ja lämpötila

      saa muutkin vinkkiä...

      • Monni

        Mä kun en ole mikään "ammattiakvaristi" vaan omaksi huvikseni elätän noita kaloja, niin en osaa kertoa vesiarvoista mitään =) Hyvin on muut kalat viihtyneet (tuli tosiaan hankittua kuukausi sitten 180 litrainen akvaario ja 2 viikkoa sitten 128 litrainen akvaario ton 65-litraisen lisäksi...) =) Nyt alkoivat neontetrat kutemaan ja kiilakyljetkin touhuavat jotain kutupuuhiin verrattavaa :) (se onkin toiselle palstalle kuuluva aihe se...) Eli lyhyesti sanottuna, minä en tiedä vesiarvoista yhtään mitään.


      • patu
        Monni kirjoitti:

        Mä kun en ole mikään "ammattiakvaristi" vaan omaksi huvikseni elätän noita kaloja, niin en osaa kertoa vesiarvoista mitään =) Hyvin on muut kalat viihtyneet (tuli tosiaan hankittua kuukausi sitten 180 litrainen akvaario ja 2 viikkoa sitten 128 litrainen akvaario ton 65-litraisen lisäksi...) =) Nyt alkoivat neontetrat kutemaan ja kiilakyljetkin touhuavat jotain kutupuuhiin verrattavaa :) (se onkin toiselle palstalle kuuluva aihe se...) Eli lyhyesti sanottuna, minä en tiedä vesiarvoista yhtään mitään.

        sitten on kaikki ookkkei!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe