kissanhelmiä kompostoida. Ostin eka kertaa. Pussissa ei sanota mitään. Merkki on Rainbow. Yritin selata palstoja, mutta en löytänyt vastausta asiaan.
Kissan helmet
10
819
Vastaukset
- Tabby
Ei ainakaan kyseisen hiekan "sivuilla" ollut mainintaa siitä, soveltuuko kompostoitavaksi vai ei. Hiekka on kuitenkin valmistettu silikageelistä, joka on aito luonnontuote. Maatuvuudesta en tiedä, mutta _luulisin_, että soveltuvat kompostoitavaksi myös. Pitäisiköhän kysyä maahantuojalta? Onko pakkauksessa maahantuojan yhteystietoja? Kiinnostaisi nimittäin minuakin tuo kompostointimahdollisuus :)
- Voiko
Valmistusmaa Tanska. Maahantuoja Inex Partners Oy
PL 103, 02631 ESPOO
- Kertokaapa
te kristallihiekan (kissanhelmet) käyttäjät, mihin laitatatte käytetyn hiekan.
- phoolan
Minulla on sellainen käsitys että silicageeli on myrkyllistä, joten ei sovi kompostiin.
- phoolan
phoolan kirjoitti:
Minulla on sellainen käsitys että silicageeli on myrkyllistä, joten ei sovi kompostiin.
Samasta syystä en käyttäisi sitä kissanhiekkanakaan. Nieltynä aiheuttaa myrkytystilan. Siis kissoillekin, jos nuolevat sitä tassuistaan.
- phoolan
phoolan kirjoitti:
Samasta syystä en käyttäisi sitä kissanhiekkanakaan. Nieltynä aiheuttaa myrkytystilan. Siis kissoillekin, jos nuolevat sitä tassuistaan.
Olen lukenut mm tällaista:
"Kosteutta imiessään silica gel:ssä
tapahtuu kemiallinen reaktio koska värikin muuttuu. Tuossa reaktiossa saattaa vapautua myrkkyjä.
Lisäksi tuotteen käsittelyssä, pakkaamisessa,
kuljetuksessa jne. silica gel -rakeet hioutuvat
toisiinsa ja tuottavat pölyä."... joka saattaa esim päätyä (kosteisiin) tassuihin ja keuhkoihin.
Vuosia sitten silicageelin käyttö oli muistaakseni Suomessa kiellettyä. EU´n mukana laki muuttui.
Kyse on luonnontuotteesta, mutta ei suinkaan vaarattomasta sellaisesta.
Miten te voitte käyttää sitä? Se on niin kamalan näköistäkin! - Kissanhelmet
phoolan kirjoitti:
tapahtuu kemiallinen reaktio koska värikin muuttuu. Tuossa reaktiossa saattaa vapautua myrkkyjä.
toisiinsa ja tuottavat pölyä."... joka saattaa esim päätyä (kosteisiin) tassuihin ja keuhkoihin.
Vuosia sitten silicageelin käyttö oli muistaakseni Suomessa kiellettyä. EU´n mukana laki muuttui.
Miten te voitte käyttää sitä? Se on niin kamalan näköistäkin!Kiitoksia vastauksista. Taitaa pussi pysyä hätavarana.
phoolan kirjoitti:
Miten te voitte käyttää sitä? Se on niin kamalan näköistäkin!Luin eräästä lemmikkilehdestä etteivät rakeet ole vaarallisia nieltyinäkään... Miten sitten lie..
- phoolan
Santtumaaru kirjoitti:
Luin eräästä lemmikkilehdestä etteivät rakeet ole vaarallisia nieltyinäkään... Miten sitten lie..
Minä sain pahan varoituksen silica-geelin myrkyllisyydestä henkilöltä, joka oli ollut sen kanssa tekemisissä ihan työkseen.
- että on myrkyllistä..
phoolan kirjoitti:
Minä sain pahan varoituksen silica-geelin myrkyllisyydestä henkilöltä, joka oli ollut sen kanssa tekemisissä ihan työkseen.
...juuri jostain tutkimuksesta luin, että noi kissanhelmet on paljon turvallisempia kuin moni muu kissanhiekka, sillä se ei ole vahingollista edes syötynä. Mutta en tiedä sitten...mieluusti mä tota käytän, se on NIIN paljon parempaa ja hygieenisempä ku joku tavallinen kissanhiekka joka haiseeki aivan järkyttävältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760