onko totta

57-vuotias

Ihmettelen että tällä 50 kirjoitetaan kuin 10 vuotiaat.Olisi kiva kun aikaihmiset kirjoittaisivat järkeviä juttuja. En ymmärrä noita satujuttuja tämän ikäisenä. Ei kai kaikki ole tuolla tasolla. Tietysti voi mutta asiallisia olisi kiva lukea.

29

2093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Böljänäkö ihan

Kaikkien kukkien kukkia ja aloita sinä jollain paremmalla nikillä ensiksi niin tullaan Böbit Berässä..Juuu

• että silleen jo yli 50v???

eräs lähituttavani kerran vähän huppelissa vihjas että minun pitäs jo aikuistua,pistin välit poikki ja aikuistun mutta se näköjään kestää.Hyvää syksyn jatkoa!

• Isä Camillo

Varmaan minulle valitan jos koitin joittenkin elämää hiukan vitsillä helpottaa . ja sait siitä herneen
      nenääsi .Olen ikuinen pikkupoika vaan ja siitä voimia elämääni saan. Kaikkee hyvää sinun vanhuudellesi kuitenkin.

• puskapaska

on lapsellista, toivon pysyväni lapsellisena elämäni loppuun saakka.

• tarkeät rasittavia

isä-Camilloja,olis elämä paljon mukavampaa.

• Isä Camillo

Varmaan huumoria elämässäsi muutenkin kuin nikissäsi.Saat aina Naurun aikaan pelkällä nikilläsi
        Kiitos.

• tarkeät rasittavia kirjoitti:

isä-Camilloja,olis elämä paljon mukavampaa.

ei sinun elämäsi siitä mukavammaksi muuttuisi. Taidat salaa kadehtia, myönnä vaan itsellesikin.;))

Hän sentään käyttää nikkiään, joten voisit halutessasi jättää hänen juttunsa lukematta.
        Sinun otsikostasi sitävastoin ei saa mitään vinkkiä edes sen sisällöstä.

Isä-Camillon jutut ilahduttavat varmaan monia muitakin kuin minua. Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi, vaikken ymmärrä miksi valitat.

• näin se menee
        optimisti-orvokki kirjoitti:

ei sinun elämäsi siitä mukavammaksi muuttuisi. Taidat salaa kadehtia, myönnä vaan itsellesikin.;))

Hän sentään käyttää nikkiään, joten voisit halutessasi jättää hänen juttunsa lukematta.
        Sinun otsikostasi sitävastoin ei saa mitään vinkkiä edes sen sisällöstä.

Isä-Camillon jutut ilahduttavat varmaan monia muitakin kuin minua. Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi, vaikken ymmärrä miksi valitat.

ei tuo edellinen kommentti ollut mielestäni valitus vaan kehu. Mitenpäin luet kommentit?

• puskapaska
        Isä Camillo kirjoitti:

Varmaan huumoria elämässäsi muutenkin kuin nikissäsi.Saat aina Naurun aikaan pelkällä nikilläsi
        Kiitos.

tämä nikki nyt aivan niinkuin istuu päälleni loistavasti:))

• näin se menee kirjoitti:

ei tuo edellinen kommentti ollut mielestäni valitus vaan kehu. Mitenpäin luet kommentit?

Pyydän nöyrästi anteeksi!

Pitäisi varmaan opetella ensin lukemaan, ennenkuin ryhtyy kirjoittamaan.
        Voisin ehkä alkaa pyrkiä taivaaseen; eikös joku sanonut, että yksinkertaisten on taivasten valtakunta.

• rypytkö lisääntyy naurusta?

60v palstalle siellä alkaa olla jo se henki että turhalle ei naureta.

• Kyllä minä joskus syyllistyn satujen kirjoittamiseen, mutta en usko kenenkään siitä suuresti häiriintyneen. En myöskään tunne itseäni enää 10-vuotiaaksi kakaraksi, vaan ihan oikeana elälkeläisenä itseäni pidän.

Yhteiskuntaakaan tämä satujen kirjoittaminen ei ollenkaan häiritse. Kerran kuussa eläkesäätiö maksaa minulle eläkkeen yli 30-vuotisen työrupeaman perusteella, joten ainakin se uskoo minun olevan jo aikuinen ihminen. Peräti harvoin eläkesäätiö nuorille lapsille eläkettä haluaa maksaa, vaikka he sitten kirjoittaisivat joskus satujakin.

• Loistava.polku

Kyllä ihmisen elämässä on näitä otsanrypistelyn aiheita ihan liikaakin, sekä työssä että yksityiselämässä....

Kai tällaisessa leikkipaikassa sentään suvaitaan vähän keveämpi ote?

• se on sanottu,että kun täyttää 50v,etteikö sitten enää saisi hullutella...itse en ole vielä täyttänyt tuota ikää,mutta enää se ei tule ikä-traumoja kun on seurannut tämän palstan kirjoittelijoita...:)) rentoa sakkia..;)

• Setä

Joka ikäisissä on joka tyyppiä

• Kun kannat huolta toisten kirjoittamisen tasosta, voisit kantaa oman osasi vastuusta ja kirjoittaa niitä järkeviä juttua. Mitä järkevää olet itse kirjoittanut?

Tässä iässä tekee hyvää, että saa vielä tilaisuuden avartaa ymmärrystään ja mieltään. ;)
      Ja voihan sitä iloita, vaikkei ihan kaikkea ymmärtäisikään.

Mielestäni tänne ei tule niin paljon aloituksia, että vähemmän kiinnostavat häiritsisivät. Eihän kaikkea ole pakko lukea. Lisää mahtuu. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Millaiset aiheet ovat sinusta järkeviä?
      Mistä sinä haluaisit jutella?

• entinen Kulosaarelainen

Kaipaisin keskustelua päivän uutisista ja mitä kirjoja kannattaisi lukea. Onko kivoja (ym.) muistoja 50 vuoden takaisista ajoista. Koulusta ym ym

• Iätön
      • näinhän se on

Kaikki me vanhetaan, yksi nopeammin toinen hitaammin. Kiitti.

• suna45

kysyn vaan , miksi ukot ukottuvat jo 50 vuotiaana ja akat akottuvat samassa iässä .ei tarvi, niin kauan kun jaksaa olla huumorimieltä ja nuorekas, niin juttua kehii, ja hauskaa sellasta mä pelkään kun täytän 50 tulenko vanhaksi, mutta toivotavasti en

• kaikilla ei sama huumori

lukea tuo vanhenemisesta kirjotettu juttu.Heti ensimmäisenä otin mittanauhan ja mittasin paljonko vielä pituutta kun 45-85 v lyhenee 10-15 senttiä.Mutta sama pituus kun parikymmenta vuotta sitten,ei hätää.Muistelkaapa nuoruutta eihän sekään ollut helppoa aikaa,joten jokainen olkoon sellainen kun on myös.

• PirreXX

hauskoja juttuja.. just iloa ja naurua täältä haen..:))))
      Eli mieluummin olen ikuinen lapsi kuin tylsä aikuinen.

• Moni täällä

on kyllä tylsä 50 lapsi ;D

• tumpelo

ja hyviä juttuja on mukava lukea. ei elämä saa olla noin synkkää ja masentavaa ettei satuja saa aikuiset toisilleen kirjoitella.
      HUUMORIN KUKKA ON KAANEEIN KUKKA

• Chritina

ne kaikki TV sarjat ja elokuvatkin ovat joita itseään aikuisina pitävät niin hanakasti katselevat!

• nimetönO

Olen 58 v.nainen ,toista kertaa naimisissa.
      Vanhempani pitivät itsestään selvänä sitä että työhön mennään heti kun koulut oli käyty.
      Myös kotiin piti maksaa vaikka tili oli pieni.
      Siinä oppi venyttämään "penniä".
      Koskaan ei ollut puhettakaan että mentäisiin sossuun kerjuulle, vaikka välillä rahat olivat tosi vähissä.
      Mistäpä mmualta nuoriso oppii velmuilun kuin kotoa.
      Myös tuo nykyinen (avio)liitto perustetaan niin heppoisin perustein ja puretaan yhtä kevyin perustein,että on suorastaan harvinaista jos joku on samassa suhteessa yli 5 vuotta.
      Työpaikan ja uraputken eteen kyllä tehdään töitä, mutta koti ja kasvatus jätetään vähemmälle huomiolle.

• kasvatus

Olen samaa mieltä kanssasi. Kasvatus näkyy nuorissa. Vanhemmille työ on tärkeämpää kuin lapset. Taitaa olla myös tämä huoli huomisesta vaivanamme. Ei ole turvallista työpaikkaa ihmisillä. Huolet kyllä näkyvät ahdistuksena. Mutta voi hyvin.

• vähän muunneltuja
        kasvatus kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi. Kasvatus näkyy nuorissa. Vanhemmille työ on tärkeämpää kuin lapset. Taitaa olla myös tämä huoli huomisesta vaivanamme. Ei ole turvallista työpaikkaa ihmisillä. Huolet kyllä näkyvät ahdistuksena. Mutta voi hyvin.

on juuri tämän ikäsille ajankohtasia,kun useimmilla on pieniä lapsenlapsia.Mikään satu ei ole niin hyvä lapsenlapsieni mielestä kun itse keksimäni ilta-satu jota ei kirjasta lueta.Eläydyn itsekkin niihin täysillä ja lapset myös.En kerro kuitenkaan niin kauheata satua kun punahilkka ja isoäiti huh,huh,...se susi!!

• lapseksi jälleen

Joo, sitä minäkin olen ihmetellyt, kuinka 50 v,- palstoilla voidaan kirjoittaa jotain niin typerää kuten : "Mitäs teet tänään",... oli joku avaus... tosiaan,- hävettää. 2-kymppiset kirjoittelee paljon viisaampia, ja jotain luettavaakin.
      Vaan - vanhaksi tulleet, tulevat lapseksi jälleen, mut en vaan tiennyt et se alkaa jo 50 v?HEH !

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5906
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe